Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Mopo keuli meikällä jälleen kerran röökaamisen kanssa. muutama rööki päivässä tahti vaihtui +10 röökiin/pvä. Vajaa kuukausi sitten pistin stopin ja tässä sitä nyt mennään. Yllättävän helppoa on ollut. Nikotiinipurkkaa on kyllä tullut pureksittua.

Katotaan sitten kolmen viikon päästä kun on kavereiden kanssa isommat istuijaiset, että miten se olut ilman röökiä maittaa :jahas:. Siitä jos selviää niin alkaa helpottaa.

En mä ees usko, että itse nikotiinista on kamalan vaikee päästä eroon. Siitä tavasta kuten tuossa jo aiemmin puhuttiin.

On vaan tilanteita mihin rööki sopii. Mökkisauna + kylmä olut + savut vilvotellessa :haart:. Se on se fiilis. Mitenkään koolina mä en sitä kyllä suuremmin näe.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nonni, kohta vuosi polttamatta. Söin kuuria 2vk.

Keväällä lekurin kanssa juttelin tuosta ja hän oli hyvin skeptinen lääkkeen tehosta. Selitti, että pitkäaikaistutkimuksissa vuosi kuurin jälkeen vaan 15% on tupakoimattomia ja se hänen mukaansa on ihan normaali% ilman lääkkeitäkin. En sitten tiiä.

Kauheesti oon kyllä lukenut hyvää palautetta noista lääkkeistä, mutta se lekuri kyllä "tyrmäs" täysin noiden hyödyn.

Keväällä lekurin kanssa juttelin tuosta ja hän oli hyvin skeptinen lääkkeen tehosta. Selitti, että pitkäaikaistutkimuksissa vuosi kuurin jälkeen vaan 15% on tupakoimattomia ja se hänen mukaansa on ihan normaali% ilman lääkkeitäkin. En sitten tiiä.

Kauheesti oon kyllä lukenut hyvää palautetta noista lääkkeistä, mutta se lekuri kyllä "tyrmäs" täysin noiden hyödyn.
Olisi kiva nähdä vertailua ilman lääkkeitä ja lääkkeillä aloittaneiden suhde esim 4kk lopettamisen jälkeen.
Eihän se lääke siinä mitään enää auta jos pari kuukautta tai vaikka pari viikkoa lääkekuurin lopettamisen jälkeen aloittaa uudestaan, silloin voi katsoa peiliin eikä syyttää lääkkeitä.
Lääkkeen tarkoitushan on vain auttaa lopettamisen alussa.

Itsellä ainakin lopettaminen meni helpommin kuin kuvittelin useamman kerran kokeilin lopettaa ilman lääkkeitä eikä siitä mitään tullut.
Nyt ollut yli 2v polttamatta ja vieläkin tekee välillä mieli.
sitä en tiedä oliko lääkkeen vaikutus plaseboa mutta ei edes kiinnosta koska toimi ainakin mulla.

PRkl, nyt tahtoo lopettaa, mutta valmiiks jo pelkotilat päällä, että millon ne nikat iskee todenteolla...

viikon lenssussakin piti ravata spaddulla...

Tänään polttanut jo 3 röökiä, eli kuitenkin puolet vähemmän kuin tässä vaiheessa päivää yleensä.

Katos perkelettä, tuosta seuraavana päivänä lopetin polttamisen, eli nyt on kaksi viikkoa täynnä :)

Alkaa muuten kullannuput syökö sitä purkkaa niin helvetisti, vaan ihan ohjeen mukaan :thumbs:

1kk ja 2 päivää poltammatta eikä oo tehny tiukkaakaa, tosin en oo alkoholin perkeleeseenkään koskenut ja lauantaina pitäis. Ei kyllä tee mieli ottaa kumpaakaan

Viides päivä savuttomana ilman mitään korvaavia ja ei ole tehnyt tiukkaakaan, kun motivaatio tapissa. Kylkiäisenä lopetukselle vaan sain aivan törkeän jäätävän ponnistuspäänsäryn ja ummetuksen (voin sanoa, että melkoisen tappava-combo tuo :D )

maanantai aamusta lähtien oltu lakossa, on muutama kpl purkkaa tullu kuitenki vedettyä, mutta tosiaanki vaan muutama kusinen kpl. 4. päivä tosiaanki menossa eikä tunnu missää alkaa niksat helpottamaan mukavasti, tässä hommassa ei ole vaikeaa ollu missään vaiheessa, yöt vaan vituttaa ku on vaikeeta nukkua tämän vitun kutkuttelun takia. uni on hajanaista, näen painajaisia, jne... mut eiköhän se ohi mene tässä piakkoin.

mites kauanko menee että nikotiiniriippuvuus on selätetty?

mites kauanko menee että nikotiiniriippuvuus on selätetty?

Tuo on niin yksilöllistä; mulla eka kuukausi oli yhtä schaibaa mutta sitten helpotti jo huomattavasti. Nyt on menossa kolmas kuukausi eikä rööki tule enää mieleenkään kuin ihan satunnaisesti. Kesällä oli "helppo" lopettaa kun tein niin, että aina kun tupakanhimo yllätti niin lähdin lenkille. Lenkkiä tuli siis vedettyä heinä-elokuussa ihan riittämiin. :D

Tuo on niin yksilöllistä; mulla eka kuukausi oli yhtä schaibaa mutta sitten helpotti jo huomattavasti. Nyt on menossa kolmas kuukausi eikä rööki tule enää mieleenkään kuin ihan satunnaisesti. Kesällä oli "helppo" lopettaa kun tein niin, että aina kun tupakanhimo yllätti niin lähdin lenkille. Lenkkiä tuli siis vedettyä heinä-elokuussa ihan riittämiin. :D
Nikotiiniriippuvuudestä pääsee kyllä eroon varsin nopeasti, mutta rööki on kyllä mielessä todella pitkään lopettamisen jälkeen. Isoisä lopetti 10 vuotta sitten ja on kertonu että ei oo päivääkään jolloin ei spaddu kävisi mielessä.

Nikotiiniriippuvuudestä pääsee kyllä eroon varsin nopeasti, mutta rööki on kyllä mielessä todella pitkään lopettamisen jälkeen. Isoisä lopetti 10 vuotta sitten ja on kertonu että ei oo päivääkään jolloin ei spaddu kävisi mielessä.

Mulla asiaa saattoi helpottaa se, että poltin "vain" yksitoista vuotta, joista "vain" viimeiset viisi vuotta säännöllisesti. Isoisäsi poltti varmaankin paljon kauemmin, joten se myös iskostui selkärankaan lujemmin. Kuten sanoin, nämä asiat menevät niin yksilöllisesti. Jotkut jää koukkuunkin melkein heti, mulla kesti paljon kauemmin.

Viime uutenavuotena tein päätöksen, että lopetan tupakoimisen. Olin ehkä 2h polttamatta. Meni siis aivan reisille. Mutta ajatus iskoistu päähän. Halu lopettaa oli kova, mutta "pelotti" se lopettaminen.. mitä jos siitä ei pääsekkään eroon? Haluanko saada varmuuden asiaan, vai ajattelenko aina vaan, että kyllä siitä halutessaan pääsee eroon. Tätä jatkui vielä puolivuotta. Sitten vain lopetin. Nyt pari päivää vajaat 3kk ollut polttamatta ja voi helvetti. Ei enään yskitä, rahaa säästyy ( vedin 2 askia /pv ).

Minä en tarvinnut purkkaa, tai laastareita. Tärkeintä on, että haluaa irti siitä. Aika klisee, mutta niin se vain on. Jos et tunnusta, että sulla on ongelma sen tupakan kanssa, niin turha sitä on yrittää korjatakaan.

Helvetisti tsemiä kaikille lopettaneille ja lopettaville. Ei ole helppoa, mutta on sen arvoista.

Viime uutenavuotena tein päätöksen, että lopetan tupakoimisen. Olin ehkä 2h polttamatta. Meni siis aivan reisille. Mutta ajatus iskoistu päähän. Halu lopettaa oli kova, mutta "pelotti" se lopettaminen.. mitä jos siitä ei pääsekkään eroon? Haluanko saada varmuuden asiaan, vai ajattelenko aina vaan, että kyllä siitä halutessaan pääsee eroon. Tätä jatkui vielä puolivuotta. Sitten vain lopetin. Nyt pari päivää vajaat 3kk ollut polttamatta ja voi helvetti. Ei enään yskitä, rahaa säästyy ( vedin 2 askia /pv ).

Minä en tarvinnut purkkaa, tai laastareita. Tärkeintä on, että haluaa irti siitä. Aika klisee, mutta niin se vain on. Jos et tunnusta, että sulla on ongelma sen tupakan kanssa, niin turha sitä on yrittää korjatakaan.

Helvetisti tsemiä kaikille lopettaneille ja lopettaville. Ei ole helppoa, mutta on sen arvoista.

itse lopetin lähinnä vain sen takia että halusin kokeilla onnistuuko se multa, sitten tässä lopettamis prosessin aikana olen funtsinu lopettamisen etuja ja miinuksia, tuntuuhan tää mukavalta ku on vähän raikkaampi olo, eikä kaikkea toimintaa tartte katkoa sillä väliröökillä, aikaa säästyy ja ruokahalu on parantunu joten bulkkaaminenki onnistuis ehkä viimeinki.

mut siis itse en ajatellu et mulla olis ongelmaa röökin kanssa, oli vaan helppoo elämää niin piti keksiä jotain jäynää itselleen :D 5 päivä menossa :rock:

Pari viikkoa taas ilman ihan vaan vittuiluksi. Välissä jopa muutama paarikeikka, mutta nykyään ne on helpompia kun on tyrannisäännöt polttelusta. Jotenkin tuntuu että paari-ilta kestää paljon pitempäänkin kun ei tarvi ravata röökillä joka välissä.

Hyvältä se rööki vieläkin haisee prkl.

6 vuorokautta tulloo täyteen just. Ei muuten tee ees ihmeemmin mieli ihme kyllä.
Ihan seinään stoppas käryttely, yleens tulee mietittyä hommaa etukäteen ja sitkun yrittää niin ei onnistu vittu millään.

Mä kans vkloppun olin 2 iltaa baarittelees eikä silti syttynyt, juominen pelotti etukäteen eniten kun tiesi että silloin tulee kaipaamaan eniten sitä kessua. Njyt on aika ylpeä olo. Varmast onnistuu lopetus :rock:

//Nii joo 2 vuotta vähä vajaa on vaan tullut poltettua mutta aina vähintään aski päivässä, pitkii kausii menny 2-3 askii päiväs..

3 päivää menty 4 röökiä/pv tahdilla askin sijaan ja tänään polttanu 2. Tästä varmaan lähtee nyt sit täys lopettaminen! :)

Tuli tuossa vuosi sitten juotua aika reippaasti ja aamullahan oli tooooooosi huono olo. No siinä sitten ei viikkoon haluttanu polttaa niin päätin että lopetampahan siihen paikkaan sen homman ja hyvin on pysyny polttamatta. paitsi sillon ku kalajaa juoppasee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom