Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
14 vuotta tuli polteltua ja torstaina päätin lopettaa, nyt alkaa kiristelemään eka kertaa pikkasen mut periksi ei anneta. Paketin ostin lakritsinmakuista nikotiinipurkkaa ja muutaman on joutunu syömään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
viikko polttamatta ei enään juurikaan tee mieli tupakkaa ja mikä parasta olen alkanut käymään lenkillä ei enään tarvii yskiä limaa/verta jos vähän juoksee suosittelen lopettamista:rock:

Vuoden alusta saakka oltu polttamatta. Pikkasen elämä maistuu paremmalta! Maistaa ruuan paremmin ja muutenkin on mukava hengittää. Ainut miinus tossa tuntuu olevan toi painon ja ruokahalun kasvaminen.

Eilen illalla iskin laastarin käteen. Katellaan nytte miten menee, ois kova juttu lopettaa.

Ennen inttiä se perkele loppuu. Kuhan kirjotukset ja dieetti ohi, niin seuraava projekti on sit kessuttelun lopettaminen. Pitää hommata hypnoosikasetti ja Amerikan keuhko yhdistyksen luoma ohjelma tupakoinnin lopettamiseen.

:jahas:

Ite ollu polttamatta ~8kk(ennen juhannusta lopetin, tarkemmin en osaa sanoa) ja kunto ei oo noussu yhtään. Edelleen tulee sitä vitun limaa kokoajan, ruoka ei maistu yhtään sen paremmalle, hengittäminen ei ole helpompaa, enkä pysty hengitystä pidättämään yhtään pidempään. Ruokahalu on kasvanu, jonka seurauksena syön paljon leipää, varsinkin yöllä, jonka seurauksena viimesetki tiedot vatsapaloista ovat kadonneet. Ennen baareissa ei savu haitaanut, mutta nyt meinaa taju lähteä. Enempää en ehi miettimään ku pitää lähteä.

En oikeasti tiedä, että minkä takia olen edelleen lakossa.. ehkä sydän- ja verisuonisairaudet ja syöpä pitää mut vielä erossa. Tai sitte vaan se, että ei siitä uudelleen aloittamisestakaan hyödy mitään.

En lopettaisi uudelleen.

viikko polttamatta ei enään juurikaan tee mieli tupakkaa ja mikä parasta olen alkanut käymään lenkillä ei enään tarvii yskiä limaa/verta jos vähän juoksee suosittelen lopettamista:rock:

jos ei viikon jälkeen tee mieli tupakkaa niin ei ole kyllä koukussa ollutkaan. kyllä mulla ainaki on lakkoilussa tehnyt mieli vielä 8kk päästäkin.
: ehkä sydän- ja verisuonisairaudet ja syöpä pitää mut vielä erossa. .

itse uskon että sydän ja verisuoni taudeissa ruokavalio on tärkeämmässä osassa kuin tupakka(ei se tupakka kuitenkaan ketään sydäntaudeilta pelastakaan:)). keuhkosyöpäähän tuosta paskasta sitten ihan todistetusti tuleekin ja vielä todella monelle.

poltin 14 vuotta ja sinä aikana oli vain yksi 3 viikon lakko,
kuukauden oli elimistö sekaisin kun lopetin,nukkuminen oli vaikeaa oli kylmä ja kuuma ja huono olo,nyt reilut 2 vuotta polttamatta,mutta baarissa poltan aina askillisen illassa. ei haluta lainkaan seuraavana päivänä tai selvinpäin muutenkaan eikä haittaa ollenkaan vaikka muut polttavat esim. huoltoasemalla samassa pöydässä.

oli sellaset viekkarit sillon kun lopetin ,että en kyllä enää aloita:urjo:

ite oon ollu jo itsenäisyyspäivästä saakka ilman. voin kertoa että ne purkat on täysin turhia. söin niitä päivän ja huomasin että leuat tulee kipeeks :curs:

sitte vaan seuraava päivä ilman purkkaa ja hyvin meni ja menee edelleekin. Lenkilläkään ei tullut sellasta oloo että ekaan viiteen kilsaan kuolis :rolleyes: .

eli olin ilmeisesti vaan tälläinen tapariippuvainen????

kaveri alotti lakon samaan aikaan. siltä loppu purkat kesken koulun ni se painu sauhuille.. hemmetin nyyppä, ja vielä ekana päivänä :down:

ja tuolla edellä puhutaan kuinka pahalta rööki haisee. en pysty edes kävelemään tupakkapaikan ohi oksentamatta nykyään :)

Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen päivä ilman tupakkaa (taas kerran). Syinä törkeä rahan puute (Kelan tukia odotellessa), tulevat rypyt ja samea iho, haju, lääkäripoikaystävän nalkutus, nolous ja piilottelu etenkin vanhemmilta ja poikaystävän äidiltä. Ja tosiaan, epäterveellistäkin se on. Se vaan tuntuu vielä liian kaukaiselta.

Vielä ei ole tullut suurempia ongelmia. Kokemuksesta tiedän, että ne alkavat vasta noin viikon-parin päästä, kun lakkoilu alkaa yksinkertaisesti kyllästyttää. Henkiset oireet ovat siis ongelmani. Kukaan kavereistani ei polta eikä Skotlannissa saa edes polttaa baareissa. En vaan voi ymmärtää miten lopettaminen silti saattaakin olla niin hemmetin vaikeaa.

Mä ainakin kannatan Lipposen ehdotusta ja toivoisin, että Blairkin ottaisi onkeensa.

5 viikkoa tänään takana. kolmas viikko oli pahin, nyt jo melko helppoa. Kovasti antaa lisämotivaatiota kun aloitan tänään salitreenin taas vuosien tauon jälkeen.

Jännää että riittää että on viikonkin polttamatta niin huomaa miten kauhealta se haisee kun joku muu polttaa tai on just tullut röökilta. Muutenkin ei ole sellainen jatkuva paska olo ja vatsa sekaisin. Tosin kahvin ja kaljan kanssa tekee edelleen poikkeuksetta mieli :nolo:
Tuo nyt tapahtuu jo muutamassa tunnissa. Jos edellisenä päivänä olet polttanut viimeksi ja menee seuraavana päivänä pitkälle röökinpoltto, niin heti huomaa hajun jos joku muu käy.

Tuo nyt tapahtuu jo muutamassa tunnissa. Jos edellisenä päivänä olet polttanut viimeksi ja menee seuraavana päivänä pitkälle röökinpoltto, niin heti huomaa hajun jos joku muu käy.

Se haju vaan on erilainen tupakoitsijan kuin tupakoimattoman nenään. Ite ainaki tykkäsin siitä hajusta sillon ku poltin.

Täällä on yksi lopettaja lisää!

Edellinen yritys oli viime kesänä. Jouduin viettämään aikaa vuosia tupakoineen naisen kanssa, joka sairasti keuhkoahtaumatautia. Alkoi pelottamaan ihan helvetisti. Olin silloin pari viikkoa polttamatta, mutta lopettaminen katkesi samoihin syihin kuin aiemmin. Ensin aloin sallia itselleni tupakoinnin baarissa ja jossain vaiheessa huomasin taas polttavani entiseen tahtiin.

Olen ollut koko talven flunssassa ja yskä on jatkuvaa. Toissaviikonloppuna olin laivalla. Siellä ei saanut enää polttaa juuri missään, kahdessa baarissa vain ja sellaisessa ankeassa tupakkakopissa. Tajusin, ettei koko touhussa ole enää mitään järkeä.

Nyt olen ollut viikon polttamatta ja aika hyvin sujuu. Päätin, etten polta yhtään ainoaa tupakkaa enää ikinä. Syön 4mg nikotiinipurkkaa, sitä kuluu aika paljon. Otan purkan aina kun normaalisti menisin röökille. Helpottaa kummasti, kun ei ole sitä armotonta vitutusta ja jatkuvia vieroitusoireita. Suussa tuntuu purkan jälkeen samalta kuin olisi polttanut.

Savuttelua takana kymmenisen vuotta ja lopetusyrityksiäkin on ollut vaikka kuinka monta. Tällä kertaa onnistuu. :rock:

Hermo ei kestänyt lauantaina ja poltin neljä röökiä. Sinne meni neljän kuukauden tupakoimattomuus samalla kun meni myös neljän kuukauden parisuhde. En oo tosin lauantain jälkeen enää yhtään polttanut.

Nyt koitetaan taas aloittaa lakko, edellinen oli syksyllä ja kesti kuukauden. Nikotiinipurkkaa tms en ole käyttänyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom