Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Upitaa tätä!

Eli meikäläinen syöny nyt 5 päivää champixia, nyt jo niin helvetin huono olo kun polttaa körssiä, Onko ketään joka on lopettanu lääkkeiden avulla vai ihan "kylmiltee"

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itse olen helvetin raskas röökääjä enkä näe mitään coolia röökäämises.

mut nyt loppu, tänään loppu röökääminen, päätös tuli klo 12 tänään päivällä että ny piisas.

nyt ei yritetä lopettaa polttamista vaan se lopetetaan.

2h takana jo, ajattelin hakee nikotiinipurkkaa pahimpiin niksoihin, mutta purkkaakin käytetään sitte vitun niukasti ja vaan ku alkaa oleen tosi vaikeeta, ilmeisesti yötä varte nappaan pari purkkaa että ei nukkuminen häiriinny.

mutta jengi ku ny aina hehkuttaa miten vaikeaa röökäämisen lopettaminen on, niin täytyyhän sitä ite sit näyttää et oon kovempi ku te muut :D:david:

takana on yli 5 vuotta vakituista polttamista, sitä ennemmin oli pari vuotta ylä-asteen nurkalla rööki huulessa kovistelua. nykyään menee helposti 40 röökiä päivässä. joten voi olla suht kivulias lopettaminen mut ei voi mitää.

ehkä päivittelen miten sujuu.

päivitystä: tuli sitte oltua jokunen viikko täysin polttamatta kunnes päähän iski ajatus siitä että no vittuakos tässä hyvää tapaa täysin lopettaa ku se kuitenki on vitun kivaa, niin ajattelin palkita itseni sikarilla päivässä.
no siinä sitte jokunen viikko meni niin että poltin vaan sikarin päivässä, sitten kännätessä tuli polteltua enemmän ja siitä seuraavaksi selvinpäin poltettiinki jo pari sikaria päivässä, taas kännit ja taas vähä enemmän siggejä. tästä nyt jokunen kuukausi eteenpäin niin vittu röökiähän tässä vedellään taas ku sikareihinki päässy kyllästyyn. nyt sitte mietinki että koskahan sitä lopettais koko homman, ku se on vaan että ei tee mieli lopettaa, ton pienen lopetussession otin vaan sen takia ku halusin testata itseäni vähä. mutta sitte ku oli tarpeeks testattu niin lopettamisen ajatus tuntui aika turhalta. ku tää poltteleminen ny on niitä harvoja iloja mun surkeassa elämässäni.

no tiedänpä nyt että turhaa tätä on alkaa lopetteleen vissiin ennenkö haluan sen oikeasti lopettaa, ku siihen kai sitte palataan vähän kiertelemällä kuitenki jos ei ajattele että rööki on saatanasta.
(ja add saattaa hitusen haitata tätä röökistä poissapysymistä pidempiaikaisesti)

ku alotan seuraavan bulkkikuurin niin vois lopettaa röökäämisen taas tilapäisesti ku sillon tulee syötyä niin helvetisti.

Ite lopetin tupakoinnin 2,5 viikkoa sitten. Tekeekö tiukkaa olla ilman? Välillä. Kaipaanko tupakan makua ja sen rauhoittavaa vaikutusta? Totta helvetissä! Mutta kyllä kai tämä tästä...

Ite viimeiset about 7 vuotta röökiä ja nuuskaa vetäneenä, poislukien about vuoden lakko joskus 07, oon taas lopettanut. Oikeestaan viimeiset puoli vuotta tuli vedettyä nuuskaa melkein kokonaan. Nuuskaa purkki päivässä(tai röökiä 20-30). Nyt 6 piävää ilman röökiä tai nuuskaa, ja ihmettelen miten kevyet niksat oikeastaan on. Aikaisemmilla lopetuskerroilla niksat on olleet käsittämättömän pahat. Johtunee juuri siitä että röökiä ei syksyn aikana juuri tullut polteltua. Suosittelenkin muille nuuskaan siirtymistä ennen lopettamista. Rehellisesti sanottuna niksoja ei ole juuri ollenkaan. Tosin nikotiinipurkkaa olen syönyt varmuuden vuoksi(eilen 3).

Elokuusta asti ollut polttamatta. Jokunen retkahdus kosteassa illanvietossa, mutta menköön. Nikotiinipurkkaa on aina matkassa vaikkei nyt jatkuvasti enää tule pureskeltua.

Tähän asti ollut liian helppoa. Johtuen ehkäpä noista retkahduksista? Tarttis varmaan lopettaa kokonaan, mutta en jaksa sen enempää päätäni sillä vaivata.

Mulla alkaa olla aika tasan 5 vuotta lopettamisesta. En muista tarkkaa päivää, kun alkuperäinen lopettamispäätös ei ollut mitenkään täsmällinen vaan jotenkin tapahtui sairastelun yhteydessä. Viimeisen puolen vuoden aikana en kovin paljoa polttanut muutenkaan. Nyt alkaa olla sellainen olo, että en jatkuvasti muista olevani entinen tupakoitsija ja hapenottokyky tuntuu hyvältä. Välillä tulee bussipysäkillä ajatuksissaan kaivella taskuja, että sytyttäisi tupakan, mutta ei sitä oikeastaan enää tee mieli. Joitain yksittäisiä kertoja on ollut, mutta vuosi tai pari on ollut tätä että kahdesti vuodessa tekee vähän mieli.

Tsemppiä kaikille lopettajille; se on todellakin sen arvoista.

Itse lopetin vuoden 2002 keväällä kerrasta. Siihen asti meni aski per päivä vauhdilla. Valehtelematta kertaakaan ei ole tehnyt edes mieli niin pahalta tuo jo haiseekin. Lopettaminen oli minulle todella helppoa, ainuttakaan nikotiinilaastari tai purkkaa tai vastaavaa ei tarvinnut. Tuota lopettamispäätöstä en ole koskaan katunut, päinvastoin minusta se on ollut yksi parhaista päätöksistä koskaan ilman muuta. Suosittelen lopettamista jokaiselle.

Kahden päivän päästä tulee vuosi täyteen ilman. Puolisen vuotta teki vielä mieli lähteä savuille kun näki jonkun muun tupruttelevan mutta nyt jo ajatuskin tuntuu huonolta. Ei enää koskaan savujakaan..paitsi ehkä sikari lätkän olympiavoiton kunniaksi/lapsen syntymän takia :)

Noin 18 vuotta tupakointia takana, 15-25 savuketta/päivä.
Joskus taisin jopa vannoa, että en ikinä lopeta.
Toki muutaman kerran olen yrittänyt, pari säälittävää muutaman päivän rypistelyä sekä yksi muistaakseni noin 6-7kk:n tauko jokunen vuosi sitten.
Nyt olen psyykannyt itseäni viimeiset pari kuukautta tähän kyseiseen päivään ja tänään se loppuu.
Poltan loppuun askin jonka aamulla ostin enkä osta enää lisää.
Ahdistaa hiukan jo etukäteen, mutta täytyy nyt helvetti sentään olla sen verran selkärankaa, että onnistun.

Plus että tupakan polttamisen lopettaminen vähentää myös oluen/muun alkoholin juomista, koska kännissä tulisi kuitenkin poltettua.

4,5 viikkoa polttamatta, mutta viime viikonloppuna ratkesin ja poltin juovuspäissäni yhden savukkeen.

1kk takana savuttomuutta.. ei tee ees mieli röökiä. Haisee niin helvetin pahalle, ja kummiskin olisi lopettaminen kokoajan mielessä jos alkaisin käryttelee. Hyvältä tuntuu ;)

mutta... nuuskaa kaipaan joka toinen minuutti..! :sydän:

6kk ilman tupakkia. :) Taino 2kuukautta ihan kokonaan savuttomana, koska tuo ensimmäiset 4kk tuli aina kännissä sorruttua tupakkiin. Hyvä että osasin selvinpäin kuitenkin malttaa mieleni ja tässä sitä nyt ollaan. En tosin ehtinyt polttaa ku "vaan" 2vuotta ennenku lopetin, mutta siinäki on 2 vuotta liikaa.

edit:
Noin 18 vuotta tupakointia takana, 15-25 savuketta/päivä.
Joskus taisin jopa vannoa, että en ikinä lopeta.
Toki muutaman kerran olen yrittänyt, pari säälittävää muutaman päivän rypistelyä sekä yksi muistaakseni noin 6-7kk:n tauko jokunen vuosi sitten.
Nyt olen psyykannyt itseäni viimeiset pari kuukautta tähän kyseiseen päivään ja tänään se loppuu.
Poltan loppuun askin jonka aamulla ostin enkä osta enää lisää.
Ahdistaa hiukan jo etukäteen, mutta täytyy nyt helvetti sentään olla sen verran selkärankaa, että onnistun.

Plus että tupakan polttamisen lopettaminen vähentää myös oluen/muun alkoholin juomista, koska kännissä tulisi kuitenkin poltettua.

En haluais mitään paineita luoda. Isänikin poltti tuon 18vuotta ja on ollut nyt 10 vuotta polttamatta silti hän sanoo että vieläkin saattaa joskus tehä niin pirusti tupakkia mieli.

Taas tuli oltua pari kolme viikkoa polttamatta, mutta muutama päivä sitten tuli retkahdus ja taas mennään. Tosin enpä noin pitkään olis varmaan ollutkaan polttamatta jos ei ois nuuskaa ollu, nyt seki loppu :itku:

Ensiviikolla loppuu kännissä tupruuttelu ja samalla koko touhu. Lopetan myös säännöllisen epäsäännöllisen viikonloppu ryyppäämisen. Kaljalla voi käydä, mutta tommonen humalahakuinen lotraaminen lähes joka viikonloppu saa jäädä.

On nimittäin monta morkkiskrapulaa viimeajoilta ja samaten aina maistuu kissankusi suussa ja röörit tulossa jos on nortti palanu illan aikaan.

Kaksi kärpästä yhdellä iskulla!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom