Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eilenä meni 5 tupakkaa. Se on minust aika hyvä vähennys ekaks päiväks jo, kun normaalisti menee 20-40. Tänään vois pyrkiä että max. 3.

Kuudes päivä menossa, eikä oikeastaan ole tehnyt mieli edes polttaa. Keitollakin tullu käytyä ja siitäkin päässy kunnialla. :dance:

Reilu kaks viikkoa oltu polttamatta nyt, eikä tee laisinkaan mieli. Nuuskaakin menee alle purkki kolmessa päivässä. Sit kun nuuskat loppuu niin katsotaan miten hyvin ollaan päästy tavasta eroon. :)

Taas päätin joskus marraskuun lopussa yhtäkkii kännipäissää lopettaa polttamisen. Pari kertaa tehny mieli sen jälkee.

Lopettaa ja lopettaa. Ennalta määräämättömän pitunen tauko.

e- Sanotaan nyt tähän perään, että tupakoinnin lopettamisesta ei aiheudu vierotusoireita. Ei ainakaan mulle. Tuntuu siltä, et jengi vaa kuvittelee niitä.

Joku voi tietenki laittaa tähän kohtaan linkin, joka todistaa mut vääräks.

Kyllähän niitä vieroitusoireita ainakin itselle tulee. Niin paska olo ja muutenkin ku on päivän ilman nikotiinia, mut kai tää joskus tästä vielä loppuu..

Mä näköjään oon lopettanu :D 3 vkoa sitten tuli ensin kauhea flunssa, jolloin ei tehnyt mieli ollenkaan. Siinä sit pari päivää töitä välissä (noin 2 tupakkaa päivässä) ja joululomille. Sen jälkeen en sitten oo polttanut yhtään. Tarkoitus oli lopettaa kyllä jossain vaiheessa, mut nyt meni vähän ku vahingossa.

Mulle tupakointi on ollu ihan vaan sosiaalinen tapa, lähinnä töissä. Okei välillä tuli poltettua kotonakin, etenkin jos joku asia stressasi. Mut nyt ei oo minkäänlaisia vieroitusoireitakaan tullut, että yllättävän helposti pääsin eroon.

Nyt menny tänään kaks täs illal, alko tuntuu vierotusoireet liian friikille ni pakko oli lievittää jotenki. Tuntu et hyppii seinille ihan huolel.

Nyt menny tänään kaks täs illal, alko tuntuu vierotusoireet liian friikille ni pakko oli lievittää jotenki. Tuntu et hyppii seinille ihan huolel.

No eihän toi nyt oo mitään lopettamista, että sillon tällön päivässä polttaa pari röökiä. :rolleyes:

Joko lopettaa kokonaan, tai sitten poltat lopun ikäs pari kolme röökiä päivässä.

Ite en pysty sanoo, mutta aika harvoilla se tupakointi tollein vähentämällä loppuu.

Juu ei tuollanen vähentäminen johda mihinkään, se on nähty. On vaan päätettävä hetki jolloin tupakanpoltto loppuu ja sitten juhlallisesti polttaa tupakan ennen kun tumppaa viimeisen kerran. Eka tupakkalakko kesti mulla 4kk, tällä kertaa en aio astua niihin samoihin ansoihin.

No montako kertaa oot vähentämällä lopettanu? Et vissiin koskaan, ku vieläkin körssi palaa...
Mitään en mistään tiedä, mutta ainakin minun logiikalla se lopetus on järkevämpää tehdä silleen, että ekaks vähentää ja sit vetää totaalisen stopin. Jos on tottunut vetämään sen askin päivässä ja pystyy vähentämään muutamaan kessuun, niin on se huomattavasti helpompaa lopettaa sen jälkeen - luultavasti. Luja se lopettamispäätös on joka tapauksessa oltava.

Varmaan henkisesti helpompaa, mutta voin etukäteen kertoa, että fyysisiä oireita ei tuolla vähentämisellä pääse karkuun. Niin kauan kun elimistöön menee vähänkin tupakkaa, se ei päästä mitään ulos. Itse poltin kymmenisen vuotta, josta 6-7 askin päivässä tai enemmän, Camelia. Viimeiset pari vuotta poltin sinistä Camelia ja viimeisen vuoden pikku hiljaa koko ajan vähemmän. En vähentänyt mitenkään tietoisesti, mutta aloin tuolloin käymään salilla ja puoliksi huomaamatta jäi tupakointi vähemmälle. Ihan viimeisinä kuukausina en polttanut edes joka päivä, mutta aikamoinen sirkus oli elimistössä kun viimein lopetin kokonaan. Vikasta röökistä tulee kohta neljä vuotta, enkä oikein osaa sanoa ovatko kaikki oireet vieläkään kadonneet.

Useimmilla ihmisillä lopettaminen taitaa tyssätä siihen, että ei kestetä huonoa oloa. Tupakka lopettaa huonon olon vähäksi aikaa, mutta pitemmälle ajateltuna sillä on paljon paskemmat seuraukset. Olen tätä hokenut aikaisemminkin ja etenkin verrannut laihduttamiseen; jos aina vain antaa periksi sille omalle mukavuudenhalulleen, ei pääse maaliin. Jokainen tupakka lisää paskan määrää elimistössä ja vie tavoitetta kauemmaksi.

Mitään en mistään tiedä, mutta ainakin minun logiikalla se lopetus on järkevämpää tehdä silleen, että ekaks vähentää ja sit vetää totaalisen stopin. Jos on tottunut vetämään sen askin päivässä ja pystyy vähentämään muutamaan kessuun, niin on se huomattavasti helpompaa lopettaa sen jälkeen - luultavasti. Luja se lopettamispäätös on joka tapauksessa oltava.

Näinhän se, ku vedät töissä rekkaa vetäes yhen 40 tupakkaa ni on aika saavutus minust vetästä sitte 2 illan aikaan, ja kun on tottunu siihe ni helpompaahan se. Kun yritti lopettaa kerral kaikki ni teki ihan vitun pahaa, näin ei tee. Kerran tuos olin polttelematta jonku 6 vuotta mut sitte se alko tossa n. vuosi sitten taas.

Että tää tapa mulle, joku toinen muulle. Tiiän myös sen että esim. häkä poistuu elimistöst 24-48h päästä lopetuksest, mut sit ku imaset yhen ni se on siel elimistös kyllä eikä katoa noin. Siis ihan vaan esimerkiks toi aine.

Sit kaikenlisäks kun mulla epäiltii sydänlihastulehusta, saan huomeen tietää onko parantunu ja saan alkaa treenaa. Ni aika vaikee kotona yrittää lopettaa, kun ei voi sitä vitutust/energiamäärää purkaa mihkää, koska mitään ei saa tehä, pitää vaan olla. Huomenna ois tarkotuksena jättää kaikki pois, jos kaikki kuosis ja saa tiedon että pääsee treenailee. Purkaan sen vitutuksen sitte sillä. Ei sitä silti tosin uskalla täysii alkaa rehkimää, mut saapa sit ees (toivottavasti) jotain tehä.

n.10 tupakkaa jäljellä sit loppuu tää käryttely....tai ainaki yritän lopettaa. Eilen päätin ku kävin kaupassa et lopetan, olin just ottaas taas vakio 3 askia mukaa mut "pling, nyt lopetan" jäi askit kauppaan.

Tänää alkoi dieetti ja samalla päätin että tupakki loppuu NYT ja KOKONAAN. N. 2kk oon polttanu silleen että en osta ite omia vaan pummin kavereilta :) jonku 1-5 tupakkia viikossa, aina kun haistaa niin alkaa vituttamaan ja pakko saada, mutta tuo määrä on riittänyt "hyvin". 2.5 kk sitte päätin lopettaa, 2 viikkoa pystyi olemaan totaalisesti ilman, mutta kun kaverit polttaa koko ajan ympärillä niin kyllä sen tajuaa että ei pysty olemaan polttamatta. Jos ei muu auta niin kaveri piiri lähtee vaihtoon :whip:

8 viikkoa polttamatta! Eikä tee ees tiukkaa enää!! :dance:
12 vuotta kessuttelua riitti, en oo edes yrittäny lopettaa aiemmin. :):)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom