Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Joku 7 vai 8 viikkoa ollut savuttomana nyt. Ei ole kännissäkään pahemmin alkannut niksaamaan, yhesti nakkasin pussinuuskan kaverilta huuleen mutta röökiä en oo vetäny. Ihan jees, ei lenkilläkään pukkaa koko ajan limaa ulos. :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jospa sitten minäkin jakaisin tarinani:

Oon polttanu noin 17-vuotiaasta, 2005 maaliskuussa lopetin Zybanin avulla. Se oli helppoo kun heinänteko, tosin en ollu eläissäni koskaan aikaisemmin ollut edes lakossa. Tiesin vaan, ettei musta olis siihen ilman kemikaaleja. No, melkein puolitoista vuotta meni polttamatta. Saldo: 15 kiloa ja samalla siinä puhkes krooninen paksusuolentulehdus (suvussa), johon sitten vedettiin ties mitä troppeja ja kortisonia vuoden ajan. Ruoansulatus ei koko 1,5 vuoden aikana palautunut "normaaliksi". No, heinäkuussa lomamatkalla retkahdin uudestaan. Se oli toimettomuutta, liha on heikko ja blaa blaa blaa. No, pari kuukautta on taas polteltu, tulehduksen oireet on kadonnu, ruoansulatus palautunut normaaliksi ja viis kiloo lähteny. Mut on vaan tehty polttaan röökiä. Oon huono ihmisenä ja paha. Paha, paha, PAHA.

Muistan kyllä sen ajan, kun olin polttamatta miten järkyttävälle se rööki haisee. Yök, yök, yök. Mutta ite kun polttaa, niin ei sitä haista, mutta muistaa kyllä. Tuntuu jotenkin muutenkin, että ihmiset häpeilee röökaamistaan paljon enemmän kuin ennen. No, syystäkin kyllä.

Mutta enihoochi voimia teille kaikille oikein kovvaasti!

pakko nostaa.. viikko töistä lomaa ja aattelin tehä tälläsen lopetusalotuksen tällä ajalla.. sen verran tahtoa nyt. pari pvää edellisest röökist. nyt vaan vituttaa ja tekee mieli, mut.. pysyn täs. huomisest tulee vaikee ku lähen ulos eka kertaa kahteen päivään. :-D tottunu polttaa dösää odotellessa yms. nooh se on sen ajan murhe.

Haa!!

Huomenna tulee puoli vuotta ilman röökiä! Aika moinen saavutus meikeläiseltä. Toisaalta... onhan mulla melkein vuorokausi aikaa vielä ryssiä, että ei nuolaista ennen kuin tipahtaa.

Ettäs tiiätte!

Päivitystä, nyt ollu jotain 4,5 kk savuttomana, yhen tupakan olen vetänyt kerran jurrissa. Mutta ei sitä lasketa. :D

Päivitystä täältäkin: 3,5kk polttamatta. Muutaman kerran tehnyt mieli mutta ei oo ollut suuri työ pysyä ilman. Biittiä tehnyt myös välillä mieli mutta eipä oo sitäkän jaksanut ostaa vuoteen.

Tässä on nyt viikko porskuteltu, mennyt ihan hyvin, kun aina pahimpaan vitutukseen ottaa yhden Nicorette-purkan. Ruoka- ja iltasauhuja kyllä kaipaan.

kaNi- koht puol vuotta polttamatta. Hieno homma. Itekin aattelin lopetella, on ollu taukoja aikasemminki jotai viikosta kahteen kuukauteen, mut nyt on alkanu vituttaa toi käryttely tosissaa. Aattelin täl kertaa kokeilla niitä laastareita.

Taas käryää, kävi kuten MariJo nimimerkille paitsi ettei ihan noin pahaksi mennyt. Ruuansulatus meni täysin vituiksi, verta, ei kyyneleetkään kaukana. Nyt kessu palaa ja ruuansulatus jälleen täysin normaali. Vittu lopeta tässä nyt sitten jos tiedossa on väistämättä helvetinmoiset vatsavaivat. Ei lihominen vielä mitään, sen pystyy estämään mutta kun koko systeemi menee vituiksi niin että se ruoka (vaikka sosekeitto) muuttuu betoniksi kaktuspiikeillä niin alkaa kummasti malrboro maistua taas.
Noh täytyy hakea lekurilta jotain ruuansulatuspillereitä ja koittaa taas kunhan nyt pari kk nauttii normaalisti toimivasta vatsasta tupakan kera.

Yrittänyt kanssa lopettaa tupakointia uudesta vuodesta asti, 1 savuton päivä ollut nytten. Mutta nytten lähtee kova yritys taas päälle tästä viikosta :rock: .
Kamalaa tää kyllä on..
Edit:niin ja tää keuhkoputkentulehdus on kyllä + tälle lopetukselle kun tekee pahaa polttaa ;G

9 päivää mennyt ihan kylmiltään. Jossei kahvittele tai dokaa niin ei tässä ole edes mitään vaikeeta.

Taas käryää, kävi kuten MariJo nimimerkille paitsi ettei ihan noin pahaksi mennyt. Ruuansulatus meni täysin vituiksi, verta, ei kyyneleetkään kaukana. Nyt kessu palaa ja ruuansulatus jälleen täysin normaali. Vittu lopeta tässä nyt sitten jos tiedossa on väistämättä helvetinmoiset vatsavaivat. Ei lihominen vielä mitään, sen pystyy estämään mutta kun koko systeemi menee vituiksi niin että se ruoka (vaikka sosekeitto) muuttuu betoniksi kaktuspiikeillä niin alkaa kummasti malrboro maistua taas.
Noh täytyy hakea lekurilta jotain ruuansulatuspillereitä ja koittaa taas kunhan nyt pari kk nauttii normaalisti toimivasta vatsasta tupakan kera.

Olen nyt ollut noin kaksi vuotta polttamatta, ja tilanne alkaa normalisoitua :jahas: . Muutkin edut alkavat vasta näkyä, aika paljon vahinkoa sitä sai kymmenessä vuodessa tehtyä elimistölleen. Tsemppiä koitokseen; jos itse olisin uudestaan samassa jamassa, kokeilisin varmaankin myös jotain kuituvalmistetta (kuitenkin sellaista, joka pistää vatsan työskentelemään itse).

Satunnaista ja enemmän satunnaista polttelua minulla kesästä uuteenvuoteen asti. Kaverin kanssa uutena vuotena baarissa poltettiin sikarit keskiyöllä ja sovittiin että siihen jää.

Menin sitten viime torstaina kuitenkin polttamaan humalassa muutaman, ja aamulla tietty puolitäysi aski taskussa herääminen kamalaan morkkikseen. Tupakka koulun pihassa johti kahteen oksennukseen (siihen koulun pihaan:jahas: ), ja kotiin päästyäni heitin askin parvekkeelta kadulle. Sen jälkeen ei ole kertaakaan edes tehnyt mieli tupakkaa.

Tunnen että olen vihdoin päässyt kokonaan yli tuosta tupakinpirulaisesta.

Noin 7v polttanut enemmän ja vähemmän... Nyt keskiviikkona kun töistä lähdin niin päätin et saa röökitkin jäädä. Hain apteekista 24 päkin purkkaa ja niitä jauhanut siitä asti. Ainut milloin tekee mieli, on kun lähtee ulos kavereita moikkaan, tai töissä. Purkka on auttanut aika hyvin, vaikka epäilin niitten tehoa aluksi...

Kun purkat loppuu niin ostan seuraavaks sen laimeemman paketin ja sen jälkeen testaan olla kokonaan ilman mitään korvikkeita. :evil:

Vuosi ja reilu 11 viikkoa röökaamisen lopettamisesta. Happi kulkee. Koska paheiden määrä on vakio, menee biittiä pari-kolme kiekkoa viikossa. Parempi tämä, kuin 1-3 toppaa röökiä päivässä johon vielä ½kiekkoa eetua päälle :rolleyes:

Kun aika on kypsä, vieroittaudun kokonaan nikotiinista. Se on kyllä jännä, miten nuuskasta voi tulla vaikka 5pv tauko ihan vahingossa. Välillä menee kiekko päivässä. No niin tai näin niin onhan tuo "musta kulta" aika :urjo: vaikka välillä tuntuukin että :kuola: valuu. Naisilta ei saa :haart: ja muutenkin olo on usein :nolo: :nolo: :nolo:

Jännää että riittää että on viikonkin polttamatta niin huomaa miten kauhealta se haisee kun joku muu polttaa tai on just tullut röökilta. Muutenkin ei ole sellainen jatkuva paska olo ja vatsa sekaisin. Tosin kahvin ja kaljan kanssa tekee edelleen poikkeuksetta mieli :nolo:

Jännää että riittää että on viikonkin polttamatta niin huomaa miten kauhealta se haisee kun joku muu polttaa tai on just tullut röökilta. Muutenkin ei ole sellainen jatkuva paska olo ja vatsa sekaisin. Tosin kahvin ja kaljan kanssa tekee edelleen poikkeuksetta mieli :nolo:

Toi on kyl totta! Rööki haisee ihan helvetin pahalta mutta sen tajuaa vasta sen jälkeen kun on ollut hetken polttamatta. Eniten vituttaa, että kun menee nyt baariin ja ite ei siel polta niin vaatteet silti haisee ihan kuolemalta aamulla. Onneksi astuu laki kohta voimaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom