Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Kai Nalo sanoi:
4kk ilman tupakkaa, kohta 10kk ilman viunaa. 34Kg läskiä jäänyt myös matkan varrelle tänä vuonna. :)

Onneksi olkoon kaikista, todella hienoja suorituksia!
Samaa kuviota itselläkin, eli ei tupakkaa, ei viinaa ja läskiäkin voisi vähän poistella :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä sitä taas ollaan
smoker.gif
.

"This reduction in performance is compounded by the fact that smoking directly destroys all of the body's cells. This includes muscle cells!"

-lähde: http://www.musclenet.com/smoking_bodybuilding_alcohol.html

Kertokaahan toksikologiaa paremmin tuntevat, onko väitteessä perää. En jaksa uskoa että tupakan kemiaalit systemaattisesti KAIKKI elimistön solut.

Aleley sanoi:
Tässä sitä taas ollaan
smoker.gif
.

"This reduction in performance is compounded by the fact that smoking directly destroys all of the body's cells. This includes muscle cells!"

-lähde: http://www.musclenet.com/smoking_bodybuilding_alcohol.html

Kertokaahan toksikologiaa paremmin tuntevat, onko väitteessä perää. En jaksa uskoa että tupakan kemiaalit systemaattisesti KAIKKI elimistön solut.

Kyllä aika monet voimailijat tuntuu käryyttelevän ja isoja ukkoja ovat. On tullut nähtyä läskisarjan SM-voittajiakin spaaderossia nauttien ja hyvin tuntuu pojilla lihaa riittävän, eikä kyseessä mitään nuoria poikia.

neljäs viikko ilman tupakkaa. Lukuun ottamatta paria lankeamista :whip: , jotka jollain ihme selityksellä sain itselleni luvan vetästä. mut tämän kertainen yritys on ehdottomasti paras näistä noin sadasta yrityksestä. Olen toiveikas. :)

katharziz sanoi:
neljäs viikko ilman tupakkaa. Lukuun ottamatta paria lankeamista :whip: , jotka jollain ihme selityksellä sain itselleni luvan vetästä. mut tämän kertainen yritys on ehdottomasti paras näistä noin sadasta yrityksestä. Olen toiveikas. :)
onnea vaan, mutta eikö tuo ilman ole turha sana tässä :rolleyes: sori oli pakko... eilen hyvän reenin jälkeen tuli olo, että biitti olis poikaa :D en ottanut.

onnea vaan, mutta eikö tuo ilman ole turha sana tässä sori oli pakko
Noh noh ei nyt saivarrella... ei vaan onhan se turha...

Tullut oltua reilu vuosi tupakoimatta. Mulla on sellainen sairaus että joudun käyttämään kipulääkkeitä. Sen takia tupahan poltto oli hankalaa kun se vaikuttaa kipuun lieventävästi mutta keuhkosyöpään altivasti. Tuli niin kova ressi tuosta keuhko/kurkkusyövästä, rahanmenosta, siitä että piti aina huolehtia onko tarpeeksi kessuja, että päätin lopettaa. Viinaakaan en ole ottanut kuin kerran tänävuonna, vaikka kipulääkkeitten kanssa sitä ei tarvitsisi paljoa ottaakkaan. :evil:

Näin se tapahtuu:
* 20 min lopettamisesta:
- verenpaine ja sydämmen syke normalisoituvat
* 8 tuntia lopettamisesta:
- nikotiinin määrä ja häkäpitoisuus laskevat puoleen, ja veren happipitoisuus palautuu normaaliksi
*24 tuntia lopettamisesta:
- häkä häviää elimistöstä
- keuhkot alkavat puhdistua limasta jne.
*48 tuntia lopettamisesta:
- nikotiini on poistunut elimistöstä
- haju- ja makuaisti ovat parantuneet huomattavasti
*72 tuntia lopettamisesta:
- hengittäminen tulee helpommaksi
- keuhkoputkien supistustila lakkaa ja energisyys lisääntyy
*2-12 vk. lopettamisesta:
- elemistön verenkierto paranee, jolloin käveleminen ja juokseminen on helpompaa
*3-9 kk. lopettamisesta:
- yskä, vinkuva hengitys ja hengitysvaikeudet vähenevät, kun keuhkojen toiminta lisääntyy 10 % ( :rolleyes: toivottavasti kellään pakkislaisella ei ole viellä ollut noita oireita... mutta tulee jos jatkaa et sillee)
*5 vuotta lopettamisesta:
- sydänkohtauksen vaara vähenee puoleen tupakoitsijaan verrattuna
*10 v. lopettamisesta
- keuhkosyövän määrä vähenee puoleen tupakoitsijaan verrattuna
- sydänkohtauksen vaara on sama kun ei olisi lainkaan tupakoinut

Eli :thumbs: kaikille toivottavasti tosta saa lisää potkua / intoa jottei pääsis retkahtamaan. Itseäni pelottaa vaan se lihoominen kun en saa viellä kauheesti liikkua. Totaalilakko mulla alkaa heti kun pääsen liikkumaan / treenaamaan normaalisti nyt mennään alle 5 tupakkia per päivä + ilman nikorettea. Nikoretet on ostettu mutta yritän selvitä myös ilman niitä sitten kun totaalilakko alkaa .. toivottavasti ensi viikolla.
http://www.hengitysliitto.fi/tupakka/5/ Happy weekend !!!

