Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Heh, onhan siinä varmasti myös psykologinenkin vaikutus. :D

Aiemmassa viestissä ollut pdf-tiedosto kertoi, että myös huomattavan suuri osa lumelääkettä saaneista lopetti.

Keskimäärin vain noin 7 % tupakoijista onnistuu lopettamaan tupakoinnin kertaheitolla, ns. cold turkey -menetelmällä. Tupakoinnin lopettaminen on prosessi, johon kuuluu yleensä useita yrityksiä, usein lähes kymmenen todellista lakkoa, joiden on tarkoitus olla pysyviä. 12 kk lakko lasketaan yleensä onnistumiseksi.

Nicoreten kaltaisilla apuvälineillä onnistuu alle 20 % tupakoijista, tämä on vain vähän parempi kuin lumelääkkeillä. Champixin tehot ovat luokkaa 44 %, nyt kun tarkistin hieman vanhoista materiaaleistani. Se ei tietysti kuulosta paljolta, mutta kun kaikki polttajat tietävät, miten vaikeaa tupakasta on päästä eroon, 44 % on aika kova luku (mutta aikajakso on toki vain kolme kuukautta). En ole nähnyt vuoden mittaista seurantadataa, koska lopetin Pfizerin kanssa duunaamisen pari vuotta sitten.

Ei se ole pojat selkärangasta kiinni se lopettaminen. On aivan turha syyttää itseään sen puutteesta, jos tupakka maistuu, vaikka sen polttamisen yrittääkin saada loppumaan. Totuus on paljon monimutkaisempi ja paljon lääketieteellisempi kuin odottaisikaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitäs taas varmaan lopettaa! Viime aikoina ei ole oikein maistunutkaan, joten nyt vois olla helpompi lopettaa. Olin alkuvuodesta polttamatta muutaman kuukauden ja aloitin sen jälkeen ja sain vaihdettua punaisesta vihreään lightiin. Taidanpa heittää spaaderot roskiin ja ruveta hengittämään välillä raitista ilmaa!

Äsken lensi viimeiset tupakat palasina roskiin! :hyper: Tämä jotenkin avasi silmät. Ei kai se ole koskaan liian myöhäistä, jos tää munkin reisi alkaisi pikkuhiljaa paranemaan :/

Ja mulla on oikeasti todella vaikeaa olla polttamatta kuvauskeikoilla kun ajaa pitkiä matkoja autolla.

Tosi. Rekkaa ajaes pari askii imin ajelles.
Riittää ku on 5min automatka ni mulla on körssi huules. Vituttaa.

Vaikeen tuntust lopettaa, yritän kovastee, vähentämää oon pystyny jo. Sanotaako että maxi askist (30 kpl) n. 10 / päivä nykyää. Eilenä muija synnytti tyttövauvan, stressasin vitusti et meneeks hyvin ja imin maxi askin naamarii siin ootelles... meni hyvin. Eli ton kersanki takia haluisin lopettaa (http://irc-galleria.net/view.php?nick=lumbago&image_id=91761730 ;)). Ja sitte ku yskittää nykyää vitusti, kirnuaa räkää keuhkois sen verta.

Välil on päivii et menee just joku 30 ja välil päivii että tyylii 5.
Kun vaan pystyis että "Se on loppu nyt", tai vähentää, vähentää, loppu. Mut ees jotenki. Maksaa vaan vitusti, ja ei hyötyy. Lähinnä jos poltit edelliseen päivään 5, seuraavaan 30 ni sit särkee päätä.

Tämä avaa vielä paremmin. Tässä terve keuhko. Mm. tämmöistä motivaation hakemista olen harrastanut. Toimii kuin tupakka kahvin kanssa.

Noi on kyllä ällöttäviä, mutta itselläni lähemmäs kotia iski toi artikkeli luutumisesta, koska sen kanssa oon nyt joku 4kk tapellut. Thaikuissa on muuten ainakin hyviä ne askit, missä on noita ällöjä kuvia... tosin mä revin kuvan pois ja poltin silti

Thaikuissa on muuten ainakin hyviä ne askit, missä on noita ällöjä kuvia... tosin mä revin kuvan pois ja poltin silti
Kaveri kertoi samasta, eli Suomeen sama! Itsemääräämisoikeutta ei voi viedä tuon asian kannalta pois, mutta kait sitä nyt voi propagandaa laittaa.. :)

Thaikuissa on muuten ainakin hyviä ne askit, missä on noita ällöjä kuvia... tosin mä revin kuvan pois ja poltin silti

Mä taas ostin sellaisen nahkaisen kotelon röökiaskille, joten sain katsella elefanttia niiden "shokkikuvien" sijaan :D

Mä taas ostin sellaisen nahkaisen kotelon röökiaskille, joten sain katsella elefanttia niiden "shokkikuvien" sijaan :D

Perus :D

Tein äsken koulujuttuja ILMAN tupakkataukoa. Ei tunnu missään, tosin huominen koulupäivä tulee olemaan paha.

Ite vetäsin peli-illan aikana maxi-topan ja nyt oon ollu taas pari päivää polttamatta eikä tee ees tiukkaa. Poltin nuorempana 6 vuotta sellaista askin päivävauhtia, parhaillaan meni sätkäpussi yhdessä päivässä eli noin 50 sätkää...

Ite vetäsin peli-illan aikana maxi-topan ja nyt oon ollu taas pari päivää polttamatta eikä tee ees tiukkaa. Poltin nuorempana 6 vuotta sellaista askin päivävauhtia, parhaillaan meni sätkäpussi yhdessä päivässä eli noin 50 sätkää...

Mitä vitun järkeä tossa on?

Mitä vitun järkeä tossa on?
Ööh missä? Onko taas se aika kuukaudesta vai miksi tollanen kielenkäyttö? Vai ottaako päähän että minä pystyn tuolla tavalla polttamaan ja sinä et?

Ööh missä? Onko taas se aika kuukaudesta vai miksi tollanen kielenkäyttö? Vai ottaako päähän että minä pystyn tuolla tavalla polttamaan ja sinä et?

Ehkä se luuli et imet edelleen tota päivävauhtii eikä tajua, et se oli aikanaan se.

On tullu imettyy taas tänään jonkuu verran jo ku perkele ku pitää ootella, et koska saa hakee muijan ja kersan sairaalast. Vituttaa oottaa, vaikka on jo syntyny ni silti odotus jatkuu :P

13.4.2007 kirjotettu toi quote

Vieläkään yhtään röökiä lopettamisen jälkeen polttanu :)
Helvetin hienoa! Odotan hetkeä, kun voin itse sanoa saman. Tänään alkoi totaalilakko, ja melko hyvin kestänyt. Välillä ahdistaa, mutta kun vetää pari kertaa syään henkeä, niin helpottaa. Aika nopeasti sen tupakkahimon unohtaa, kun keksii tekemistä. Ja nuo "himoajathan" vain lyhenee joka kerta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom