Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla 1 vuosi 7 kuukautta ja 4 päivää täynnä. Kuten olen aikaisemminkin täällä kertonut, niin mulla auttoi toi Zyban -lääke.

Potkua persuksille Weeboom ja muut, kyllä te pystytte siihen!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitos.

Tahdonvoimaa eilen vähän tarvittiin kun kaveri meni röökille ja haju tuli parvekkeelta. Homma jatkuu kuitenkin, tänään ensimmäinen salipäivä. Palautusjuoman jälkeinen tupakka on ollut aina tapana, tostakin pitää nyt erota.

Joku on joskus todennut, että se varsinainen tupakanhimo kestää kerrallaan ehkä noin minuutin pari. Kannattaa siis pakottaa itsensä ajattelemaan jotain muuta näinä hetkinä.

Reilu 4 vuotta polttamatta savun savua ja nyt tekee tupakkaa mieli ihan sikana. Sedältä sain 2 kpl vihriätä tupakkia jos tulee ihan kauhea himo niin ei tarvitse kitskalle mennä. On vähän huolia ja murheita elämässä niin sen takia tekee mieli, vaikka ei se auta asiaa yhtään. Äsken olin jo tupakka suussa ulkona, mutta en pystynyt sytyttämään sitä :) Etukäteismorkkis
Saa nähä viekö tupakinhimo voiton, huomenna kaverin synttärit ja tulee nautittua siideriä jonkun verran niin saaattaa maistua kyllä viimeistään siellä tai sitten ei.

Edit: Miun tosiaan kannattaisi käydä vetämässä hermosavut, koska stressaan enemmän itseäni tätä puntaroidessa ja painiessa itseni kanssa.

Vedin pari savut tuossa joku aika sitten kaverilta. Ei se nyt kyllä kovin hyvältä maistunut. Perhana, 4 päivän hyvä täyslakko meni puihin, mutta jatketaan nyt tästä. Pitänee välttää alkoholia tänä viikonloppuna.

Nyt loppui tupakin kärryyttely. Tässä on ties kuinka monta päivää vähennetty tupakkaa, helposti pystynyt olemaan polttamatta jopa 12h.

NP sanoi:
Nyt loppui tupakin kärryyttely. Tässä on ties kuinka monta päivää vähennetty tupakkaa, helposti pystynyt olemaan polttamatta jopa 12h.
nukkuessa?:wanha:

Tuli muutama rössi vedeltyä kaverilta viikonloppuna, oli vähän paineita. Tänään kuitenkin jo taas ilman.

Weeboom sanoi:
nukkuessa?:wanha:
Heh.. no vastaan kummiskin: aamusta iltaan.

Tuli vedettyä yksi tupakka (reilu puolet vain!) ennen nukkumaan menoa, se on semmoinen perkeleen rituaali josta on vaikea päästä eroon. Noh, tänä iltana ei tule tehtyä sitä! :evil:

Lauantai-aamusta asti oltu polttamatta, saas nähä miten jaksaa olla ilman. Jos sitä välissä puhdistas vähän keuhkoja. :D Poltin seitsemän vuotta, ja sitten kesällä 2004 lopetin kuin seinään, ja sitä taukoa kesti nyt syksyyn 2005 asti, koulun alkuun itseasiassa. Kännissä tuli polteltua silloin tällöin. Nyt tässä on syksy mennyt röökatessa, yksi aski 2-3 päivässä eli ei mitään järkyttävää savutusta. Katsotaan miten äijän käy...

Ei saatana, taitaa olla korkea aika nostella tätä.

Itse olen tässä viimeiset kaksi (2) vuotta yrittänyt sinnikkäästi päästä eroon tupakasta siinä onnistumatta. Saavutuksista mainittakoon mm. muutama reilu kuukauden mittainenkin aika ilman nortin norttia. Tänä vuonna tilanne on ollut jopa niin hassusti, että olen ehkäpä ollut jopa enemmän "lakossa" kuin nortti huulessa. Vaikka siis tahdonvoimaa onkin ollut jonkin verran, niin ei siitä tupangista vaan pääse eroon. Tämän yön aikana on duunissa mennyt taas lähemmäs aski röökiä, mutta äsken heitin röökit ja sytkärin menemään kun ei tässä vittu vaan ole yhtään mitään järkeä.

Elikkäs pakko se on yrittää vielä kerran lopettaa tätä paskaa tapaa lopullisesti, koska en mä tosta mitään saa irti. Onneksi mulla on kyseessä enemmän psykologinen kuin fyysinen riippuvuus (vaikka onhan tässä vuosien saatossa tullut varmasti itse nikotiiniinkin riippuvuutta), eli täytyy vaan pysyä kovana (krhm...niin se verenkiertohan paranee...). No joo, jatketaan harjoituksia ja tullaan myöhemmin raportoimaan tänne miten projekti etenee.

Ps. toivottavasti edellisistä lopetusyrityksistä tutut painajaiset tupakan polttamisesta pysyvät tällä kertaa poissa kuvioista :david:

Ps. toivottavasti edellisistä lopetusyrityksistä tutut painajaiset tupakan polttamisesta pysyvät tällä kertaa poissa kuvioista :david:

Itse poltin teininä vaivaiset 3 vuotta ja lopetin jo 16-vuotiaana eli päälle 6 vuotta sitten. Mulla on vieläkin painajaisia röökin poltosta, olen alottanut uudellen tms. Että semmottis. :piis: Ei sille mitään voi muuta kun olla aamulla tyytyväinen että se olikin unta.

Mulla meni kanssa noin että yritin kauan mutta ei heti onnannu, olin sen verran onnistunut koukuttumaan noinkin nuorella iällä. Mutta! Siihen tarvitaan vaan se yksi suuri syy/motivaation lähde minkä takia se lopulta onnistuu. Kyllä se sun polttaminen loppuu ennen pitkää kun olet jo noinkin kauan yrittänyt ja selkeästi haluat lopettaa. Usko pois, eräänä päivänä löydät sen yhden syyn olla polttamatta enää koskaan. (Esim. oma vauva, joku tuntemasi ihminen sairastuu tupakan takia, tms.)

Itse poltin teininä vaivaiset 3 vuotta ja lopetin jo 16-vuotiaana eli päälle 6 vuotta sitten. Mulla on vieläkin painajaisia röökin poltosta, olen alottanut uudellen tms. Että semmottis. :piis: Ei sille mitään voi muuta kun olla aamulla tyytyväinen että se olikin unta.

:eek: Eikö ne painajaiset lopu ollenkaan?! Oon ollu 3kk polttamatta ja ne painajaiset herättää tasasin väliajoin.

Luulin et niistä pääsis jo pian eroon :itku:

:eek: Eikö ne painajaiset lopu ollenkaan?! Oon ollu 3kk polttamatta ja ne painajaiset herättää tasasin väliajoin.

Luulin et niistä pääsis jo pian eroon :itku:

Mitäpä niistä unista kun ne tosiaan on vaan unia..? Mäkin näen tupakinpolttounia vieläkin (5 ja puoli vuotta ilman:rock: ) mutta herään niistä aina äärimmäisen tyytyväisenä..:)

Tässä on kohta 10 vuotta tullu tupakoitua,nykyään palaa aski päivässä,ja ikää on vasta 24...Lopettaminen himottaa paljonkin,mutta tiedän ettei itsekuri riitä:(

Itte olen ollut tupakoimatta jo 2kk.
Kännissä tehtiin kaverin kanssa veto että se joka polttaa seuraavaksi maksaa 500€.:whip:
Ja minähän en maksa.:)
Tosin eipä ole edes mieli tehnytkään koska ennen polttelin vain viihteellä.

Nyt ollu polttamatta muistaakseni Helmikuun lopusta lähtien(polttelua takana rapiat 10v lakkojen kanssa), mitä nyt muutaman kerran juomassa ollessa polttanut. Tajusin juuri että en ole tupakkia edes ajatellut vähään aikaan, eikä tee edes mieli. Toivottavasti itsekuri pitää heikkoina hetkinä elämän loppuun asti.

Ja hyvää lykkyä muillekkin

Tänään lopetin tossa 3h sitten 4½ vuoden käryttelyn jälkeen. Teen sivutoimisesti puhelinhaastatteluja, jouduin lähtemään töistä kesken pois tänään kun ei henki meinannut kulkea ja yskitti ihan tolkuttomasti. Varmaan pari päivää sitten olleella flunssallakin on vaikutusta asiaan, mutta pelästyin kyllä ihan kunnolla kun olo oli (oletan) samanlainen kuin astmaatikolla kesken kohtauksen.

Kävin ostamassa nikotiinipurkkaa "varalle", mutta vielä en oo tarvinnu :rolleyes:

tähän savottaan on pakko hypätä mukaan olosuhteiden pakosta...
ite polttanut kymmenen vuotta askin päivässä, ikää tulee tässä kuussa 23.
lopettaminen on pyörinyt mielessä jonkin aikaa mutta oon odottanut sopivaa "hetkeä", nyt se hetki vois olla kun on mahakatarri ja tupakka ei sitä ainakaan paranna yhtään, ja haluis parantua että pääsee treenaamaan :)
vinkkejä tarvis... tosiaan tän on loputtava, mutta vähän vastahakoiselta tuntuu tällähetkellä. varmaankin lähden tästä apoteekkiin ostamaan laastareita seuraavaksi :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom