Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Ei mulla ainakaan toimi tollanen laskeminen paljonko on säästänyt. Yhtä hyvin sit lopettaisin kahviloissa käynninki, jos laskisin hintaa nautinnolle.

Rupesin nyt psyykkaamaa itteäni, kun en ole alle nollalla röökillä päivässä pärjännyt. Onhan se nautinto saada savut keuhkoihin ja se nikotiinin tuoma rauhottava tunne, mutta ei se kyllä sitä nautintoa voita, kun ruokahalu sekä maku- ja hajuaisti palaa takas. Sekin tunne on ihan mukava, kun rykii tervaa klimppeinä ulos ja tietää että kohta sieltä ei sitä tule. Kuntokin alkaa nousta ja ehkä tää älytön hikoilukin jossai vaiheessa vähenee.

Pahinta on kyllä nukkumaan mennessä, kun jotain pitää aina syödä ekaks että sitä unta saa, ja iltapalan jälkeen tekisi niiin mieli vielä poltta yks tupakka. Yhen päivän pärjäsin jo 1 tupakalla ja se oli just ennen nukkumaan menoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
2 viikkoa täynnä röökittä. Päätös on pitänyt... kahden ja puolen viikon päästä perjantaina on kyllä kaverin tuparit... otan alkoholia pitkästä aikaa... saa nähdä miten äijän käy, nikotiinipurkat mukaan ja menox! :whip:

Tuli mieleen, että asia, joka itseäni auttoi eniten lopettamiseen, oli intensiivinen treeni + treenimäärien nosto. Keuhkot oli kehässä muutenkin niin kovilla, ettei körssin pösyttelyä kehdannut edes ajatella.

Sitten taannoin näin bussipysäkin kyljessä jonkun mainoksen, jossa sanottiin, ettei tupakointia saisi lopettaa treenaamisen turvin. Kukkuako? Käykö mun kalpaten? Mihinkähän tuollainen voisi perustua?

Sitten taannoin näin bussipysäkin kyljessä jonkun mainoksen, jossa sanottiin, ettei tupakointia saisi lopettaa treenaamisen turvin. Kukkuako? Käykö mun kalpaten? Mihinkähän tuollainen voisi perustua?

TÄH? :eek:

"Treenaamisen turvin" ... no ei pidä ainakaan paikkaansa jos ei nyt tarkoteta että lähtee aina puolen tunnin lenkille kun tekee tupakkaa mieli (8-12 kertaa päivässä), veikkaan että treenaaminen ei ole yhtään sen vaarallisempaa tupakoinnin lopettamisen jälkeen kuin muulloinkaan. Ettei ollu tupakkafirman mainos? :D

Huomenna tulee 2 viikkoa täyteen ilman tupakkaa! :whip:

Aivan loistava olo ollut koko ajan. Paljon enemmän energiaa tehä asioita, ja mieliala ollut paljon positiivisempi :)

Viimeiset kaksi viikkoa tuli taas vedettyä röökiä posket lommolla n. aski päivässä ja nyt pitäisi sitten pitäisi olla polttamatta yhtään ainakin vuoden loppuun asti. Kaverin kanssa pistettiin veto pystyyn, että kumpikaan ei vedä edes savuja kahteen kuukauteen tai joutuu maksamaan 50e. Ei tuon mikään iso rasti pitäisi olla kun harvoin tulee normaalisti poltettua. Baarissa yleensä rupee tekemään mieli tupakkaa kun näkee muidenkin polttavan.

Minäpä sen keksin (mahtava älynväläys)! Nuuska on se juttu. Ja ei pussinuuskaa vaan irto skeidaa huuleen niin lähtee nikat ihan kuten röökistä. Ja koska ainakin mun mielestä irtonökö on suht ällöttävää tavaraa niin sitä ei tule kuitenkaan koko ajan huulen alle tykitettyä. Pidemmällä aikatähtäimellä nökön käytön lopettaminenki on helpompaa kun sitä ei ihan joka kaupasta ja kioskilta saa.
Nyt on pärjänny hyvin pari päivää 0 röökillä.

Itsellä lopettamisesta on kulunut jo kolme vuotta.

Suurena apuna oli tohtori.fi sivut ja sieltä löytyvä vertaistuki. Mukaan voisi tällätä vielä tupakka.org sivut, joissa on paljon tietoa lopettamisesta.

Tuohon treenaamiseen sanoisin että itsellä toimi menetelmä jossa venytin tupakanhimoissani mahdollisimman pitkään ja kun tuska kävi ylitsepääsemättömäksi, lähdin lenkille metallimusiikin pauhatessa. Näin pikkuhiljaa sain kerrytettyä savuttomia päiviä kasaan ja olo helpottui.

Kovimmat paikat tulevat aika tyypillisesti kaikilla samoihin aikoihin, joten kehotan keräämään tietoa mahdollisimman paljon lopettamiseen liittyvistä asioista... Tsemppiä taistelussa tupakkapirua vastaan.

Minäpä sen keksin (mahtava älynväläys)! Nuuska on se juttu. Ja ei pussinuuskaa vaan irto skeidaa huuleen niin lähtee nikat ihan kuten röökistä. Ja koska ainakin mun mielestä irtonökö on suht ällöttävää tavaraa niin sitä ei tule kuitenkaan koko ajan huulen alle tykitettyä. Pidemmällä aikatähtäimellä nökön käytön lopettaminenki on helpompaa kun sitä ei ihan joka kaupasta ja kioskilta saa.
Heh, itellä kävi tuos niin että sitten käyttää molempia :D

Nuuskan lopetin jo joku aika sit.

Rupes heti tekemään biittiä kun päätti lopettaa tupakoinnin. Onhan tässä oltu jo yli 24h ilman röökiä:D Biitti ei oo kyl mikään paras vaihtoehto. Nikotiinia tulee silti kroppaan (enemmän kuin spaddusta) ja addiktio on samaa luokkaa. Silti jotain maustettua neitinuuskaa tekis mieli...

edit: vielä yks juttu tuli mieleen nuuskasta: tytöt inhoaa sitä:(

4mg purkkaa naamaan vaan, samalla treenaantuu leukalihakset massiivisiksi ja säikeisiksi ;)

nuuskahuuliset ihmiset näyttää jotenkin :david: :lta mun silmiin... mutta estetiikka on katsojan silmässä.

Rupes heti tekemään biittiä kun päätti lopettaa tupakoinnin. Onhan tässä oltu jo yli 24h ilman röökiä:D Biitti ei oo kyl mikään paras vaihtoehto. Nikotiinia tulee silti kroppaan (enemmän kuin spaddusta) ja addiktio on samaa luokkaa. Silti jotain maustettua neitinuuskaa tekis mieli...

edit: vielä yks juttu tuli mieleen nuuskasta: tytöt inhoaa sitä:(

Perus paskaa Ettania vaan! Ja mun huulessa näyttää ainakin sen verran spedeltä, ettei kokoajan viitsi edes pitää. Yhden purkin vasta hommannu ja oon käyttäny semmosta tahtia että 4-5 päiväks riittää, mut suurimmat röökihimot pysyny kurissa kyl.

Ongelma onkin IMO siinä, että kuinkas sitten nuuskasta eroon...

Sepä se. Mä ensin lopetin tupakoinnin, sitten rupesin vetämään biittiä ja sitten taas polttamaan. Ei mitään järkeä.
Nyt on mennyt kolme päivää ilman röökiä eikä tee hirveesti edes mieli. Kaupan pihassa joku veti röökiä ja se haisi jopa pahalta. Torstaina tulee eka paha rasti kun ois yhdet isot pippalot tulossa.

Muutamalta tupakoinnin lopettaneelta olen kuullut tämmöistä "Joskus ne nikkikset on kärsittävä pois. Se on tosiasia, eikä sitä pääse millään korvikkeella pakoon.". Toi siis kommenttina nuuskaa/tupakkaa/nuuskaa/nikotiinipurkkaa/tupakkaa jne. kierteessä oleville.

Tylyä tylyä. Totuus sattuu. Noh, mutta ne nikkikset voi kärsiä asteittain. Ensin 4 mg purkkaa. Sitten 2 mg purkkaa. (tai vastaavasti erivahvuisia muita korvaustuotteita) Sitten tavallista purkkaa. Vieroitus tapahtuu tällöin hitaammin.

Tietysti jos ei pääse siitä korvaushoitovälineestä eroon niin se on huonompi juttu.

Muutamalta tupakoinnin lopettaneelta olen kuullut tämmöistä "Joskus ne nikkikset on kärsittävä pois. Se on tosiasia, eikä sitä pääse millään korvikkeella pakoon.". Toi siis kommenttina nuuskaa/tupakkaa/nuuskaa/nikotiinipurkkaa/tupakkaa jne. kierteessä oleville.

mulle ainakin on helpoin tapa ollut päästä tupakasta eroon nuuskalla(silloin kun olen pitkissä lakoissa ollut). hillitsee hyvin tupakan himoa. nuuska on sitten helppo lopettaa kun suurin tupakan himo on laantunut. jotkuthan pääsee eroon ilman mitään tuotteita, kaikki on niin erilaisia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom