tupakkatuotteiden myynnin lopettaminen

User Name

E: Kohtuu käyttäjiä ovat kaikki > 17v - absolutistit. Oikea luku voi olla lähempänä 3 miljoonaa.
Onko ymmärryksessäni vikaa vai sanotko tuossa tosiaan että kaikki täysi-ikäiset alkoholia käyttävät ovat kohtuukäyttäjiä?
Eli suomessa ei ole alkoholiongelmaisia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kieltoon vaan, vituttaa ne mulkut, jotka tossa parvekkeen alla käryttelee, jonka vuoksi ei sitten voi pitää parvekkeen ovea kesällä auki. Ehkä voisi harkita lakia, joka pakottaa tupakoijan käyttämään kaasunaamaria väärinpäin, jotta savu jää suodattimeen :D

Kieltoon vaan, vituttaa ne mulkut, jotka tossa parvekkeen alla käryttelee, jonka vuoksi ei sitten voi pitää parvekkeen ovea kesällä auki. Ehkä voisi harkita lakia, joka pakottaa tupakoijan käyttämään kaasunaamaria väärinpäin, jotta savu jää suodattimeen :D

Threadin alkuperäisen lainauksen mukaan ei olla kieltämässä tupakointia vaan tupakan myyminen. Siinä on aika iso ero, vrt. nuuska myyntikielto.

Hehhee, kohta aletaan sauhuttajia ajamaan pois vanhalta mantereelta :)

Tupakointikielto suunnitteilla kaikkialle Euroopan unioniin

Petteri Tuohinen
helsingin sanomat

BRYSSEL. EU:n komission julkaisi tiistaina suunnitelman, joka tähtää tupakointikieltoon kaikkialla unionin jäsenmaissa.

"Haluaisin nähdä, että kaikkialla Euroopassa olisi kattava tupakointikielto", terveysasioista vastaava komissaari Markos Kyprianou sanoi.

"Minulla oli tapana polttaa kolme askia päivässä. Jos minä kykenin lopettamaan tupakoinnin, pystyy siihen kuka tahansa", komissaari uskoi.

Jo nyt kaikissa unionin jäsenmaissa säädetään jollakin tasolla tupakoinnin rajoittamisesta. Ensimmäisenä tupakointikiellon julkisilla paikoilla otti käyttöön Irlanti ja esimerkiksi ensi kesäkuussa Suomenkin ravintoloista tulee savuttomia. Ravintoloissa voi tupakoida rajoitetusti vain erillisissä kopeissa.

Tupakoinnin rajoittaminen kuuluu jäsenmaiden päätösvaltaan. Tiistaisella esityksellään Kyprianou kuitenkin ehdottaa, että asiasta voitaisiin säätää unionin tasolla. Komissio aikoo tehdä varsinaisen ehdotuksensa asiasta ensi vuonna kuultuaan muun muassa jäsenmaiden mielipiteitä koko Euroopan savuttomuudesta.

Komissio perustelee ehdotustaan erityisesti tupakan haitallisilla terveysvaikutuksilla. Vuosittain unionin jäsenmaissa kuolee tupakointiin liittyviin sairauksiin 650 000 kansalaista. Lisäksi passiivinen tupakointi tappaa 79 000 ihmistä. Arvion mukaan tupakointisairauksista koituu unionin jäsenmaille vuosittain 90–130 miljardin euron kulut, mikä vastaa reilua prosenttia niiden bruttokansantulosta.

Kyprianoun mukaan Euroopan laajuinen tupakointikielto olisi helppo toteuttaa kansallisesti, sillä mielipidekyselyn mukaan eurooppalaisista 80 prosenttia kannattaa kieltoa työpaikoilla ja julkisissa sisätiloissa.

Hyvä juttuhan tuo olisi, tosin toteutus astetta vaikeampaa... Tosin kyllä tuolla ravintolatupakointikiellolla jo hyvään alkuun päästään, siellä se eniten ärsyttää... (kakkossijalla bussikatos sateella)

puolestani saavat ihmiset polttaa ihan rauhassa kun tekevät sen omissa oloissaan/muiden tupakoitsijoiden seurassa ja maksavat itse sitten syöpä ynnä muut hoitonsa eivätkä nosta mitään sairaseläkettä. Sama koskee läskejä ja juoppoja.

maksavat itse sitten syöpä ynnä muut hoitonsa eivätkä nosta mitään sairaseläkettä. Sama koskee läskejä ja juoppoja.

tämä on kyllä järjetön tapa ajatella. aika paljon ihmiset itselleen aiheuttavat jos jonkimmoista tautia eikä niitäkään itse tarvi maksaa. voisin luetella liudan esimerkkejä joihin ehkä sinäkin kaikessa täydellisyydessäsi kuulut, mutta ei kiinnosta alkaa vänkäämään.

tämä on kyllä järjetön tapa ajatella. aika paljon ihmiset itselleen aiheuttavat jos jonkimmoista tautia eikä niitäkään itse tarvi maksaa. voisin luetella liudan esimerkkejä joihin ehkä sinäkin kaikessa täydellisyydessäsi kuulut, mutta ei kiinnosta alkaa vänkäämään.

Joo, komppaan neutraalia aika vahvasti. Monet sairaudet ovat tavallaan itse aiheutettuja, kuten se että ihmiset eivät harrasta liikuntaa, eivät syö terveellisesti ja riittävästi, yms. On siittä vitun hyvä ruveta erittelemään mistä mikin sairaus on saanut alkunsa.

Mielestäni tupakanpoltto on äärimmäisen typerää, mutta valtiovallan suorittama täysi-ikäisten kansalaisten yliholhoaminen on vielä typerämpää.
Ei kyllä haittaisi, vaikka nostaisivat viinan ja tupakan veroja vielä entisestään ja alentaisivat sitten puolestaan muita veroja.

Se ois ihan hyvä homma, Irlannissa homma toimi aivan hyvin kun tupakoitsijat kävivät pihalla eikä mitään ongelmia ollu... Toisaalta Suomessa kaikki kiellot on aina kuin omasta pussista vietäisiin että tiiä mikä mankuminen siitäkin syntyy.

Se ois ihan hyvä homma, Irlannissa homma toimi aivan hyvin kun tupakoitsijat kävivät pihalla eikä mitään ongelmia ollu... Toisaalta Suomessa kaikki kiellot on aina kuin omasta pussista vietäisiin että tiiä mikä mankuminen siitäkin syntyy.

Niin, aivan saatanan lokoisaa tuolla 20 asteen pakkasessa olisi tuprutella...

Ei mun vika ettet kestä pientä vilpoisuutta:thumbs:

Muistanko nyt ihan persiilleen, että lakiehdotus tupakoinnin täyskiellosta ravintoloissa olisi mennyt jopa läpi? Valaiskaa mua jos tiedätte. Mulla on jostain syystä sellanen muistikuva, että se ois menny läpi...?

Mielestäni tupakkateollisuuden voisi siirtää kokonaan valtion tehtäväksi. Tupakat saisi lisäksi pistää esim. vain Alkoon myyntiin, joten sitä ei saisi kaikkialta. Ja alko tietysti valtion omistukseen. Minikiskat tietysti kärsivät tappioo ja syntyy maanalaista toimintaa, mutta alas vaan ne sitten. Tuppakkayhtiöt hankkivat mukavat rahat ihmisten terveyden kustannuksella. Mutta mitäs tässä kun eletään kapitalismissa niin tupakka-ala vaan kukoistaa. ;)

Muistanko nyt ihan persiilleen, että lakiehdotus tupakoinnin täyskiellosta ravintoloissa olisi mennyt jopa läpi? Valaiskaa mua jos tiedätte. Mulla on jostain syystä sellanen muistikuva, että se ois menny läpi...?

kesäkuun alussa taitaa tulla laki voimaan. erillisissä kopeissa saa polttaa mutta ainakin uutisten mukaan harva alkaa rakentaan mitään erillis koppeja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom