Alkoholin ja tupakan kanssa sama ongelma.
Alkoholin osalta löytyy niitä tuplauunoja jotka vetää pari korillista kaljaa tai useamman kossun viikossa, ja löytyy niitä jotka nauttivat pullon viiniä/muutaman drinkin/pari tuoppia sillointällöin.
Tupakkaa jotkut vetävät askin päivässä, kun taas jotkut saattavat polttaa yhden sikarin kuukaudessa. Kahviakin jotkut litkivät pannun päivässä, johon itse en fyysisen pahoinvoinnin vuoksi pystyisi. Ei sekään varmasti terveellistä ole.
En näe satunnaisessa tupakoinnissa (esim. sikareiden tupruttelu juhlan kunniaksi) mitään pahaa. Mutta en ymmärrä miksi sitä savua pitää joka tilanteeseen tunkea.
totta, mutta alkoholin käyttäjistä kevyesti suurinosa voidaan laskea ns kohtuu käyttäjiin, juovat viikonloppuisin tai silloin tällöin. tupakassa tällaista kohtuu käytön rajaa ei ole juuri koskaan. vain harvat pystyvät säännösteleen tupakointia. mulla ei ainakaan onnistu sellainen että poltetaanpas tänään vain yksi tupakka. oluen osalta pystyn helpostikin ajattelemaan että juonpa yhden tuopin vaikken mistään yhden maistelemisesta erityisesti pidäkään, mutta ei mulla tule pakottavaa tarvetta myöhemmin saada toista tuoppia.