Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla loppui tupakin käryyttely jo ennen joulua. Kohta on 9 kuukautta täynnä. Netistä latasin Quitcounter-laskurin koneelleni, joka reaaliaikaisesti laskee säästetyt eurot, polttamatta jääneet palokirveet yms. Helpottaa ainakin kirjanpitoa, mutta ei siitä muuta hyötyä ole. Jos haluaa nähdä konkreettisesti tupakinpolton lopettamisesta koituvan hyödyn, niin tallettaa pankkiin joka ristuksen päivä sen 4€. Sitä ei muuten älyä sen rahan palamisen määrää.

Kaikille lopettajilleni kannustukseni.
Kunhan muutaman päivän selviätte niin sitten helpottaa. Viides viikko on vaarallisin 'lankeamisen' kannalta, varokaa sitä. Silloin on jo tottunut lopettamiseen, eikä pidä sitä niin suurena asiana kuin alussa. Helvetin tarkkana ja fanaattisena pitää olla jos haluaa onnistua!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mites muilla lopettajilla luistaa? meikäläisellä on mennyt yllättävänkin helposti. käytän kylläkin nikotiinipurkkaa, mutta hyvin pieniä määriä.

ace-oo- sanoi:
31.7.2005
...No niin, messiin vain tupakkimiehet, oikea hetki lopettamiseen on N.Y.T!

Käyn tosin nyt vetäisemässä yhdet savut, ja lopetan sitten :evil:
Viikko täyteen savuttomana. Olo on yksinkertaisesti hyvä.
Tänään tosin tuli sellanen tilanne, että olin jo menossa tupakille, kun muistin, etten polta. No, pistelin sitten leijona salmiakkia suuhun.

Yleinen vireystaso on selvästi noussut.

Tästä on todella hyvä jatkaa, ja tsemiä kaikille lopettaneille :thumbs:

late83 sanoi:
mites muilla lopettajilla luistaa? meikäläisellä on mennyt yllättävänkin helposti. käytän kylläkin nikotiinipurkkaa, mutta hyvin pieniä määriä.

Mun mielestä ei siinä mitään jos käyttää nikotiinipurkkaa, eli se ei himmennä lopettamisen loistoa yhtään, koska lopettamispäätös tehdään aina ilman purkkaa, ja se on se isoin askel kumminkin ja päätöksen tekemiseen verrattuna itse lopettaminen on helppoa.

Tsemiä, :thumbs:

Jeah, kuukausi jo ilman röökiä eikä tee edes pahaa. Nikotiinipurkkaa tullut jonkun verran mutusteltua.

late83 sanoi:

Hyvin menee. Viikko ja neljä päivää ilman tupakkaa tai mitään muutakaan nikotiininlähdettä ja koko ajan tuntuu helpommalta. Tällä viikolla ei ole tullut lainkaan niitä "menenpä tästä tupakille, ai niin..." juttuja :)

training_day sanoi:
Hyvin menee. Viikko ja neljä päivää ilman tupakkaa tai mitään muutakaan nikotiininlähdettä ja koko ajan tuntuu helpommalta. Tällä viikolla ei ole tullut lainkaan niitä "menenpä tästä tupakille, ai niin..." juttuja :)

:kippis1: Kovia jätkiä! :kippis1:
Mulla oli kyllä ekat viikot vaikeita vaikka oli nikotiinipurkat kehissä, mutta sinänsä on hyvä jos pystyy ilman korvikkeita lopettamaan, ei tule eteen korvikkeiden lopettaminen, joka on p*****stä vaikka tupakan lopettamiseen verrattuna onkin lasten leikkiä. Ite silti suosittelin korvaavia, jos tuntuu ylitsepääsemättömältä.

training_day sanoi:

Ihan mukavasti menee mullakin. Yhdeksäs päivä menossa. Limaa ym. paskaa irtoaa ihan kiitettävästi edelleen :whip:. Itse tosin uskon, että vaikeimmat ajat on vielä edessäpäin. Joku on joskus sanonut, että tupakkilakossa pahinta on seitsemäs vuosi :D.

Tai sitten se on vaan ihmisten kieliin juurtunut mantra jota hokemalla suggestoidaan se 7. vuosi tuntumaan pahimmalta.

Aleley sanoi:
Tai sitten se on vaan ihmisten kieliin juurtunut mantra jota hokemalla suggestoidaan se 7. vuosi tuntumaan pahimmalta.

Mä en ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta, joten itse en ainakaan ota siitä mitään paineita :)

Kertokaas mitenkäs olette korvannut tupakointiin menevän ajan? Sitähän menee keskinmäärin tupakkaa kohden 5-10min ja jos päivässä polttaa sen 20 niin aikaahan silloin menee sellaiset 100-200min. Onko iskenyt tekemisen puute kenelläkään?

Menet kavereiden kanssa hengailemaan sinne tupakkapaikalle, puhumaan paskaa jne. mitä normaalisti tekisit polttelun lomassa. Jos mieltä on tarpeeksi lopettaa, et sie siihen paperossiin tartu, vaikka tarjottaisikiin.

Johnsson sanoi:
Kertokaas mitenkäs olette korvannut tupakointiin menevän ajan? Sitähän menee keskinmäärin tupakkaa kohden 5-10min ja jos päivässä polttaa sen 20 niin aikaahan silloin menee sellaiset 100-200min. Onko iskenyt tekemisen puute kenelläkään?

Mulla on vaan nyt enemmän aikaa tehdä jotain järkevämpää. as simple as that.

Johnsson sanoi:
Syömiseen lähinnä :D

ace-oo- sanoi:
Tuli eilen juopotellessa polteltua tupakkaa. Ei oikeastaan vitutakkaan yhtään.

Tupakkilakko jatkuu kuitenkin taas.

Jotku pystyy polttamaan kännissä, eikä seuraavana päivänä tee yhtään mieli. Itekin voin poltella kännissä vaikka askin illassa, eikä seuraavana päivänä tee yhtään mieli tupakkia, mutta jos vedän selvinpäin yhdenkin röökin niin viikon verran vähintään tekee mieli niin pirusti. Intissä kun tuli sillon tällön polteltua selvinpäinkin niin koko ajan oli rööki mielessä..

Ite joskus lopetin nuuskan avulla röökin vetämisen ja sit lopetin nuuskankin jonku ajan päästä. Sitten yks päivä kaveri sotti ja kerto menevänsä laivalle ja kysy, että tuoko nuuskaa. Sanoin etten käytä, mutta rupes tekee niin paljon mieli, että soitin parin päivän päästä ja käskin tuomaan pari tornia. :D
Ja se olikin menoa sitten taas. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom