Turre's back in business!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No huh. Treenitaukoa takana ~3kk (Viimeinen merkintä treenipäiväkirjassa 30.10.2003), ja viimein treenin syrjässä kiinni taas, ja turre101 näppäimistö savuten mukana foorumilla. :kippis1:

*Syy*
Juttu meni niin, että mulla jo puolisen vuotta ollut iltaisin tai aamuisinkin joskus 37.0 - 37.4C lämpöä, normaalilämpöni 36.6 - 36.7C. No tuosta sitten on käyty erinäisissä vaiheissa lääkäreissä, ja nyt edellisellä kerralla päätettiin ottaa kaikki irti, +7 lääkärikäyntiä, verikokeita läjä (sis. viruskokeet, joitain sukupuolitauteja, jopa HIV, bakteeriviljelmiä), virtsakokeet, keuhko- ja poskionteloröntgen, sydänfilmit, kaikki.. Missään vaiheessa mitään tulehdusta tms. ei näkynyt vaikka antibiootteja pariin otteeseen popsinkin. Lääkärit kielsivät treenaamisen mahdollisen sydänpussintulehduksen riskin takia, ja muutenkin kunnes tiedetään mistä on kyse.

*Seuraus*
Tuollainen treenitauko on yllättävän ikävä juttu! Pelottavinta on se, että siihen suorastaan tottuu jonkin ajan kuluttua, ja oppii elämään jopa ilman treeniä, kamalaa. ;) Ei, vaan oikeasti välillä mietitytti että kun "korvaavana" harrastaa sitten muita, luovempia asioita enemmän, kuten valokuvausta ym. niin entä jos ei treeniin löydykään enää samaa tulenpalavaa intoa ja jopa sairaalloista omistautumista kuin ennen? Ei olisi hauska asia. Ihmettelen, että ei parin vuoden aikana vaivalla hankitut vähäiset lihakset (kuviahan olikin palstalla ainakin jossain vaiheessa) hävinneet kamalasti, tosin selvästi mahaan on pari senttiä löysää tavaraa tullut. Tai sitten sitä on vaan jotenkin taantunut... totuus näkyy sitten jos tässä treeni kulkee hyvin, ja ottaa jonkin ajan kuluttua kuvat, vertaa sitten kuviin ennen tätä taukoa.

*Ratkaisu (tällä hetkellä)*

Lääkäri sanoi tutkimusten jälkeisellä käynnillä (jota kauan odotettinkin) että nyt vaan rasitusta peliin kaikesta huolimatta, ja kehotti oikein testaamaan mikä tässä nyt on kunto, että lenkille ja salille vaan. Riskiä ei kuulemma ole, koska kyseessä ei ole bakteeritulehdus, lämpö sinällään ei kuulemma pahojaan tee, varsinkaan noin pieni. On tuossa vielä ultraäänitutkimuksiin aika varattu helmikuussa, mutta status on nyt sitten "lupa hikoilla".

Hyvä näin, tänään ensimmäisen kerran sitten järjestelin taas "kotisalini" kuntoon ja pölyt pois vehkeistä, sopivan rankkaa musiikkia soimaan ja rautaan kiinni...

On se mahtavaa taas!! Mieltä masentaa huomata niinkin ikäviä asioita että esimerkkinä penkkipunnerruksessa saa hiki päässä 60kg painollakin vääntää että 10 sarja tulisi (tai on tulematta), kun muutenkin nihkeästi on painotulokset aina nousseet, sydän hakkaa korvissa asti kun teet sarjan etunojapunnerruksia, tai kävelet reippaammin portaat ylös, mutta pääasia että saa treenata, ja suunta on viimein ylöspäin, siis ainakin toivottavasti, että tämä tästä lähtisi kulkemaan hyvin ja ongelmitta.

Tunne on kuin elämä palaisi tutun turvalliselle raiteelle taas, hymyä pilkottaa kun perusheraa sekoittaa. :kippis1:

*Pakkohan tätä oli päästä purkamaan*

P.S. Jopas on pakkotoisto tänä aikana muuttunut, eihän tätä meinannut ensin tunnistaa. Mutta hyvältä näyttää täälläkin.

Itselläni oli myöskin samanlainen ongelma tuossa alkutalvesta. Eli lämpöä oli juuri samaan tapaan vain hieman normaalia enemmän. Mitään vikaa ei myöskään täältä löytynyt, veriarvot ja kaikki oli kohdillaan. Itselleni kertyi n.6 viikkoa treenitaukoa tuon takia kunnes lääkäri sanoi mullekkin, että salille ja liikkumaan vain. Aluksi se lämpö kyllä tuntui salilla, vaikka kevyesti treenailinkin, mutta pari viikkoa siinä kevyesti treenailin ja homma alkoi siitä sitten luistamaan.
Nyt et vain treenaa liian kovasti liian aikaisin, itselläni on taipumusta tehdä aina sairastelun/tauon jälkeen tuo virhe, kun treeni-intoa olisi vaikka kuinka. Sitten sitä ollaankin uudelleen tauolla ja v-käyrä huipussaan.
Tsemppiä treeneihin! :kippis1:

Täälä yksi samanlainen tapaus lisää! Yli kuukauden olen pitänyt treenitaukoa ja nyt mennään taas sata lasissa. Mitään kummempaa syytä ei minunkaan sairasteluun löytynyt. Huilailin aikani ja hiljalleen aloitin kevyellä aerobisella reenillä ja koska olo ei pahentunut eikä urheillessa kroppa tuntunut "sairaalta" niin päätin sitten että olen terve.

Tällainen tauko ei tosiaan hyvää tee, mutta onneksi meillä on olemassa lihasmuisti ja salilla päästään entiselle tasolle aika nopeasti ja siitähän ei sitten ole kuin yksi tie ja se on ylöspäin! :whip:

Joo mä olen ollut nyt yhden päivän kipeänä ja jo täysin hajonnut, kun jäi tän päivän treenit väliin, vetäisin varmaan itseni jojoon, jos tulisi kolmen kuukauden treenitauko.

Kiitoksia. :)

Joo, hölmöintähän on että tavallaan tauko oli "turha", kun tuo lämpö ei olisi aikaisemminkaan treeniä varmaan estänyt - kun ei näissä lämmöissä vielä mitenkään kylmänhikeä puske läpi tai jalkoja heikota. Mutta kuten sanoin, pääasia että viimein taas treenissä kiinni, ja toivon totta tosiaan että nyt saisi sitten pysyä terveenä eikä mitään katkoksia enää.

Kevyesti pitäisi osata ottaa, eilen ajattelin tuota mielessäni mutta jostain kumman syystä ne sarjat tuli vedettyä kovempaa kuin koskaan ennen - noh, tänään olen pitänyt kyynärpäissä lämmittimiä koko päivän kun särkee hauisjänteitä niin ettei kättä saa suoraksi.. :rolleyes:

Sellaista se on, kunhan tästä saa itsensä pidettyä kurissa ja karmaisevista ensikivuista pääsee eroon niin eiköhän se tästä taas!

Täytyy sanoa että se rauta muuttaa kummasti muotoaan tuollaisella tauolla, tuntuu oikeasti siltä kuin ne samat tutut rautakiekot olisi ennen olleet onttoja ja nyt täytetty lyijyllä.

Asiaa kirjoitit Turre. Itsellä on kohta (toivottavasti) piiiiitkä tauko ohi ja pääsee treenaamaan, mutta olen huomannut ihan samat asiat, eli ei ole ihan kaikki lihat lähteneet, pieni kerros fläsää tullut ja "löytynyt" muita harrastuksia eikä treeni olekaan ihan niiiin tärkeä juttu kun aikaisemmin tuntui. Tsemppiä treeniin, vaikka alku aina vaikein!

En tiedä onko kyseessä urbaanilegenda, mutta olen kuullut "kavereista" ja "kaverin kavereista" joilla on jatkuvasti ruumiinlämpö noin astetta suurempi kuin normaalisti. Kuulemma estää flunssat ja muut taudit tehokkaasti. No, ota ny tollasesta selvää...

turre101 sanoi:
Juttu meni niin, että mulla jo puolisen vuotta ollut iltaisin tai aamuisinkin joskus 37.0 - 37.4C lämpöä, normaalilämpöni 36.6 - 36.7C.

Kun pari vuotta sitten aloin käymään salilla, sain samanlaiset reaktiot,
treenasin suht kovaa ja söin aika niukasti, jolloin elimistö menee kataboliseen tilaan, eli ottaa ravintoa lihaksista, eli pienentää niitä, aiheuttaa tuota pientä ruumiinlämmön nousua.
Aloitin kunnollisen syömisen, palautusjuoma naamariin heti treenin jälkeen, kotona tuhti ateria treenin jälkeen, kunnon aamiainen jne.
Myöskään runsasta nesteen (vesi) nauttimista ei tule unohtaa. :kippis1:

Nämä siis minun käsityksiäni oireesta, oikaiskoon/ojentakoot minua,
joka paremmin tietää. :whip:

Saatanhan olla vaikkapa täysi :david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Totta puhut Masa. Mutta nyt ei kyse taida olla tuosta. Treeniä on jo takana tauko mukaanlukien yli 2 vuotta, ja treenatessani pidän aina ruokapuolesta huolta.. ja nyt 3kk tauon aikana ei tuo lämpöily hävinnyt mihinkään..

Aineenvaihdunta toimii vilkkaammin, kun on vähän lämpöä. ;)
Ei, mutta hemmetisti tsemppiä treeniin, asiallista tekstiä kirjoitat.

Force sanoi:
Aineenvaihdunta toimii vilkkaammin, kun on vähän lämpöä. ;)

Huomattu. :rolleyes:

Nimim. Hytisee pakkasessa ja hiki tippuu kainalosta.

Puolen vuoden kuumeilua? No voi perhana. Mukava, kun lääkäritkään eivät tiedä mikä on homman nimi mutta toivottavasti ei enää uusi ja treeni alkaa kulkea.

Omalle kohdalle sattui lukion 2. luokalla melkein 5 viikkoa kestänyt omituinen kuumeiluaika? Eikä mitään tietoa mikä se voisi olla? Ehkä joku heikko tuntematon virus mitä ei vaan ole koskaan löydetty tai osattu edes hakea.

Anteeksi kun nostan vanhahkon threadin ylös, mutta tämä sattui silmään.

Mun tuttavapiirissä sattui vähän aikaa sitten ikävä tapaus, kun tuttavalta löydettiin maksasta/keuhkon kärjestä syöpää. Jannulla oli melkein puoli vuotta ennen taudin toteamista ollut pientä lämpöä koko ajan, mutta hän ei ollut hakeutunut lääkäriin. Kun hän lopulta meni lääkäriin, ja kun taudin kuva selvisi, ei mitään oikein enää ollut tehtävissä. Leikkauskaan ei auttanut. Tuttu kuoli viime keväänä.

Mutta turre101, jos sulta kerran on otettu täydellinen verenkuva ja tehty muutkin tutkimukset, niin tuskin on syytä huoleen. Tarkoitus ei ollut pelotella.

Joo, kiitoksia vaan vsq, jos joku on luulotautinen niin minä, lääkärikirjaa lukemalla lähtee henki.. :rolleyes:

No ei, mutta tosissaan, olen elänyt siinä uskossa että jokin noin vakava kuin syöpä tms., näkyy myös verikokeissa poikkeuksetta. (?)

Joo kaikenlaiset kokeet on käyty läpi, viikon päästä on vielä viimeinen, ultraäänitutkimus. Siinä läpivalasevat mitä mussa on. :)

turre101 sanoi:
Joo, kiitoksia vaan vsq, jos joku on luulotautinen niin minä, lääkärikirjaa lukemalla lähtee henki.. :rolleyes:

No ei, mutta tosissaan, olen elänyt siinä uskossa että jokin noin vakava kuin syöpä tms., näkyy myös verikokeissa poikkeuksetta. (?)

Joo kaikenlaiset kokeet on käyty läpi, viikon päästä on vielä viimeinen, ultraäänitutkimus. Siinä läpivalasevat mitä mussa on. :)

Noi lääkärikirjat on kyllä suoraan saatanasta, Itse tullut kanssa lueskeltua niistä mikä mua vois vaivata kun jatkuvasti on kuumeessa, Mä olen löytänyt jo varmaan 15 todella vakavaa sairautta mihin oireet sopisi. :rolleyes:
Noiden kirjojen kanssa kyllä viimeistään tulee luuulosairaaksi.

Ihan totta.. Joskus pienenä ekaluokkalaisena aikanaan olin vielä enemmän luulosairas, kerran tuli lueskeltua ne äitin ja isän lääkärikirjat kertaalleen läpi, ja seuraavana päivänä olikin umpisuoli tulehtunut kun maha oli kipeä, aivokasvain takuuvarmasti kun särki päätä, ja ties mikä luuvalo.

niinpä sitä sitten mentiin lääkärisetän vastaanotolle joka rauhoitteli stetoskoopin kanssa että eipä näytä löytyvän mitään näistä.

Ja eikun takaisin kotiin ja illalla tyynyn alta se lääkärikirja......

Taitaa sen verran paljon samanlaisia oireita olla suurimmassa osassa sairauksia, että kun otetaan lähtökohdaksi vaikka jatkuvaa lämpöilyä, pientä lihasjäykkyyttä, väsymystä, ja jotain muuta niin löytyy +10 kuolemaan johtavaa sairautta mihin nämä täsmäävät. :rolleyes:

Kas vaan...kohtalotovereita löytyy. Itsellänikin on viime kesästä asti ollut pientä kuumeilua, joskin välissä on ollut lyhyitä terveempiäkin kausia . Sama vaiva kiusaa edelleen, eli lämpö kohoaa jatkuvasti hieman yli 37, mutta en anna sen enää häiritä punttisalilla käyntiä niin kauan, kuin muita oireita ei ilmene. Treeni on alkanut jo kolmen viikon jälkeen sujua yllättävänkin hyvin, joten eikun lisää vettä myllyyn vaan... :thumbs:

Hienoa etten ole ainoa joka hikoilee ylikierroksilla. :kippis1:

Joo ei tämän voi antaa haitata, kun ei kerran poiskaan lähde - toinen vaihtoehto olisi jättää koko harrastus, not.

Enkä tiedä onko sen heikompi tai oudompi olo salilla kuin normaalilämpöisenä, en edes muista miltä tuntui silloin 36.6 asteen maailmassa. :rolleyes:

Lääkärien mukaan lämmöstä ei ole mitään haittaa kun itseään rasittaa paitsi voi normaalia enemmän nestettä haihtua, mutta kunhan takana ei ole bakteeritulehdus tms. joka voisi johtaa sitten sydänpussin tulehdukseen tai vastaavaan..

Suositut

Back
Ylös Bottom