- Ikä
- 55
Kielletään samalla myös alkoholi, sehän on sentään jo yleisin työikäisten miesten kuolinsyy. Turhaahan sitäkin on myydä.
Kielletään miehiltä sitten alkoholi. Baarissa voimme sitten juoda jotakin hapokasta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kielletään samalla myös alkoholi, sehän on sentään jo yleisin työikäisten miesten kuolinsyy. Turhaahan sitäkin on myydä.
Munkin mielestä kaiken muun alkoholin paitsi Islayn viskien, keppanan, ja punkkujen myynti voitais lopettaa, kun en itse kuitenkaan muuta käytä. Eihän niitä silloin tartte myydä
Käytetäänkö tupakkaa vai lääkkeenäkin?siirrettäisiin vaikka apteekkeihin tupakan myynti ja sitä ei saisi kuin reseptillä.
Käytetäänkö tupakkaa vai lääkkeenäkin?
Niin, arvon TeHo, jos ette ole huomannut niin alkoholin myynnissä on jo nyt rajoituksia, tämä olisi minun mielestäni positiivista kehitystä kohti terveellisempää yhteiskuntaa. Vai väitätkö, että tiukkojen viinojen juomisella edistetään kansanterveyttä suuressakin määrin? Siihen vielä päälle kaikki alkoholista johtuvat "ilmiöt" kuten rattijuoppojen aiheuttamat kuolematapaukset ja väkivalta kaikessa muodossaan.
Mun puolesta ne voidaan kyllä bannata kaikki, ihan sama kun juo niin vähän kuin minäkin.
Sitähän en kiellä etteikö tupakka ja alkoholi ole vaarallisia aineita, mutta kieltämällä ongelmat eivät ratkea.
ei ratkea, mutta kyllä se on varma, että tupakointi vähenisi merkittävästi, jos sitä mistään ei saisi.
Täytyy muistaa, että aina tupakointi e todellakaan laske työtehoa. Itse olen monta ongelmaa ratkaissut nortilla. sellainn tietynlainen etäisyydenotto ongelmaan saattaa joskus tehdä terää. Voihan tämän tehdä ihan vaan lähtemällä pienelle kävelylle, mutta usein sitä tulee vaan jäätyä siihen näppiksen eteen istumaan ja funtsimaan eikä oikein hommat etene. Tämä ei tietenkään joka ammatissa ole mahdollista.(mahdollisesti alentunut työteho taas näkyköön yksilön palkkakehityksessä).
Lähtökohtaisesti jokaisella tulee olla oikeus edistää tai tuhota terveyttään haluamallaan tavalla, ja täyskielto olisi ainoastaan askel totalitarismin suuntaan.
..........
Vaikken tupakoinnissa mitään hyvää näekään, on ongelmaa käsiteltävä jotenkin muuten kuin tekemällä jokaisesta tupakoitsijasta rikollinen.
Niinhän sitä luultiin kieltolainkin vähentävän alkoholin kulutusta. Tupakan myynnin kieltäminen on eri asia kuin se, että sitä ei mistään saisi.
Lukekaa tuolta linkin takaa löytyvä teksti alkoholin kieltolain seurauksista. Siinä on aika äärimmäinen esimerkki siitä mitä kielloilla voi saada aikaan.
Tupakka ja alkoholi on kuitenkin eriasia. Tupakka on ns nautintoaine kuten kahvi, alkoholi on puolestaan päihde. Jos nyt pitää karkea jako noista tehdä. Itse olen kyllä kahviaddikti, mutta en todellakaan alkaisi hankkimaan kahvia mistään pimeiltä markkinoilta, jos se kiellettäisiin. Veikkaisinpa että sama pätee tupakkaa. Eiköhän ylivoimaisesti suurin osa lopettaisi ja muutamat harvat jotka sitä ei tekisi, lähinnä polttelisivat vaan kännissä tai silloin tällöin, mutta varsinaiset tupakka addiktit häviäisivät kokonaan ja tupakan kokonaiskulutus tippuisi murto-osaan nykyisestä.
Joka tapauksessa tässä yhteydessä alkoholin ja tupakan vertaaminen on aivan naurettavaa, sillä niitä käytetään niin eri tavalla.
Niinhän sitä luultiin kieltolainkin vähentävän alkoholin kulutusta. Tupakan myynnin kieltäminen on eri asia kuin se, että sitä ei mistään saisi.
Lukekaa tuolta linkin takaa löytyvä teksti alkoholin kieltolain seurauksista. Siinä on aika äärimmäinen esimerkki siitä mitä kielloilla voi saada aikaan.