Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
^ Nyt 2kk ollut ilman mitään ( pois lukien nikotiinipurkka), niin täytyy sanoa, että ainakin itselleni vapottelusta tuli mieletön hengenahdistus ja se oli pakko lopettaa heti seinään. Nyt on kyllä niin huippu fiilis kun hapenottokyky on parantunut ja urheilu on kivaa !

Terv, Valmiina Toukokuun Cityrunille !

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt oon ollu sillain että joulukuun jälkeen en oo ostanu omia tupakkeja, muutaman tupakan joulun jälkeen vaan polttanu ja täytyy sanoa että normaalissa olossa on ihan älytön ero siihen kun poltti melkeen askin per päivä! Treeni kulkee älyttömästi paremmin eikä enää oo sairastumisia ollu eikä mitään kurkkukipuja ja yskiä niinku sillon kokoajan. Puoli vuotta kerkesin polttaa ja sitte lopetin ja täytyy sanoa että onneks lopetin. Tosin mieli tekee vieläkin röökiä, oon aika hyvin kuitenkin pystyny olemaan polttamatta, mutta aattelin jossain vaiheessa kyllä hommata vapotus vehkeet kun kaverilla on semmoset ja sano että älyttömän hyvät. Pari kertaa maistanu sähkötupakkaa ja on kyllä ihan jees.

Eilisen polttamatta ja tänää sorruin muutaman maistamaan, nyt se loppuu huomisesta asti ilman..yli 10 vuotta takana, ikävä tulee mut ajattelen positiivisia asioita ja haen tarvittaessa vertaistukea täältä kanssa kärsijöiltä :)

Heikkkohermoidiootti ilmottautuu!!!! Yli 4kk olin polttamatta, nyt viime viikonloppuna repsahdin ja poltin muutaman seuraneitinä, vapaapäiviä kun oli lähes koko alkuviikko niin nehän meni ihan lepposasti ilman tupakkaa... Mutta kappas kun dieetti alkoi torstaina, ja töissä oli ihan hirveitä päiviä niin sinne meni tupakkalakot :( :( Kestikö pää jopa yhen päivän dieettiä iklman tupakkaa :D :D Lol. Ääääliö mikä ääliö, mutta päätin että jos nyt tässä dieettaillessa oikeesti meinaa hajota päätä ja iskee joku kuoleman masennus niiin mielummin vedän sen röökin ku suklaapatukan. Mieluummin toki ei kumpaakaan. Hölmöääääliö paskapää jebou :(

joku kysyikin, että miten nuuskan kanssa onnistunut lopettamaan, niin itse ainakin hyvin.. En nyt ole koskaan polttanutkaan niin paljon (0-10 savuketta per viikko), kännissä enemmän, mutta ei kertaakaan tainnut tehdä mieli polttaa kun snyygeliä käyttänyt.. Harmi vaan kun loppuivat, eilen poltin 5 tupakkaa, paskalta maistui, tuli paska fiilis..

Meikä ollu nyt viikon ilman mitään nikotiinituotteita. 2004 alotin polttamaan ja 2006 siitä tuli ihan päivittäistä. 2006 myös eka lopetusyritys ja sen jälkeen yrittäny lopettaa huonoin tuloksin erilaisten korvaustuotteitten kanssa.

Nyt tosiaan viikko ilman mitään nikotiinillista ja viimeeks olin näin kauan ilman nikotiinia joskus ennen 2006 vuotta.
Tuntuu helpommalta tähän asti kuin ennen, vaikka ei ole edes purkkaa apuna.

Puol vuotta tuli jo täyteen tossa rontti viikko takaperin. Näin tosin unta, että vedin röökin. Keep on vaping! Ylivoimaisesti helpoin tapa päästä eroon röökistä, ei tunnu niinkuin yhtään missään.

Itekki alotin vapottelut. Tosin nikotiinittomilla nesteilla. Melko vähän tulee totakin tehtyä, iltasin muutaman kerran käytössä. Viikon aikana joutunut lataamaan akun kaksi kertaa ja nestettä menny about 10ml.

Tulee tällä tahilla helvetisti halvemmaks + on huomattavasti hauskempaa kun röökaaminen.

Puol vuotta tuli jo täyteen tossa rontti viikko takaperin. Näin tosin unta, että vedin röökin. Keep on vaping! Ylivoimaisesti helpoin tapa päästä eroon röökistä, ei tunnu niinkuin yhtään missään.

Meikäläinenkin lopetti kaljan juonnin, juon nykyään vain ykkösolutta. ;)

Meinaa vähä lipsua polttelun puolelle pitkästä aikaa. Yläasteen poltin kokonaan, jotain puol askia-aski päiväs. Siitä täystaukoa joku 7-8 vuotta, siitä lähtien poltin vain ryypätessä 4-5 vuotta ja nyt kärynnyt 5-10 tupakkaa päivittäin töissä parin viikon ajan. On vaan niin rentouttavaa kun oikein stressi puskee päälle sytyttää tupakka ja siinä pariksi minuutiksi unohtaa täysin kaikki työasiat.. Terveyspuoli vaan vituttaa, ja se että pikkuhiljaa tekis mieli poltella enemmän ja enemmän.

Onnittelut kaikille savuttomille saavutuksistanne, kannattaa oikeesti olla ylpeä siitä! Ite maanantaina vuos ja 1 kk täyteen, nykysin sitä miettii vaan, että miksi edes oikeesti poltin ja huomaa miten uunolta se polttaminen näyttää (ennen kuvittelin sen tuovan minulle uskottavuutta/itsevarmuutta) Haha :D, kaikkee sitä kanssa itselleen yrittää uskotella, jotta sais "luvan" polttaa hyvällä omatunnolla. Mä en kyllä ikinä tuu polttamaan (eikä todellakaan tee edes mieli), vaikka välillä jonkun vihreän mallun haju tuoksuukin hyvälle, mutta tiedän sen olevan tupakkayhtiöitten kikka saada ihmiset polttamaan.. Mutta joo, jos ette ole kuulleet/lukeneet, niin itse pääsin siitä varsinaisesta psyykkisestä riippuvuudesta eroon lukemalla Allen Carr, Helppo tapa kirjan.. Kyllä se avas silmät, eikä kyseessä nyt ole mikään "saat syövän ja kuolet" -kirja, vaan herra joka itse loppujen lopuksi onnistui lopettamaan ja kirjoitti tästä viimeisestä oivalluksestaan sitten tuon opuksen.. Nyt on tuo minun 8,00 eurolla ostama kirja kiertämässä kaveripiirissä ja pari savutonta ystävää tullut lisää :) Käytin kanssa aika paljon tuota stumppi.fi keskustelupalstaa vertaistukena :) Viimeksi treenasin polttaessani, kunnes tuli parin vuoden tauko, nyt huomaa, että kyllä treeni sujuu huomattavasti paremmin kun ei pilaa hapenottokykyään ja myrkytä kehoaan.. :) Tsemppiä kaikille!

On vaan niin rentouttavaa kun oikein stressi puskee päälle sytyttää tupakka ja siinä pariksi minuutiksi unohtaa täysin kaikki työasiat.. Terveyspuoli vaan vituttaa, ja se että pikkuhiljaa tekis mieli poltella enemmän ja enemmän.

Tupakointi lisää stressiä. Se on vaan assosiaatio, että kun saat sen tupakkatauon se lievittää stressitilaasi, vaikka olisi ihan sama istuisitko juomassa kupin kahvia tai lasillisen vettä. Oikeasti tupakointi sotkee aineenvaihduntaasi ja hormoonitoimintaasi ja sen lisäksi vielä nimenomaan stressaat siitä, että ylipäätään poltat :) Ja se helpottava tunne, syntyy myös siitä, että saat siksi hetkeksi ne vieroitusoireet pois, kunnes ne tulevat takaisin ja mielesi alkaa taas tehdä lisää tupakkaa :) Sori jos tämä päteminen ärystti, mutta pisti vaan niin pahasti tuo silmään, sillä itse käytin tuota tupakkaa myös monien muiden tekosyiden lisäksi stressinlievittäjänä, kunnes oikeasti sisäistin tuon edellä mainitsemani.. :)

Itse vapotellut kohta jo 5kk. Ja tupakkia ei enää edes tee mieli. Toki tuota vapoa menee kyllä päivän mittaan aika reippaasti :D Mut so what. On se vaan niin hieno harrastus, eikä sisällä niitä tuhansia paskakemikaaleja mitä rööki :thumbs: Ei voi muuta kuin suositella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom