Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Lopettamiseen pitää olla joku vitun kova motivaattori, esim uusi savuton tyttöystävä tai joku sairaus.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niistä menee kyllä pakki ihan sekaisin. Muutenkaan se purukumien jäystäminen ja pillereiden imeskely ei ole mukavaa puuhaa. Joskus(en tiedä onko enää) oli sellaisia nikotiini piippuja, mihin laitettiin nikotiinipatruunoita. Niistä sai sitten imeä nikotiinia, niin kuin tupakasta. Se on ainoa vieroitusapuväline, mitä voisin harkita käyttää, jos lopettaisin polton.

Nikotiini-inhalaattoreita on edelleen myynnissä, lähtee mulla seuraavaksi kokeiluun. En tiedä miten pidemmällä aikavälillä toimisi, mutta kerran oli sen verran villi viikonloppu erään tupakoimattoman miehen kanssa etten edes harkinnut tupakointia kolmeen päivään. Ei tehnyt edes mieli kun oli niin paljon mukavampaa tekemistä.

Siitä inhalaattorista pitäisi lähteä sellainen ääni, kuin samantyyppisestä pillistä, semmonnen "Viuuuu!" Joka kerta kun imee, tupakakoinnin lopettammisen saisi näin hauskemmaksi.

Kokeilkaas muuten kessuttelijat vaikka pariksi päiväksi vaihtaa kahvi ja rööki esim. vihreään teehen ja (hunaja)korppuihin. Helvetisti skarpimpi olo, tuoksuu hyvälle, ei jyskytä sydän, hikoile, ahdista jne. Vedin yksi päivä noin ja vertailun vuoksi aamulla kuppi kahvia ja punainen marlboro ratikkaa venatessa ja olo on ihan paska. Plus menee Gaultierin le malet hukkaan :D

Kevätpuolella olin tammi-toukokuun polttamatta täysin, kesällä meni vähän sauhua ja nyt taas ilman. Ton ekan polttamattoman kauden jälkeen annoin itelleni luvan polttaa juhliessa, mutta eihän siitä mitään tullut. Käsistä se lähti melkein saman tien. Koulun alkaessa syyskuussa otettiin käyttöön uudestaan nollatoleranssi ja hyvin on pysynyt. Tosin 500e veto on kaverin kanssa motivaattorina. Nyt kolmen kuukauden jälkeen uskoisin tosin pystyväni olemaan polttamatta ilman rahapanostakin. Vuoden vaihteeseen loppuu veto ja sit sen näkee. Tätä vuotta ennen tuli sauhuteltua päivittäin noin kuutisen vuotta.

hmm. itsellä takana poltettuja vuosia noin 6 kpl. (oli se niin kuuuuul silon 13vuotiaana polttaa). Lopetin kahdesti urheilun vuoksi ja olinkin välissä 3-6kk polttamatta. Kotoa muutettua homma repesi ihan täysin käsiin. Sitten tapahtui ihme ja rakastuin. Kuukauden tapailun jälkeen mies ilmoitti että ainoa huono asia oli että poltin ja hän ei henk koht tiedä voisiko suunitella tupakoivan ihmisen kanssa tulevaa. Siitä alkoi urakka. Kesällä meni ehkä yhteensä (jos juhannusta ei lasketa) se askinverran. Ja nyt pitää sanoa etten edes muista kauanko on aikaa kun viimeksi tupakoin. 2kk? on käynyt todella kivuttomasti. Helpoin vaihe itselle oli lopettaa kännitupakointi. koska jso sain kaljaa ei tehnyt mieli tupakkaa?? omituista. mutta vitutus röökit on kyllä hankalimpia. :(

Mutta voin tyytyväisenä todeta että olen lopettanut tupakoinnin.

Taskulle nyt vaan tsemiä sen käryttelyn lopettamisen kanssa :)

Höh. :lol2:

Kyllä mulla onnistuu sitten lopettaminen kun sen päätän, mutta nyt en saa sellaista hyvää motivaatiota lopettaa kun olen niin pahalla päällä.

Ennen kun en polttanut ja sanoin jollekin käryttelijälle, että toi on epäterveellistä, niin helvetin monta kertaa kuuli näiltä käryttelijöiltä kuinka vaari on polttanut 54 vuotta ja on vieläkin hengissä 99 vuotiaana.

Enää ei tuota kuule, uskon että se on näiden "Cameli"-askien varoitusteksien ansiota.

Tuskin kukaan enää luulee että homma menee geeneissä.
Se on vähän helvetin pieni lohtu se, että vaari on polttanut 78 vuotta, kun pamahtaa kuuden vuoden käryttelyn jälkeen ihana keuhosyöpä.

Toinen asia vielä kun näyttää tää kirjoittaminen tässä AC/DC:tä kuunnellessa sujuvan.
Eniten mulla alkaa tekemään mieli kun on näitä elokuvia joissa tupakan poltto oikein kuuluu siihen elokuvaan.
Just ne kuvaukset, joissa joku ottaa pitkät henkoset ja se kuvataan hidastettuna ja savu tupruaa hienon näköisesti.
Silloin kyllä tulee mieleen että onkohan tupakkateollisuus antanut pari miljoonaa dollaria tälle elokuvalle.

Tulipa viel varmistus siihekki et keuhkot on hyväs hapes ja kuosis, otettii röntgenkuva niistä.
Veren happiarvotkin 98 ja paras on sen 99 eli ei ollenkaan huono.

Nostellaanpas tätä. Vuoden ensimmäisestä päivästä saakka oltu nyt röökaamatta. Tupakointia takana n. 12 vuotta, välillä tuli oltua vajaa pari vuotta polttamatta mutta lopulta omissa häissä retkahdin (naurakaa vaan :rolleyes:) ja siitä se pikku hiljaa taas lähti.

Helvetisti tekee välillä mieli mennä kessulle, pinnaa kiristää, keskittymiskyky on nollassa, päätä särkee jne.. Mutta eiköhän tämä tästä. Suurin motivaattori on huhtikuussa syntyvä esikoinen, olisi pikkuisella sitten savuton isukki.

Tsemppiä kaikille röökaamisen lopettaneille! :thumbs:

Minulla rakastamani tupakointi päättyi hiukan merkillisesti. A kuulkee ku mie haastan:

Polttelin melko pitkän tauon jälkeen jälleen savukkeita, puolen vuoden ajan tupakkaa kului 15-30 savukkeen verran työpäivästä ja kännäyksestä riippuen. Marraskuussa sairastuin keuhkoputkentulehdukseen. Minulla nousi kova kuume, jonka aikana hourehdin tuon taivaallisia. Makasin monta päivää sohvassa, silloin tällöin ihmettelin, kun tupakkaa ei tee mieli. En siksi polttanutkaan. Ajattelin, että vieroitusoireet kohta kuitenkin tulevat, katsotaanpa, kuinka kauan siihen menee.

Ei mitään. Ei tehnyt mieli, kuntouduin ja läksin taas työhön. Istuksin tupakkahuoneessa kahvilla tovereineni, ihmettelin, kun ei vieläkään himota. Aikaa kului hiukan, join viskiä ja olutta ja olin humalassa. Kerta kaikkiaan koko refleksi oli unohtunut. Vaikka toiset polttavat vieressä, minulla ei yksinkertaisesti tee mieli polttaa. Aivan kuin en olisi koskaan polttanutkaan. Höh. Ei tämä siis tunnu oikeelliselta lopettamiselta, tupakoitsijan kuuluu olla hermostunut ja sydänkohtaukselle altis heti, kun savu haihtuu.

Hyvin ei silti ole. Nähtävästi savu oli sikäli voimakasta, että kaikki basillit kuolivat keuhkoista ja putkista. Nyt tuli poskiontelontulehdus, yskä sekä hengenahdistus. Tästä monet ovat puhuneetkin: kun tupakointi loppuu, niin jostain syystä sairastuu herkemmin. Liekö sitten tosi.

Tarkoitus oli lopettaa 14 vuoden sauhuttelu uudenvuoden jälkeen, mutta otinkin hieman varaslähtöä ja huomenna tulee jo 10 savutonta päivää täyteen. Täytyy sanoa et on ollut yllättävän helppoa, varsinkin kun on saanut pahimmat vierotusoireet lievitettyä nuuskalla.

En tiedä liityykö se tupakan lopettamiseen mutta viimeiset 4 päivää kurkkua on kutittanut aivan pirusti? Noh huomen pitäis vielä käydä anopilla akupunktiossa jos siitäkin saisi jotain apuja pysytellä irti röökistä.

Enpä tiedä, mutta minulla kävi lopettaessa niin että aloin yskiä enemmän, en vielä polttaessa yskinyt juuri ollenkaan mutta heti lopettamisen jälkeen pari viikkoa oli yhtä köhimistä. Johtuu kuulemma siitä että keuhkot puhdistuu limasta.

Enpä tiedä, mutta minulla kävi lopettaessa niin että aloin yskiä enemmän, en vielä polttaessa yskinyt juuri ollenkaan mutta heti lopettamisen jälkeen pari viikkoa oli yhtä köhimistä. Johtuu kuulemma siitä että keuhkot puhdistuu limasta.

No toihan on sanomattaki selvää, että lima alkaa irrota joka tekee yskän.
Ei täs ihan kokonaa oo vielä lopetettu, tänään menny 2 tupakkaa.

Taas päätin joskus marraskuun lopussa yhtäkkii kännipäissää lopettaa polttamisen. Pari kertaa tehny mieli sen jälkee.

Lopettaa ja lopettaa. Ennalta määräämättömän pitunen tauko.

e- Sanotaan nyt tähän perään, että tupakoinnin lopettamisesta ei aiheudu vierotusoireita. Ei ainakaan mulle. Tuntuu siltä, et jengi vaa kuvittelee niitä.

Joku voi tietenki laittaa tähän kohtaan linkin, joka todistaa mut vääräks.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom