Tupakoinnin vaikutus treeniin

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkä oon ollut polttamatta jotain 100 päivää (sitä ennen poltin n. vuoden). No sitten eilen jostain käsittämättömästä mielenjohteesta poltin yhden kokonaisen röökin ja jämiä näin pitkän tauon jälkeen :curs: :itku:
No tänään oli sitten treenit. Voi helvetti ku ei mikään tuntunu sujuvan. Polttamisesta oli n. 12 h ja esim. penkissä meni samalla painolla 2 toistoa vähemmän kuin viime kerralla ja oikeastaan kaikki muutkin liikkeet tuntuivat paljon raskaimmilta. Palautumisen pitäisi olla kunnolla. Eli vaikuttaako rööki tosiaan negatiivisesti treeniin. Perkele ku pitikin mennä polttamaan. Nyt otan itteeni niskasta kiinni enkä enää polta saatana :curs:

Voi vaikuttaa, mutta toi oli varmaan vaan huono päivä tai sitte psyykkasit ittes "nyt oon polttanu en jaksa tehä mitään".

Nepheg sanoi:
Voi vaikuttaa, mutta toi oli varmaan vaan huono päivä tai sitte psyykkasit ittes "nyt oon polttanu en jaksa tehä mitään".

Voi olla noinkin mutta jostain muistan lukeneeni että "tupakka vaikuttaa negatiivisesti lihaksen suorituskykyyn" mutta kauankohan tämä vaikutus kestää? Ittellä oli 12 h väliä tossa.

12h ajassa kyllä pitäs vaikutukset mennä pois jos et oo mitään toppaa polttanu. Poltin ite ennen ja kuhan ei johonki 3 tuntiin ennen salia polttanu niin meni ihan hyvin. Jos ennen salia poltti niin oli semmonen tuhnuinen olo ja ei jaksanu mitään.

Nikotiini muistaakseni supistaa verisuonia.
Ei kai se puntinnostoon niin paljoa vaikuta kuin kestävyyslajeihin.
Ennen ja jälkeen treenin ei kannata vetää röökiä.
Niin moni röökin lopettanut kertonut että stondis parantunut, vinkkinä muijille.

Itellä oli niin aluks, kun lopetin, eettä ei saanut mitään tuntumaa
mihinkään lihakseen ja voimat katos...vaikka oli aikamoinen "smoke-rage"!
Jees..kyllä toi tuntus olevan harhakuvitelmaa, että vaikuttas noin!

Itse ihmettelenkin niitä kehonrakentajia/bodaajia, jotka hifistelevät joka helevetin asiassa, mutta salilta ulos päästyään on jo pölli huulessa.

Angel of Death sanoi:
Voi olla noinkin mutta jostain muistan lukeneeni että "tupakka vaikuttaa negatiivisesti lihaksen suorituskykyyn" mutta kauankohan tämä vaikutus kestää? Ittellä oli 12 h väliä tossa.

Oli miten oli, mutta pääasia on se, että lopetat sen turhan tupakan tupruttelun! :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Monet huippuvoima- ja painonnostajat polttavat, esim. Naim Suleimanoglu ja Halil Mutlu toista askia päivässä. Mutta olisivat he varmaan ilman paperossiakin huipulle nousseet. ;)

Kyllä se körssi on sen luokan paskaa, ettei siitä nyt ainakaan hyötyä sille treenaamiselle ole. En tosin usko tuon vaikuttaneen treenin laatuun, mutta jos tuolla epäilyksellä lupaat itsellesi olla polttamatta niin hyvä niin. Itte olen n. 10 vuotta polltanut ennen kuin tajusin lopettaa, ja vieläkin vituttaa kun tuli oltua niin tyhmä, että joskus aloitin :curs:

edit: Tuolla iällä stondiksen laatu tuskin on ongelmana, polttaa tai ei.

jackass82 sanoi:
Mä ainakin vedän tupakan ennen ja jälkeen treenin. Ihan hyvin on jaksanut treenata

eimen. sekin hyvä puoli tuossa ettei tuu venyttyä turhan kauan salilla kun nikkis ilmoittelee että on aika siirtyä palauttelemaan :thumbs:

Ei tuota röökaamista voi kyllä mun mielestä puolustella millään. Jos kerta terveys yleisesti ottaen kiinnostaa, niin se kessuttelu pitää lopettaa. Kenellekkän nyt tuskin tarvii alkaa tupakan haittoja selittämään, vai kuinka?

Luin jostain bodaus kirjasta(herrasen veljesten) että yks tupakka veis päivän suositusannoksen verran C-vitamiinia elimistöstä,kiinnostava väite,tai ainaki yks syy taas lisää olla polttamatta.Kyllä mua harmittaa kans ku pidemmän aikaa oon ollu jo polttamatta mutta aina silloin tällöin tulee yks tai kaks röökiä poltettua.Siis viime aikoina enintään sen verran viikossa.

Eipä toi rööki varmaan kauhiasti vaikuta, jos on muut osa-alueet (ravinto, reeni, unet ym.) kunnossa. Monet ammattilaisnostajat vetävät röökiä.. Käyvätpä jopa lajien välissä vetäsemässä hermosauhut. Jos keuhot huolettaa, niin vaihda nuuskaan.

Ai katos perkele, threadin alottaja on 15v. Heh heh heh.. Nooh.. Älä vedä mitää.

tapio sanoi:
Niin moni röökin lopettanut kertonut että stondis parantunut, vinkkinä muijille.
Meinaatko, että muijilla parantuu stondis, jos ne lopettavat?

MKM sanoi:
Monet huippuvoima- ja painonnostajat polttavat, esim. Naim Suleimanoglu ja Halil Mutlu toista askia päivässä.

Tulokset olisivat vielä parempia jos eivät polttaisi sillä heikentäähän tupakointi mm. hapenottokykyä 10-15% ja ääreisverenkierto huononee. Jos on painonhallinnassa ongelmia eli tuppaa läskiä tulemaan niin on varmasti 1000x parempi vaihtoehto juoda litra kahvia päivässä kuin vetää aski tupakkaa päivässä.

Suositut

Back
Ylös Bottom