Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla viikko nyt ilman. Leposyke laskenut parilla kympillä jo nyt ja reenit luistaa paremmin. Ääreisverenkierto parantunut, eli kädet normaalin väriset.
Vaikka mä poltan niin kyllä mulla on kädet ihan normaalin väriset? Minkä väriset niitten sitten pitäis olla?:wtf:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kolmatta savutonta viikkoa viettää herra C. Mitään korvaavia tuotteita en ole käyttänyt. Ihmettelen suuresti, kun ei ole tehnyt mieli röökiä muuta kuin tänään vähän. Aiemmin kun on yrittänyt lopettaa on viimeistään viikon päästä ollu ihan kauheat niksat. Yhdeksän vuotta tuli poltettua ja ajattelin, että kymmenettä ei tule.

Mä lopetin 9viikkoa sitten ja mulla tuli 10v tupakointia täyteen. Vieläkin (todella harvoin) tulee röökihimareita ja unimaailmassa poltan vieläkin välillä tupakkaa, josta tuleekin hirveitä omantunnon tuskia :D
Urheilusuoritukset on parantunu aivan totaalisesti, haju- sekä makuaistit myös. Enää ei edes tee mieli, jos joku polttaa vieressä ja ajatuskin tuntuu ällöltä.
Ihan yhtäkkiä vaan päätin et, nyt en enää polta ja se on pitäny :)

Pitäisköhän tänne perustaa "nyt loppui addiktio" - ketju kun todella monet näköjään "lopettaa" ja onnittelee itseään itsekurista sillä perusteella että tupakka on korvattu nuuskalla. Musta nuuskalla "lopettaminen", anteeksi nyt, on vähän sama kuin että sanoisi nyt loppui viinan juonti -kolme viikkoa mennyt hienosti pelkällä korillisella keskaria päivässä eikä missään tunnu! Musta pointti pitäisi olla nimenomaan addiktiosta eroon pääsy.

Itellä siis päiväannos 8-10röökii, n. 6 4mg purkkaa ja 1-3 pussinuuskaa....

Pari viikkoo nyt täysin ilman nikotiinia ensimmäistä kertaa 15 vuoteen. Nikotiiniaddiktina Zyban apuna kun mulle nikotiinipurkan antaminen on kuin antaisi alkoholistille pilsnerin. Aika rajut sivarithan tosta Zybanista tulee mutta otetaan nyt seuraukset. Kolme ekaa nikotiinitonta päivää oli ihan hirveet, sain ihan ilmasta raivareita monta kertaa päivässä, tuntu siltä että tekis mieli vetää turpaan jokaista vastaantulevaa ja hajoittaa kaikki mikä vaan voi. Sit rupes helpottamaan ja keittoakin on tullut otettua. Kävin muutaman nikotiinittoman päivän jälkeen juoksemassa 15 kilsan lenkin ja en tiedä voiko elimistö jo noin lyhyessä ajassa parantua, mutta veti kyllä ihan eri malliin kuin ennen. Siinä lenkin lopussa on pitkä ja tosi jyrkkä mäki jossa mulla on hapottanut totaalisesti aina jo nousun alussa. Nyt pystyin ihan hyvin juoksemaan mäen ylös asti!

Jaa-a 10päivää ja tulee kaksi vuotta ilman röökiä täyteen. yhden hatsin otin keväällä todetakseni että kyllä se edelleen maistuisi, välillä tekisi mieli röökiä kun oikein vituttaa. muuten on päässyt eroon ettei sitä enää ajattele. Enkä korvannut tupakkaa nuuskalla tai muullakaan nikotiini tuotteella.

Heinäkuussa loppuu röökin poltto kun saa nuuskaa. 3 kuukautta kerenny polttaa, menny joku 5-8 tupakkaa päivässä.

Noin viikko vajaa 9kk ilman röökiä. Eikä ees tee mieli, ällöttää vaan se hajukin. *taputtaa selkään*

ens kuussa sää käryttely jäädä kun lähtee valtion leipiin. olin jo 3kk polttamatta jonkin aikaa sitten mutta siitä se sit taas jatku kuiteski :(

ens kuussa sää käryttely jäädä kun lähtee valtion leipiin. olin jo 3kk polttamatta jonkin aikaa sitten mutta siitä se sit taas jatku kuiteski :(

Ei muuten oo se paskalaitos optimi paikka tehä tupakkalakkoo. Tupakointi on leireillä jäätyessä ja muuten vaan yötäpäivää spedeillessä niitä harvoja pieniä iloja josta on etenkin intissä helvetin vaikeaa luopua. :rolleyes:

Mutta onnee yritykseen.:kippis1:

Ei muuten oo se paskalaitos optimi paikka tehä tupakkalakkoo. Tupakointi on leireillä jäätyessä ja muuten vaan yötäpäivää spedeillessä niitä harvoja pieniä iloja josta on etenkin intissä helvetin vaikeaa luopua. :rolleyes:

hahahhahaaaa

Torstaina oli kurkku kipeä ja paska maistu suussa vaikka oli pessyt leegot... Perjantaina huomasin että kieli oli tummentunut ja tänään googlea käytin ja diagnosoin itselleni karvakielen. Nyt loppu tupakin vetäminen:jahas:

e. Tai sitten on hiivaa liika kehossa, ei pitäs vielä meikäläisen röökäyksillä tulla tollasta kieleä.

e2. sammasta siis kielessä, kiitti vitusta naisille jotka kärvii hiivasta eikä varoittele etukäteen!!!

Katos perkele, näyttää että on menny kohta 6kk ilman röökiä.

Torstaina oli kurkku kipeä ja paska maistu suussa vaikka oli pessyt leegot... Perjantaina huomasin että kieli oli tummentunut ja tänään googlea käytin ja diagnosoin itselleni karvakielen. Nyt loppu tupakin vetäminen:jahas:

e. Tai sitten on hiivaa liika kehossa, ei pitäs vielä meikäläisen röökäyksillä tulla tollasta kieleä.

e2. sammasta siis kielessä, kiitti vitusta naisille jotka kärvii hiivasta eikä varoittele etukäteen!!!

Sen sammaksen voi saada muualtakin kuin sieltä naisesta :jahas: että niin..

Hahah :lol2:

Mä en aikoinani sittenkään lopettanut. Tai siis lopetin, mutta aloitin uudestaan. Havahduin vähän aikaa sitten todellisuuteen tajutessani, että aski menee 2 päivässä. Ennen meni 3-4 päivässä. Nyt olen taas vähentänyt, tänäänkään en ole polttanut yhtään. Toi on vaan niin koukuttava sosiaalinen tapa, munkin kaikki kaverit polttavat ja se on jotenkin niin luonnollista mennä tupakalle ja jutella samalla. Täällä porukoiden luona sen sijaan joutuisin polttamaan yksin, joten ei huvita polttaa ollenkaan.

Vielä pitäis vähentää niin että menis vaikkapa max. 3-5kpl/pvä.

Tästä olen kyllä samaa mieltä. Itse en ennen armeijaa ollut polttanut tupakan tupakkaa enkä sen jälkeenkään ole poltellut kuin satunnaisesti kuppia ottaessa. Jostain kumman syystä kuitenkin tuon intti ajan poltin ns. vakituisesti. Se vaan oli niin mahtava tunne leireillä istua hetkeksi alas ja pistää palamaan.

Itsellänikin juurikin tämä, että joskus tuli otettua, kun alkomahoolia nautti. Silloin vain alkoi tekemään niin paljon mieli vetää savuja, että oli pakko. Eipä nyt ole tullut otettua, kun viimeksi uutenavuonna nyt. Eli se 6kk+ taitanee olla. Koskaan en ole koukkuun jäänyt, aika satunnaisesti kuitenkin ottanut just.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom