Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
ace-oo- sanoi:
Tuli eilen juopotellessa polteltua tupakkaa. Ei oikeastaan vitutakkaan yhtään.

Tupakkilakko jatkuu kuitenkin taas.

:lol2: Voi lollojen lollo!! 8 päivääkö se "lakko" peräti kesti...

Taitaa tälläkin hetkellä paperossi röyhytä huulessa :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nimenomaanhan se silloin on tupakkalakko jos sitä röökiä juopotellessa vetää. Lakossahan voi olla kuka vaan, eri asia on sitten kuka lopettaa. Tän threadin otsikko on väärä koska aloittajassa ei ollut selkärankaa lopettaa.

Grip sanoi:
Pitäähän juopotellessa saada röökiä, muutenhan juopottelusta lähtee suurin osa nautinnosta pois. Itse olen ollut polttamatta n. 24h:)

Tuossa on se syy, että yhtä kauan kuin olen ollut polttamatta, olen ollut myös juomatta alkoholia. Ei siis edes yhtä saunakaljaa.
Hauska juttu on se, että kumpaakaan ei tee edes mieli kun treeni kulkee ja paikat on kunnossa :)

Muutama viikko sitten kirjoittelin tänne, että olen vähentänyt polttamista 1-2 röökiin päivässä. Ja meinasin, että homma on hanskassa... paskan vi*ut olen viimeaikoina löytänyt itseni useammin koulun röökipaikalta. Hyvä jos neljään körssiin jää.

Summa summarum: "Tasoittavaa" tupakointia ei ole, kuten aluksi luulin. Himo kasvaa pikkuhiljaa. Sehän tässä kummaa onkin, että ei kukaan mulle sitä röökiä suuhun laita ja sytytä. Korkeintaan pyytää tupakalle. Ja sit mennään.
Olen :david:

NatuSan sanoi:
Muutama viikko sitten kirjoittelin tänne, että olen vähentänyt polttamista 1-2 röökiin päivässä. Ja meinasin, että homma on hanskassa... paskan vi*ut olen viimeaikoina löytänyt itseni useammin koulun röökipaikalta. Hyvä jos neljään körssiin jää.

Summa summarum: "Tasoittavaa" tupakointia ei ole, kuten aluksi luulin. Himo kasvaa pikkuhiljaa. Sehän tässä kummaa onkin, että ei kukaan mulle sitä röökiä suuhun laita ja sytytä. Korkeintaan pyytää tupakalle. Ja sit mennään.
Olen :david:

Kokemuksesta voin neuvoa, että jos et halua tosissasi sitä tupakkimiehen uraa aloittaa niin kannattaisi lopettaa kokonaan NYT, kun se vielä pitäisi olla suht. kivutonta. Nuo määrät kun taatusti jatkavat nousua ja kohta vedätkin jo iloisesti askin+ päivässä, viikonloppuna viinan kanssa tietysti vielä enemmän.

training_day sanoi:
Kokemuksesta voin neuvoa, että jos et halua tosissasi sitä tupakkimiehen uraa aloittaa niin kannattaisi lopettaa kokonaan NYT, kun se vielä pitäisi olla suht. kivutonta. Nuo määrät kun taatusti jatkavat nousua ja kohta vedätkin jo iloisesti askin+ päivässä, viikonloppuna viinan kanssa tietysti vielä enemmän.
Itseasiassa olen käryytellyt n.15 vuotiaasta asti. Enemmän ja vähemmän. Armeijassa homma karkasi käsistä ja aski päivässä savusi ilmoille (vähintään viikon mittaisille leireille piti kartonki sovittaa reppuun mukaan :D ). Intissä päätin, että lopetan. Viikko taisi mennä ilman röökiä siviilissä. Sitten ryhdyin tuohon "pari päivässä, kymmenen kännissä" touhuun. Nuuskakaan ei taida olla ratkaisu, vaikka sitä olen sen savuttomuuden takia harkinnut. On vain vaikeasti saatavissa (onneksi?!).

Ai perkele, minunhan piti olla tupakkilakossa. :evil:
No tässä live-still kuvaa meikästä

dylan.smoke.gif

Lopeta vitsailu ja ole edes sen verran mies, että kun kerran uskalsit julkisesti uhota lopettavasi, niin uskallat julkisesti myöntää myös sortuneesi. Eli vastaa seuraavaan kysymykseen: Palaako Pölli?

Aloituspostistasi lainattua:
"EI ENÄÄ syöpäkäärylettä suuhun!"

"oikea hetki lopettamiseen on N.Y.T!"

Andy sanoi:
Lopeta vitsailu ja ole edes sen verran mies, että kun kerran uskalsit julkisesti uhota lopettavasi, niin uskallat julkisesti myöntää myös sortuneesi. Eli vastaa seuraavaan kysymykseen: Palaako Pölli?

Aloituspostistasi lainattua:
"EI ENÄÄ syöpäkäärylettä suuhun!"

"oikea hetki lopettamiseen on N.Y.T!"
Eiköhän se jo tuossa edellisessä viestissä myönnetty.

Meikä on näköjään

david_hasselhoff.jpg

ace-oo- sanoi:
Eiköhän se jo tuossa edellisessä viestissä myönnetty.

Meikä on näköjään

david_hasselhoff.jpg

Et sä voi Deivid olla, sehän on savuton mies ;)

No joo mutta onnea ensi kerralle, nimimerkillä "12 vuotta aski päivässä ja nyt 9kk ilman savuakaan". Kannattaa oikeasti lopettaa vasta sitten, kun on ikään kuin valmis siihen, puolitehoiset lopettamisyritykset vaan vesittää sitä llopettamispäätöstä tulevaisuudenkin osalta.

Tuli tätä lukiessa mieleeni omat lakko -kokemukset, joista yksikään ei onnistunut. Olen huomannut, että tupakointia lopetettaessa ainakaan itselläni pahin ei ollut varsinaiset "nikkikset", vaan sen ajan käyttäminen, minkä ennen istui röökillä. Nyt on helppo vain mennä tupakalle, jos ei keksi muuta tekemistä. Lakossa ollessa tupakkatauon tilalle on vaikea keksiä mitä tekisi.
Tämän asian ymmärtäminen polttamattomilta ei onnistu, joten ei tarvitse tulla antamaan mukamas "hauskoja" kommentteja.

Toinen on se tupakoidessa tapahtuva käsiliike, joka jää helposti selkärankaan. Lakossa olevat tietävät sen vittumaisen tunteen, kun käsiä on pakko liikuttaa ja kynsiä pureskeltava, on vain liian levoton olemaan paikallaan. Nukkuessa varsinkin se on melkoista helvettiä.

Allah sanoi:
Toinen on se tupakoidessa tapahtuva käsiliike, joka jää helposti selkärankaan. Lakossa olevat tietävät sen vittumaisen tunteen, kun käsiä on pakko liikuttaa ja kynsiä pureskeltava, on vain liian levoton olemaan paikallaan. Nukkuessa varsinkin se on melkoista helvettiä.
Lyötiin meidän luokan poikain kanssa lakko, tai paremminkin päätettiin lopettaa käryäminen. Nyt on kolmas päivä menossa. Kaupasta hain pari pussia väkevää fishermans friends pastilleja, joita olen röökin sijaan imeskellyt. Toivottavasti nikkikset ei kasva. Ei ole tullut mieleenkään lähteä röökille (tai on tullut, mutta en ole mennyt.) Jospa tämä tästä. Oikeastaan ihan mukavaa, kun ei haise enää. Asiaa voi auttaa sekin, että olen iskenyt silmäni erääseen tyttöseen, joka on savuton :D

Lopettaminen on muutenkin ihan yliarvostettu asia. Parhaiten siinä onnistuu kun ei suitsuta siitä helvetinmoista numeroa, joka sitten jaetaan kavereiden kanssa typerän ylipirteiden "hyvä, kyllä sä pystyt siihen!" "näytä sille röökille!" fraasien kera. Myös kaikki lopettamiseen liittyvät rituaalit lähinnä huvittaa. Mussutetaan purkkaa posket lommolla niin että korvista tursuaa ulos jne.

Poltan tupakkaa, nyt voisin olla polttamatta vrt. no siis körtsäsin tossa nääs pari vuotta ja nyt tuntuu hirveän vaikealle lopettaa nääs.

Aleley sanoi:
Myös kaikki lopettamiseen liittyvät rituaalit lähinnä huvittaa. Mussutetaan purkkaa posket lommolla niin että korvista tursuaa ulos jne.
Joo mutta se on korvaavaa tekemistä. Suussa on jotain vähän terveellisempää sen tupakan sijaan. Syöhän ihmiset muutenkin karkkia/puree purkkaa. Mitä hassua siinä nyt on?

Aleley sanoi:
Lopettaminen on muutenkin ihan yliarvostettu asia. Parhaiten siinä onnistuu kun ei suitsuta siitä helvetinmoista numeroa, joka sitten jaetaan kavereiden kanssa typerän ylipirteiden "hyvä, kyllä sä pystyt siihen!" "näytä sille röökille!" fraasien kera. Myös kaikki lopettamiseen liittyvät rituaalit lähinnä huvittaa. Mussutetaan purkkaa posket lommolla niin että korvista tursuaa ulos jne.

Poltan tupakkaa, nyt voisin olla polttamatta vrt. no siis körtsäsin tossa nääs pari vuotta ja nyt tuntuu hirveän vaikealle lopettaa nääs.

Täällä taas just ripiltä päässyt kaveri kertoo totuuksia tupakista. :thumbs:

NatuSan sanoi:
Joo mutta se on korvaavaa tekemistä. Suussa on jotain vähän terveellisempää sen tupakan sijaan. Syöhän ihmiset muutenkin karkkia/puree purkkaa. Mitä hassua siinä nyt on?

Purkan pureskelu on ihan tervettä ja mukavaa, mutta kun se valjastetaan itsetarkoitukseksi lopettaessa niin homma muuttu hassuksi.

Jusander sanoi:
Täällä taas just ripiltä päässyt kaveri kertoo totuuksia tupakista. :thumbs:

Mielestäni on ihan tervettä kritisoida ja herättää keskustelua asioista, vaikka se olisikin jonkun sankarin mielestä kuitattava jollain vitun turhalla provolla jonka informaatioarvo on pyöreä 0.

Sitäpaitsi en puhunut tupakasta vaan siihen liittyvistä lieveilmiöistä, lopettamisista ja sen sellaisista tiedäthän.

Taitaahan se kuitenkin olla niin, että maanantaina tulee täyteen kuukausi ilman tupakkaa tai muita nikotiinituotteita.

13 viikkoa ilman tupakkaa,enkä ole harrastanut nikotiinipurkkaa,en laastareita tai mitään muutakaan,enkä mitenkään mainostanut sitä lopettamista kenellekään.jätin vaan sen viimosen topan jälkeen ostamatta uuden.ei se oo sen vaikeempaa
it's just in your head

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom