tupakkatuotteiden myynnin lopettaminen

Vitusti vaan kieltoja kieltojen perään, sillä siitä päästään. :thumbs:. Samantien poliisille pamputusoikeus, kun näkee jonkun nortti huulessa. Seuraavan kerran saa sitten vedellä norttia ilman hampaita.

Joku päätäntävalta pitää mun mielestä yksilölle jättää. Mä en ainakaan omaa elämääni elä valtiolle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä homma. Pois vaan. Säästyy ihmiset ja luonto. Varmaaan ainaki nuorten tupakointi vähentyis simona, kun ei sitä enää ihan jokapaikasta sais.

periaatteessa kieltoja en kannusta koska jos yksi asia kielletään, mihin kieltäminen loppuu?

Mutta toisaalta tupakan kieltämäinen olisi helvetin hyvä. Kukaan tuskin oikeasti HALUAA tupakoida? Uskoisin että suurin osa tupakoivistakin haluaa lopettaa mutta ei syystä tai kolmannesta ole vielä siihen pystynyt.

Eli minun puolestani vaan röökit pannaan mutta viinan myyntiä älkööt lopettako =)

Jos vaan tehdään niin notta lopetetaan röökin ja viinan myynti, katotaan kun se menee pimeille ja nostetaan samalla taas veroprosenttia kun ongelmat ei minnekkään katoa mutta verovarat vähenee.

Mielestäni saavat lopettaa tupakan myynnin aivan vapaasti, ehkäpä omakin tapa polttaa olisi helpommin lopetettavissa.

Mielestäni saavat lopettaa tupakan myynnin aivan vapaasti, ehkäpä omakin tapa polttaa olisi helpommin lopetettavissa.
Sama pätee täällä. Ei olisi röökiä, ei tulisi poltettuakaan. 2040 kuulostaa väsyneeltä, miksei heti ensi viikolla?

2040 vuonna voi olla aivan sama kuka päättää ja mitä, eiköhön siihen mennessä ole uusia kivoja tapoja tappaa itseään hiljalleen.

Tupakka on myrkkyä! Joutas ihan hyvin rajoittaa moista tai jopa kriminalisoida, mutta käytännössä se herättää surkuhupaisia kuvitelmia.

Sauhutteluhan menisi "maan alle". Katukaupassa savuke maksaisi about euron kappale. Virkavallalla olisi käytössään erikoistuneet tupakkakoirat sekä erilaisia testereitä, tosin tuomion saisi vasta krp:n rikoslabran lausunnon perusteella. Diilerit sekä heidän käytössään olevat muulit piilottelevat minigrip-pusseihin pakattuja savukkeita maastoon, koska kotona niitä ei uskalla pitää, sillä iltapäivälehdet ovat juuri raportoineet Karhun savuke-ryhmästä, joka on erikoistunut näyttäviin rynnäköihin, joilla saadaan kitkettyä tupakkadiilereitä, noita yhteiskunnan saastapesäkkeitä, pois rappeuttamasta muuten niin tervettä ihmiskuntaa.

Tässähän olisi Lipposelle valmis peruspykälä by lex-PikkuT, ole hyvä.

Tupakkarikos:
Joka laittomasti

1) valmistaa tai yrittää valmistaa tupakkaa taikka viljelee tai yrittää viljellä, käytettäväksi tupakkaaineena tai sen raaka-aineena,

2) tuo tai yrittää tuoda maahan taikka vie tai yrittää viedä maasta taikka kuljettaa tai kuljetuttaa tai yrittää kuljettaa tai kuljetuttaa tupakkaa,

3) myy, välittää, toiselle luovuttaa tai muulla tavoin levittää tai yrittää levittää tupakkaa, tai

4) pitää hallussaan tai yrittää hankkia tupakkaa,

on tuomittava tupakkarikoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Se on siinä! :D

Suuntaus on kyllä selvä, eli jossain vaiheessa tupakastakin tehdään laitonta, kuten on tähän mennessä tehty monesta nykyisin huumausaineena tunnettavasta aineesta. Tupakoijat ajetaan jatkuvasti ahtaammalle ja kohta ollaan siinä pisteessä ettei saa enää tupakoida missään. Sen jälkeen on helppo kieltää tupakointi kokonaan. Vanhoina hyvinä aikoina sai tupakoida kaupoissa, työpaikoilla, linja-autoissa, takseissa, ravintoloissa, lähes jokaisessa taloudessa tupakoitiin sisällä jne. Nykyään kukaan ei tupakoi sisällä eikä myöskään julkisissa tiloissa tai liikennevälineissä.

Siinä vaiheessa kun tupakan myynti kielletään, alkaa pimeä kauppa kukoistamaan ja nykyisin valtion kirstuun tippuvat miljoonien eurojen verotulot valuvat wladimirin taskuun..

Kahvihan on kohtuukäytöllä nykytietämyksen valossa terveellistä, ainakin suodatinkahvi.

Juu, ihan helvetin terveellistä. Karsinogeenejä tursuva paahtotuote, joka vetää verenpaineen tappiin, ruoansulatuksen perseelleen ja stressihormonit nousuun.

Puhumattakaan siitä sitten kuinka moni kofeiinia missään määrin kohtuullisesti käyttää. Suurin osa (minä mukaan lukien) vetää heti punkasta noustua kunnon täräykset ja siitä sitten pitkin päivää aina vaan enempi ja enempi niin että ollaan päästy perustilanteeseen jossa vatsa on kroonisesti viturallaan ja hermot soivat kuin viulun kieli.
:D

Aiheesta: ei helvetissä pidä tupakkaa kieltää. Syy: sama kuin parilla jo tuossa aiemmin eli valtion yliholhousvitutus. Kyllä normaalilla päättelykyvyllä varustetun kansalaisen pitää voida ottaa harkittuja riskejä ja lyhentää elämäänsä itse valitsemillaan tavoilla. Terveysintoilijoilla on aina motiivina joko kustannukset tai mahdollisimman pitkä keski-ikä kaikille. Koskaan en ole vielä nähnyt kenenkään ajavan laajempien vapauksien kautta tulevaa parempaa elämänlaatua.

En polta niin voi olla vähän jäävi tää mun mielipide, mutta mun mielestä tupakkaa ei tarvitsisi saada ihan joka kioskilta tai kaupasta, eli olisi tupakkakauppa sitten erikseen mistä röökiä ja nuuskaa voisi ostaa. Tämä varmaankin laskisi kulutusta, mutta aiheuttaisi pientä vaivaa tupakan hankkijalle.

Mitäs muuten kuuluu sille ravintola/baaritupakoinnin kieltävälle lakialoitteelle? Pienillä askelilla lähemmäksi totaalikieltoa. Tuleeko lähiaikoina joitain rajoituksia voimaan?

En polta niin voi olla vähän jäävi tää mun mielipide, mutta mun mielestä tupakkaa ei tarvitsisi saada ihan joka kioskilta tai kaupasta, eli olisi tupakkakauppa sitten erikseen mistä röökiä ja nuuskaa voisi ostaa. Tämä varmaankin laskisi kulutusta, mutta aiheuttaisi pientä vaivaa tupakan hankkijalle.

Tuossa olen samaa mieltä. Esimerkiksi alkolle yksinoikeus myydä tupakkia. Varmasti vähentäisi polttelua ja etenkin nuoret eivät polttelisi niin paljoa, koska tupakit olisivat vaikempaa hommata.

"itse en polta tupakkaa ja pidän sitä tyhmänä muutenkin. On siis hyvä että sinäkään et saa sitä tehdä, koska minä olen sitä mieltä".

On Lipponen aika helvetin pihallla.

Pitäis kieltää tommoset läskit äijät jotka puhuu hitaasti, koska ne tappaa ittensä sydän- ja verisuonitauteihin PLUS ne saa oman sykkeen nousemaan liikaa, kun ne on niin tyhmiä. LIPPONEN LAITTOMAKSI!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom