Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Hahah :lol2:

Mä en aikoinani sittenkään lopettanut. Tai siis lopetin, mutta aloitin uudestaan. Havahduin vähän aikaa sitten todellisuuteen tajutessani, että aski menee 2 päivässä. Ennen meni 3-4 päivässä. Nyt olen taas vähentänyt, tänäänkään en ole polttanut yhtään. Toi on vaan niin koukuttava sosiaalinen tapa, munkin kaikki kaverit polttavat ja se on jotenkin niin luonnollista mennä tupakalle ja jutella samalla. Täällä porukoiden luona sen sijaan joutuisin polttamaan yksin, joten ei huvita polttaa ollenkaan.

Vielä pitäis vähentää niin että menis vaikkapa max. 3-5kpl/pvä.

Vähän sama. Tolla tahdilla mennyt vajaa vuoden, toistaiseksi ei tule minkäänlaisia sivareita tai fyysisen riippuvuuden oireita vaikka taukoilisi polttamisesta. Mites itelläs? Pitäisi kyllä lopetella ennen kuin niitä ilmaantuu, mutta ei yhtään huvittaisi luopua tuosta :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
miten helvetissä tästä pääsee eroon

Varmaan sata kertaa joku sanonut täällä näihin, että "voi kun ei koskaan olisi aloittanutkaan".

Siitä olen itse tyytyväinen, etoaa oikein tupakinkäry. Sikari on asia erikseen ;D

will-arnold-smoke-a-victory-cigar-with-obama.jpg

miten helvetissä tästä pääsee eroon

Tahdonvoimalla palttiarallaa 3%
Nikotiinikorvaushoidolla noin 10%
Zybanilla tai Champixilla about 40%

= olemalla motivoitunut ja kuulumalla siihen vähemmistöön joka onnistuu. Fakta on että suurin osa ei pääse ikinä eroon yrityksistä huolimatta ja kuolevat noin kymmenen vuotta ennen aikojaan erittäin kivuliaasti.

Nim. 33pv polttamatta ja mieli tekee edelleen niin pirusti.

Nyt 3kk aikana koittanu jo 3 kertaa lopettaa, yksi kesti viikon, toinen 2viikkoa ja nyt ollu 4 päivää polttamatta.

Toivottavasti nytten ei tule mitään sanasoppaa kenenkaan kanssa eikä joudu polttelemaan tupakkaa. Yksin kun lähtee kauppaan niin automaattisesti nappaa sen tupakka askin mukaan :/ En mene kauppaan niin en ratkea :D

Mä en ole koskaan tainnut edes yrittää lopettaa, mutta nyt pikkuhiljaa alkaa tuntua, että vähentää saisi ihan reilusti. En toisaalta usko, että täysin lopettaminenkaan olis mahdotonta, hyvä syy taikka muu motivaation lähde pitäisi vain löytää...

Edit. mun faija poltti noin 30 vuotta, siitä viimeiset 15 vuotta 2 askia päivässä. Se vaan yks kerta lopetti polttamisen seinään käyttämättä mitään korvaushoitoja tai vastaavaa (niillä ei aiemmin ollut tullut tulosta). Aika saavutus, kai se on mahdollista.

Okei tää on ihan bullshittia, pitää taas mennä ostamaan Vogueta (slimmiröökit on cool!).

Jossei polta, on hyvä olo mutta tekee mieli röökiä. Jos polttaa niin on paska ja väsy olo. Fukk.

Nicorettea ei viitsi kun siitä purkasta tulee vaan enemmän mieli röökiä.

Tästä olen kyllä samaa mieltä. Itse en ennen armeijaa ollut polttanut tupakan tupakkaa enkä sen jälkeenkään ole poltellut kuin satunnaisesti kuppia ottaessa. Jostain kumman syystä kuitenkin tuon intti ajan poltin ns. vakituisesti. Se vaan oli niin mahtava tunne leireillä istua hetkeksi alas ja pistää palamaan.

sitäpaitsi tupakkapaikalla kuuli parhaat jutut :hyper: itse tosin lopetin kesken armeijan kärryttelyn..tosin asiaan varmasti vaikutti se että jokainen osaston kundi lopetti. nojoo..poltan nykyään taas

aikasemmin oon ollu 3kk polttamatta,sen paremman olon huomaa jo viikossa ja kunto kohoo nopeesti. sit taas repsahdin mutmut pystyisköhän sitä intissä hyvin lopetteleen ku alus niin kiire ettei edes kerkee oikeen savuille :o kertokaa kokemuksia jos jollain on! vai kiristääkö siä niin paljon että palaa tuplasti enemmän:D

aikasemmin oon ollu 3kk polttamatta,sen paremman olon huomaa jo viikossa ja kunto kohoo nopeesti. sit taas repsahdin mutmut pystyisköhän sitä intissä hyvin lopetteleen ku alus niin kiire ettei edes kerkee oikeen savuille :o kertokaa kokemuksia jos jollain on! vai kiristääkö siä niin paljon että palaa tuplasti enemmän:D

Tuo riippuu tyypistä. Mulla meinas mennä eka leirillä hermot kun oli yllättävän paljon näitä "mä en ota sinne leirille tupakaa ja kun siellä ollaan pari viikkoa eikä tupakkaa saa mistään niin on hyvä lopettaa". Idiootit! Ei ne mitään polttamatta ollut vaan pummasivat muilta natsoja kuin pikkupenikat yläasteella.
Alussa voi olla helppoa kun sinne tupakille ei välttämättä ehdi tai ei vaan päästetä. Sitten kun hommat oppii ja aletaan ottamaan lunkimmin valuu hyvin helposti muun porkan kanssa tupakkipaikalle ja itse ainakin poltin leireillä ihan älyttömästi.

Mä olin hetken polttamatta ja vaikka kiipeilinkin seinille meni inhalaattorin, pastillien ja purkan kanssa suht. hyvin. Lomalta töihin, kaksi tunti ja tupakaksi. Vähänkö mä olen taas ylpeä itsestäni :itku:
Nyt taas viikonloppuna on helpompi olla, aamula teki kahvin jälkeen älyttömästi mieli, mutta lupasin itselleni, että jos tunnin päästä vielä haluttaa, eikä olo mene noilla korvaustuotteilla ohi niin sitten kai se ei auta. Taitaa kuitenkin mennä tää viikonloppu ilman tupakkaa ja sit taas maanantaina jatkuu.
Ihmiselle, joka saa menemään maxiaskin päivässä on sekin (kai?) jokin saavutus, että työvuorot olen saanut menemään kuudella tupakalla ja muun ajan ollut polttamatta.

Itse lopetin viime lokakuussa kymmenen vuotta kestäneen tupakoinnin ihan seinään ilman mitään apuvälineitä. Löin vetoa Cooperin tuloksesta, ja aloin juosta hullun lailla. Tupakointi ei siihen yhtälöön tietenkään sopinut. Ei ole enää edes tehnyt mieli aikoihin. Taidan vaan olla poikkeuksellisen loistava ihminen :D

Kysytäänpäs täällä, en parempaakaan threadia löydä. Sain tuossa tutulta pakkauksen (100pakettia) Kingsize-rizloja, ei kenelläkään olisi tarvetta? Ja mitä tuosta paketista kannattaisi pyytää myydessä? Itsellä ei noille ole tarvetta, silloin kun käännän niin käännän mieluummin normaalin kokoisista.

Kysytäänpäs täällä, en parempaakaan threadia löydä. Sain tuossa tutulta pakkauksen (100pakettia) Kingsize-rizloja, ei kenelläkään olisi tarvetta? Ja mitä tuosta paketista kannattaisi pyytää myydessä? Itsellä ei noille ole tarvetta, silloin kun käännän niin käännän mieluummin normaalin kokoisista.
Tämä on hiukan sama kuin jos menisi tarjoamaan drinkkilippuja AA-kerhon kokoukseen =)

Mua itseäni ainakin motivoi lopettaessa se tieto, että kun olen 2kk ollut kokonaan ilman röökiä niin ei tee enää edes mieli. Eli tupakanhimo on helpompi pitää kurissa, kun tietää, että se loppuu pian. (jotkut vieroittuu jo kuukaudessa, mutta sitkeimmät tarvitsee sen 2kk)

Mua itseäni ainakin motivoi lopettaessa se tieto, että kun olen 2kk ollut kokonaan ilman röökiä niin ei tee enää edes mieli. Eli tupakanhimo on helpompi pitää kurissa, kun tietää, että se loppuu pian. (jotkut vieroittuu jo kuukaudessa, mutta sitkeimmät tarvitsee sen 2kk)

Mut ei kannata oottaa mitää oivalluksen hetkee, koska sitä ei tule. eli "AHAA EI TEE MIELI ENÄÄ:hyvä:".. Sitä ei vaan tule sit joskus.

Jaahas, punanen L&M kustantaa nykyään 4.40€. Onkos pehmeissäkin askeissa hinta noussut? Sittarista ja shelliltä oli vaan pehmeet askit loppu, niin olisiko ne sitten säilyttänyt hintansa ja jengi ostellut enemmän niitä?

Jaahas, punanen L&M kustantaa nykyään 4.40€. Onkos pehmeissäkin askeissa hinta noussut? Sittarista ja shelliltä oli vaan pehmeet askit loppu, niin olisiko ne sitten säilyttänyt hintansa ja jengi ostellut enemmän niitä?

3.40e maksaa edelleen, smartit on noussu 4.10e 3.70:stä ja kuulemma sininen LM Poistunu markkinoilta kokonaan.. Tilalle tulee joku toinen, sano kaupan täti.

No niin, nyt noin 2kk takana. Huomioita:

- toka kuukaus ihan vitun helppo verrattuna ekaan, menee pitkiä aikoja ettei röökiä ajattele lainkaan
- Krapulat pienentyneet radikaalisti ja vainoharhapaniikkikankkuset ovat historiaa (kopkop)
- Olo kaikinpuolin tasapainoisempi, yleinen stressaaminen asioista vähentynyt
- Hapenotto lisääntynyt hurjasti, 10km nyt aikaan 47min kun röökatessa 54min oli aivan absoluuttinen kuntomaksimi. Juoksuharjoittelun määrässä ja tasossa ei ole tapahtunut muutoksia, koko ero tulee röökin/nikotiinin poisjättämisestä.
- Sotilaspenkissä menee 75kg:llä kymppi, oma paino 71kg, viiden kilon lisäys siitä kun tupruttelu loppu
- Eilen kävin huvikseni juoksemassa työpäivän jälkeen 28km
- Kaikenlainen vitutus ja ahdistuneisuus on pienentynyt radikaalisti
- Hajuaisti on herkistynyt

Miinukset:

- En kuule enää juoruja röökitauoilla
- Paino noussut 1,5kiloa
- Makuaistissa ei ole tapahtunut muutoksia
- Muija ei edelleenkään suostu nielemään

- Muija ei edelleenkään suostu nielemään

LOL:lol2:

Itselläni kolmas savuton päivä menossa ja olen pettynyt...pettynyt siihen että pidin tupakkaa 10vuotta parhaana ystävänäni ja lempitapanani...olen pettynyt että en ikävöi sitä tämän enempää. Silloin tällöin laitan nikotiinipurkan suuhun ja iltaisin kaipaan hiljaisia hetkiä parvekkeella, mutta muuten tämä on ollut liiankin helppoa.

Motivoin itseäni hampaiden valkaisulla:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom