Vittu on muuten nikotiinia noissa purkkatuotteissa. Meinaan yksi 2mg purkka vastaa askillista ykkösiä. Mitä vittua? Siinä jos jossain tulee nikotiiniriippuvuus kun tommoista nikotiinimäärää alkaa kiskomaan. Vai mikä sen funktio on? Ykkösissä on 0,1mg tervaa ja nikotiinia / spaddu, 6 kertaa vähemmän mitä mallun kevyessä. Näitä kun on vetänyt aina, niin pelkkä punainen on niin pahaa, ettei polttamaan pysty, räjähtääkö siis pää jostain nikotiinipurkasta?
Ihan siksi tässä kyselen, että kohta se on meikälläkin polttelut polteltu, pari vuotta saa enää vetää. Mut ajattelin lopettaa mieluusti niin, että ei voi polttaa, kuin että ei halua. Oliskin joku antabus-tyyppinen ratkaisu, joka tekis karseet olot röökistä. Nikotiinista ei pääse riippumaan noilla ykkösillä, vaan se tapa on pahin.
Kokeile samaa kuin minä, Champix.. Siinä sulle toivottu antabus tyylinen ratkaisu, lyhyesti, kyseinen lääke sulkee päästä reseptorit jotka pistää sitä tupakkaa haluamaan. Lääkekuuri aloitetaan, ja tupakkaa kuuluukin polttaa, itse huomasin että teki jopa vähän enemmän mieli sitä röökiä kun ennen kuurin aloittamista, 9. päivänä poltin enää 2 tupakkaa vaikka 8.päivänä poltin ihan normaalisti, 10.päivä kun tuli, ei tehnyt tupakkaa yhtään mieli.
Välillä käy mielessä se rööki kun joutuu tilanteeseen missä aina ennen sytytti, tms auton rattiin meno, mutta sit sitä ajattelee loogisesti tai ainakin ite ajattelen samalla et ei kyllä tee mieli..
oon nyt ollu 3 viikkoa polttamatta ilman että olisi mitään "vaikeutta" olla polttamatta tai että tekisi mieli, ainoa kerta kun teki mieli kun otin mökillä vähän viinanpirua niin huomasi että lääkkeen teho heikkenee, mutta seuraavana päivänä selvinpäin oli taas en halua tupakkaa fiilis.
Kuurin saa vain reseptillä, hintaa oli aloitus paketille joka siis kestää kuukauden 103 euroa, tupakkaan mulla meni ennen vähintään se 150 euroa joten säästöähän toi on vaikka kerta kirpaisu vähän enemmän onkin kuin röökiaski. Toisen kuukauden ajattelin vielä varulta vetästä ja sen jälkeen yrittää ilman.
Omien kokemuksien mukaan ehkä parasta pyörän keksimisen jälkeen, pääsin vihdoin tupakasta eroon. Eikä mulle ole sivuvaikutuksiakaan tullut vaikka niitäkin oli iso kasa lueteltuna.
Ero ilman lopettamiseen on siinä, että olen varmasti 2 kk jälkeen päässyt nikotiinista irti, eli se on vain sitä henkistä riippuvuutta sitten kun lopetan syömisen, etten jatka vaan sitä polttamista, fyysisiä oireita ei varmaankaan ole.
Champix.