Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Neverknow, älä luovuta! Onnea matkaan!

En todellakaan ;) ainoa ettei tuo motivaatia ole ihan vedenpitävä,, vielä pari kuukautta sitten olin täytsin sitä mieltä että kyllä porkkanaankin voi tukehtua :D
Paras motivatio lähtee siitä että pystyy juosta paljon paremmin, niin ettei tunnu että tukehtuu.. (pakko treenata coopperia) Kiitoksia kannustuksesta :rolleyes:

En todellakaan ;) ainoa ettei tuo motivaatia ole ihan vedenpitävä,, vielä pari kuukautta sitten olin täytsin sitä mieltä että kyllä porkkanaankin voi tukehtua :D
Paras motivatio lähtee siitä että pystyy juosta paljon paremmin, niin ettei tunnu että tukehtuu.. (pakko treenata coopperia) Kiitoksia kannustuksesta :rolleyes:

Kyllä se varmaankin kannattaa - cooperinkin takia! :D Muuten olen sitä mieltä, että jokainen stoppaaja ansaitsee syvän :worship:

Mua ei mikään maailman voima olisi saanut lopettamaan polttamista, kunnes ymmärsin sen tosiasian, että tupakka rumentaa. Siitä se lakko sitten lähti.

Kuinkas monel, jotka polttaa, tahi jotka on polttanu. On semmosta vittumaist yskää ? esim. Herää yöllä siihe ku räkii keuhkot pihalle.
Toi tai siis tupakkayskä yleensä on eka merkki keuhkoahtaumataudista jota sairastaa muistaakseni about 200 000 suomalaista.

Toi tai siis tupakkayskä yleensä on eka merkki keuhkoahtaumataudista jota sairastaa muistaakseni about 200 000 suomalaista.

No ei toi ny varmaan vuoden polttamisella tuu ? Kun muuten ei mitää tommosta mut perkele ku öisin välis tulee keuhkot suunnillee suusta ulos ku yskittää.

No ei toi ny varmaan vuoden polttamisella tuu ? Kun muuten ei mitää tommosta mut perkele ku öisin välis tulee keuhkot suunnillee suusta ulos ku yskittää.
Ei tuu, se ottaa yleensä vuosikymmeniä. Mutta taiat tietää mikä tuohon yskään auttaa. Ja samalla vältät countdownin keuhkoahtaumatautiin. Syö purkkaa, ja vaikka tervaleijonaa :)

Ei tuu, se ottaa yleensä vuosikymmeniä. Mutta taiat tietää mikä tuohon yskään auttaa. Ja samalla vältät countdownin keuhkoahtaumatautiin. Syö purkkaa, ja vaikka tervaleijonaa :)

Jep kova on yritys lopettaa kun toi yskä vituttaa.
Veikkaan että se räkä kirnuaa ja yskittää välil, kun yskää ei oo 24/7 vaan aina välis tulee "köh, köh"
Keskelle keuhkoi sattuu vähä, varmaan ärtyny tost vitun yskimisest. Tosin vois lääkäril käyä varmuuden vuoks, et kattoo mikä perkele niit vaivaa, koska vituttaa yskä, toi "Kipu".. ei se satu vaan tuntuu keuhkoputkes vittumaiselt, ja sitte epätietoisuus. Mut kaiken jären mukaa vuoden polttanu, ni ei sielä mitää vaarallist pitäis olla.

Keuhkoahtauma on muuten karu tapa kuolla. Se on parantumaton tauti kaikenlisäks. Jostain haastattelusta luin, että se tuntuu kun hengittäis kokoajan pienen pillin kautta. Eli oot periaattessa hengästynyt vaikka istuisit paikoillas.

Keuhkoahtauma on muuten karu tapa kuolla. Se on parantumaton tauti kaikenlisäks. Jostain haastattelusta luin, että se tuntuu kun hengittäis kokoajan pienen pillin kautta. Eli oot periaattessa hengästynyt vaikka istuisit paikoillas.
Jeps, nää pitää paikkansa. Täytyy kuitenkin muistaa että ei se COPD hetkessä tapa, kyllä sen kanssa voi pitkäänkin elää mutta koko ajan se hengittäminen vaikeutuu. Tukehtua elävältä, ah. Parannuskeinoa ei oo mutta tupakanpolton lopettaminen hidastaa taudinkulkua kivasti.

Kaipa sekin on geeneistä tai tuurista kiinni miten helposti tuon keuhkoahtaumataudin saa, jotkut vetää norttia 50 vuotta eikä mitään, toiset polttaa sen alle 10v ja syöpä on tiimissä...

juu,, onhan se yksilöllistä .. jotenki musta vaan tuntuu et vaikka nyt onnistuis lopettamaan niin kyllä sitä joskus tulee taas aloitettua :wtf: noh se on sen ajan murhe :rolleyes:

Niin ja pahimmassa tapauksessa sitä sitten hengitellään rikastettua happea letkuista eikä paljon liikuta, kun tupakointivuosia on useita ja keuhkoputkiahtauma painaa päälle.

Eilen meni vain 10 savua ja vedin 10km lenkin. Päälle teetä ja salaattia. Tästä se lähtee taas, matka terveelliseen elämään :)

Huomaako muut miten paska olo tulee kun käy kahvin päälle aamukessulla? Siis jossei ole toviin polttanut. Pyörryttää ja sellainen kaikin puolin etova olo. On meissä donnereissakin jotain vikaa:)

Lääkäris käväsin ja lääkärisetä sano että puhtaat onpi, ei oo keuhkois ahtaumii tahi muuta vikaa, se o hyvä juttu se. Tosin niin epäilinki et ei vaan voi olla.

Poskiontelontulehuksen se löys, vissii siis valuu limaa kurkkuu > Yskittää > Rasittaa keuhkoi, eli toi "kipu" siitä.

Pääsin, kuin pääsinkin tupakasta eroon.
Lopetin noin viisi kertaa! Kunnes kävin mättämään nikotiinipurkkaa oikein urakalla ja nyt olen ollut jo niin kauan erossa ettei tee enää mieli, toivottavasti tämä kuudes lopetus on nyt se vihonviimeinen, enää ei kehtaisi aloittaa.

Vittumainen tapa, mulla ei ollut "kovin" kovaa nikotiini-riippuvuutta, mutta se oli se tapa, kun katto telkkaria, niin aina oli tupakka suussa tai jos lähti vaikka lähikauppaan minne oli sata metriä niin eikun tupakka suuhun ja sama juttu kun lähti kaupasta pois.

Toi tavasta eroon pääseminen on varmaan vielä hankalampaa jos on totuttautunut polttamaan sisällä. Vaikka itse olenkin ketjupolttaja niin ikinä en ole polttanut sisällä kun se haju on ihan kamala. Kieltämättä aikanaan erää ystäväni luona oli mielenkiintoista käydä kun se poltti sisällä ja tuhkakuppeja oli joka pöydällä/tasolla. Muuten olisi
mennyt varmaan pari savuketta kun olisi käynyt ulkona, mutta kun poltti sisällä sitä paloi kokoajan. Ko. ystävällä loppui tupakointi kun löytyi sopiva nainen. Teki vaihtoehdot selväksi, ulos polttamaan tai mä en tuu ikinä käymään tässä pahan hajuisessa asunnossa.

Tuossa tavassa on silti kauheinta se haju. Jos on tovin polttamatta ja käy vaikka leffoissa ja viereen istuu joku kessuttelija, niin sitä tajuaa miten oksettava se haju on.
Ostaa jotain hyvää miesten tuoksua niin ei viitsi polttaa ettei mene hyvä tuoksu hukkaan ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom