Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Sitä suuremmalla syyllä jos riippuvuus on vakava kannattaa mielestäni unohtaa nuo, että jo etukäteen ajattelee että polttaa kännissä tms. Siitä se sitten lipsuu takaisin siihen, että polttaa kokopäiväisesti (näitä on nähty tuttavapiirissä todella paljon). En näe mitään järkeä siinä, että uskottelee lopettavansa, mutta sallii kuitenkin itselleen poikkeuksia kun menee muka liian vaikeaksi. Pysyn "paskapuhe"-kannassani.

joo no kuten todettu, riippuvuus on aina yksilöllistä. sulla se tupakanhimo baarissa menee ohi, joillakin ei vaikka kuinka yrittäis. joillakin taas ei tee yhtään mieli baarissa röökiä mutta muuten taas tekee.

tarkennan aikaisempaa vastausta sillä lailla että tarkoitin sillä sitä, mikä toimii itselläni. vaikka baarissa/keikoilla yms polttaa, ei mitään hinkua muuten vedellä.. en kyllä tosin kauheasti enää baarissa käykään osittain ton takia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hitto,

Nyt ollaan jo reilu 3kk oltu ilman tupakin tupakkia. Nyt vasta alkaa pikkuhiljaa tupakinhimo hiipiä mieleeni. Olen viimeaikoina ajatellut älyttömän paljon tupakkia. En tiedä johtuuko se sitten aurinkoisista säistä, kesäisistä ilmoista vai mistä, mutta olen tajunnut, että tupakoivana elämäni oli nautinnollisempaa ja mukavampaa. Puhumattakaan siitä kuinka ihanaa töissä oli käydä lukuisia kertoja tupakilla höyryävän kahvikupposen kanssa. Päivät meni kuin siivillä.

Uuh, kahvitupakki, ruokatupakki, viinitupakki, treeninjälkeistupakki, aamurösseli, iltatupakki. Ai että herahtaa vesi kielelle :kuola:

Nyt kun moottoripyöräkausikin on jo pikkuhiljaa alkanut, niin alkaa himotkin yltyä entisestään. Jotenkin se vain oli niin prameaa päräyttää pärrällä johonkin parkkiin, imaista kessu, nauttia hetkestä ja jatkaa matkaa, uuh..:kuola:

Miten helvetissä näin kauan pysyin jämynä ja nyt ajattelen tupakkaa tauotta. Silloin elämäni oli nautinnollisempaa. Toki tässä on nytkin paljon hyvää tapahtunut. En enään hengästy, treenit kulkee kuin unelma, en haise, rahaa säästyy, terveys säästyy, mutta silti jotain puuttuu...

2 viikkoa polttamatta... :) Vaikka nyt alkaakin tulemaan houkutuksia, kun aurinkoiset ilmat tulevat, niin on se niin makeaa istuskella jossain rannalla ja polttaa tupakka :kuola:
Ei se nikotiini niinkään, vaan se tapa ja rauhoittava tunne mikä siitä tulee... :)
Saas nyt nähdä, että jos sitä polttaa niin voisi ottaa ihan näitä light tupakoita, jotka eivät kyllä maistu miltään, mutta ovat toivottavasti hitusen terveellisempiä. Ja ainoastaan silloin tällöin jossain hyvässä saumassa, säännöllisesti en kyllä enää varmasti aloita kessuttelua! :david:

Saas nyt nähdä, että jos sitä polttaa niin voisi ottaa ihan näitä light tupakoita, jotka eivät kyllä maistu miltään, mutta ovat toivottavasti hitusen terveellisempiä.
LOL.

Viikko takana. Tosin itseni tuntien tämä tyssää ensimmäiseen kuppila- tai terassivierailuun :|

:wall: :wall: :wall:

Uhosin täällä, että baaritupakointi loppuu, mutta toisin kävi. Tulisi jo se laki voimaan niin ei tarvitsisi kärvistellä enää..

Ihan samat tunnelmat. Oon ollut nyt reilu 1kk polttamatta ja nyt rupee tuntuu aika perseilyltä tää homma.

Alkuun oli helppo olla polttamatta, kun olin ensimmäistä kertaa ikinä päättänyt, että nyt se loppuu. Ja loppukin. Aluks tuntu kaikki ihan pirun hyvältä, nukku paremmin, reenit kulki ja jakso lenkilläkin käydä, rahaa säästy jne. Tuntui jotenkin helvetin hyvältä huomata, että nyt tää oikeesti onnistuu. Itsetunto pomppas kattoon kun muut kärryytteli vieressä ja ite pysy vahvana.

Mutta mistä sitä joutuukaan luopumaan muka sen takia ettei polta. Ei tää aina tunnu olevan sen arvosta, että jää pois päivän tupakkikeskusteluista, ei nauti enää sunnuntain aamuspaddua kahvin ja hesarin kera tai jättäytyy pois illanistujaisista kun ei vaan viittiny lähtee ettei heti repsahda. Vielä kun toi aurinko rupee paahtaamaan ja terassikausi lähtee käyntiin niin ei tää taida kyllä enää pitää.

No joo, itse asiassa frendi joskus sano, että puoli vuotta meni ennen kun tuli ensimmäisen kerran semmonen tunne ettei tarttis enää tupakkaa.

Ehkä mä pysyn lujana vielä hetken.

Joo, itsekin päätin lopettaa, 1.4 se alkoi ja en oo sen jälkeen polttanut. Tänään oli jo kyllä lähellä, aattelin et kyllä mä yhen voin, mut onneks en kuitenkaan sortunu. Päivä kerrallaan....

Hyi vittu jätkät :urjo: Hyi SAATANAN SAATANAN SAATANA :urjo: :urjo: :urjo: :wall: :wall: :wall:

Kävin just reilun 3kk jälkeen vetämässä pihalla nortin. Muistelin niin niitä menneitä aikoja höyryävä kahvikuppi kourassa ja pölli suussa, mutta vitut ja paskat.. Kauheeta myrkkyä! Hyi helvetti, kun tuli huono olo tuosta tupakista. Pakki kiertää ja oksettava olo. Miten olen voinut nauttia tällaisesta saatanan keksinnöstä?

On se vaan varmaa, että minun tupakit on tupakoitu. Ei tästä enään tule helvettiäkään, parempi vaan olla ilman ja sääliä niitä jotka polttaa. Kehittää inho ja viha ko. harrastusta kohtaan.

Jotenkin vaan luulin ja kuvittelin ja muistelin, että on se ihanaa, mutta eihän se nyt pojat näinkään ole.

Ei muuta kuin jatketaan savutonta linjaa ja hankitaan se mielihyvä vaikka tattia hakkaamalla, tai nännejä imemällä, aivan sama, mutta ei tupakkia!

AAARhh.. Nytkin mieleeni hiipui ajatus aamutupakista ja sanomalehdestä kahvikupin kera miellyttävässä aamiaisravintolassa, tai kotona.. En tiedä mistä johtuu että näinkin pitkän tauon jälkeen tupakanhimo on kasvanut potenssiin 100x, mutta silti kroppani sitä inhoaa. Ensimmäiset 2-3 päivää oli pahimpia kun lopetin röökin, sitten mentiinkin tasaista EI -linjaa tähän asti ja nyt 3 KUUKAUDEN jälkeen nikkikset on tullut takaisin. Mikä vitun järki tässä on? Luulin jo, että ei ne tupakin himot enään takaisin tule..

Onneksi ravintolat muuttuu savuttomiksi kesäkuusta lähtien. Pitäisi vaan keksiä jokin toinen pahe. Ongelmana on se, että elän tällähetkellä liian täydellistä ja terveellistä elämää. Se johtaa siihen, että nuppi ei kestä, jos ei ole mielihyvätekijöitä. Pitäis varmaan suosiolla ruveta narkkaamaan, tai mussuttamaan pullaa, en tiiä perkele. Lähen ostaan nyt kuitenkin ison pussillisen irtokarkkeja makuunista.

Over & Out
Katkaisen käden jokaiselta joka kävelee vastaan tupakki kädessä :love:

10 vuotta tuli pössyteltyä mutta intissä sanoin että reservissä loppuu savuttelu,nyt 3kk täysin savuttomana ei ollut vaikea lopettaa eikä ole tehnyt mieli röökiä.luultavasti suuri apu on ollu se että kun töihin menee aamulla niin ottaa sen kupin sitä kunnon kitkerää kahvia ja käppäilee verstaalle sen sijaan että kaivais taskusta röökiaskin.oli muuten perseestä se tukkoinen olo mikä seurasi tupakanpoltosta,nyt aivan erilainen olo.

Hyi vittu jätkät :urjo: Hyi SAATANAN SAATANAN SAATANA :urjo: :urjo: :urjo: :wall: :wall: :wall:

Kävin just reilun 3kk jälkeen vetämässä pihalla nortin. Muistelin niin niitä menneitä aikoja höyryävä kahvikuppi kourassa ja pölli suussa, mutta vitut ja paskat.. Kauheeta myrkkyä! Hyi helvetti, kun tuli huono olo tuosta tupakista. Pakki kiertää ja oksettava olo. Miten olen voinut nauttia tällaisesta saatanan keksinnöstä?

On se vaan varmaa, että minun tupakit on tupakoitu. Ei tästä enään tule helvettiäkään, parempi vaan olla ilman ja sääliä niitä jotka polttaa. Kehittää inho ja viha ko. harrastusta kohtaan.

Jotenkin vaan luulin ja kuvittelin ja muistelin, että on se ihanaa, mutta eihän se nyt pojat näinkään ole.

Ei muuta kuin jatketaan savutonta linjaa ja hankitaan se mielihyvä vaikka tattia hakkaamalla, tai nännejä imemällä, aivan sama, mutta ei tupakkia!

AAARhh.. Nytkin mieleeni hiipui ajatus aamutupakista ja sanomalehdestä kahvikupin kera miellyttävässä aamiaisravintolassa, tai kotona.. En tiedä mistä johtuu että näinkin pitkän tauon jälkeen tupakanhimo on kasvanut potenssiin 100x, mutta silti kroppani sitä inhoaa. Ensimmäiset 2-3 päivää oli pahimpia kun lopetin röökin, sitten mentiinkin tasaista EI -linjaa tähän asti ja nyt 3 KUUKAUDEN jälkeen nikkikset on tullut takaisin. Mikä vitun järki tässä on? Luulin jo, että ei ne tupakin himot enään takaisin tule..

Onneksi ravintolat muuttuu savuttomiksi kesäkuusta lähtien. Pitäisi vaan keksiä jokin toinen pahe. Ongelmana on se, että elän tällähetkellä liian täydellistä ja terveellistä elämää. Se johtaa siihen, että nuppi ei kestä, jos ei ole mielihyvätekijöitä. Pitäis varmaan suosiolla ruveta narkkaamaan, tai mussuttamaan pullaa, en tiiä perkele. Lähen ostaan nyt kuitenkin ison pussillisen irtokarkkeja makuunista.

Over & Out
Katkaisen käden jokaiselta joka kävelee vastaan tupakki kädessä :love:

tekee mieli vaikka olet vuodenkin ilman tupakkaa.

Mä oon nyt ollut 2,5v polttamatta ja edelleen tekee välillä mieli tupakkaa. Tai ei tupakkaa niinkään (koska olen kyllä pari kertaa maistanut ja voi :urjo: ) vaan niitä kicksejä mitä siitä silloin sai. Oikeesti on tullut muutaman kerran sellanen fiilis, että hitto kun NYT ois siistii vielä polttaa. Mutta en oo viitsinyt, kun maistuu niin saakelin pahalle nykyään :urjo:

Maanantaina tulee kuukausi täyteen. Yhdellä kaljottelukerralla sorruin polttelemaan. Eilinen kaljoittelu meni hyvin nikotiinipurkan avulla. Krapulakin puolta kevyempi!

Lakunmakuiset nikotiinipurkat jeesaa!

nyt 3 KUUKAUDEN jälkeen nikkikset on tullut takaisin. Mikä vitun järki tässä on? Luulin jo, että ei ne tupakin himot enään takaisin tule..

Ei ne mihinkään häviä :wall: Lopetin viime kesänä (poltin reilu 9v), alkuun käytin kyllä purukumeja ja inhalaattoria... niistäkin luovuin syksyllä. Edelleen näen unia tupakoinnista vähintään parin viikon välein ja just toi kahvikuppi & rööki on semmonen maaginen juttu mitä tekee usein mieli. Ainakaan mä en todellakaan voi olla varma etten sorru polttamaan enää ikinä, sen verran usein se mielessä käy vieläkin.

Kovassa kännissä oon muutaman kerran polttanukin, mutta "onneks" niillä kerroilla on tullu niin tajuton krapula että seuraavana päivänä pelkkä ajatuskin tupakasta on yököttäny... mut on se silti aikamoista tulella leikkimistä.

:offtopic:

Mutta mistähän se oikein johtuu, että itse näen usein unia siitä että poltan, ja se on hyvää, ja mukavaa? Ja aina joskus ruuan jälkeen tekee "mieli" polttaa tupakka?

Huvittavinta tässä kaikessa on se, etten ole koskaan polttanut tupakkaa, inhoan sen hajua ja tupakoitsijoita, eikä ole mitään halua aloittaakaan.:D

Jotain heijastuksia edellisestä elämästäkö...:evil:

Työkaveri kertoi, että vaikka lopetti tupakoinnin vuosia sitten, edelleen se houkuttelee ja usein käy mielessä, kuinka hyvältä nikotiini tuntuu. Heti perään sanoi painokkaasti, että lopettaminen oli joka tap. paras tai ainakin parhaita päätöksiään ikinä.

Pieni määrä nikotiiniahan sekä rentouttaa, että piristää miedosti ja koukuttaa fyysisestikin aika lujaa, joten ei ole mikään ihme, jos sitä tekee melkeinpä lopun ikäänsä sitten mieli.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom