"Turhat" liikkeet?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yksikseni mietin että onhan näitäkin olemassa. Esimerkiksi jalkojen osalta, ojennukset ja koukistukset. Jos alla on jo kova kyykky, prässi ja SJMV ni onko noilla enää mitään merkitystä? Soveltunee lämmittelyyn paremminko? Selän osalta taas taljat ja ojennukset. Rinnalle vipunostot. Kyse on siitä mikä on tarpeellista.

Mitä mieltä muut on näistä liikkeistä mitkä ei ole välttämättä niin olennaisia?

Yksikseni mietin että onhan näitäkin olemassa. Esimerkiksi jalkojen osalta, ojennukset ja koukistukset. Jos alla on jo kova kyykky, prässi ja SJMV ni onko noilla enää mitään merkitystä? Soveltunee lämmittelyyn paremminko? Selän osalta taas taljat ja ojennukset. Rinnalle vipunostot. Kyse on siitä mikä on tarpeellista.

Mitä mieltä muut on näistä liikkeistä mitkä ei ole välttämättä niin olennaisia?
no minusta jos haluaa myös suoraa treeniä hamstringien lyhyelle päälle, on hyvä pitää jokin koukistusliike... Onhan se kyllä aktiivisena muutenkin jalkaliikkeissä, mutta jos kokee ettei pelkkä stabilointi sen osalta riitä harjoitteeksi lähde: http://www.bandhayoga.com/images/Science_keys/hams/orig_insert_hams.jpg ja itse kyllä tykkään kaikenlaisista eristävistä "lisäliikkeistä", en silti tiedä kuinka tarpeellisia ne ovat, niitä on vaan kiva tehdä, itse teen juurikin lukuisia vipariliikkeitä, tuntuu kyl mukavalta.. :D En tosin ole erillisten hauis, ojentaja tai etureisi(ojennus) liikkeiden ystävä.. :D

Ojennukset on ihan mukavia mehusteluun, jos siitä tykkää. Eli viimeisetkin voimat pois. Tietty jos vaan takoo voimaprogression kautta kyykkyä/prässiä/hackia/mitä vaan, niin ei ojennuksia kannata varmaan siinä tilanteessa lisätä ohjelmaan. Sitten jos on heikosti hermottuneet etureiskat niin nehän saa hyvin esiväsytettyä ojennuksilla ja kunnon pumppiin, mikä parantaa tuntumaa ja tuntuma parantaa lihaksen aktivointia mikä taas lisää lihaskasvua. Eli vaikka ojennus suoranaisesti ei oliskaan hyvä massaliike, se voi olla sitä välillisesti.

Maastaveto. Okei, varmasti tulee miljoona vastalausetta tähän, että kuinka on helvetillinen yleisliike jne jne, mutta itse en ainakaan omaan treeniin koe tarpeelliseksi. SJMV on ihan pätevä, mutta normi maastavedosta en keksi miksi sitä pitäisi tehdä. Loukkaantumisriski on itse liikkeen hyödyllisyyteen verrattuna aivan järkky, tosin mielipiteeseen saattaa myös vaikuttaa, että itsellä paskottu selkä maven kanssa, jonka jälkeen aloin ihan funtsimaan onko koko liikkeessä mitään järkeä.

Joo, oon varmaan ainut koko planeetalla kuka pitää mavea ihan jonninjoutavana.

Mulla on kropan mittasuhteet ainakin sellaset että normiveto on ihan tuskaa ku alotus on tyyliin polvet suussa, siks esim SJMV on paljo luonnollisempi itelle.

Itselläni selän kanssa ollut ongelmia ja ojennukset sekä koukistukset olleet korvaamaton apu lihaskunnon pitämisessä silloin kun seisominenkin on tehnyt kipeää ja kaikki "voimaliikkeet" on olleet pannassa.
Muuten lisäliikkeinä ihan hyviä, tosin näyttää että ainoa syy miksi moni suosii näitä on yksinkertainen; kyykyt ja muut raskaat moninivelliikkeet liian raskaita ja/tai vaikeita. Monella näkyy pääpaino olevan kaikissa "vitkutuksissa" eikä raskaita perusliikkeitä suosita lainkaan ja ihmetellään kun ei kehitytä.

selänojennus sellasessa laitteessa. kaikki vatsarutistukset (omalla painolla tehtävät). vartalonkierto laitteessa.

Ekana tuli mieleen joku hauiskääntö jossain hilavitkutin-laitteessa. Ihan ok ehkä viimeiseksi liikkeeksi pumppaamaan verta lihakseen, mutta tuskin ihan välttämätön.

Vähän outo ketju. Joku 1-3 jakonen menee luonnollisesti perusliikkeillä mutta kyllähän jossain 4-5 jakosissa ja jos on aamu+iltatreenejä niin tulee tehtyä erilaisia "vitkuttelujakin". Jossain vaiheessa oli etu ja takareisillä eri päivät enkä ois voinu kuvitella että jättäsin ojennukset ja koukistukset tekemättä. Eli ehkä kannattaa mieluummin kysyä mitkä liikkeet on noihin 1-3 jakosiin "turhia". Monijakosiin voi sitten lykätä ties minkälaisia spesiaaliikkeitä jos pohja on vaan rakennettu perusliikkeiden ympärille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitähän näitä nyt ois...olankohautukset on varmaan turhin ikinä. Sitten tietty viparit eteen ja ehkä noi reiden ojennukset/koukistukset(etukyykky/hack ja ghr paljon parempia).

Mitähän näitä nyt ois...olankohautukset on varmaan turhin ikinä.

En kyllä tajua, millä logiikalla rankkaat kohautukset turhaksi ja vieläpä kaikkein turhimmaksi. Jos ei mavea tee tai sen variaatioita taikka jotain riveä, niin epäkkäät jää väistämättä huomiotta. Tietenkin ne saa epäsuoraa jossain vipareissa ja pystysoudussa mutta niin saa takaolkapäätkin selkätreenissä ja silti niitä useimmat tekee erikseen kuten kuuluukin. Jos bodaustreenin kannalta siis ajatellaan, kohautukset eivät ole turha liike, ei ne epäkkäät vahingossa kasva lesnarin mittoihin...

Muutenkin outo ketju, tuskin mikään liike itsessään on turha, se riippuu aika monesta tekijästä mikä tekee sitten mistäkin "turhan".

Maastaveto. Okei, varmasti tulee miljoona vastalausetta tähän, että kuinka on helvetillinen yleisliike jne jne, mutta itse en ainakaan omaan treeniin koe tarpeelliseksi. SJMV on ihan pätevä, mutta normi maastavedosta en keksi miksi sitä pitäisi tehdä. Loukkaantumisriski on itse liikkeen hyödyllisyyteen verrattuna aivan järkky, tosin mielipiteeseen saattaa myös vaikuttaa, että itsellä paskottu selkä maven kanssa, jonka jälkeen aloin ihan funtsimaan onko koko liikkeessä mitään järkeä.

Joo, oon varmaan ainut koko planeetalla kuka pitää mavea ihan jonninjoutavana.

Mavessa ole sen enempää loukkaantumisriskiä kuin muissakaan liikkeissä.Älä syytä liikettä jos olet itse selkäsi paskonut.Jos teet kyykkyä ylikuormalla ja huonolla tekniikalla,niin miten käy?Sama pätee kaikkiin liikkeisiin...toki joku vitun kick back erikseen,mutta sekin onkin baby oil-miesten liikkeitä se.

Toki ilman maveakin pärjää,mutta kaukana turhasta liikkeestä se kyllä on.

Ja en vittuile,olen itsekin selkäni paskonu nimenomaan mavella junnuna...mutta oma syyhän se on.

En kyllä tajua, millä logiikalla rankkaat kohautukset turhaksi ja vieläpä kaikkein turhimmaksi. Jos ei mavea tee tai sen variaatioita taikka jotain riveä, niin epäkkäät jää väistämättä huomiotta. Tietenkin ne saa epäsuoraa jossain vipareissa ja pystysoudussa mutta niin saa takaolkapäätkin selkätreenissä ja silti niitä useimmat tekee erikseen kuten kuuluukin. Jos bodaustreenin kannalta siis ajatellaan, kohautukset eivät ole turha liike, ei ne epäkkäät vahingossa kasva lesnarin mittoihin...

Muutenkin outo ketju, tuskin mikään liike itsessään on turha, se riippuu aika monesta tekijästä mikä tekee sitten mistäkin "turhan".

Kaikki painonnostoliikkeet, kaikki mavevariaatiot, kulmasoudut, pystypunnerrukset, facepullit. Kaikki noista on parempia kuin kohautukset ja muutenkin hyödyllisiä. Varsin tyytyväinen omiin epäkkäisiin enkä ole ikinä kohautuksia tehnyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom