Tässä tulee vastinetta koko ketjun varrella silmiin pistäneisiin viesteihin. Teksti on kirjoitettu suonensisäisesti nautitun amfetamiinin vaikutuksen alaisena, tuskin selvinpäin olisin vaivautunut tätä paskaa lukemaan läpi. Jospa hyvät ihmiset edes vaivautuisitte jotain ihan perusjuttuja noista hUUmeista ottamaan selville ennenkuin julistatte totuuksianne... Eivät kaikki laittomia nautintoaineita käyttävät ole narkomaaneja tai muutenkaan ongelmallisia tapauksia. En minäkään ole hakannut ketään tai varastanut mitään viimeisen ~40 tunnin aikana jotka amfetamiinin vaikutuksen alaisena olen ollut, enkä toki koskaan aiemminkaan. Niin, ja ensimmäistä kertaa lähes puoleen vuoteen kyseiseen nautintoaineeseen olen koskenut, eikä moneen kuukauteen ole tullut muita huumeita käytettyä kuin alkoholia, että eipä se aina sittenkään ole varma koukku ja kuolema heti kun koskee muuhun kuin viinaan ja tupakkaan. Sopii tutkailla vaikkapa
www.paihdelinkki.fi sivuston keskustelu-forumia, voi kummasti käsitys muutamista laittomista nautintoaineista muuttua kun saa peruskoulun kauhuvalistusta asiallisempaa tietoa.
"Tuota noin, eikö joku "enkelipöly" nimellä kulkeva huume anna "supervoimat"? Tällaista olen kuullut, ja ehdottihan se poliisikin Terminator ykkösessä että tämä sarah connorin jahtaaja olisi enkelipölyä vetänyt kun on niin haavoittumaton "
Kyseessä pcp, jota ei käytännössä käytetä ollenkaan suomessa.
"Tohon ihminen pystyy normaalisti käyttämään n.30% voimavaroistaan 60% alkoholin vaikutuksen alaisena ja 90%huumeiden vaikutuksen alaisena.
Tämän olen jostain kuullut."
Pari sekuntia voisi ajatella ennenkuin tuollaisia heittää.. Ei tule mieleenkään että huumeita on erilaisia, ja myös alkoholi on yksi niistä. Ei se ihan niin mene että piri ja heroiini molemmat antavat "90% voimabuustin" kun molemmat ovat huumeita...
"Sitten vaan kovat otteet käyttöön. Silmät puhki, kyynärpäätä niskaan, kurkkutorvi murskaksi, kuristukset käyttöön, tärykalvot puhki korva-avareilla, nenä pään sisään, sormet katki, ranne poikki, jänteet voi purra poikki, kylkiluut rikki, potkuja kiveksille, hyvät lyönnit maksaan ja munuaisiin, potkuja polviin... Jos joku osaa hyvät lukot tai sidonnat niin hyvä juttu. Mun olisi pakko käyttää noita edellä mainittuja jos näyttäisi liian uhkaavalta. Crackhead may cry!"
Tuskin olet koskaan edes tappelua nähnyt muuten kuin tv:ssä. Naurettavaa uhoamista, ja suomessa ei myöskään crackia käytännössä käytetä.
"Näinhän se menee.
Ikinä en oo huumedillejä "kohdannu", mutta joku joskus neuvoi, että ei kannata katsoa pilvessä tms. olevaa kaveria suoraan silmiin, kovassa agressa oleva pilviveikko ottaa sen heti "haasteena". Kuulostaa uskottavalta"
"Pilvi"=kannabis, jonka vaikutuksen alaisena ihminen on melko lailla kykenemätön ja haluton väkivaltaan, pikemminkin paukuissa vain jumitetaan sohvalla ja naureskellaan. "Pilviveikko" ei todellakaan ole mikään aggressiivinen idiootti joka huvikseen hakkaa väärällä tavalla katsovia ihmisiä, kuten surullisen usein känniset tekevät.
"BTW:
Tuo PCP:hän on yksi extaasin kolmesta vai oliko se nyt neljästä vaikuttavasta ainesosasta.."
Tähän joku jo vastasikin, eli pcp ja mdma (=extaasi) ovat kaksi eri ainetta. Ekstaasina myytävistä pillereistä toki saattaa teoriassa löytyä pcp:tä, en ole varma kun en pcp:stä juurikaan tiedä, mitäpä siitä kun ei sitä suomessa varmasti vastaan tule.
"Joo ei narkkareita voi lyödä, nehän kuolee siihen"
Oliko tuo nyt edes postaamisen arvoinen kommentti ? Hohhoijaa..
"Humalassakin tietysti ollaan sekaisin, mutta eiköhän nuo tietyt huumeet ole hiukan voimakkaampia ja vaikuttavat eri tavalla kuin alkoholi. Alkoholi on erittäin laajasti käytössä, joten rikollisuus on humalaisten puolelta suurempi. Jos huumeet omaisivat yhtä laajan käytön niin tuskin täällä mikään enää toimisi ja ihmiset tappaisivat toisiaan kun kilpailevat, kuka saa piikin itselleen. Eli tarkoitan sitä, että huumeet ovat paljon pahempi asia kuin alkoholi. En tietysti kannata humalatiloja, mutta jos pitää valita, että joko huumeet tai alkoholi niin kyllä se alkoholi mielummin ainakin minun mielestä."
Tuliko mieleenkään etteivät "huumeet" ole vain yksi sama aine? Niitä huumeita on katsos melkoinen määrä erilaisia ja todella monet ovat alkoholia haitattomampia, esimerkiksi kannabis on joka suhteessa alkoholia parempi vaihtoehto. Laittomuutta nyt lukuunottamatta, vaan eiköhän suomessa tajuta vielä joskus lukuisien muiden maiden tapaan että kieltolaki ei toimi.
"Mua ei huumeet ja niiden vaikutukset oikein kiinnosta vaan mä olen sitä mieltä, että huumevempulat on huumevempuloita, vaikka voissa paistais, käytti sitten mitä tahansa, vaikka sitten "pilvee" tms. Jos joku käyttää tällaista "lievää" huumetta niin mulle se on aina sama paska huumeidenkäyttäjä, yhteiskunnan pohjasakkaa. Huumeita ei tarvi erotella sen tarkemmin, on joko huumetta tai ei. Jotkut huumevempulat perustelee huumeita sillä, että Amsterdamissa tai jossakin jotkut (mitkä lie) huumeet on sallittuja ja että ne on vähemmän haitallisia kuin esim. tupakka. No jos se jossakin on sallittua niin menkööt sitten sinne meitä kunnon kansalaisia häiritsemästä."
Perusteluja olisi toki mukava kuulla kun haukut lyttyyn suuren määrän ihmisiä... Kerro toki miten vaikkapa joku satunnaisesti pilveä polttava on "huumevempula" ja "yhteiskunnan pohjasakkaa" ? 1/3 amerikkalaisista on joskus polttanut kannabista (lähde: DEA:n nettisivut), suomalaisistakin luku lienee 20% paikkeilla, ovatko he kaikki pohjasakkaa ?
"Onhan tämä tarina kuultu tuhanteen kertaan; mutta eikös ne huumeidenkäyttäjät yleensä aloita "lievistä" huumeista ja kohta mukaan kuvioon tulevat aina vaan kovemmat aineet. Ja tämä taas johtaa muuhun rikollisuuteen. Mun mielestä Suomessa on asiat melko hyvin, ainakin huumeiden osalta, huumeiden täysikielto toimii hyvin. Miten se nyt menikään: "annoin pikkusormen, se vei koko käden"
99,99% on aloittanut joko alkoholista tai tupakasta. Ja toisekseen, jos tajuttaisiin laillistaa kannabis niin sitä kokeilevien/käyttävien suuri joukko ei joutuisi tekemisiin rikollisten kanssa, eikä olisi niin suuri riski kokeilla muita aineita joita varmasti tyrkytetään useasti pilveä ostaessa.
"Kuningas alkoholi, huume joka tekee ihmistä väärin käytettynä kuolaavia idiootteja!!!Alkoholi on myös ainoa laillinen huume, tupakka mukaan lukien...
Suomalaisilla on niin kovin mustavalkoinen ajatusmaaiilma tässä asiassa.Mielestäni kaikki paihteet samaa paskaa, lopputulos väärinkäytettynä sama"
Saahan sitä montaa muutakin huumesta laillisesti, esim. apteekista saa eräitä morfiinijohdannaisia sisältäviä lääkkeitä ilman reseptiä.
"Pakko se raja on silti johonkin vetää ja helpointa on, että suljetaan kaikki pois.
Ei nuori ihminen välttämättä vielä tajua kannabiksen ja kokaiinin eroa ja otetaan sitten sitä mitä saadaan, maksoi mitä maksoi."
Ei tajua varmasti, ainakaan suomen nykyisen huumevalistuksen avulla. Jos voitaisiin jättää se valehteleminen ja pelotteleminen ja puhua asiaa, ja ehkä jopa tunnustaa se tosiasia ettei kannabiksella ole juurikaan merkittäviä haittoja niin maailma olisi taas vähän parempi paikka elää. Ja jos sitä kannabista saisi laillisesti niin ei olisi tarve olla kovempia huumeita myyvien rikollisten kanssa tekemisissä, jolloin ei niin helposti kovempiin kajoaisi.
"Tiedoksi vaan että kova huumehemmo ei osaa eikä pysty hahmottamaan todellisuutta niin hyvin etteikö kohde pysty pakenemaan paikalta. Niiden järki ei yksinkertaisesti pelaa riittävän hyvin.
Miksi siis leikkiä luunmurskaajaa ja saada tuomio hätävarjelun liioittelemisesta vai aiotteko todella odottaa että huumehörhö tuikkaa puukon kylkienne väliin ennenkuin teette nämä polvi sisään temput jne.. ?? Ei paljon päätä pakota, heh."
Niin naurettava juttu etten viitsi sen enempää edes kommentoida.
"Tavalliset korkeamoraaliset ihmiset, jotka käyttävät korkeintaa mietoja päihteitä, kuten alkoholia, sitäkin toki oikein? "
"Mieto" ?? Käytännössä eniten päätäsekoittava ja aggressiivisuutta aiheuttava aine jota suomessa käytetään, kohtuukäytön ollessa kyseessä. Toki pirinisti on helposti yhtä hullu kuin humalainen, mutta kohtuukäytössä alkoholi on yksi kovimpia aineita. Psykedeelit sitten asia erikseen, ne sekoittavat enemmänkin joissain tapauksissa, mutta näiden mahdollinen haitallinen vaikutus ei pahemmin ulotu muihin kuin käyttäjään itseensä. Riippuvuutta aiheuttaa alkoholi kohtalaisesti, käyttäjän terveyden kannalta ei suoranaisesti ole kaiken haitallisimmasta päästä mutta tapaturma/turpaansaamis/turpaanantamis riski on suurimmasta päästä.
"kaikkihan varmasti tietää että jo 70- luvulla presidentti Nixon asetti komitean tutkimaan tätä kannabis nimistä huumetta.
Tutkimusten jälkeen komitea suositteli kannabiksen laillistamista.
Nixon pelimiehenä ei lukenut edes tuloksia vaan käynnisti kaikkien aikojen suurimman huumeiden vastaisen operaation.
Tähän aikaan tais olla myös niitä hiippareita joita myös hipeiksi sanotaan.
Kaikki myös varmasti tietää että hipit olivat kuuluisia siitä että pilvi lsd yms. maistui, olivatko hipit kuuluisia tekemistään raiskauksista/pahoinpitelyistä?"
Aivan, noita asioita sopii jokaisen hetki miettiä.
"Ja kun alkoholi ei ole riittänyt on pitänyt vetää enemmän ja sit kovempaa.."
Kovempaa? Niinkuin mitä? Alkoholi on kovimpia vaikutukseltaan, minä ja monet muut käytämme laittomia nautintoaineita koska haluamme muunkinlaisia päihde-kokemuksia kuin humala, joka on varsin tylsä, ja usein aivan liian sekava olotila.
"Mutta mielestäni huumeet ovat pahempi ongelma, koska suurempi osa huumeiden käyttäjistä tekee myös rikoksia. Puhumattakaan järjestäytyneestä rikollisuudesta mikä huumeisiin liittyy."
Laittomuuden ansiota, olisi ehkä syytä edes se kannabis jo vapauttaa niin ei tarvisi olla tekemisissä järjestäytyneen rikollisuuden kanssa saadakseen joskus rentoutua pilven parissa.
"Halvinta, näin retorisesti, olisi käyttää vesuria ja jauhaa jäännökset lannoitteeksi tai lokinrehuksi. Tämä varoituksena kaikille niille, jotka aikovat ansaita myymällä huumeita lapsilleni"
Tapa lähin kauppias tai huoltamonpitäjä, mokoma myy taatusti vaarallista, riippuvuutta aiheuttavaa erittäin voimakasta huumausainetta (=alkoholi) lapsillesi viimeistään 18 vuoden iässä, tupakasta nyt puhumattakaan...
"Saattaa sinullakin suhtautuminen asiaan muuttua, kun joku lähipiiristäsi menee täysin rappiolle ja rupeaa rännäämään."
Rännääminen ei ole vielä rappion merkki, jos olisi niin tuskin minulla olisi edessäni tietokonetta jolla kirjoittelisin vastineita kaiken maailman nettihöpinöihin. Ränniin kun olen tässä muutamankin kerran tullut heittäneeksi parin päivän sisään, piriä. En silti usko kovin ongelmakäyttäjä olevani, edellisestä kerrasta pirin kanssa lähemmäs puoli vuotta, ja seuraavaan luultavasti menee ainakin sen verran, enkä ole muitakaan laittomia nautintoaineita käyttänyt 2-3kk.
Pitäisi oikeastaan väsätä tähän vielä jonkinlainen lausunto huumausaineista noin yleensä, mutta menen kyllä mieluummin nyt potkimaan pari mummoa että saisin lisää rahaa huumeisiin ja raiskaan ne että varmasti saavat kaikki 8 tartuntatautiani, aidsista alkaen. Kyllä, se minun on tehtävä kun kerran olen hullu ja todellisuudentajuni jne menettänyt narkkari jonka elämän täyttää huumausaine... :evil: