Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Johnsson sanoi:
Tuli tilattua tuota Kudzu Strongia ja ensimmäisen napin otin juuri. Saa nähä toimiiko millään tavalla. Ainakin erittäin halpaa oli tuo aine.

Moneen nikotiinipurkan/tablettien kanssa lopettamisessa epäonnistuneena olen tullut siihen tulokseen, että ainakaan omalla kohdalla nuo korvaushoidot eivät tuo toivottua tulosta. Tuos Kudzusta en tosin tiedä, kun en ole ko. ainetta koskaan kokeillut.

Nyt on kuitenkin oltu jo pari kuukautta polttamatta ilman mitään "vippaskonsteja" ja tupakkaa ei edes tee kovin usein mieli.

Johnsson sanoi:
Tuli tilattua tuota Kudzu Strongia ja ensimmäisen napin otin juuri. Saa nähä toimiiko millään tavalla. Ainakin erittäin halpaa oli tuo aine.

Palaa sit ehdottomasti asiaan ku kokeilut jatkuneet muutaman päivän. Mä en jaksais tätä nikotiinipurkkaa enää, vaikka ei mulla sitä mene ku 2-3 päivässä. Lisäksi ton Kudzun pitäis vähentää :kippis1: halua eli vois toimia siinä mieles, että jos ei tee mieli baariin niin ei tekis mieli röökiäkään. Nyt vuoden vääntänyt tätä on-offia röökin kans ja nyt taas menos kolmas päivä offia. Baarissa vaan homma repää yleensä kaikista helpoiten.

HabaMih sanoi:
Palaa sit ehdottomasti asiaan ku kokeilut jatkuneet muutaman päivän. Mä en jaksais tätä nikotiinipurkkaa enää, vaikka ei mulla sitä mene ku 2-3 päivässä. Lisäksi ton Kudzun pitäis vähentää :kippis1: halua eli vois toimia siinä mieles, että jos ei tee mieli baariin niin ei tekis mieli röökiäkään. Nyt vuoden vääntänyt tätä on-offia röökin kans ja nyt taas menos kolmas päivä offia. Baarissa vaan homma repää yleensä kaikista helpoiten.

Ei saa mennä baariin ;)
itse en ole nyt alkoholia juonut, kun tiedän, että se tekee polttamattomuuden paljon vaikeammaksi...

training_day sanoi:
Ei saa mennä baariin ;)
itse en ole nyt alkoholia juonut, kun tiedän, että se tekee polttamattomuuden paljon vaikeammaksi...

No mutta sut nyt lasketaankin jo eläväksi Jeesukseksi :D

HabaMih sanoi:
No mutta sut nyt lasketaankin jo eläväksi Jeesukseksi :D

Ei mun hiukset vielä NIIN pitkät ole :lol2:

edit: 19.11. olis tarkoitus juoda viinaa :D

training_day sanoi:

Kokemuksen syvällä rintaäänellä: se on helpompaa ku uskoiskaan. :thumbs:

TOSIN: mun ainoa repsahdus 7kk:n aikana tapahtu baarissa... :( Mutta semmosta se on.

Joops, ei ollu meikäläisen tupakanpoltonlopettajaiset mitkään tahdon jättiläisen voimannäyttäjäiset täytyy myöntää. Mä olin aina taas jonkinajan kuluttua polttamassa - "mä en polta kuin vähä vaan" ja seli seli.. Lopulta terveys todella tuli mukaan kuvioihin, alkoi olla mm. sydämen rytmihäiriöitä ja suht. pahaa huimausta ikäänkuin kohtauksina.

Näinpä sitten nopeasti vuosien "muka" -lopettamisien jälkeen yhtä-äkkiä asia oli täysin selvä, mä en polta enää - kiintiö tuli täyteen. Siinä oli varmaan jotain saamaa kuin niillä jotka on tullu uskoon, kaikki on selvää, ei ole mitään epäselvää. Ei ole tehnyt edes mieli polttaa, päinvastoin on ollu kivat fiilarit siitä kun on taas saanut olla päivän polttamatta. Näin Pakkis -näkökulmasta vaikutus treenaamiseen on ollut yllättävän suuri.

aapeli sanoi:
Joops, ei ollu meikäläisen tupakanpoltonlopettajaiset mitkään tahdon jättiläisen voimannäyttäjäiset täytyy myöntää. Mä olin aina taas jonkinajan kuluttua polttamassa - "mä en polta kuin vähä vaan" ja seli seli.. Lopulta terveys todella tuli mukaan kuvioihin, alkoi olla mm. sydämen rytmihäiriöitä ja suht. pahaa huimausta ikäänkuin kohtauksina.

Näinpä sitten nopeasti vuosien "muka" -lopettamisien jälkeen yhtä-äkkiä asia oli täysin selvä, mä en polta enää - kiintiö tuli täyteen. Siinä oli varmaan jotain saamaa kuin niillä jotka on tullu uskoon, kaikki on selvää, ei ole mitään epäselvää. Ei ole tehnyt edes mieli polttaa, päinvastoin on ollu kivat fiilarit siitä kun on taas saanut olla päivän polttamatta. Näin Pakkis -näkökulmasta vaikutus treenaamiseen on ollut yllättävän suuri.

Siinä on varmaan se yhtenä syynä, että tuollaisessa tilanteessa tajuaa OIKEASTI, että se tupakointi on terveydelle vaarallista. Kyllähän kaikki ne riskit tietävät, mutta monet ajattelevat (itsekin olen niin ajatellut), että ei se varmaan omalla kohdalla ole totta. Sitten kun tapahtuu tuollaista kuin sinulle niin herää tajuamaan sen asian todellisen laidan.

No nyt loppu mullakin tuo kärryytys. 11:30 meni viimeinen.

Pari päivää on Kudzua ja tupakkaa yhteis käytetty ja voin todeta, että haluttaa vähemmän tupakkaa, tupakka mauistuu vähän paskalta ja aamulla ei haluta pahemmin tupakkaa, vaikka yleensä haluttaa ihan sikana. Saa nähä miten käy kun nyt ei ole tuo tupakka käytössä. Luulen että toi Kudzu on paljon paljon parempi kuin Nikotiini valmisteet.

heinäkuussa lopetin ja mennyt tosi kivuttomasti. Kuukauden söin niksapurkkaa ja sitten pikkuhiljaa lopettelin senkin. Ei tee pahaa edes, ja en todellakaan aio aloittaa uudel´leen. Poltin kymmenen vuotta ja yhden kerran ollu ilman tupakkaa yhtä kauan. Meni vaan hermot siihen käryttämissen ja yskimiseen.

Loppu juu. Keskiviikkoyö meni duunissa ovella, ja siellä sitä röökiä palaa. Aamuyöstä poltin viimeisen, olikohan kolmen maissa, meinasin ostaa tiskiltä uuden askin mutta jostain syystä päähän tuli ajatus - eikä mitenkään huono sellainen.. en ostanut uutta askia.

Joka aamu kun herää siihen paskanmakuun suussa ja yskii ensitöikseen ruskeaa limaa puoli tuntia, niin alkaa pikkuhiljaa ajattelemaan kannattaako myrkyttää elimistöään moisella paskalla. Lisänä tähän tietoisuus siitä, ettei enää kunnolla maista ruokia tai ylipäätään mitään makuja. Mistä kaikesta jään paitsi?

Salitreenissä, aerobisella, missä tahansa liikkuessa kun hengästyy hieman, huomaa keuhkojen puutteellisen toiminnan. Eihän ne rakkulat voi siellä mitenkään toimia, kun vedetään savua ja muuta paskaa sinne sopivin väliajoin.. Yleiskunto on kyllä hyvä, juu-u, mutta tupakka haittaa kuitenkin urheilua. Minkälainen kunto tässä olisi, jos ei polttaisi? Kohta se nähdään miten tupakoinnin lopettaminen vaikuttaa liikkumiseen. Raporttia tulee! :D

Hieman on taskussa tyhjä olo, kun siellä ei ole sitä tupakka-askia. Kun lähdin tänään päivällä ulos, otin sytkärin mukaan pöydältä. En yhtään tiedä miksi. Huomasin sen ottamisen, se ei ollut niin automaatio. Ehkä alitajunnassani ajattelin, että jos tuntuu siltä että pitää polttaa, niin sitten vedetään taas sauhut. Järki kuitenkin vei voiton alitajunnasta, onneksi.

Ensimmäinen päivä polttamatta. Huomenna toinen.. Lauantai, sunnuntai... jnejne... Toivon todellakin että päätökseni pitää. Monet ajattelevat, että jos nyt juhliessa polttaa, niin mitäpä siitä. Itse yritän olla myös silloin polttamatta. Sillä jos poltan juodessa, niin varmasti jää taas päälle. Parempi unohtaa koko homma, eli puhtain keuhkoin eteenpäin...
:thumbs:

(edit: Niin, eikä lopettamiseen oikeasti tarvita mitään nikotiinituotteita, ainoastaan päättäväinen mieli ja hyvä itsekuri)

Poser sanoi:
Ensimmäinen päivä polttamatta. Huomenna toinen.. Lauantai, sunnuntai... jnejne... Toivon todellakin että päätökseni pitää. Monet ajattelevat, että jos nyt juhliessa polttaa, niin mitäpä siitä. Itse yritän olla myös silloin polttamatta. Sillä jos poltan juodessa, niin varmasti jää taas päälle. Parempi unohtaa koko homma, eli puhtain keuhkoin eteenpäin...

(edit: Niin, eikä lopettamiseen oikeasti tarvita mitään nikotiinituotteita, ainoastaan päättäväinen mieli ja hyvä itsekuri)
Tsemiä päätökseen!
Viikon olen ollut nyt polttamatta ja ainoa paikka ja aika kun ei tee mieli on salilla.Valitettavasti. Mutta nikotiinituotteita en käytä ja thats it. Hermo menee joka päivä ja ihmiset tuntuu tosi ärsyttäviltä. Mutta kai se tästä.
Positiivisena puolena voi sanoa, että jo viikon jälkeen hengästyminen on vähentynyt selvästi ja olen jopa juossut ( :eek: )välillä. Tosin en mitenkään hirveän montaa vuotta ole polttanutkaan.

Poser sanoi:

Tiesitkö muuten että n. ~30:n ikävuoden kohdalla kun lopettaa, ei aiemmalla tupakoinnilla ole juuri yhtään vaikutusta kokonaisikävuosiin? ;)

Onhan se hienoa lopettaa ilman nikotiinituotteita, mutta monella se kuitenkin kaatuu juuri siihen, että käy liikaa hermoille. Mä mieluummin vedän ne 2-3 tyynyä nikotiinipurkkaa päivässä ku röökiä tekee mieli ja jätän hermoilun muille asiolle.

"Tupakointi pienentää mieshormonin, testosteronin määrää miehen elimistössä."

lähde: http://www.tupakka.org/

Luulisi tuohon viimeistään jokaisen kehonrakentajan heräävän, jos paikkaansa pitää. Ammattilaiskehonrakentajiin/voimanostajiin on turha vedota, heillä on luultavasti veressä jotain muutakin kuin omaa tuotantoa.

Ourait. Here we go. 24h tuli täyteen ilman tossa hetki sitten. Takana ei liene montaa päivää kokonaan ilman viimeisen 6v ajalta. Käytetty on nuuskaa ja röökiä ja monesti vielä molempia samaan aikaan.

Hermo meinasi mennä jo kauppareissulla äsken, onnistui vielä auton varashälytinkin vittuilemaan ja pääsi tavallista enemmän ärräpäitä kyllä. Katsotaan kuinka tämä tästä etenee, mieli on ihan hyvä kuitenkin.

48h täynnä. Ei kummempia ongelmia. Vähän levoton olo, aattelin nyt vähän siivoilla. Suihkuun tekee mieli vähän väliä, vissiin hikoilee tai jotain.

Suositut

Back
Ylös Bottom