Mä lopetan nyt parin päivän sisään. Kerran lopetin jo, kertalaakista, poltin muutaman päivän aikana ehkä 5-6 kertaa vähän. Se vaan oli pakko.. :)

Mutta nyt se tupakointi loppuu! Täytyy kokeilla taas tuota että poltan ehkä muutaman jos hermo palaa täysin..

snowball sanoi:
Näin se tapahtuu:
* 20 min lopettamisesta:
- verenpaine ja sydämmen syke normalisoituvat
* 8 tuntia lopettamisesta:
- nikotiinin määrä ja häkäpitoisuus laskevat puoleen, ja veren happipitoisuus palautuu normaaliksi
*24 tuntia lopettamisesta:
- häkä häviää elimistöstä
- keuhkot alkavat puhdistua limasta jne.
*48 tuntia lopettamisesta:
- nikotiini on poistunut elimistöstä
- haju- ja makuaisti ovat parantuneet huomattavasti
*72 tuntia lopettamisesta:
- hengittäminen tulee helpommaksi
- keuhkoputkien supistustila lakkaa ja energisyys lisääntyy
*2-12 vk. lopettamisesta:
- elemistön verenkierto paranee, jolloin käveleminen ja juokseminen on helpompaa
*3-9 kk. lopettamisesta:
- yskä, vinkuva hengitys ja hengitysvaikeudet vähenevät, kun keuhkojen toiminta lisääntyy 10 % ( :rolleyes: toivottavasti kellään pakkislaisella ei ole viellä ollut noita oireita... mutta tulee jos jatkaa et sillee)
*5 vuotta lopettamisesta:
- sydänkohtauksen vaara vähenee puoleen tupakoitsijaan verrattuna
*10 v. lopettamisesta
- keuhkosyövän määrä vähenee puoleen tupakoitsijaan verrattuna
- sydänkohtauksen vaara on sama kun ei olisi lainkaan tupakoinut

Eli :thumbs: kaikille toivottavasti tosta saa lisää potkua / intoa jottei pääsis retkahtamaan. Itseäni pelottaa vaan se lihoominen kun en saa viellä kauheesti liikkua. Totaalilakko mulla alkaa heti kun pääsen liikkumaan / treenaamaan normaalisti nyt mennään alle 5 tupakkia per päivä + ilman nikorettea. Nikoretet on ostettu mutta yritän selvitä myös ilman niitä sitten kun totaalilakko alkaa .. toivottavasti ensi viikolla.
http://www.hengitysliitto.fi/tupakka/5/ Happy weekend !!!

Täytyy myöntää, että tuo ylläoleva on kyllä ihan paikkansa pitävää tekstiä. Itsellä alkaa nyt olla muistaakseni 7 viikkoa lopetuksesta (yhtään en ole polttanut) ja yskiminen, liman eritys yms. paska on loppunut, hengittäminen on helpompaa, hajuaisti ja makuaisti on parantunut selkeästi, jaksaa paremmin treenata jne. Pelkkää positiivista siis. Plussaa on sekin, että ei tarvitse käydä tupakalla, voi senkin ajan käyttää johonkin järkevään :)

NP sanoi:
Mutta nyt se tupakointi loppuu! Täytyy kokeilla taas tuota että poltan ehkä muutaman jos hermo palaa täysin..

Koitapa niin, ettet polta yhtään vaikka kuinka vituttais. Osta vaikka karkkia tai lähde lenkille, tuolla mä ainakin sain lopetettua kolmeksi vuodeksi tupakoinnin. Jos on tarpeeksi tekemistä, niin ei ne hermot mee niin pahasti.

mxm sanoi:
Koitapa niin, ettet polta yhtään vaikka kuinka vituttais. Osta vaikka karkkia tai lähde lenkille, tuolla mä ainakin sain lopetettua kolmeksi vuodeksi tupakoinnin. Jos on tarpeeksi tekemistä, niin ei ne hermot mee niin pahasti.

Totta puhut, siihen ei kannata jättää sitä "voin minä hätätilanteessa polttaaa" vaihtoehtoa, kun sitten saatta muka hermostuttaa vähän väliä ja sitten poltetaan ihan vaan muutama hermosauhu...

Itsekään en tiedä mitä käy kun seuraavaksi nautin alkoholia, kun olen ollut yhtä kauan ilman tupakkaa ja viinaa. Tarkoitus on ainakin tosissaan yrittää, että en kännissäkään polttaisi.

mxm sanoi:
Pikkubroidi sai jostain ostettua tornin Generalin nuuskaa, ajattelin että josko se myis mulle yhden purkin. Olis semmoista korvaavaa "tapa"hoitoa. :)

Intissä tuli vedettyä nuuskaa jos ei tupakille päässyt. Toimi.

NP sanoi:
Pikkubroidi sai jostain ostettua tornin Generalin nuuskaa, ajattelin että josko se myis mulle yhden purkin. Olis semmoista korvaavaa "tapa"hoitoa. :)

Intissä tuli vedettyä nuuskaa jos ei tupakille päässyt. Toimi.

Samaa paskaa eri paketissa. Vedin vuoden verran nuuskaa mut ei se paljoo tupakanhimoa vähentänyt eikä ikenetkään kovin hyvältä näyttäneet.

Puolitoista viikkoa ilman yksiäkään savuja. Hommahan alkaa olemaan hyvällä alulla. Mukavasti on mennyt, ainoastaan iltaisin tekee mieli kun kattelee telkkaria ja ei oo mitään rakentavaa tekemistä. Alkoholiakin on mennyt sopivan vähän eli kolme keskiolutta. JeeJee...

jarhu sanoi:
http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=13&news_id=49068

Yksi tekosyy lisää lopettaa tupakointi.

Nyt voi huokaista, että onneksi en enää polta. :david:

Omalla kohdalla tuo pitää paikkansa. Olen hidasälyisempi kuin 6 vuotta sitten.

Eilen päätin, että tänään lopetan, mutta heti herättyä oli pakko polttaa ja nyt vituttaa ankarasti. Jospa vaikka vähentelis ensin.

Propsit kaikille jotka tuon lopettamispäätöksen tekevät, itse poltin 6 vuotta askin päivävauhtia ja olin 4 vuotta polttamatta kunnes aloitin polttelemaan satunnaisesti esim. töissä saattoi mennä 1-2 mutta muuten ei sitten yhtään. Nyt olen lopettanut senkin koska 1. Tuollaisestakin määrästä tulee minulle haittavaikutuksia; nukkuessa ei voi nukkua mahallaan kun sydän hakkaa niin hullun kovaa, 2. Sanoi kuka mitä tahansa niin satunnaisesti tupakoiva on ennen pitkää säännöllisesti tupakoiva, itsekin kuvittelin pystyväni pitämään ton röökaamisen tuossa parissa ja pidinkin mutta esim. aamuisella oli jo monesti kunnon tupakantuskat...

training_day sanoi:
Itsekään en tiedä mitä käy kun seuraavaksi nautin alkoholia, kun olen ollut yhtä kauan ilman tupakkaa ja viinaa. Tarkoitus on ainakin tosissaan yrittää, että en kännissäkään polttaisi.
Mulla tulee pian vuosi täyteen ilman tupakkia :rock:. Aiemmat yritykset kaatui mulla AINA tuohon kännissä poltteluun. Nyt alusta asti lähdettiin tiukalla linjalla, ettei yhtään tupakkia baarissakaan. Ihan ensin oli pakko vältellä ko. tilanteita eli ei baareissa käyntiä pariin kuukauteen. Sen jälkeenkin käytiin aluksi vaan baareissa, joissa on hyvä savuton puoli ja sellaisten kavereiden kanssa jotka ei polta.

Kumma juttu kyllä, että kyllä vieläkin tulee satunnaisesti sellainen olo, että olispa nyt hienoa polttaa yksi tupakka. Ei sinänsä tee tupakkaa mieli vaan lähinnä kaipaa jotain erityisen hienossa tilanteessa tupakoimiseen liittyvää fiilistä.

Ratkesin kesäloman aikana polttaan ja poltinkin pari kk. Lopetin nikotiinipurkan avulla.. mutta purkassa se ongelma, että siihenkin tulee riippuvuus.. Huomasin että mulla oli jatkuvasti purkka suussa ja ne maksavatkin kuukausitasolla aika helvetisti. Viime sunnuntaina lopetinkin hetken mielijohteesta, päätin että en enää ramppaa apteekissa nikotiinipurkkien perässä.. Eilen oli aika massiiviset vieroitusoireet --> levottomuutta, energisyyttä ja väsymystä vaihdellen, ja hulluinta oli sellainen hieman epätodellinen olo --> vaikea kuvailla, mutta vähän sellainen niinkuin omat aistit olisivat olleet epävireessä. Jopa tuntoaisti tuntui jotenkin oudolta. Totta se nikotiini on niin reipasta myrkkyä, että vieroitusoireet saattaa olla kohtuu kovat, ainakin minulla. Mutta kyllä se tästä tasaantuu. Olen antanut itselleni luvan syödä salmiakkia ja syödä jenkkiä niin paljon kuin itestä huvittaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom