..tun huumehörhöt!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja msi80
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Originally posted by Andree
BTW:
Tuo PCP:hän on yksi extaasin kolmesta vai oliko se nyt neljästä vaikuttavasta ainesosasta...

Ekstaasi = MDMA = 3,4-metyleenidioksimetamfetamiini.

Joko mä en ymmärrä kemiaa, tai sitten fensyklidiinillä ei ole mitään tekemistä ekstaasin kanssa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Nitsku
Ai niin, muistakaapa laissa mainittu "hätävarjelun liioittelu". Jos narkki käy päälle vaikka kuinka apinan raivolla, mutta ei ehdi/kykene tekemään suurempaa haittaa ja hyökkäyksen kohde katkoo luita, niin syyte voi olla jopa törkeä pahoinpitely. Siis puolustautujalle.

Totta puhut. Täytyy aina suhteuttaa keinot tilanteeseen. Jos joku tulee öristen pyytämään tupakkaa ja vaikka taputtaa selkään, niin käsiksi ei saa käydä - verrattuna tyyppiin, joka käy huitoen päälle ja kirkuu: "Mää tapan sut!"

Jälkimmäisessä tilanteessa olen mielummin käräjillä kuulemassa syytteitä kuin teholla paikkailtavana.

Originally posted by Nitsku
Aika teoreettinen tilanne. Suurin osa käräjäoikeuksista käsittelisi asiaa normaalina katutappeluna, jossa pään repiminen on mitä suurimmassa määrin hätävarjelun liioittelua.

Pointtini on se, että katuväkivallassa tavallinen kansalainen on aika heikoilla. Jos et tee mitään joudut ehkä hakatuksi ja vastapuoli pääsee luultavasti sakoilla ja korvauksilla (joita ei koskaan maksa). Jos teet jotain saat ehkä itse syytteen pahoinpitelystä.

Kelataanpa takaperin hiukan.

Jokunen vuosi sitten eläkeläisvanhuksen kotiin yritettiin murtautua. Murtomiehen kömpiessä ikkunasta sisään, papparainen ampui epäröimättä tunkeutujaa haulikolla, tämä kuoli välittömästi. Oikeus katsoi tilanteen hätävarjelutilaanteeksi, heikolla vanhuksella ei ollut muuta keinoa hyökkääjän pysäyttämiseksi. Tulkintana haulikon käyttö lievimpänä toimenpiteenä on vähintäänkin erikoinen.

Mun pointti on se, että oikeudella ei ole mitään valmista kaavaa hätävarjelutilanteista. Jokaista tapausta punnitaan erikseen.

Itse joudun nykyisen työn puolesta taiteilemaan hätävarjelulain siivellä viikoittain. Mulla on toisaalta hiukan parempi oikeusturva hätävarjelutilanteissa kuin tavallisella kansalaisella, mutta tämä asia on - harmillista kyllä - harvoin toisen osapuolen tiedossa.

Samaa joka miehelle kuuluvaa hätävarjelulakia joudun silti itse noudattamaan, ja ainakin tähän asti tuomioistuin/poliisi jo ihan ruohonjuuritasolta on puolustautujan puolella.

Nämä "naista raiskattiin - sivullinen puuttui tilanteeseen -> tuomio törkeästä pahoinpitelystä"-tilanteilla luodaan vain turhaa epätietoisuutta/kylvetään väärää informaatiota... tämä siis piikkinä medialle.

Lakien säätäjät ja tuomioista päättävät pitäisi laittaa narkkarien alueelle päiväksi niin mieli muuttuisi kummasti, jos selviävät sieltä ehjin nahoin. Mikäs siinä, jos niitä ei ole tavannut niin on kiva elää sellaisessa pienessä illuusiossa, että ei ne narkkarit nyt niin pahoja ole. Kun ihminen vetää tiettyjä huumeita niin se ei ajattele/toimi enää samalla tavalla kuin ihminen. Nuppi ja elimistö on täysin sekaisin ja ihan mitä vain voi tapahtua.

Humalassakin tietysti ollaan sekaisin, mutta eiköhän nuo tietyt huumeet ole hiukan voimakkaampia ja vaikuttavat eri tavalla kuin alkoholi. Alkoholi on erittäin laajasti käytössä, joten rikollisuus on humalaisten puolelta suurempi. Jos huumeet omaisivat yhtä laajan käytön niin tuskin täällä mikään enää toimisi ja ihmiset tappaisivat toisiaan kun kilpailevat, kuka saa piikin itselleen. Eli tarkoitan sitä, että huumeet ovat paljon pahempi asia kuin alkoholi. En tietysti kannata humalatiloja, mutta jos pitää valita, että joko huumeet tai alkoholi niin kyllä se alkoholi mielummin ainakin minun mielestä.

Nii ja juovat sitä hassistaan joka nurkassa!
kaakaota... njam!

Tuo PCP:hän on yksi extaasin kolmesta vai oliko se nyt neljästä vaikuttavasta ainesosasta...
näin se suomen huumevalistus toimii!

Eli tarkoitan sitä, että huumeet ovat paljon pahempi asia kuin alkoholi.
voisitko hieman eritellä? kaikkien laittomien huumausaineiden samaistaminen yhdeksi aineeksi, huumeeksi, on idioottimaista.

voisitko hieman eritellä? kaikkien laittomien huumausaineiden samaistaminen yhdeksi aineeksi, huumeeksi, on idioottimaista.
No olisi pitänyt kirjoittaa "tietyt huumeet" niin tältäkin olisi välttynyt. Tuskin narkkarit, jotka uhkailevat puukoilla ja omaa raivohullun voimat, polttavat pelkkää tupakkaa tai kannabista. En ole huumeasiantuntija, jotta voisin eritellä tarkasti "hyvät" ja "pahat" huumeet. Voin vain sanoa, että tietyt huumeet on pahempi vaihtoehto kuin alkoholi. En kannata minkäänlaisia päihteitä kuten tupakkaa, runsasta alkoholin käyttöä tai mitään huumeita, mutta jos pitää valita niin asia erikseen. En ymmärrä, miksi ihmisten pitää ylipäätänsä käyttää jotain nupin toimintaa häiritseviä aineita, mutta menee Off-Topicille niin eipä siitä enempään.

Huumeet kuin huumeet

Originally posted by vitvall
voisitko hieman eritellä? kaikkien laittomien huumausaineiden samaistaminen yhdeksi aineeksi, huumeeksi, on idioottimaista. [/B]

Mua ei huumeet ja niiden vaikutukset oikein kiinnosta vaan mä olen sitä mieltä, että huumevempulat on huumevempuloita, vaikka voissa paistais, käytti sitten mitä tahansa, vaikka sitten "pilvee" tms. Jos joku käyttää tällaista "lievää" huumetta niin mulle se on aina sama paska huumeidenkäyttäjä, yhteiskunnan pohjasakkaa. Huumeita ei tarvi erotella sen tarkemmin, on joko huumetta tai ei. Jotkut huumevempulat perustelee huumeita sillä, että Amsterdamissa tai jossakin jotkut (mitkä lie) huumeet on sallittuja ja että ne on vähemmän haitallisia kuin esim. tupakka. No jos se jossakin on sallittua niin menkööt sitten sinne meitä kunnon kansalaisia häiritsemästä.

Re: Huumeet kuin huumeet

Originally posted by WTA
käytti sitten mitä tahansa, vaikka sitten "pilvee" tms. Jos joku käyttää tällaista "lievää" huumetta niin mulle se on aina sama paska huumeidenkäyttäjä, yhteiskunnan pohjasakkaa. Huumeita ei tarvi erotella sen tarkemmin, on joko huumetta tai ei.
..
sallittua niin menkööt sitten sinne meitä kunnon kansalaisia häiritsemästä.
Samalla logiikalla alkoholin käyttäjät ja tupakoitsijat ovat yhteiskunnan pohjasakkaa.
Provosoivaa jakaa tuolla tavalla ihmiset huumeiden käyttäjiin--kunnon kansalaisiin. Eikö huumeiden käyttäjä voi olla kunnon kansalainen? Kaikki paitsi laittomien päihteiden käyttäjät ovat kunnon kansalaisia. V*tut.

Re: Re: Huumeet kuin huumeet

Originally posted by Phat
Samalla logiikalla alkoholin käyttäjät ja tupakoitsijat ovat yhteiskunnan pohjasakkaa.
Provosoivaa jakaa tuolla tavalla ihmiset huumeiden käyttäjiin--kunnon kansalaisiin. Eikö huumeiden käyttäjä voi olla kunnon kansalainen? Kaikki paitsi laittomien päihteiden käyttäjät ovat kunnon kansalaisia. V*tut.

Mun mielestä rikolliset eivät ole KUNNON kansalaisia.
Huumeiden käyttäminen on rikos. => Huumeidenkäyttäjät ovat rikollisia. => Huumeidenkäyttäjät eivät ole kunnon kansalaisia. Oli sitten provosoivaa tai ei.

Heh, Helsinkiläisistä 1/3 on kokeillut kannabista eli kolmasosa stadilaisista on rikollisia?

Originally posted by naiskovis
Heh, Helsinkiläisistä 1/3 on kokeillut kannabista eli kolmasosa stadilaisista on rikollisia?

..tut on!!! Esitä mulle se puolueeton tutkimus, jossa näin sanotaan! :david:

Tuskin narkkarit, jotka uhkailevat puukoilla ja omaa raivohullun voimat, polttavat pelkkää tupakkaa tai kannabista.
minä en usko että mikään aine yksinään pistää ihmisen heilumaan puukon kanssa.

ne jotka heiluttavat puukkoja ovat mieleltään "puukon heiluttajia". ilman aineita he eivät uskaltaisi heilutella puukkoja, mutta ei se aine pistä niitä puukkoja heilumaan. onko sillä sitten väliä heilutteleeko piripäissä, kännissä vai selvinpäin? mielestäni ei.

Jos joku käyttää tällaista "lievää" huumetta niin mulle se on aina sama paska huumeidenkäyttäjä, yhteiskunnan pohjasakkaa.
oletko joskus ajanut ylinopeutta? entä punaisia päin? jos olet, olet omien juttujesi mukaan yhteiskunnan pohjasakkaa.

jokainen ihminen on joskus rikkonut lakia joten sinun mukaasi jokainen ihminen on yhteiskunnan pohjasakkaa.

olipa taas niin tekopyhä teoria.

Huumeiden käyttäminen on rikos. => Huumeidenkäyttäjät ovat rikollisia. => Huumeidenkäyttäjät eivät ole kunnon kansalaisia.
etkä ole sattunut ajattelemaan että vika olisi laissa?

niinkuin joku fiksu huumeidenvastustaja sanoi: "huumeisiin liittyy aina rikollisuutta!"

"niilo on töissä it-alan firmassa.

palkkarahoillaan hän ostaa lampun, lannoitteita ja hampun siemeniä.

niilo kasvattaa hamppuja saadakseen kannabis nimistä huumetta.

kun kasvit ovat kukkineet niilo korjaa sadon.

lauantai iltana niilo sytyttää piippunsa jossa on tätä tappavaa kannabis huumetta.

niilo polttaa pesällisen tätä pahaa huumetta ja viettää loppu illan tv:tä katsellen."

missä tapahtuu rikos ja ketä vastaan?

Stranger, tästä aiheesta ei ole puolueetonta tutkimusta. Yleensä ihmiset ei uskalla vastata rehellisesti kysyttäessä huumeiden käytöstä.

ne jotka heiluttavat puukkoja ovat mieleltään "puukon heiluttajia". ilman aineita he eivät uskaltaisi heilutella puukkoja, mutta ei se aine pistä niitä puukkoja heilumaan.

:lol2:

:david:

Joo joo

oletko joskus ajanut ylinopeutta? entä punaisia päin? jos olet, olet omien (typerien) juttujesi mukaan yhteiskunnan pohjasakkaa.

jokainen ihminen on joskus rikkonut lakia joten sinun mukaasi jokainen ihminen on yhteiskunnan pohjasakkaa.
[/B]

Joo mä arvasin, että tää menee tähän. Mut en ihan rinnastais ylinopeutta tai punaisia päin ajelua huumeiden käyttöön.

En tiedä tarkaan mitä rikoslaki sanoo huumeiden viljelystä ja hallussapidosta mutta tossa Niilo esimerkissä rikos tapahtui varmaankin tossa viljelyssä ja hallussapidossa ja käyttämisessä ja eihän rikos aina kohdistu tiettyä yksityistä (henkilöä) kohtaan. Rikos on perinteisen määritelmän mukaan tunnusmerkistön mukainen, oikeuden vastainen syyllisyyttä osoittava teko. Ja tuon mukaan Niilo teki rikoksen.

Originally posted by naiskovis
Stranger, tästä aiheesta ei ole puolueetonta tutkimusta.

Oliko sulla sitten mitään perusteluja väitteellesi?

Re: Re: Re: Huumeet kuin huumeet

Originally posted by WTA
Huumeiden käyttäminen on rikos. => Huumeidenkäyttäjät ovat rikollisia. => Huumeidenkäyttäjät eivät ole kunnon kansalaisia. Oli sitten provosoivaa tai ei.

Aika paksua puhetta. Varsinki täällä. Roinaaminenhan tunnetusti on myös rikos.

Re: Re: Re: Re: Huumeet kuin huumeet

Originally posted by PushPoP
Aika paksua puhetta. Varsinki täällä. Roinaaminenhan tunnetusti on myös rikos.

Sorry, roinaaminen ei ole rikos.

Mun pointti ei ollut se, kuinka moni on kokeillut vaan se, ovatko he kaikki rikollisia.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom