Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Joo meikäläinen tekee taas comebackin tähän threadiin. Kyllähän sen tietää miten intissä kävi röökin kanssa...eli tuli vedettyä tupakkia ku mikäkin korsteeni. Nyt kuitenkin alkoi ties kuinka mones lopetusyritys, joka on yllättäen lähtenyt sangen hyvin käyntiin. Tällä hetkellä takana 10 päivää ja 4½ tuntia ilman savuja. Apuna toimii nicorette, jota ei tule hirveästi jauhettua duunin ulkopuolella. Muuten on mennyt hyvin, mutta dieetti ei vaan sovi hyvin yhteen tän toisen projektin kanssa. Lue: tullu vedettyä mitä ihmeellisempiä mäsäytyksiä!

Eiköhän se tästä ja ensi viikonloppuna lähdetään katsomaan miten onnistuu dokaaminen ilman spanderollia...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yhteenvedon aika kuluneista 7kk ilman tupakkaa. syke laskenut aerobisessa/läskinpolttossa n.15 eli ennen syke pyöri 145 nyt 130.
buventolia en ole käyttänyt 5kk ennen viikoittain.
allergia lääkkeet jätetty pois 4kk sitten eikä ole silti klyyvari tukossa koko ajan.
En heräile yöllä kun on kerran nukahtanut, ennen heräsi röökille 3-4kertaa viikossa.
eli ei ole tarvinnut katua päätöstä.
rahaa ei voi sanoa että on säästynyt mutta on voinut laittaa sen muuhun.

Negatiiviset: välillä tekee mieli röökiä,
sykkeitä ei tahdo saada nousemaan vaikka yrittää. ennen sai paljon helpommalla hien päälle:)

nyt ilman röökiä n. 5.5 kuukautta. ja lähes päivittäin tekee röökiä mieli. usein tämä kestää jokusen minuutin, joskus puoli päivää. nikotiini on v*******nen aine.
moneen kertaan on saanut itselleen selvittää että nyt ei enää polteta. ja tämäkin päätös on tullut tehtyä jo jokuseen kertaan aikuiseen ikään päästyäni. toivottavasti päätös pitää nyt.

positiivista kaikessa on että rahaa säästyy ja treenaaminen tuntuu mukavammalta. lisäksi ruskeiden yskösten määrä on rajusti vähentynyt :wtf:

Ei loppunut tupakan käryttely....

Noi Champixit teettää 15h yöunet ja ois kiva olla suht pirteäkin joskus. Ei viitti mitään efua alkaa tuon takia veteleen... kokeillaan sitten joskus nicoretella tmv. korvikkeella.

Mulla toimivat noi Champixit täysin eri tavalla.. Nukkunut 3-5 tuntia yössä, kun söin pillereitä 2 mg päivä. Muuten loistavat pillerit, nyt ollut polttamatta kohta 6 viikkoa ja vaikka mieli vähän väliä röökiä tekeekin, on himo lähinnä henkistä. Ja kuitenkin polttanut 14 vuotta, eikä kertaakaan ole ollut näin pitkää taukoa. Suosittelen kyllä kaikille noita pillereitä!

Mulla toimivat noi Champixit täysin eri tavalla.. Nukkunut 3-5 tuntia yössä, kun söin pillereitä 2 mg päivä. Muuten loistavat pillerit, nyt ollut polttamatta kohta 6 viikkoa ja vaikka mieli vähän väliä röökiä tekeekin, on himo lähinnä henkistä. Ja kuitenkin polttanut 14 vuotta, eikä kertaakaan ole ollut näin pitkää taukoa. Suosittelen kyllä kaikille noita pillereitä!

Mitähän nuo maksavat?

Meikä lopetti myös Champixilla. En huomannut vaikutusta uneen. Ja jos olisi lisännyt tai vähentänyt unta, niin ihan sama - halusin eroon tupakasta.

5 vuotta tullu käryteltyä.. nyt oliun 5 viikkoa thaimaassa ja siinä ajassa röökinkulutus tuplaantui... lähemmäs 2 askia päivässä... päätin että kun sieltä tulen niin lopetan.

No kone tuli eilen illalla 18.00 ja ainakin toistaiseks on lakko pitäny.

Tuli vaan eilen mieleen, että eihän siitä ole edes niin kauaa kun 16-vuotiaana olisi saanut ostaa röökiä. Mahtaako nykyiset junnu tuota edes tietää, että ollut vielä 90-luvulla laillista. Oisko joskus -98 laitettu ikärajaksi 18-vuotta.

Tuli vaan eilen mieleen, että eihän siitä ole edes niin kauaa kun 16-vuotiaana olisi saanut ostaa röökiä. Mahtaako nykyiset junnu tuota edes tietää, että ollut vielä 90-luvulla laillista. Oisko joskus -98 laitettu ikärajaksi 18-vuotta.

Aikaisemmin minusta. Muistelisin, että 13-vuotiaana mulle myytiin tupakkaa, kun raja oli vielä 16, mutta sitten muuttui kun olin 14 eikä enää myyty (näytin siis vähän vanhemmalta, mutta en niin paljoa että olisin mennyt täysi-ikäisestä). Eli siis -95 tienoilla veikkaan. Eikös silloin tullut muutenkin muutosta tupakkalakiin?

edit. Wikipedia sanoo, että 1994. Oonpäs mä nuorena rupsahtanut.

Aikaisemmin minusta. Muistelisin, että 13-vuotiaana mulle myytiin tupakkaa, kun raja oli vielä 16, mutta sitten muuttui kun olin 14 eikä enää myyty (näytin siis vähän vanhemmalta, mutta en niin paljoa että olisin mennyt täysi-ikäisestä). Eli siis -95 tienoilla veikkaan. Eikös silloin tullut muutenkin muutosta tupakkalakiin?

edit. Wikipedia sanoo, että 1994. Oonpäs mä nuorena rupsahtanut.
No perskeles, eihän mullakaan olis ollut edes ikää. Ei kyllä tullut edes kokeiltua. Eikä tullut ikinä ostettua edes Suomesta nuuskaa. Paljon jäänyt tekemättä kun lait muuttuu.

vuoden alusta asti ollut nyt polttamatta. Hyvin mennyt ilman röökiäkin. Ei oo ollut repeeminen edes lähellä, mitä nyt pari kertaa:D katellaan nyt, vähän liian helpolta on tää tuntunut:rolleyes: ilman nikotiini tuotteita on menty. Nyt hävinnyt nenän tukkoisuus ja enin liman irtoaminen, kesti siis kuukauden päivät tuo jatkuva tukkoisuus.

polttanu n askin päivässä ja pahimmillaan liki 30-40 röökiä on palanut päivässä .Huomasin tuossa muutama päivä sitten etten ole röökannut reiluun 3 viikkoon lainkaan (meillä voi siis polttaa duunissa sisällä joten ulos ei ole sitä varten tarvinnu talsia). Tyypillistä tosin mulle sillä olen polttanut ööh yli puolet elämästäni samalla tyylillä, tosin nyt vois lopullisesti senkin touhun lopettaa:rolleyes:

Ymmärsinkö oikein; voi hakea pikkusatsin kahden viikon välein? Opiskelijabudjetillani voisin hakea 2kk:n kuurin kahdessa osassa. Tai miksei neljässäkin..
Juurikin näin!

Kuuria myydän 14 pillerin pakkauksissa ja pakkaus kestää 2 viikkoa. Näitä voi ostaa yhden tai sitten vaikka kaikki samalla kertaa. Ensimmäinen pakkaus eroo muista sillä että ensimäisissä 3 päivässä on vain yksi tabletti. Tämä siksi että totutellaan kroppa lääkkeeseen.

Itseni lisäksi olen suositellut kahdelle ystävälle ja kaikki kolme lopettiin tämän kuurin ansiosta. Eli ainakin minä voin suositella. Ei kaikille toimi, mutta tuskin sitä sitten haluu eroon ollenkaan. Mulle ainakin oli SUPER helppoa tämän avulla. Ennen pystyin olemaan polttamatta 3 tuntia ja repisin liikennemerkkejä kadulta (en oikeasti). 7 vuotta poltin.

Kysy jos jokin asia mietityttää. Tsemppiä lopetukseen!

(kuulostan ihan joltain lääkemyyjältä :wtf:)

Huuh. Ensimmäinen savuton päivä meneillään ja ihan hyvin kestän. Enimmäkseen kaipaisin niitä sauhuja tavan vuoksi, tässä kun on himassa yksin sairaana niin alkaa seinät kaatua niskaan kun ei edes tupakalle ulos tule mentyä. Nikotiinipurkalla olen lievittäny "ruokaröökin" tarvetta ja on kyl toiminut tähän asti ainakin.
Tekis mieli lähteä purkamaan paineita vähän joko lenkkipolulle tms, mut nyt täytynee suunnata kaikki tarmo vaikka siivoamiseen. Kyllä tää tästä, lopullinen koetus tulee kun joskus eksyn juomaan alkomahoolia, se tulee olemaan paha paikka...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom