..tun huumehörhöt!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja msi80
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Viimeksi viime viikolla menin puuttumaan tilanteeseen, jossa erästä miestä kohdeltiin epäoikeudenmukaisesti. Jouduin kuitenkin lähtemään lipettiin, kun kaksmetrinen satakiloinen aggrehumalassa oleva korsto alkoi käymään päälle ja mulla oli vielä lapset mukana. Että viitsii tulla kohti, kun on itseään paljon pienempi nainen lapsineen siinä. Homma jäi kaivelemaan ja vieläkin pelkään, että jos toi kaiffari tulee kadulla vastaan kun asuu täällä päin ja se on 24/7 kännissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by luudanvarsi
Kyseiset väitteeet perustuvat mielipiteeseen. Mistä tahansa farmakologian tai päihdelääketieteen alan kirjasta on löydettävissä totuus: heroiini on erittäin nopeasti riippuvuutta aiheuttava aine, henkilö voi jäädä "koukkuun" jo muutamasta käyttökerrasta. Heroiinin vieroitusoireet, jotka voivat olla hengenvaarallisia ja ovat sitä voimakkaammat mitä enemmän henkilö on ainetta käyttänyt, ovat nykylääketieteen mukaan parhaiten hoidettavissa korvaavalla aineella, kuten Subutexillä. Subutexiinkin voi luonnollisesti jäädä "koukkuun", onhan se heroiininkaltainen aine. Minkään farmakologian alan tietämyksen mukaan se ei aiheuta riippuvuutta nopeammin kuin heroiini. Subutexin vieroitusoireet eivät ole voimakkaammat kuin heroiinin vieroitusoireet.

Hannu Alho - Ylilääkäri, Puheenjohtaja
Antti Holopainen - Ylilääkäri, Sihteeri, Päihdelääketieteen yhdistys

Tuo teksti on kaapattu vissiin IL:n sivuilta.

En tiedä oletko itse väärässä vai onko nuo YLIlääkärit väärässä mutta jompikumpi kuintenkin on.

Ja mitä nyt olen lukenut noitten subun käyttäjien kommentteja niin sekin osoittaa sen että sillä ei ole voimakkaammat reflat kun heroiinilla.
:thumbs:

Mitä olen itse kuullut käyttäjiltä on subu viekkarit aivan yhtä ikävät kuin heroiinin osalta. Riippuvuuden syntymisen nopeudesta en mitään sanonutkaan. Mutta subun osalta isompi pointti on se että viekkarit kestää pidempään kuin heroiinissa.

Tämä on mun mielipide ja voin olla myös väärässä.

Originally posted by Jortsu
My ass, itse ovat ajautuneet siihen tilaan, kukaan ei pakota ihmistä käyttämään huumeita. Sympatiat aika vähissä...

Aivan kuin jokainen saatanan röökin vetäjä on aiheuttanut keuhkosyöpänsä...kuolkoon pois mitä sitä leikkaamaan. Omapa on mokansa... juuh,,.huh mitä järjenjuoksua joillain..:curs:

Originally posted by maximillian
Aivan kuin jokainen saatanan röökin vetäjä on aiheuttanut keuhkosyöpänsä...kuolkoon pois mitä sitä leikkaamaan. Omapa on mokansa... juuh,,.huh mitä järjenjuoksua joillain..:curs:

Jep ja kaikkien ylilihavien ihmisten tulisi maksaa läskiveroa, koska on todennäköistä, että he tulevat käyttämään enemmän julkisia terveydenhoitopalveluja kuin normaalipainoiset ihmiset... Itsehän lihavuutensa ovat aiheuttaneet...

Tässä tulee vastinetta koko ketjun varrella silmiin pistäneisiin viesteihin. Teksti on kirjoitettu suonensisäisesti nautitun amfetamiinin vaikutuksen alaisena, tuskin selvinpäin olisin vaivautunut tätä paskaa lukemaan läpi. Jospa hyvät ihmiset edes vaivautuisitte jotain ihan perusjuttuja noista hUUmeista ottamaan selville ennenkuin julistatte totuuksianne... Eivät kaikki laittomia nautintoaineita käyttävät ole narkomaaneja tai muutenkaan ongelmallisia tapauksia. En minäkään ole hakannut ketään tai varastanut mitään viimeisen ~40 tunnin aikana jotka amfetamiinin vaikutuksen alaisena olen ollut, enkä toki koskaan aiemminkaan. Niin, ja ensimmäistä kertaa lähes puoleen vuoteen kyseiseen nautintoaineeseen olen koskenut, eikä moneen kuukauteen ole tullut muita huumeita käytettyä kuin alkoholia, että eipä se aina sittenkään ole varma koukku ja kuolema heti kun koskee muuhun kuin viinaan ja tupakkaan. Sopii tutkailla vaikkapa www.paihdelinkki.fi sivuston keskustelu-forumia, voi kummasti käsitys muutamista laittomista nautintoaineista muuttua kun saa peruskoulun kauhuvalistusta asiallisempaa tietoa.

"Tuota noin, eikö joku "enkelipöly" nimellä kulkeva huume anna "supervoimat"? Tällaista olen kuullut, ja ehdottihan se poliisikin Terminator ykkösessä että tämä sarah connorin jahtaaja olisi enkelipölyä vetänyt kun on niin haavoittumaton "

Kyseessä pcp, jota ei käytännössä käytetä ollenkaan suomessa.

"Tohon ihminen pystyy normaalisti käyttämään n.30% voimavaroistaan 60% alkoholin vaikutuksen alaisena ja 90%huumeiden vaikutuksen alaisena.
Tämän olen jostain kuullut."

Pari sekuntia voisi ajatella ennenkuin tuollaisia heittää.. Ei tule mieleenkään että huumeita on erilaisia, ja myös alkoholi on yksi niistä. Ei se ihan niin mene että piri ja heroiini molemmat antavat "90% voimabuustin" kun molemmat ovat huumeita...

"Sitten vaan kovat otteet käyttöön. Silmät puhki, kyynärpäätä niskaan, kurkkutorvi murskaksi, kuristukset käyttöön, tärykalvot puhki korva-avareilla, nenä pään sisään, sormet katki, ranne poikki, jänteet voi purra poikki, kylkiluut rikki, potkuja kiveksille, hyvät lyönnit maksaan ja munuaisiin, potkuja polviin... Jos joku osaa hyvät lukot tai sidonnat niin hyvä juttu. Mun olisi pakko käyttää noita edellä mainittuja jos näyttäisi liian uhkaavalta. Crackhead may cry!"

Tuskin olet koskaan edes tappelua nähnyt muuten kuin tv:ssä. Naurettavaa uhoamista, ja suomessa ei myöskään crackia käytännössä käytetä.

"Näinhän se menee.
Ikinä en oo huumedillejä "kohdannu", mutta joku joskus neuvoi, että ei kannata katsoa pilvessä tms. olevaa kaveria suoraan silmiin, kovassa agressa oleva pilviveikko ottaa sen heti "haasteena". Kuulostaa uskottavalta"

"Pilvi"=kannabis, jonka vaikutuksen alaisena ihminen on melko lailla kykenemätön ja haluton väkivaltaan, pikemminkin paukuissa vain jumitetaan sohvalla ja naureskellaan. "Pilviveikko" ei todellakaan ole mikään aggressiivinen idiootti joka huvikseen hakkaa väärällä tavalla katsovia ihmisiä, kuten surullisen usein känniset tekevät.

"BTW:
Tuo PCP:hän on yksi extaasin kolmesta vai oliko se nyt neljästä vaikuttavasta ainesosasta.."

Tähän joku jo vastasikin, eli pcp ja mdma (=extaasi) ovat kaksi eri ainetta. Ekstaasina myytävistä pillereistä toki saattaa teoriassa löytyä pcp:tä, en ole varma kun en pcp:stä juurikaan tiedä, mitäpä siitä kun ei sitä suomessa varmasti vastaan tule.

"Joo ei narkkareita voi lyödä, nehän kuolee siihen"

Oliko tuo nyt edes postaamisen arvoinen kommentti ? Hohhoijaa..

"Humalassakin tietysti ollaan sekaisin, mutta eiköhän nuo tietyt huumeet ole hiukan voimakkaampia ja vaikuttavat eri tavalla kuin alkoholi. Alkoholi on erittäin laajasti käytössä, joten rikollisuus on humalaisten puolelta suurempi. Jos huumeet omaisivat yhtä laajan käytön niin tuskin täällä mikään enää toimisi ja ihmiset tappaisivat toisiaan kun kilpailevat, kuka saa piikin itselleen. Eli tarkoitan sitä, että huumeet ovat paljon pahempi asia kuin alkoholi. En tietysti kannata humalatiloja, mutta jos pitää valita, että joko huumeet tai alkoholi niin kyllä se alkoholi mielummin ainakin minun mielestä."

Tuliko mieleenkään etteivät "huumeet" ole vain yksi sama aine? Niitä huumeita on katsos melkoinen määrä erilaisia ja todella monet ovat alkoholia haitattomampia, esimerkiksi kannabis on joka suhteessa alkoholia parempi vaihtoehto. Laittomuutta nyt lukuunottamatta, vaan eiköhän suomessa tajuta vielä joskus lukuisien muiden maiden tapaan että kieltolaki ei toimi.

"Mua ei huumeet ja niiden vaikutukset oikein kiinnosta vaan mä olen sitä mieltä, että huumevempulat on huumevempuloita, vaikka voissa paistais, käytti sitten mitä tahansa, vaikka sitten "pilvee" tms. Jos joku käyttää tällaista "lievää" huumetta niin mulle se on aina sama paska huumeidenkäyttäjä, yhteiskunnan pohjasakkaa. Huumeita ei tarvi erotella sen tarkemmin, on joko huumetta tai ei. Jotkut huumevempulat perustelee huumeita sillä, että Amsterdamissa tai jossakin jotkut (mitkä lie) huumeet on sallittuja ja että ne on vähemmän haitallisia kuin esim. tupakka. No jos se jossakin on sallittua niin menkööt sitten sinne meitä kunnon kansalaisia häiritsemästä."

Perusteluja olisi toki mukava kuulla kun haukut lyttyyn suuren määrän ihmisiä... Kerro toki miten vaikkapa joku satunnaisesti pilveä polttava on "huumevempula" ja "yhteiskunnan pohjasakkaa" ? 1/3 amerikkalaisista on joskus polttanut kannabista (lähde: DEA:n nettisivut), suomalaisistakin luku lienee 20% paikkeilla, ovatko he kaikki pohjasakkaa ?

"Onhan tämä tarina kuultu tuhanteen kertaan; mutta eikös ne huumeidenkäyttäjät yleensä aloita "lievistä" huumeista ja kohta mukaan kuvioon tulevat aina vaan kovemmat aineet. Ja tämä taas johtaa muuhun rikollisuuteen. Mun mielestä Suomessa on asiat melko hyvin, ainakin huumeiden osalta, huumeiden täysikielto toimii hyvin. Miten se nyt menikään: "annoin pikkusormen, se vei koko käden"

99,99% on aloittanut joko alkoholista tai tupakasta. Ja toisekseen, jos tajuttaisiin laillistaa kannabis niin sitä kokeilevien/käyttävien suuri joukko ei joutuisi tekemisiin rikollisten kanssa, eikä olisi niin suuri riski kokeilla muita aineita joita varmasti tyrkytetään useasti pilveä ostaessa.

"Kuningas alkoholi, huume joka tekee ihmistä väärin käytettynä kuolaavia idiootteja!!!Alkoholi on myös ainoa laillinen huume, tupakka mukaan lukien...
Suomalaisilla on niin kovin mustavalkoinen ajatusmaaiilma tässä asiassa.Mielestäni kaikki paihteet samaa paskaa, lopputulos väärinkäytettynä sama"

Saahan sitä montaa muutakin huumesta laillisesti, esim. apteekista saa eräitä morfiinijohdannaisia sisältäviä lääkkeitä ilman reseptiä.

"Pakko se raja on silti johonkin vetää ja helpointa on, että suljetaan kaikki pois.
Ei nuori ihminen välttämättä vielä tajua kannabiksen ja kokaiinin eroa ja otetaan sitten sitä mitä saadaan, maksoi mitä maksoi."

Ei tajua varmasti, ainakaan suomen nykyisen huumevalistuksen avulla. Jos voitaisiin jättää se valehteleminen ja pelotteleminen ja puhua asiaa, ja ehkä jopa tunnustaa se tosiasia ettei kannabiksella ole juurikaan merkittäviä haittoja niin maailma olisi taas vähän parempi paikka elää. Ja jos sitä kannabista saisi laillisesti niin ei olisi tarve olla kovempia huumeita myyvien rikollisten kanssa tekemisissä, jolloin ei niin helposti kovempiin kajoaisi.

"Tiedoksi vaan että kova huumehemmo ei osaa eikä pysty hahmottamaan todellisuutta niin hyvin etteikö kohde pysty pakenemaan paikalta. Niiden järki ei yksinkertaisesti pelaa riittävän hyvin.
Miksi siis leikkiä luunmurskaajaa ja saada tuomio hätävarjelun liioittelemisesta vai aiotteko todella odottaa että huumehörhö tuikkaa puukon kylkienne väliin ennenkuin teette nämä polvi sisään temput jne.. ?? Ei paljon päätä pakota, heh."

Niin naurettava juttu etten viitsi sen enempää edes kommentoida. :kakka:

"Tavalliset korkeamoraaliset ihmiset, jotka käyttävät korkeintaa mietoja päihteitä, kuten alkoholia, sitäkin toki oikein? "

"Mieto" ?? Käytännössä eniten päätäsekoittava ja aggressiivisuutta aiheuttava aine jota suomessa käytetään, kohtuukäytön ollessa kyseessä. Toki pirinisti on helposti yhtä hullu kuin humalainen, mutta kohtuukäytössä alkoholi on yksi kovimpia aineita. Psykedeelit sitten asia erikseen, ne sekoittavat enemmänkin joissain tapauksissa, mutta näiden mahdollinen haitallinen vaikutus ei pahemmin ulotu muihin kuin käyttäjään itseensä. Riippuvuutta aiheuttaa alkoholi kohtalaisesti, käyttäjän terveyden kannalta ei suoranaisesti ole kaiken haitallisimmasta päästä mutta tapaturma/turpaansaamis/turpaanantamis riski on suurimmasta päästä.

"kaikkihan varmasti tietää että jo 70- luvulla presidentti Nixon asetti komitean tutkimaan tätä kannabis nimistä huumetta.

Tutkimusten jälkeen komitea suositteli kannabiksen laillistamista.

Nixon pelimiehenä ei lukenut edes tuloksia vaan käynnisti kaikkien aikojen suurimman huumeiden vastaisen operaation.

Tähän aikaan tais olla myös niitä hiippareita joita myös hipeiksi sanotaan.

Kaikki myös varmasti tietää että hipit olivat kuuluisia siitä että pilvi lsd yms. maistui, olivatko hipit kuuluisia tekemistään raiskauksista/pahoinpitelyistä?"

Aivan, noita asioita sopii jokaisen hetki miettiä.

"Ja kun alkoholi ei ole riittänyt on pitänyt vetää enemmän ja sit kovempaa.."

Kovempaa? Niinkuin mitä? Alkoholi on kovimpia vaikutukseltaan, minä ja monet muut käytämme laittomia nautintoaineita koska haluamme muunkinlaisia päihde-kokemuksia kuin humala, joka on varsin tylsä, ja usein aivan liian sekava olotila.

"Mutta mielestäni huumeet ovat pahempi ongelma, koska suurempi osa huumeiden käyttäjistä tekee myös rikoksia. Puhumattakaan järjestäytyneestä rikollisuudesta mikä huumeisiin liittyy."

Laittomuuden ansiota, olisi ehkä syytä edes se kannabis jo vapauttaa niin ei tarvisi olla tekemisissä järjestäytyneen rikollisuuden kanssa saadakseen joskus rentoutua pilven parissa.

"Halvinta, näin retorisesti, olisi käyttää vesuria ja jauhaa jäännökset lannoitteeksi tai lokinrehuksi. Tämä varoituksena kaikille niille, jotka aikovat ansaita myymällä huumeita lapsilleni"

Tapa lähin kauppias tai huoltamonpitäjä, mokoma myy taatusti vaarallista, riippuvuutta aiheuttavaa erittäin voimakasta huumausainetta (=alkoholi) lapsillesi viimeistään 18 vuoden iässä, tupakasta nyt puhumattakaan...

"Saattaa sinullakin suhtautuminen asiaan muuttua, kun joku lähipiiristäsi menee täysin rappiolle ja rupeaa rännäämään."

Rännääminen ei ole vielä rappion merkki, jos olisi niin tuskin minulla olisi edessäni tietokonetta jolla kirjoittelisin vastineita kaiken maailman nettihöpinöihin. Ränniin kun olen tässä muutamankin kerran tullut heittäneeksi parin päivän sisään, piriä. En silti usko kovin ongelmakäyttäjä olevani, edellisestä kerrasta pirin kanssa lähemmäs puoli vuotta, ja seuraavaan luultavasti menee ainakin sen verran, enkä ole muitakaan laittomia nautintoaineita käyttänyt 2-3kk.

Pitäisi oikeastaan väsätä tähän vielä jonkinlainen lausunto huumausaineista noin yleensä, mutta menen kyllä mieluummin nyt potkimaan pari mummoa että saisin lisää rahaa huumeisiin ja raiskaan ne että varmasti saavat kaikki 8 tartuntatautiani, aidsista alkaen. Kyllä, se minun on tehtävä kun kerran olen hullu ja todellisuudentajuni jne menettänyt narkkari jonka elämän täyttää huumausaine... :evil:

Voi ristus... Tai no tavallaan hienoa, etta sulla toi kuula tuntuu pysyvan suhteellisen kunnossa mutta mietipas niita tuhansia muita piripaita jotka tekevat samoja hommia muutta nuppi ei luista edes sen vertaa kuin sinulla? He eivat ehka osaa ajatella tuonkaan vertaa vaan toimivat juuri painvastoin kuin sina argumenteissasi kerrot.

Ja se on kylla kiistaton tosiasia, etta huumeiden takia tehdaan jos jonkinmoisia rikoksia ja paljon. Kuten jo sanoin taidat olla keskivertoa viksumpi narkkari ja homma jotenkuten hanskassa muuta ymmarra hyva ihminen ettei kaikilla homma toimi noin hienosti vaan pitaa vain vakisin saada sita rahaa huumeisiin kun nuppia kuumottaa niin vitusti. Kiitos sinulle kei joka veit stereot autostani! :)

Mun mielestä se oli fiksu posti, eniten huumeidenkäyttäjiä haukkuu ne ketkä siitä ei tiedä yhtään mitään.

maximillian sanoi:
PCP on kyseisen aineen nimi ja käyttö kohde on hevosten nukutus.

Eikös se hevosten nukuttamiseen tarkoitettu aine ollutkaan ketamiini?

Kyllästynyt kirjoitti aika lailla asiaa, käsite "huume" on ensinnäkin hiton harhaanjohtava.

Mun kaveripiirissä aika moni käyttää kannabista ja amfetamiinijohdannaisia aika satunnaiseen tahtiin, suurin osa on hyvinkin kunnollisia ihmisiä, jotka hoitavat työnsä ja koulunsa aivan normaalisti.

En huumeidenkäyttöä jaksa sen isommin puolustella, mutta satunnaiskäyttäjän arkeen saattaa kuulua valistuksen antamasta käsityksestä poiketen jopa ihan hyvää.

Elchubagabra sanoi:
Se kiihytti itsensä ihan hulluun raivoon, ja meinas, että mulle tulee noutaja. Viimeiseen asti vältän kaikkia tappeluja, enkä nytkään provosoitunut mitenkään. Kaveri yrittää potkaista päähän.

Nää on täysin arvaamattomia ja mikään puhe ei auta näille kavereille. Jos vaikka sanot hyvää päivää niin voivat saada siitäkin raivarin. Yleensä niillä on vähintään puukko tai kirves jemmassa jossain takin hihassa...

Selittäkää mitä selitätte miedoista huumeista ja muusta paskasta, yksikään narkkari ei tuu ikinä saamaan minulta ymmärrystä.

:david:

Minun tarinani:

Mulla oli pentuna tosi vaikeeta. Meidän faija jätti meidät sillon ku mä olin neljä. Mun mutsi reagoi siihen silleen, että se alko dokaan. Meidän jääkaappi oli yleensä tosi tyhjä. Yleensä siellä oli kananmunia. Ja kaapissa oli ananasta. Niitä mä saatoin syödä päiväkausia. Sitten kun mä vanhenin, mä ajauduin vähän huonoon seuraan. Mä liityin sellaiseen jengin, jossa vaan viriteltiin mopoja ja puhuttiin tytöistä tosi alentavaan sävyyn. Sen jengin johtaja oli yksi Tomi, joka oli mun mielestä tosi pelottava. Se treenas sellasella voimatwisterillä, ja sen taki sillä oli tosi isot lihakset. Aina jos se ärsyynty jostain, niin se huus silleen tosi kovalla äänellä: "Haluutsä pataan, haluutsä pataan?!?!" En mä koskaan halunnut.

No, me oltiin siinä kerran virittelemässä niitä mopoja, kun tää Tomi sano, että nyt meidän jengi alkaa piikittämään hassista. Se oli nähnyt sen elokuvan, sen "Arpinaaman", missä on Al Pacino. Siitä se tiesi, että jos piikittää hassista, niin tulee helvetin rikkaaksi, saa nussia paljon ja sitten suhun voidaan ampua vaikka sata luotia, ja sä oot vaan silleen, että "I'm still standing, I'm still standing!"

Aluksi se homma oli jotenkin hanskassa, mutta yksi aamu tapahtui kamala käänne. Mulla oli aamulla sellainen omituinen tunne. Ihan ku mun olis tehnyt mieli jotakin. Mä mietin hirveesti, että mitä se on, mitä mun tekee mieli, ja sitten mä tajusin: Joka ikinen mun solu huusi mulle, että "syö heroiinia, syö heroiinia!" Se johtu siitä, kun mä olin ruiskutellut sitä hassista. Heroiini oli kuitenkin vitun kallista, ja mulla ei ollut siihen rahaa. No, mä varastin sitä mun äidiltä. Se oli kamalaa pettää jonkun läheisen luottamus, mutta mä yritin hokea itselleni, että "tää on vaan yks kerta, tää on vaan yks kerta!"

No, mä lähdin ettimään sitä miestä, minkä mä tiesin, että myy sitä pollea. Mä löysin sen tietenkin steissiltä. Mutta arvatkaa mitä? Se oli vaan silleen, että "sä oot joo mike (nimi muutettu) hyvä jätkä, ota tästä huumetta ilmaseksi" Vähänkö olin silleen, että "päi-vää", mutta tottakai mä otin sen huumeen. Ei se ole kato tyhmä joka antaa vaan se joka ottaa. Tässä vaiheessa mun solut oli ihan silleen räjähtämispisteessä. Ne vaan huus, että "hepoo! hepoo!". Mä tyyliin JUOKSIN sinne asematunnelin vessaan. Iskin oven kiinni, fiksasin sen huumeen sheikkerissä ja kaadoin napaani. Heti muhun levis sellanen uskomaton hyvän olon tunne. Vähän silleen ku olis ajannu viritetyllä Honda Mankilla kahtasataa ilman kypärää. Ja muna olis samaan aikaan jonkun kissan suussa!

Äkkiä mulle tuli tosi voimakas vihan tunne. Mä olin silleen, että "Mike (nimi muutettu) sä oot VOITTAMATON!" Mä olin että "vittu mä ettin sen homotwisteri-tompan käsiini ja näytän sille huumeen pelottavan mahdin". Sit mä menin sinne meidän mestalle, ja siellähän se kusipää oli. Selaili jotain saatanan bodauslehteä mulkku pystyssä. Mä menin sen eteen ja huusin sille että "Haluut SÄ pataan, haluut SÄ pataan?!?" Se selvästi pelästy mua, kun mä olin niin sekasin. (Hepon jos vetää juomalla, niin se vaikutus on varmaan TUHAT kertanen). Se lähti juoksemaan, ja mä olin silleen, että "Viddu se pelkää MUA!" Mut se hakikin sen twisterin ja vetäs mua sillä suuhun. Mutta tapahtui jotakin täysin uskomatonta: Mä en tuntenu niinku mitään! Seisoin vaan siinä ja naureskelin. Tässä vaiheessa sitä alko todella pelottamaan, ja se iski sellasen kuulakärkikynän mun oikeeseen silmään. Mä näin, että se kynä oli tulossa, mutta mä en HALUNNU väistää sitä. Ja tiettekö mitä? Mä en tuntenu vieläkään mitään! Seisoin siinä kynä silmässä ja hekottelin. Sit se lähti pakoon. Emmä viittiny sitä juosta kiinni.

Mä jatkoin sitä sekakäyttöä sitten vuosikaudet. Ja olin kyllä tosi pohjalla. Steissillä vaan notkuin. Aina jos mä näin jonkun vitun ison jätkän, mä menin sen eteen ja huusin "Haluutsäpataan, haluutsäpataan!" Ei ne koskaan halunnut. Semmoinen on huumeen pelottava mahti. Mutta kerran kävi niin, että sellainen valkotukkainen tyttö, jolla oli sellainen popliinitakki, tuli mun luo. Ja arvatkaa mitä se sano mulle? Ai ette arvaa vai? No, se sano mulle, että "Jeesus rakastaa sua. Hän kuoli ristillä vuoksesi". Samalla mut täytti tosi voimakas sellanen lämmin tunne. Vähän semmonen ku housuun kustessa. Ja mä tajusin, että aina kun mä olin syyttänyt muita, mä olin paennut itseäni. Sinä päivänä mä lopetin fiksailut, ryynittämiset ja rännittämiset. Ja mä kävin pyytää mun äidiltä ja tomilta (tääkin nimi on muuten muutettu) anteeksi. Ja ensimmäistä kertaa mun elämän aikana mä sanoin sen niin, että mä TARKOTIN sitä.

VAROKAA KAIKKI HUUMEEN PELOTTAVAA MAHTIA!!!

protsku sanoi:
Selittäkää mitä selitätte miedoista huumeista ja muusta paskasta, yksikään narkkari ei tuu ikinä saamaan minulta ymmärrystä.

Jep, mä oon ihan samaa mieltä.

ringside sanoi:
...vähän silleen ku olis ajannu viritetyllä Honda Mankilla kahtasataa ilman kypärää. Ja muna olis samaan aikaan jonkun kissan suussa! jne...

Jumalauta, nyt tuli semmoinen bon voyage -fiilis, että roiskahti vuoden -61 Chateau Petrukset kuvaputkelle. Ringside, 9 poäng! :worship:

protsku sanoi:

Sorry ny vaan mutta tuollaisen ajattelumallin omaavat henkilöt eivät yleensä tiedä noista asioista yhtään mitään, joten miksi tuollainen aivopieru pitää päästää laskeen pakkiksen tasoa? Miedot huumeet ja narkomaanit ovat sen verran kaukana toisistaan jos tarkoitat miedoilla huumeilla kannabista, että en edes ymmärrä sitä miten voit yhdistää sanan narkomaani, joka tarkoittaa huumeriippuvaista mietoja huumeita käyttävään, koska juuri miedoissa huumeissa on alhaisin addiktiopotentiaali.

Sanoit ettei narkomaanit saa sinulta ymmärrystä, tämä onkin erittäin tyypillistä alkoholisteilta ja alkoholiongelmaisilta, koska jopa tällä yhteiskunnan roskasakilla on tapana tuomita narkomaanit,koska näin he nostavat omaa itsetuntoa syyttämällä heikommassa asemassa olevia. Sitä ryhmää jota pidetään alkoholistejakin alhaisempana ihmisryhmänä. Ja muistan lukeneeni pakkikselta erään erikoisen threadin hiljan, joka todistaa väitteeni paikkaansa pitävyyden. Se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa. :hyper:

Itse pidän sekä alkoholisteja että narkomaaneja sairaina henkilöinä, jotka ovat itse hankkineet sairauden kuten tupakanpolttajatkin. Hoitaa näitä pitää, mutta hoitolistalla heidät voitaisiin siirtää sellaisten sairastuneiden alapuolelle, jotka eivät ole omaa sairautta hankkineet.

Arviot eri huumeiden addiktiopotentiaalista vaihtelevat. Vuonna 1990 amerikkalaisia päihderiippuvuuksien hoitoon erikoistuneita terveysalan ammattilaisia pyydettiin sijoittamaan päihteet addiktiivisuuden mukaiseen järjestykseen. Vastaajia pyydettiin jättämään huomiotta huumeiden saatavuus tai käytön hyväksyttävyys ja arvioimaan niitä vain sen mukaan, kuinka vaikeaa kyseisen huumeen riippuvuudesta on vapautua. Huumeita arvosteltiin asteikolla 1-100 antamalla kaikkein addiktiivisimmalle päihteelle luku 100. Kyselyn tulokset ovat seuraavat:

1. nikotiini 99
2. metamfetamiini poltettuna 98
3. krakin poltto 97
4. metamfetamiini ruiskutettuna 92
5. diatsepaami 83
6. sekobaritaali 82
7. alkoholi 81
8. heroiini 81
9. nuuskattu amfetamiini 80
10. nuuskattu kokaiini 71
11. kofeiini 70
12. PCP 57
13. marihuana 22
14. ekstaasi 20
15. psilosybiinisienet 19
16. LSD 16
17. peyote 15

(Perrine, 1996)

aivopieru loihe lautsumahan sanoi:
Sorry ny vaan mutta tuollaisen ajattelumallin omaavat henkilöt eivät yleensä tiedä noista asioista yhtään mitään, joten miksi tuollainen aivopieru pitää päästää laskeen pakkiksen tasoa? Miedot huumeet ja narkomaanit ovat sen verran kaukana toisistaan jos tarkoitat miedoilla huumeilla kannabista, että en edes ymmärrä sitä miten voit yhdistää sanan narkomaani, joka tarkoittaa huumeriippuvaista mietoja huumeita käyttävään, koska juuri miedoissa huumeissa on alhaisin addiktiopotentiaali.

Olen nähnyt 30-vuotisen elämäni aikana niin paljon alkoholisteja ja narkomaaneja että tiedän mistä puhun.

Sanoit ettei narkomaanit saa sinulta ymmärrystä, tämä onkin erittäin tyypillistä alkoholisteilta ja alkoholiongelmaisilta, koska jopa tällä yhteiskunnan roskasakilla on tapana tuomita narkomaanit, koska näin he nostavat omaa itsetuntoa syyttämällä heikommassa asemassa olevia. Sitä ryhmää jota pidetään alkoholistejakin alhaisempana ihmisryhmänä. Ja muistan lukeneeni pakkikselta erään erikoisen threadin hiljan, joka todistaa väitteeni paikkaansa pitävyyden. Se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa. :hyper:

Kuka tahansa täysi-ikäinen saa ostaa viinaa eikä hän näin tehdessään tee rikosta. Huumausaineitten ostaminen ja hallussapitäminen on laissa rangaistava teko. Lähtökohtaisesti siis jokainen huumeita käyttävä on samalla rikollinen. Tämä on sen verran iso ero että jokaisen pitäisi tajuta asia.

Itse pidän sekä alkoholisteja että narkomaaneja sairaina henkilöinä, jotka ovat itse hankkineet sairauden kuten tupakanpolttajatkin. Hoitaa näitä pitää, mutta hoitolistalla heidät voitaisiin siirtää sellaisten sairastuneiden alapuolelle, jotka eivät ole omaa sairautta hankkineet.

Alkoholistit eivät tarvitse mitään hoitolistoja tai klinikoita, säännöllinen käynti aa-palavereissa riittää. Tunnen kavereita jotka ovat olleet vuosikymmeniä raittiina. Narkomaaneille on olemassa vastaavat ryhmät mutta jostain syystä heille tuo huumeista raittiina pysyminen näyttää olevan huomattavasti vaikeampaa, mistähän tämä johtuu?

Arviot eri huumeiden addiktiopotentiaalista vaihtelevat. Vuonna 1990 amerikkalaisia päihderiippuvuuksien hoitoon erikoistuneita terveysalan ammattilaisia pyydettiin sijoittamaan päihteet addiktiivisuuden mukaiseen järjestykseen. Vastaajia pyydettiin jättämään huomiotta huumeiden saatavuus tai käytön hyväksyttävyys ja arvioimaan niitä vain sen mukaan, kuinka vaikeaa kyseisen huumeen riippuvuudesta on vapautua. Huumeita arvosteltiin asteikolla 1-100 antamalla kaikkein addiktiivisimmalle päihteelle luku 100. Kyselyn tulokset ovat seuraavat:

7. alkoholi 81
8. heroiini 81

Ensinnäkin, se että viina ja heroiini olisivat yhtä addiktiivisia ei voi pitää mitenkään paikkaansa. Viinasta pääsee eroon jos haluaa, heroiini on taas sellainen aine että siitä pääsee eroon vain ruumisarkussa. Toiseksi, puhuminen pelkästään addiktiivisuudesta ei kerro päihteen vaaroista yhtään mitään. Harva meistä on kuollut yhteen kaljatuoppiin. Yhdestä heroiinipiikistä on taas lähtenyt monen henki.

Henkilö joka rinnastaa viinan ja heroiinin syyllistyy aivopieruun myös siinä suhteessa että huumeitten jakelusta vastaavat rikolliset organisaatiot. Päihteen hinnoittelu ja laatu on täysin sattuman varaista. Ja heroiinin addiktiivisuus on sitä luokkaa että vaikka narkkarin rahat loppuu niin ainetta pitää saada. Sitten ollaan tekemässä rikoksia käytön rahoittamiseen. Ja kun nämäkään rahat eivät riitä ollaan hyvin pian tilanteessa että aletaan periä huumevelkoja väkivaltaa käyttäen.

Kuinka monta tapausta tiedätte joissa alkoholisti on ruvennut tekemään automurtoja ja muita rikoksia rahoittaakseen juomisen?

Sitten vielä yksi asia eli toleranssi - elimistö tottuu heroiinin kaltaisiin huumeisiin niin nopeasti että saman päihdyttävän vaikutuksen aikaan saamiseen tarvitaan hyvin äkkiä kymmenkertaiset annokset. Mistä kymmenkertaisesti rahaa näihin kuvioihin? Ja elimistön raja tulee kuitenkin niin äkkiä vastaan että ennemmin tai myöhemmin narkkari piikittää itselleen yliannoksen. Seuraava kuvio on hautajaiset.

Viina on hirveä aine mutta keskimäärin holistit kuolevat vasta tuossa 45-55 vuotiaina jos ovat juoneet sen 30-35 vuotta putkeen. Vastaavasti suurin osa narkkareista kuolee väkivaltaisesti tai yliannostukseen jo alle 30-vuotiaana.

Huomasin juuri että Muay Thai oli 18-vuotiaan arvovaltaansa vedoten laittanut minulle negatiivista reputationia siitä kun en hyväksy edes ns. mietoja huumeita. Perustelin tämän mielipiteen tuossa edellä sillä että huume kuin huume, jakelusta vastaavat rikollisorganisaatiot. Jos tukee huumeita niin tukee rikollisuutta.

protsku sanoi:
Kuinka monta tapausta tiedätte joissa alkoholisti on ruvennut tekemään automurtoja ja muita rikoksia rahoittaakseen juomisen?

En TODELLAKAAN halua alkaa puolustella narkomaaneja, mutta tuohon ylläolevaan vastaus on, että joka viikko, useampia parhainpina!

Taitavat Protskun kirjoitukset perustua vankkoihin mielipiteisiin ja nykyisen 'huumevalistuksen' käsityksiin, vähemmän faktoihin. Ja taas puheet siirtyivät kannabiksesta heroiiniin, sama kuin vertaisi muumilimua alkoholiin :) Toisaalta kyllä tuossa kirjoituksessa asiaakin on...

siellä helsingin hämeentien lähellä oleva neste on asia paikka siellä noita huumehörhöjä vieraili lähes päivittäin... yleensä ne marssi sisään ja vei 6packin ja lähti takas ulos... siellä vaan sattu oleen kerran sellanen myyjä joka meni perään ja otti mukaansa oven pielestä harjan ja hakkas sen hörhön ihan paskaks oli siinä naurussa pidättämistä kun valkonokka huusi että älä lyö... :lol2: :hyper: oikein turpaan niille kun virkavalta ei niille mitään voi...

- Keskustelut huumeista eivät kuulu Pakkotoisto -forumille. (Johnny B, moderaattori)

Jahas.

protsku sanoi:
- Keskustelut huumeista eivät kuulu Pakkotoisto -forumille. (Johnny B, moderaattori)

Jahas.

Tämä on vanha viestiketju ja luotu ennen tuota mainittua sääntöpäivitystä.

Voisiko joku moderaattoreista kertoa että miksi tässä keskustellaan niin vuolaasti huumehörhöistä mutta toisen keskustelusäikeen aloittaminen huumeitten käytön syistä laitettiin sitten kiinni? Olisi ollut varsin kiinnostavaa tietää että minkä takia niin moni täällä vertaa ns. mietoja huumeita muumilimpparin juomiseen. Kaksinaismoralismia?

Eipä muuta.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom