Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:anssi: :wanha:

Ja taas lähtee. 1 pv takana.
Ja varmasti pitää...podetko taas jotain helvetinmoista räkätautia :D

old-lady-smoking-cigar.gif

tosiaan jonkin flunssan ym kipujen takia lopettaminen tuskin onnistuu. kun vaivat poistuu niin rööki palaa entiseen malliin. pitää olla kova halu lopettamiseen jos meinaa että se pitää. eikä taho onnistua silloinkaan jos erehtyy poltteleen sikareita pitkän lakon jälkeen tai polttelee "vain" kännissä. kokemusta on :)

Tilannekatsausta... päätös on pitänyt. 3. päivän iltana jouduin nappaamaan ekan kerran niksapurkkaa, mutta parempi se kuin tupakka. Mieliala on korkeella. Kun näen jonkun muun polttavan, tulee sellanen fiilis että "onneks mä en oo enää tollanen". Uskon että tulen onnistumaan. Nyt on 4½ vuorokautta mennyt.

Tsemppiä putte83, lopettaminen ei ole niin vaikeaa kuin luulisi! Ainakin mä yllätyin siitä miten vähän on ollut vaikeuksia siihen verrattuna mitä pelkäsin. :thumbs: :thumbs:

Vittu että alkaa vituttamaan tämä oma tupakointi kun lukee tätä ketjua.
Lähemmäs 15vuotta tullut poltettua ja reilusti ja kaikki paskat vaikutukset vinkuva hengitys, jatkuva köhä, sydämmen hepulit yms on ollut päällä jo pitkään.
Vitun addiktoiva paska koko rööki ja eniten tässä vituttaa se että nyt en just ainakaan voi lopettaa koska seuraavat viikot niin älytöntä kiirettä duunissa ja tärkeitä hommia tulevaisuuden kannalta tulossa että ainakin sen 3viikkoa pitää vielä savuttaa.
Seliseli mutta juu, näin nyt vain on, tällä addiktion tasolla kun alkaa hanskat tärisemään ja oksettaa jos ei saa röökiä aamulla ei vain lopeteta tässä tilanteessa vaan siihen pitää varata sellainen viikko kun voi rauhassa olla hermostunut ja nukkumatta sen 3päivää ennen kuin nukahtaa vieroitusoireista ja vitutuksesta huolimatta.
Tänä vuonna kuitenkin loppuu vaikka sen hemmetin zybanin avulla jos ei muuten, ei vain kestä kroppa enää tota paskaa.
Aina välillä sitä haaveilee jos pystyisi polttamaan vain vähän eli esim 2-4kessua päivässä mutta ei vain onnistu vaan sitä tulee poltettua se aski ja yli päivässä tai muuten se on sellaista kokoajan vahtaamista että nyt en polta ,nyt en polta.

Kohta on 4 kuukautta meikäläinen savuttomana pysynyt. Kolmen vuoden ajan meni 10-15 savuketta päivässä. Minähän en mihinkään laastareihin tai purukumeihin turvautunut vaan päätös oli päätös. Ensimmäinen viikko lakossa oli kyllä tooodella piiiitkä ja tuskainen viikko jolloin ei yöllä saanut unta rauhattomuuden takia ja kädet tärisi kuin viimeistä päivää. Nykyään on jo inho kehittynyt tupakkaa vastaan kun olen ihan tarkoituksella katsellut kuvia tupakoinnin aiheuttamista syövistä ja tervaisista keuhkoista. Muuten hyvin menee lakko mutta risoo vaan edelleen kun ajattelen miten paljon rahaa meni tupakkaan kolmessa vuodessa :wall:

vittumaisinta tuossa lopettamisessa on ne eka kuukaudet ainakin mulla. viimeksi kun olin lakossa melkein vuoden niin ekat 3kk oli aivan hirveitä. kun aamulla tai siis päivällä heräs niin ei kiinnostanut edes sängystä nousta kun ties ettei saa röökiä, hirveä masennus päällä. on tuo paskinta tavaraa mitä maa päällään kantaa. lopettasivat koko paskan myynnin niin ois kaikkein paras. vuoden sisällä yritän itsekin lopettaa ja tällä kertaa se on varma ettei ala uudestaan. 2 tai 3kertaa oon tyhmyyksissäni vetänyt 8kk lakon vituiksi. se ei tuu enään seuraavalla kerralla toistuun kun lopetan röökaamisen. seuraavan kerran kun päätetään niin se päätös pitää. ei maistella sikareita, eikä röökata kännissä, niin silloin se onnistuu :whip:

Tuo se on ainut mahdollisuus täälläkin: ei saa päästä lipsumaan missään vaiheessa.

Paskin selitys ikinä tää kännissä polttaminen :david:. Miten se eroaa polttaako kännissä vai selvinpäin. Kännissä polttaa vaan enemmän :jahas: .

vittumaisinta tuossa lopettamisessa on ne eka kuukaudet ainakin mulla. kun aamulla tai siis päivällä heräs niin ei kiinnostanut edes sängystä nousta kun ties ettei saa röökiä, hirveä masennus päällä.

Jep, totta puhut. Itsellä oli noi aamut just tommosia. Pänni suunnattomasti se, että ei "saakkaan" aamusauhuja, ei olisi edes viittiny nousta sängystä ylös. :( Pari kuukautta vitutti joka ikinen aamu, varmaan ollut melkoinen näky laahustaessani postilaatikolle aamulla... :D

Paskin selitys ikinä tää kännissä polttaminen :david:. Miten se eroaa polttaako kännissä vai selvinpäin. Kännissä polttaa vaan enemmän :jahas: .

huono selityshän se on mutta fakta on että kessu ja kalja sopivat keskenään kuin nyrkki silmään, samoin kuin kahvi ja kessu. kerrassaan loistavaa nautintoa. lakossa ollessani eroavaisuuksia ainakin mun kohdalla kännissä vs selvinpäin polttaminen on se, että kännissä olin harvoin ja selvinpäin useasti eli harvoin tuli poltettua, mutta pitkässä juoksussa se menee siihen, että taas poltetaan myös selvänä. ani harvalla onnistuu pelkästään se kännissä poltteleminen. eli se on oltava polttamatta aina, jos meinaa oikeasti eroon tupakasta päästä. sama se on alkoholistilla viinan kanssa, ei se voi sitä yhtä kaljaa mennä maistamaan, tai voi mennä mutta se on välittömästi muutaman kuukauden ränni päällä.

Ja kolmaskin päivä meni yhtä helposti.

Nikotiinipurkat on kyllä perseestä. Maku kestää tasan 3,5 sekunttia, jonka jälkeen alkaa kirvely ja paskanmaku nousemaan suuhun. Ei siinä, kait ne toimii, kun ei varmasti purkan jälkeen tee mieli tupakkia.

Imeskelytapletit taas ovat varsin hyviä. Maku on suorastaan erinomainen, eivätkä kovinkaan kalliita ole. 12 tabua alle 4 ecua.

Viimeksi muokattu:
mutta pitkässä juoksussa se menee siihen, että taas poltetaan myös selvänä. ani harvalla onnistuu pelkästään se kännissä poltteleminen. eli se on oltava polttamatta aina, jos meinaa oikeasti eroon tupakasta päästä.
Noo, se vähän riippuu. Itsellä tulee pössyteltyä juodessa (eikä aina edes silloin) ja joskus ihan selvinkin päin. Ei se mikään pakkomielle ole eikä tee juurikaan tiukkaa olla ilman. Tiedän monia, joilla se jää pelkästään kännipoltteluksi. Vähän niinkuin suklaata söisi...silloin tällöin ihan jees.

Toki on täysin eri homma jos on vetänyt sen norttiaskin päivässä suunnilleen syntymästä asti.

Noo, se vähän riippuu. Itsellä tulee pössyteltyä juodessa (eikä aina edes silloin) ja joskus ihan selvinkin päin. Ei se mikään pakkomielle ole eikä tee juurikaan tiukkaa olla ilman. Tiedän monia, joilla se jää pelkästään kännipoltteluksi. Vähän niinkuin suklaata söisi...silloin tällöin ihan jees.

Toki on täysin eri homma jos on vetänyt sen norttiaskin päivässä suunnilleen syntymästä asti.

jos on oikeasti ollut tupakkaan koukussa niin ei tuollainen onnistu kuin ani harvoin, jos koskaan. jos taas on ollut satunnainen tupakoitsija aina niin varmaan onnistuu.

Noniin, pitäisi varmaan laittaa pientä raportin tynkää tänne.

Tuli tosiaankin tuossa jokunen aika sitten uhoiltua tännekkin, että nyt loppuu nortin vetäminen (jälleen kerran). No projekti ei oikein lähtenyt hyvin käyntiin ja olosuhteiden pakosta sitä jouduttiin siirtämään hieman eteenpäin. Oli miten oli, tänään aamulla tuli hieno yksi kokonainen viikko täyteen ilman tupakkaa!

Olo paranee päivä päivältä ja paria tilannetta lukuunottamatta ei ole edes tehnyt mieli spaddua. Näissä tilanteissa olen vain sanonut itselleni, että sä et polta enää vaikka mikä olisi ja sitten palauttanut mieleen sen kamalan morkkiksen mikä tulee kun sortuu siihen norttiin sekä kaikki syyt, miksi tässä ylipäätänsä yritetään lopettaa polttamista. Tuo on toiminut aika pirun hyvin ja jo se, ettei ajattele koko asiaa (lue: polttamista) helpottaa kummasti jokapäiväisessä elämässä.

Minkäänlaisia vieroitusoireita ei ole ollut ja kuten edellisessä postauksessa sanoinkin, on tämä riippuvuus ennemminkin psyykkistä. Sitä on tottunut polttamaan tietyissä tilanteissa ja nyt täytyy vaan keksiä jotain muuta. Viikon aikana ainut negatiivinen asia on ollut hillitön nälkä :kuola: Eikä muuten yhtään auta, että tässä ollaan jo valmiiksi dietillä (edellisistä lopetusyrityksistä tulleita fläsiä pitäisi saada pikkuisen pois :david: ), mutta ihan hyvin olen kestänyt. Oikeastaan ihan positiivista, että tekee enemmän mieli sapuskaa kuin tupakkaa.

Jatketaan harjoituksia ja tsemppiä myös muillakin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom