protsku
Banned
JohnnyB sanoi:Tämä on vanha viestiketju ja luotu ennen tuota mainittua sääntöpäivitystä.
Kiitos, tämä selvensi asiaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
JohnnyB sanoi:Tämä on vanha viestiketju ja luotu ennen tuota mainittua sääntöpäivitystä.
protsku sanoi:Huomasin juuri että Muay Thai oli 18-vuotiaan arvovaltaansa vedoten laittanut minulle negatiivista reputationia siitä kun en hyväksy edes ns. mietoja huumeita. Perustelin tämän mielipiteen tuossa edellä sillä että huume kuin huume, jakelusta vastaavat rikollisorganisaatiot. Jos tukee huumeita niin tukee rikollisuutta.
Vai niin. I disagree. Muista myös että Suomessa kuolee alkoholiin 3500 ihmistä joka vuosi. Huumausainekeskustelua en viitsi sun kanssas enempää vatvoa sillä veisin sun virtuaaliuskottavuutes lopullisesti,vaan alan kattoon lätkämatsin loppuun kun kärpät toivonmukaan vie voiton. Pieceprotsku sanoi:Alkoholistit eivät tarvitse mitään hoitolistoja tai klinikoita
MuayThai sanoi:Voi vittu
protsku sanoi:Alkoholistit eivät tarvitse mitään hoitolistoja tai klinikoita, säännöllinen käynti aa-palavereissa riittää. Tunnen kavereita jotka ovat olleet vuosikymmeniä raittiina. Narkomaaneille on olemassa vastaavat ryhmät mutta jostain syystä heille tuo huumeista raittiina pysyminen näyttää olevan huomattavasti vaikeampaa, mistähän tämä johtuu?
Ensinnäkin, se että viina ja heroiini olisivat yhtä addiktiivisia ei voi pitää mitenkään paikkaansa. Viinasta pääsee eroon jos haluaa, heroiini on taas sellainen aine että siitä pääsee eroon vain ruumisarkussa. Toiseksi, puhuminen pelkästään addiktiivisuudesta ei kerro päihteen vaaroista yhtään mitään. Harva meistä on kuollut yhteen kaljatuoppiin. Yhdestä heroiinipiikistä on taas lähtenyt monen henki.
protsku sanoi:Kuka tahansa täysi-ikäinen saa ostaa viinaa eikä hän näin tehdessään tee rikosta. Huumausaineitten ostaminen ja hallussapitäminen on laissa rangaistava teko. Lähtökohtaisesti siis jokainen huumeita käyttävä on samalla rikollinen. Tämä on sen verran iso ero että jokaisen pitäisi tajuta asia.
Alkoholistit eivät tarvitse mitään hoitolistoja tai klinikoita, säännöllinen käynti aa-palavereissa riittää. Tunnen kavereita jotka ovat olleet vuosikymmeniä raittiina. Narkomaaneille on olemassa vastaavat ryhmät mutta jostain syystä heille tuo huumeista raittiina pysyminen näyttää olevan huomattavasti vaikeampaa, mistähän tämä johtuu?
Ensinnäkin, se että viina ja heroiini olisivat yhtä addiktiivisia ei voi pitää mitenkään paikkaansa. Viinasta pääsee eroon jos haluaa, heroiini on taas sellainen aine että siitä pääsee eroon vain ruumisarkussa. Toiseksi, puhuminen pelkästään addiktiivisuudesta ei kerro päihteen vaaroista yhtään mitään. Harva meistä on kuollut yhteen kaljatuoppiin. Yhdestä heroiinipiikistä on taas lähtenyt monen henki.
Kuinka monta tapausta tiedätte joissa alkoholisti on ruvennut tekemään automurtoja ja muita rikoksia rahoittaakseen juomisen?
Viina on hirveä aine mutta keskimäärin holistit kuolevat vasta tuossa 45-55 vuotiaina jos ovat juoneet sen 30-35 vuotta putkeen. Vastaavasti suurin osa narkkareista kuolee väkivaltaisesti tai yliannostukseen jo alle 30-vuotiaana.
MuayThai sanoi:Niin ei mua hirveenä haittaa, vaikka ei ookkaa laillista pössytellä kun pössyttelen joka tapauksessa, jos joku lestalaki sen kieltää niin mitä sitte.
protsku sanoi:Tähän asenteeseen törmää joka kerta kun törmää narkkariin.
protsku sanoi:No sama homma täällä eli oon aina maksanut TV-luvan vaikka toisinaan rahatilanne on ollut niin surkea että itkuksi on mennyt.....
Penneck sanoi:Itse olin viinahuuruissa 8 vuotta, mutta nyt selvinpäin 6 kuukautta. Lopetin kertaheitolla eikä mieli tee yhtään. En tullut uskoon tai joutunut poseen...aloin treenaamaan Olen satavarma etten tässä elämässä aloita suurkulutusta enää. Luonnonoikkuko...?
kata sanoi:Protsku: Vertaistukiryhmät niin alkoholisteille kuin narkomaaneillekin ovat ehdottoman hyvä asia niille ihmisille ketkä haluavat eroon päihteistä.
Oliko postisi idea siis kertoa toimintatavasta siellä vai mitä halusit kertoa? (Menikö minulta siis jotain ohi... )
Jepjep!protsku sanoi:Postini idea oli siinä että virallisen hoito-organisaation tarjoaman katkon ja a-klinikan lisäksi on aa- ja na-palavereita joissa tarjotaan vertaistukea. Halusin myös korostaa sitä että tunnen kymmeniä ihmisiä jotka eivät ole löytäneet raittiutta a-klinikalta vaan vasta palavereista.
;)
Vai pyrit saamaan kommentini painoarvoa pois rinnastamalla mut narkkariksi,ja äsken koitit sitä samaa vedoten ikääni? No onnea vaan valitsemallesi tielle ja kuka se nyt provosoi? :lol2: Mahtavaa argumentointia. Jos otit nokkiisi siitä mun ensimmäisestä kommentista niin lohdutan ja sanon että kyllä se on ihan yleistä ja normaalia alkoholiongelmaisilla tuomita narkkarit, mutta ehkä jonain päivänä mielipiteesi muuttuu kun itsetuntosi kohoaa.protsku sanoi:Tähän asenteeseen törmää joka kerta kun törmää narkkariin.
Penneck sanoi:Olen satavarma etten tässä elämässä aloita suurkulutusta enää. Luonnonoikkuko...?
tikrulainen sanoi:ps. suomessa ON vanhentunut huumelaki, meilläpäin halutaan sulkea silmät ja antaa kaikkien kukkien kukkia "takapihalla", ja pidetään etupiha siistinä.. pah(!) sanon minä.