Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Tänään tulee 8kk siintä kun lopetin polttamisen. Ennen vappua takana yksi ryypiskelyilta takana jolloin poltin (ja oksensin :D), vappuna sit ekaa kertaa ostin askin taas ja viikon verran tuli nyt poltetua. Enää ei haise tupakki pahalta mutta eipä tee mielkään kuin seksin jälkeen. Nyt taas jonkin aikaa kokonaan savuitta, ehkä joskus sitten kännissä jos tarpeeksi houkutteita löytyy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvin homma jatkuu. Sillointällöin kun kaljaa ottaa niin tulee polteltua, muuten en edes ajattele koko pahetta. Nikotiinipurkkaakin viimeksi jauhanut viime kesänä. Tuskin jaksaa enää ikinä opetella uudestaan, kuitenkin sellainen prosessi aina tuo lopettaminen ja jää vaan paskan maku suuhun kun polttelee.

Oon ite ollut nyt vähän yli kuukauden polttamatta. Ei tarvii kännissäkään retkahtaa ku viinan juomisen lopetin jo uutenavuotena. :D Lopetin tupakan polttamisen ihan ilman mitään purkkia tai muitakaan hömpötyksiä ja ei tää nyt mitenkään hirveen vaikeeta oo ollut. Kyllä se siitä! :rock:

edit: ja tosiaan oon polttanu nonstop (kerran sain oltuu pari kuukautta ilman) varmaa joku 15 vuotta. 4-5 luokalla alotin vetelee henkeen. Eli jos mä pystyn lopettamaan ni pystyy kyl kuka vaa.

Kahden päivän päästä tulee vuosi täyteen ilman. Puolisen vuotta teki vielä mieli lähteä savuille kun näki jonkun muun tupruttelevan mutta nyt jo ajatuskin tuntuu huonolta. Ei enää koskaan savujakaan..paitsi ehkä sikari lätkän olympiavoiton kunniaksi/lapsen syntymän takia :)

Ei kannata. Tein ite ton virheen viimeks ku muksu syntys 4vuotta sitten. nimikerkillä. nyt +1kk ilman.

Itse oon nyt kans saanut lopetettua. Viime kesänä päätettiin yhtäaikaa parin kaverin kans, että nyt se loppu. Ei enää ikinä, ja laitettiin sellainen panos, että retkahtanut joutuu maksamaan 50e kaikille vielä "raittiina" oleville, eli jos sorrut yksin niin se on 100e, ja eihän kellään tietenkään tollasia rahoja ole opiskelia budjetista antaa, niin pakkohan se on olla polttamatta.

No tuosta meni 4vk, niin tuli mieleen, että jos ruvettas polttamaan vaikka sikaria yhtenä päivänä joka 4vk "palkinnoksi". No sovittiin sitte porukalla nuin, kun kaikkien mielestä se tuntu hyvältä idealta. Nuin mentiin pari kuukautta. Jouluna homma lähitkin sitten hieman lapasesta johtuen monesta peräkkäisestä juhlasta, jonka kunniaksi piti sitten tietenkin pössytellä. Uudenvuoden jälkeen päätin että en käytä enää ikinä mitään tupakka tuotteita, ei nuuskaa, ei tupakkaa, ei sikaria eikä nikotiinipurkkaakaan.

Nyt ollaan sitten oltu tuo 5kk polttamatta, ja pakko myöntää, että tuntuu loistavalle! Toinen nuista kahdesta muusta kaverista on kans samassa tilanteessa, mutta tää kolmas ei "selvinnyt" vaan polttaa nykyjään ilmeisesti taas vakituisesti. En jaksa mennä ruinaamaan tuota 50e:tä, vaan jos tyyppi on yksinkertaisesti niin munaton, että ei pysty seisomaan sanojensa takana niin pitäkööt rahansa.

10 vuotta kunnon röyhyttelyä ja 2 vuotta kännipolttamista ja nyt puoli vuotta kokonaan ilman, kun se vaan jotenki jäi. Pari viikkoa sitten repsahdin ja tuhannen päissäni pummin kaverilta tupakan. Ei oo ikinä tupakka maistunu niin hyvältä. Jäi kuitenki vaan siihen yhteen. Näin selvinpäin ei tuu edes ajateltua tupakkaa, paitsi välillä sitä, että piru kun ei tee yhtään mieli ja kauanko sitä onkaan ollut polttamatta.

3 viikkoa ilman eikä tee yhtään mieli, jokohan sitä pääsis eroon tästä paskasta.

Tsemppiä kovasti! Ite oon 1½viikon päästä ollu 4kk polttamatta, aloitin silloin samaan syssyyn sallilla käynnin ja työpaikkapyöräilyn. Ei ole tehnyt ensimmäisen 3 päivän jälkeen mieli ja 8 vuotta ehdin kärytellä.

3 vuotta ilman. No okei ei ihan. Aina 2kk - 1vk välein tulee poltettua, rööki tai pari - kokonainen aski. Ja viihteellä välillä. Ei edes ole niksojakaa tuu enää ikinä, mikä on aika outoa.

Suosittelen kaikille lopettaneille/ harkitsijoille sellaista kirjaa kuin "stumppaa tähän" kirjoittanut Allen Carr.
Mielenkiintoista luettavaa ja hyviä pointteja tupakoinnista. Ainakin itseäni auttoi paljon

Vittu on muuten nikotiinia noissa purkkatuotteissa. Meinaan yksi 2mg purkka vastaa askillista ykkösiä. Mitä vittua? Siinä jos jossain tulee nikotiiniriippuvuus kun tommoista nikotiinimäärää alkaa kiskomaan. Vai mikä sen funktio on? Ykkösissä on 0,1mg tervaa ja nikotiinia / spaddu, 6 kertaa vähemmän mitä mallun kevyessä. Näitä kun on vetänyt aina, niin pelkkä punainen on niin pahaa, ettei polttamaan pysty, räjähtääkö siis pää jostain nikotiinipurkasta?

Ihan siksi tässä kyselen, että kohta se on meikälläkin polttelut polteltu, pari vuotta saa enää vetää. Mut ajattelin lopettaa mieluusti niin, että ei voi polttaa, kuin että ei halua. Oliskin joku antabus-tyyppinen ratkaisu, joka tekis karseet olot röökistä. Nikotiinista ei pääse riippumaan noilla ykkösillä, vaan se tapa on pahin.

Vittu on muuten nikotiinia noissa purkkatuotteissa. Meinaan yksi 2mg purkka vastaa askillista ykkösiä. Mitä vittua? Siinä jos jossain tulee nikotiiniriippuvuus kun tommoista nikotiinimäärää alkaa kiskomaan. Vai mikä sen funktio on? Ykkösissä on 0,1mg tervaa ja nikotiinia / spaddu, 6 kertaa vähemmän mitä mallun kevyessä. Näitä kun on vetänyt aina, niin pelkkä punainen on niin pahaa, ettei polttamaan pysty, räjähtääkö siis pää jostain nikotiinipurkasta?

Ihan siksi tässä kyselen, että kohta se on meikälläkin polttelut polteltu, pari vuotta saa enää vetää. Mut ajattelin lopettaa mieluusti niin, että ei voi polttaa, kuin että ei halua. Oliskin joku antabus-tyyppinen ratkaisu, joka tekis karseet olot röökistä. Nikotiinista ei pääse riippumaan noilla ykkösillä, vaan se tapa on pahin.

Kokeile samaa kuin minä, Champix.. Siinä sulle toivottu antabus tyylinen ratkaisu, lyhyesti, kyseinen lääke sulkee päästä reseptorit jotka pistää sitä tupakkaa haluamaan. Lääkekuuri aloitetaan, ja tupakkaa kuuluukin polttaa, itse huomasin että teki jopa vähän enemmän mieli sitä röökiä kun ennen kuurin aloittamista, 9. päivänä poltin enää 2 tupakkaa vaikka 8.päivänä poltin ihan normaalisti, 10.päivä kun tuli, ei tehnyt tupakkaa yhtään mieli.

Välillä käy mielessä se rööki kun joutuu tilanteeseen missä aina ennen sytytti, tms auton rattiin meno, mutta sit sitä ajattelee loogisesti tai ainakin ite ajattelen samalla et ei kyllä tee mieli..
oon nyt ollu 3 viikkoa polttamatta ilman että olisi mitään "vaikeutta" olla polttamatta tai että tekisi mieli, ainoa kerta kun teki mieli kun otin mökillä vähän viinanpirua niin huomasi että lääkkeen teho heikkenee, mutta seuraavana päivänä selvinpäin oli taas en halua tupakkaa fiilis.

Kuurin saa vain reseptillä, hintaa oli aloitus paketille joka siis kestää kuukauden 103 euroa, tupakkaan mulla meni ennen vähintään se 150 euroa joten säästöähän toi on vaikka kerta kirpaisu vähän enemmän onkin kuin röökiaski. Toisen kuukauden ajattelin vielä varulta vetästä ja sen jälkeen yrittää ilman.

Omien kokemuksien mukaan ehkä parasta pyörän keksimisen jälkeen, pääsin vihdoin tupakasta eroon. Eikä mulle ole sivuvaikutuksiakaan tullut vaikka niitäkin oli iso kasa lueteltuna.
Ero ilman lopettamiseen on siinä, että olen varmasti 2 kk jälkeen päässyt nikotiinista irti, eli se on vain sitä henkistä riippuvuutta sitten kun lopetan syömisen, etten jatka vaan sitä polttamista, fyysisiä oireita ei varmaankaan ole.

Champix.

Toi nyt ei voi olla mitenkään mahdollista, tuohan on suoraa kusetusta. Eihän mielihalua voi tainnuttaa kuin lobotomialla. Jos tommoinen lääke olisi olemassa, joka poistaisi esim sen fiiliksen, joka tulee tupakasta hyvässä seurassa vaikka koleana syysiltana jossain, niin samalla tavalla voitaisiin simppelillä lääkkeellä vaikuttaa vaikka seksuaalirikollisten alistamisen tarpeeseen.

Ei taida röökistä olla mitään muuta tapaa erota tapapolttajalle kuin vain väkisin keksiä syitä miksi skipata rööki. Niitähän riittää vaikka millä mitalla, mutta nautintoaine on nautintoaine.

Toi nyt ei voi olla mitenkään mahdollista, tuohan on suoraa kusetusta. Eihän mielihalua voi tainnuttaa kuin lobotomialla. Jos tommoinen lääke olisi olemassa, joka poistaisi esim sen fiiliksen, joka tulee tupakasta hyvässä seurassa vaikka koleana syysiltana jossain, niin samalla tavalla voitaisiin simppelillä lääkkeellä vaikuttaa vaikka seksuaalirikollisten alistamisen tarpeeseen.

Ei taida röökistä olla mitään muuta tapaa erota tapapolttajalle kuin vain väkisin keksiä syitä miksi skipata rööki. Niitähän riittää vaikka millä mitalla, mutta nautintoaine on nautintoaine.

Kokeile ennen kuin tuomitset.

Vittu on muuten nikotiinia noissa purkkatuotteissa. Meinaan yksi 2mg purkka vastaa askillista ykkösiä. Mitä vittua? Siinä jos jossain tulee nikotiiniriippuvuus kun tommoista nikotiinimäärää alkaa kiskomaan. Vai mikä sen funktio on?

Pääsee siitä tupakointi tavasta eroon ja ittelle ainakin vieroitusoireina ilmestyi järjettömän kova suolaisen nälkä. Ittellä lähti nuo oireet pois kun pisti purkan suuhun. Suattaapi olla placeboa, mutta oon kuullu muiltakin saman sorttista juttua.

Itellä tuli tuossa viime sunnuntaina 1kk täyteen ilman tupakkaa. Lopetus on onnistunut ilman mitään korvaavia tuotteita. Tulihan sitä polteltua 14vuotta et riitti mulle.

Nyt kun työt alkoi, niin taas on ratkennu :(.

Sähkötupakka? Googlella löytyy, toi vois varmaanki olla ok tapa emt ollenkaa... muistin vain et joku joskus tollasest puhunu.

Itse lopetin lähes ympärivuorokautisen nuuskaamisen sähköröökillä, jota pössöttelen aina iltasin. Suosittelen....ei jää sitä röökistä tulevaa paskan hajua vaatteisiin eikä henki haise. Tupakissa on 4000 kemiallista ainetta ja sähkötupakissa ainoastaan propyleeniglykolia (tai glyserolia), nikotiinia ja vettä. Propyleeniglykolia ja glyserolia on myös ruuassa, meikeissä jne. Sähköröökissä käytettäviä nesteitä saa myös nikotiinittomina.

Tässä ei ole oikeastaan muuta ongelmaa kuin se, että tavarat ja nesteet joutuu tilaamaan ulkomailta. Suomessa ei nesteitä saa myydä, koska niiden sisältämän nikotiinin takia ne luokitellaan lääkeaineiksi. Hieman paradoksaalista....miks sitten nikotiinipurukumia, laastareita ja tupakkia saa myydä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom