Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Aleley sanoi:
Lopettaminen on muutenkin ihan yliarvostettu asia. Parhaiten siinä onnistuu kun ei suitsuta siitä helvetinmoista numeroa, joka sitten jaetaan kavereiden kanssa typerän ylipirteiden "hyvä, kyllä sä pystyt siihen!" "näytä sille röökille!" fraasien kera. Myös kaikki lopettamiseen liittyvät rituaalit lähinnä huvittaa. Mussutetaan purkkaa posket lommolla niin että korvista tursuaa ulos jne.
Samoilla linjoilla. Yleensäkin tälläiset "nyt minä lopetan sen ja sen" tai "nyt alan treenaamaan" -tyyppiset päätökset ovat luusereiden juttuja, jotka eivät kuitenkaan kestä. Ehkä he vaan esittävät yrittävänsä, että voisivat sitten hyvällä omallatunnolla epäonnistua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mäki lupaan näin jukisesti lopettavani käryttelyn tän vuoden loppuun mennessä :D Jospa siitä koituis pahemmat omantunnontuskat, jos pääsee lipsuu jne..ja ei pääse, siitä pitää huolen kamut.. et sillee.. kait.

kvu sanoi:
Samoilla linjoilla. Yleensäkin tälläiset "nyt minä lopetan sen ja sen" tai "nyt alan treenaamaan" -tyyppiset päätökset ovat luusereiden juttuja, jotka eivät kuitenkaan kestä. Ehkä he vaan esittävät yrittävänsä, että voisivat sitten hyvällä omallatunnolla epäonnistua.

Tuo on jo aika tyhmä yleistys.
Itsellä esim. oli pitkähkö treenitauko takana ja muutenkin elintavat riistäytyneet aika huonoiksi. Kesälomalla päätin, että loman jälkeen lopetan tupakanpolton, aloitan uudelleen treenaamisen, siistin ruokavalion ja vähennän selkeästi alkoholinkäyttöä.

Joka ikinen on tullut tehtyä ja niissä varmasti myös pystytään. Samanlaisia ihmisiä löytyy paljonkin, kyllä se "nyt lopetan sen ja sen tai nyt aloitan treenaamisen" toimii, jos sen päätöksen takana on joku syy ja esim. sille treenaamiselle asettaa jonkin tavoitteen.

Mutta, jos vain sanoo, että lopettaa tai aloittaa tai ihan mitä vaan, asiaa sen enempää harkitsematta, niin silloin on kyllä epäonnistuminen lähes varma.

training_day sanoi:
Kesälomalla päätin, että loman jälkeen lopetan tupakanpolton, aloitan uudelleen treenaamisen, siistin ruokavalion ja vähennän selkeästi alkoholinkäyttöä.
...
jos sen päätöksen takana on joku syy ja esim. sille treenaamiselle asettaa jonkin tavoitteen.

Tuossa boldattuna se taikasana. Itsekin kun päätän jotakin, niin se pitää. Mutta jos aikoo lopettaa tupakan polton jne, niin ei siitä mitään tule.

Vaihtokauppa tässä tapaukseskin on varmasti parempi ja terveellesempi olo, hyvä mieli ja krapulattomat päivät, kun jättää vähemmälle nuo paheet. Ei huono juttu.

kvu sanoi:
Miten se sitten tapahtuu? Yhtäkkiä vain huomataan, että katos perkele, minähän olen ollut vuoden polttamatta ja salillekin olen eksynyt useamman kerran?

kotka sanoi:
Tuossa boldattuna se taikasana. Itsekin kun päätän jotakin, niin se pitää. Mutta jos aikoo lopettaa tupakan polton jne, niin ei siitä mitään tule.

Vaihtokauppa tässä tapaukseskin on varmasti parempi ja terveellesempi olo, hyvä mieli ja krapulattomat päivät, kun jättää vähemmälle nuo paheet. Ei huono juttu.

Saatatpa hyvinkin olla oikeassa, ehkäpä ymmärsin väärin sen kvu:n kirjoituksen.

ace-oo- sanoi:
Miten se sitten tapahtuu? Yhtäkkiä vain huomataan, että katos perkele, minähän olen ollut vuoden polttamatta ja salillekin olen eksynyt useamman kerran?
Luulen että tällä threadilla yritit vaan hakea itsellesi motiivia lopetukseen. Toivoit, että julkinen paine antaisi sinulle voimia olla polttamatta. Vähän sama ilmiö tapahtuu, kun joku ostaa 1000e salikortin ja toivoo sijoitetun rahamäärän "pakottavan" salille.

Koetko tupakan oikeasti vaaralliseksi terveydellesi? Onko sinulla oikeasti mitään hyvää syytä lopettaa, vai lopetatko vain siksi että lopetusta yleisesti pidetään hyvänä asiana?

En mä sua Ace-oo- oikeasti tunne, joten voi olla että jauhan silkkaa paskaa. :piis:

kvu sanoi:
Luulen että tällä threadilla yritit vaan hakea itsellesi motiivia lopetukseen. Toivoit, että julkinen paine antaisi sinulle voimia olla polttamatta. Vähän sama ilmiö tapahtuu, kun joku ostaa 1000e salikortin ja toivoo sijoitetun rahamäärän "pakottavan" salille.
Tuolla on oikeasti vaikutusta. Varmasti olet oikeassa, ja musta on ihan järkevää että yrittää käyttää ryhmäpainetta hyväkseen lopettamisessa.

Itse olen "lopettamassa". En ole duunissa polttanut viikkoon, kun tuli kerrottua duunikavereille että lopetan. Iltaisin taas on ollut ihan eri juttu, kun kukaan ei näe... :wall:

Kaksi hyvää keinoa lopettaa:

1. Lupaa niin monelle ihmiselle lopettavansa, ettei kehtaa enää polttaa. Itse lupasin työpaikan kahvikassaan parisataa ekee, jos vielä poltan.

2. Kieltää itseltään jotain muuta lisäksi, jos sortuu polttamaan edes sen yhden.

Tärkeimpänä taitaa olle kuitenkin itsekunnioitus. Humalassa kyllä polttelen. Tupakanhimo ei kovin suuri silloinkaan. Eli hyvällä mallilla edetään.

Täysi kuukausi ilman norttia. Ei sen ihmeempiä vieroitusoireita. Henki kulkee hyvin, ja niin edelleen.

Zybania kokeillut perheenjäsen on ollut tupakoimatta yhtä kauan. Ilmeisesti lääkkeestä on jotain apua ollut..

Mulla tulee viikon päästä 2 kuukautta täyteen (laastarien voimalla)... Toki muutama hairahdus tuli alussa mut oikeestaan sen alun jälkeen oon polttanut vaan kerran jämät baarireissulla :hyper: Itseasiassa oon aika tyytyväinen itteeni kun kahdella edellisellä kerralla lakko on tyssännyt heti alkuunsa. Enää ei oikeestaan paljoa edes häiritse muiden polttaminen (eipä :rolleyes: ).

mä olin tos vähä aikaa polttamatta mut oikeestaa haittaakkaa vaikka poltanki ku tiiän et en oo riippuvainen siitä ja oha sitä iha mukava sahvutella

Dynamite88 sanoi:
mä olin tos vähä aikaa polttamatta mut oikeestaa haittaakkaa vaikka poltanki ku tiiän et en oo riippuvainen siitä ja oha sitä iha mukava sahvutella

et ookkaa........ ... .. .. . jos et olis riippuvainen ei sun tekis mieli sitä polttaa. ei se nikotiin vaan se tapa :rolleyes:

Ilman tupakkaa (ja viinaa) ollaan edelleen menty ja ihme kyllä, edelleen tuntuu yllättävänkin helpolta.

Saatana, eilen "käväisin" baarissa. Voivoi kun kalja virtasi ja tupakki paloi. Nyt ois sellanen fiilis, tupakointi ja ryypiskely riittää. Ei taida olla edes mikään kankkusen aiheuttama hetken mielijohde, Herra Krapula ei nimittäin jostain kumman syystä ole ainakaan vielä kunnioittanut läsnäolollaan. Onneks ei tuu tehtyä tämmöisiä reissuja kovin usein, mutta nyt taitaa loppua sekin vähä. Ei tullu sekoiltua mitään ja joidenkin mielestä en varmasti vetänyt edes kunnon känniä kun silmätkin liikkui ja kotiinkin kykenin hipsimään ja ihan omin avuin. Mut yleisesti ottaen turruttaa tämmönen, on muka hauskaa ja sitte vedetään velliä naamaan innolla. Tuloksena sekoilua ja turhan päiväistä rahan menoa. Ainakin mulla oluen juomisestaki menee nautinto, kun touhu lipsahtaa känän puolelle.

Eli pointti oli se, että nyt loppuu tupakointi. Pari kaljaa sillointällöin tulen suomaan yhä itselleni, eihän sitä nyt tuttua miestä viiti kovin kiusata...katotaan kuin äijän käy

abaut 5viikkoa ilman tupakkaa. Mitään korvaustuotteita en ole käyttänyt. Alko vaan vituttamaan toi tupakka ja heitin ne pois. Missään vaiheessa ei ole ollut vaikeaa, ei ole hikeä pukannut jnejne. 10v poltin ja nyt on helvetin siisti fiilis.

Nyt on kolme viikkoa ilman savun savua. Kieltämättä joka päivä tulee mieleen, että miksei sitä nyt vähän vois poltella. Varsinkin kun käyn vieläkin röökipaikalla kavereiden kanssa happea haukkaamassa ja kaverit polttelee. Hienoa ajatella kuitenkin, että ei enää dunkkaa eikä yskitä (koputtaa puuta.)

Terve!

Meikäläinenkin liittyy seuraan. Tänään kävin käytännössä ensimmäistä kertaa elämässäni lenkillä, samalla sitten tuumasin että vois (taas) lopettaa tupakoinnin.
Niinpä otin pöydältä kaikki tupakit ja pikkusikarit mukaan lenkille, ja työnsin ne sitten roskapönttöön...että näin, tästä se lähtee.
Mainitsin sitten asiasta siskolleni, joka kävi dyykkaamassa tupakit roskiksesta :)
Hyvältä tuntuu jo.

- Betoni

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom