"Turhat" liikkeet?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mutta jos nyt lähdetään rautalangasta vääntämään, niin ei myötäote-hauiskääntöä voi mielestäni sanoa puhtaaksi forkkuliikkeeksi vaikka siinä, kuten sanottu, forkutkin ottavat osumaa.

Forkkuliike se on ensisijaisesti, brachioradialis kohteena, ei sillä hauista saa treenattua kunnolla.

Ei kyllä tuu mieleen mitään liikettä, joka olis täysin turha. Kaikelle on paikkansa varsinkin, jos on vammoja tai rakenteellisia vikoja.

Omat treenit pyörii perusliikkeiden ja niiden volyymin ympärillä, joten itse en kyllä tekis varsinkaan jaloille mitään vitkutuksia. Kyykyn variaatiot ja ghr riittänee toistaiseksi.

Yks turhimpia liikkeitä hauiksille on se ns. poseliike ristitaljassa.
Disagree täältäkin. Sillä saa hyvän tunteen hauikseen ja treenin päälle niin kamalan pumpin yhdellä suoralla sarjalla ettei tosikaan. Pumppi ei ole mun treeneissä se itse tarkoitus, mutta jos sellaisen haluan niin toi on hauisliike numero yksi.

Penkkipunnerrus.

Minulla on pitkään ollut ongelma saada rinta kehittymään lihasmassan puolesta, voimaa kyllä tarttuu hyvinkin mutta ei kokoa (Liikkeinä PP tangolla, PP kässäreillä, PP vino kässäreillä) muttakun vaihdoin penkkipunnerruksen kässäreillä raskaisiin dippeihin, joita jatkan kevyemmillä pumppailuilla muutaman sarjan, sain rinnan kehittymään huomattavasti muodon ja koon puolesta? Itse en todellakaan pitäisi turhana, ja aion jatkaa tätä ohjelmassa niin kauan, kun tunnen ja nään kehitystä... Mutta eiköhän nämäkin yksilöllisiä asioita ole?

Viparit eteen, lähentäjä- ja loitontajalaitteet, hauiskääntö- ja ojentajalaitteet. Oon aina kans ajatellut että rannekäännöt ovat täysin hölmöjen hommaa ja ne vain agitoivat tennis-/golfkyynärpäitä, mut nyt kun huomaa etteivät forkut ole käytännössä ollenkaan kehittyneet muun kropan kehittyessä, niin voi olla että pitää alkaa itsekin ottamaan (vaikka jotenkin vähän nololta mun mielestä näyttääkin). Tää on kans aika turha... :D

Sitten ns. "epäterveellisiä" liikkeitä ovat mm. (en ota kantaa noiden tehokkuuteen, koska en itse tee) pystysoutu, takadippi kädet penkillä ja pystypunnerrus niskan takaa. Ranskalainen punnerrus myös aika raaka jos on vähänkin heikot kyynärpäät.

Selänojennuslaite on erinomainen tapa aloittaa selän treenaaminen silloin kun on selkä romuna. Joskin tällöin voi mahdollisesti ottaa myös mm. kevyttä hyvää huomenta liikettä, reverse hyperiä, selänojennusta penkissä tms. Sen ymmärrän ettei varmastikaan sovellu oikein massan/voiman kasvatukseen.

Ghr kiinnostais itseäkin kokeilla, mutta kun ei tunnu löytyvän läheskään kaikilta saleilta, ainakaan kunnallisilta. Ja kun sen virittäminen ilman varsinaista laitetta vaikuttaa kohtuu työläältä/hankalalta, kenties jopa vaaralliselta jos ei spotteria.

Forkkuliike se on ensisijaisesti, brachioradialis kohteena, ei sillä hauista saa treenattua kunnolla.
Rupesin miettimään tätä, kävin jopa exrx:n sivuilla katsomassa mitä mieltä siellä ollaan ja oikeassahan te olette. Päädyin siihen tulokseen, että ainoat myötäote-hauiskäännöt mitä mä teen on lattialla maaten ristitaljassa (veto alhaalta). Voisiko tämä olla syy siihen että se mulla edelleen aktivoi pääasiassa hauista? Vai onko mun forkut vaan niin ylikehittyneet huonosti hermostuneisiin hauiksiini verrattuna?

Eikös ainakin teoriassa jokainen liike ole turha sillä liikkeen voi korvata aina toisella tai useammalla liikkeellä. Esimerkkinä vaikka maastaveto. Selän saa treenattua kulmasoudulla, takareidet ja pakarat SJMV:llä, etureidet ojennuksilla/kyykyillä/prässillä. (Kehonhallinta lihaksille en nyt osaa nimetä korvaavaa liikettä.)

En kuitenkaan itse pidä oikeastaan mitään liikettä turhana, koska joku aina jossain hyötyy ja pitää jostakin liikkeestä (vaikka saattaisi olla järkevämpää tehdä jotakin muuta liikettä).

PS. Threadin otsikosta päättelin aluksi, että tänne saataisiin aikaan isokin tappelu. Aihe on siihen ainakin otollinen.

Seison tällä hetkellä vakaasti seuraavien videoiden argumenttien takana, joten en turhaan ala referoimaan:
Jotta kritiikkisi olisi uskottavaa, pyydän sinua osoittamaan ylläolevien videoiden keskeisimmät väitteet vääriksi. Olisin tästä hyvin kiitollinen, sillä en halua olla väärässä yhtään pidempää kuin on pakko.

Hienoa että sulla on uusi idoli treeniviisauksien saralla, luulin sua kuitenkin hieman fiksummaksi..

En jaksanut katsoa tota ntp videota, voisitko referoida sen keskeiset väitteet mulle niin voin osoittaa ne vääriksi.

Mitä tulee tohon rintadippiin, niin melkoiset väitteet kaverilla..
Tyyppi sanoi että dipissä horisontaali adduktio on minimaalista, ja kyynärnivelen ojennusta tapahtuisi pääasiassa.. Jos ja kun rintadippi tehdään täydellä liikeradalla, niin ainakin mulla liikerata ja adduktion laajuus on suurempi kuin kp punnerruksissa. Toki kyynärnivelen ojennustakin on enemmän, mutta se on väistämätöntä tuossa tilanteessa, eikä se tarkoita tosiaan työmäärän vähentymistä rinnalta..
Sitten se selitti jotain jostain liikkeen linjasta rintalihakseen.. Muutenkin tuntui olettavan että ns. rintadipissä pitäisi olla jotenkin lähes kroppa 90asteen kulmassa lattiaan, sekä kyynråäiden leviävän samassa suhteessa sivuille..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kehonrakennustarkoituksessa vipunostoilla eteen on oleellinen merkitys, kun rakennetaan fysiikka bodylajien kilpailuja varten jolloin jopa 70% arvostelusta saattaa perustua etuasentoon ja siinä hartialinjan näyttävyys on viime vuosina ollut vuosi vuodelta merkittävämmässä asemassa. Lisäksi esimerkiksi vammautumistilanteessa, jossa kaikenlainen punnertaminen on mahdotonta ovat erilaiset vipunostot eteen pystysoutujen kanssa tärkeimpiä korvaavia työkaluja, kun harjoitusohjelmaa joudutaan rakentamaan uudestaan, erilaisten laitteiden ja vipunostojen ympärille.

Niskantakaa punnerrus voi olla joillakin yksilöillä tärkein yksittäinen punnerrustyökalu hartialinjan rakentamisessa. Tämä on täysin rakenteesta ja välityksistä kiinni.

Olankohautukset, erilaisine kulmavariaatioineen ovat tärkein työkalu, kun opetellaan löytämään ja hermottamaan ja sen jälkeen kasvattamaan epäkkään eriosia, erityisesti keski- ja alaosaa. Toisille onnekkaille nämäkin on tarjottu lähtökuopissa...

Ojennukset ja koukistukset, eri variaatioineen kuuluvat jokaisen työkalupakkiin, kun on ymmärretty etteivät jalat voi pelkästään olla isot ja rumat vaan pitäisi miettiä mistä kohtaa niitä kasvatetaan ja mistä kohtaa niitä ei tule enää kasvattaa. Usein ei ehkä yksittaisenä harjoitteena vaan esimerkiksi yhtenä syöksynä, osana isompaa kokonaisuutta vaikkapa supersarjaa, jossa niillä on selkeä funktio.

Kaikki painonnostoliikkeet, kaikki mavevariaatiot, kulmasoudut, pystypunnerrukset, facepullit. Kaikki noista on parempia kuin kohautukset ja muutenkin hyödyllisiä. Varsin tyytyväinen omiin epäkkäisiin enkä ole ikinä kohautuksia tehnyt.

Itsekään en tee koskaan kohautuksia, vaan trapsit tuntuvat ottavan aika hyvin osumaa juurikin noissa liikkeissä.

Vittu näitä topickkeja :face: Aina menee hirveeks väittelyksi. Joku toimii toisella joku sitten sillä toisen toisen toisella kaverin kaverin kaverilla.

Itte kirjottelen vähän kieli poskessa tämmösiin ketjuihin, vakavampiin, asiapitosiin ketjuihin taas vähän asiallisemmin.
Ei nää niin vakavia tarvi aina olla.

Niskantakaa punnerrus voi olla joillakin yksilöillä tärkein yksittäinen punnerrustyökalu hartialinjan rakentamisessa. Tämä on täysin rakenteesta ja välityksistä kiinni.

Minkä lihaksen kannalta se voi olla tärkein? Miten näiden ihmisten rakenne eroaa muista?

Minkä lihaksen kannalta se voi olla tärkein? Miten näiden ihmisten rakenne eroaa muista?

En tiedä miten rakenne eroaa ja vielä vähemmän tiedän kehonrakentajien hartialinjan rakennuskeinoista. Mutta sen tiedän että meikäläisellä AC-nivel ja kiertäjäkalvosin ei kestä normaalia pystäriä ollenkaan. Jo yksi sarja tuottaa tulehduksen ja vähintään viikon AC-kivun. Niskan takaa sensijaan ei koskaan mitään ongelmaa ja se on itse asiassa ainoa olkapääliike jota pystyn tekemään kivutta. Ja sitä voi tehdä vaikka joka treenissä tiukkoihin kolmosiin eikä siltikään tule 'huonoa' kipua vaan mukavat olka-domsit.

Jos minulla on tämä tilanne, sama tilanne on varmasti jollain muullakin.

Turhimpia on kyykyt kaikkineen eri variaatioineen.

Täysin samaa mieltä. Turhien kyykkyliikkeiden sijaan IMO parempia ovat loitontaja/lähentäjälaitteet

687129.gif

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom