Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä champix toimii, mutta kyllä se vaatii silti itseltä halua päästä eroon. Olin puol vuotta tupakoimatta kunnes jostain syystä taas aloin pössyttelemään..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toista päivää ilman röökiä/nuuskaa, nyt se onnistuu! Semmoset 15 vuotta suhteellisen säännöllistä pössyttelyä/nuuskausta takana.

Ilman mitään purkkia tai laastareita mennään kun tavoista tämä on kiinni eikä siitä nikotiinista. Se, että miten tahdonvoima sitten riittää jää nähtäväksi.

Onkohan tämä Champix nyt sitten se epäonnistunut mielialalääke, jota on käytetty ennen depression hoitoon. Lääkärit vaan huomasi, että se aiheuttaa masentuneilla lähinnä itsetuhoisuutta. Tupakan polton lopettamiseen sillä oli kuitenkin ollut selkeä vaikutus. Itse olen kuullut tästä vain asiaan perehtyneiltä kavereilta, yksi on kuurin vetänyt, ja kuulemma toimi. Luulisin, että kyse on tästä.

Itseä pelottaa sivuvaikutukset, kun on ehkä hiukan taipumusta melankoliaan :rolleyes: Tosin, onhan sitä buranapaketinkin selosteessa ties mitä varoituksia.

Onkohan tämä Champix nyt sitten se epäonnistunut mielialalääke, jota on käytetty ennen depression hoitoon. Lääkärit vaan huomasi, että se aiheuttaa masentuneilla lähinnä itsetuhoisuutta. Tupakan polton lopettamiseen sillä oli kuitenkin ollut selkeä vaikutus. Itse olen kuullut tästä vain asiaan perehtyneiltä kavereilta, yksi on kuurin vetänyt, ja kuulemma toimi. Luulisin, että kyse on tästä.

Itseä pelottaa sivuvaikutukset, kun on ehkä hiukan taipumusta melankoliaan :rolleyes: Tosin, onhan sitä buranapaketinkin selosteessa ties mitä varoituksia.

Mä jouduin Champixin kerran lopettamaan viikon aloittamisen jlk. eli juuri kun ois pitänyt ruveta olemaan polttamatta.
Jos ois voinut nukkua 18h vuorokaudessa, niin ehkä ois onnistunut.. tai sitten ois pitänyt efellä paikata tilannetta :D

Nyt sitten kokeillaa, kun pohjoiseen menen miten toimii ihan vain lopettaminen. Ehkä jotain nikotiinipurkkaa tmv. vois ottaa varmuuden vuoksi, jos tulee kauheat puistatukset.

Eikun se taisi olla Zyban.Aiheutti joillekkin tarinoiden mukaan ihan käsittämättömiä sivareita. :D

Kaikille voimia tupakoinnin lopettamiseen.
Itse huomasin et se on enempi tapa ku halu polttaa kahvi-, ruoka-, aamusavut jne... Lujaa mieltä se vaatii et pystyy oleen erossa tupakasta kieltämättä itelläkin on välillä haluttanut kahvisavuja.
Tässä on jopa yks kaljoittelu reissukin takana ja senkin pystyin oleen erossa tupakasta. :D

Huomenna tulee kahdeksan kuukautta polttamatta. Tosin ratkennut mä oon muutaman kerran, mutta en anna sen vaivata mieltä. Niksapurkan käytön mä lopetin tuossa about kuukausi sitten lopullisesti, ja hyvin on pärjätty, Välillä iskee ihan karseet tupakantuskat, mutta onneksi ne menee aika nopeast ohi. Kävipä tässä ihan hiljattain niin, että muuton päälle yks rööki ois tehnyt mielettömän gutaa. No enhän mä sitä voinut polttaa kuin puoliskan ku se maistui niin pahalta :D

Olin pitkään "kännipolttaja" eli n. 8 vuotta poltin välillä jätkuvasti mutta enimmäkseen vain aina juopotellessa. Kun aloin reilu vuosi sitten taas aktiivisesti käydä puntilla, päätin etten polta enää yhtään savuketta ikinä. Olin yllättynyt kuinka vähän päissään ollessakaan teki päätöksen jälkeen röökiä. Päätös on pitänyt enkä varmasti ratkea enää.

Nyt vois itsekin kokeilla lopettamista. Lopetin aiemmin, joku vuosi sitten. Ratkesin sitten maaliskuussa abi-risteilyllä. Huonoina päivinä meni aski, nyt vähentänyt 6-8 per päivä. Eli aamu, ilta, ruoka, ennen matikan tuntia ja loput kavereiden seurassa. Vinkkejä?

Nyt vois itsekin kokeilla lopettamista. Lopetin aiemmin, joku vuosi sitten. Ratkesin sitten maaliskuussa abi-risteilyllä. Huonoina päivinä meni aski, nyt vähentänyt 6-8 per päivä. Eli aamu, ilta, ruoka, ennen matikan tuntia ja loput kavereiden seurassa. Vinkkejä?

Jos on tapariippuvuutta, niin kokeilisin nicotinellin nikotiini inhalaattoria?

Jos on tapariippuvuutta, niin kokeilisin nicotinellin nikotiini inhalaattoria?

Enemmänki vaikuttaa nikotiini riippuvuudelta, nuuska olen käyttänyt eikä tee mieli edes polttaa. Voi vain nakata biitin huuleen ja hoituu sillä. Mietistkelin jos vähentäisin tupakan per viikko.

Nyt se sitten loppu. Heitin viimeset röökit eilen roskiin ja savuttomana mennään jatkossa!

Kohta kuukausi mennyt ja ei tee tippaakaan mieli, kun en ole antanut tehdä. Mitään apujuttuja en lopettamiseen käytä. Laskin tuossa että semmonen 12-13 vuotta tuli poltettua, alussa semisti ja sitten vajaa kymmenisen vuotta melkein joka päivä. Olisi mukava nähdä missä kunnossa keuhkot ovat tällä hetkellä? Onhan se mukavampi olla ilman röökin poltosta tullutta tapaa ja kun miettii niin varmasti keuhkot ja elimistö vielä puhdistuu tuosta vuosien poltosta. Sen sanon että ei kannata aloittaa dieettiä samaan aikaan kun lopettaa röökin polton. Itse tein nyt näin ja voin sanoa että tuo polttamattomuus tahtoo pistää vähän kerrointa tuohon nälän tunteeseen ja kun hajuaistikin pikku hiljaa paranee, niin tahtoo tuo ruokakin tuoksua liian hyvälle nälässä. Pitää vaan haistattaa himoille pitkät hetkeksi ja nauttia savuttomasta elämästä..

5. savuton päivä menossa ja tekee väliin niin perkeleesti mieli pössäyttää, mutten anna mielihaluille periksi :)
(poltin about 25 vuotta)

5. savuton päivä menossa ja tekee väliin niin perkeleesti mieli pössäyttää, mutten anna mielihaluille periksi :)
(poltin about 25 vuotta)

tsemppiä, kyllä se helpottaa.

(poltin about 25 vuotta)

Älä anna periksi :)
Itellä nyt menny yli 2kk ilman ja vasta nyt on alkanu haluttaa röökiä. Hidas elimistö?!?!

Juurikin tänään tulee 3 vkoa täyteen ilman savuttelua. Nicorettea on kyl kulunu jonkin verran, mut yllättävän helppoo on ollut... vaikeammat ajat vielä edessä?

Juurikin tänään tulee 3 vkoa täyteen ilman savuttelua. Nicorettea on kyl kulunu jonkin verran, mut yllättävän helppoo on ollut... vaikeammat ajat vielä edessä?
Nikotiini taitaa poistua elimistöstä muutamassa päivässä, joten loppu on pelkästään korvien välistä kiinni. Minusta ne ensimmäiset viikot on vaikeimpia. Sitten alkaa jo tottumaan savuttomuuteen ja uusiin rutiineihin.

Mä kiinnittäisin huomiota niihin hetkiin, jotka laukaisee tarpeen vetää tupakkia (aamulla, syömisen jälkeen, v*tutukseen jne.). Samalla tavalla, jos kännissä on kovinkin holtiton, niin ei lienee kannata hirveesti dokata alkuun. Mulla ne purkat oli yhtä tyhjän kanssa, ja taisin lopettaa niiden syömisen ensimmäisen parin viikon jälkeen.

Voi olla tapauksia, joilla lipsahdus silloin tällöin ei haittaa, mutta sanoisin, että nollatoleranssia kannattaa pitää. Muuten homma lähtee helposti lapasesta, ja tupakointi jatkuu pian entisellään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom