..tun huumehörhöt!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja msi80
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Re: Kaikki politiikkaan!

Originally posted by Salidyykkari

Tuumaan koko huume/viina/ylipaino/tupakka/patjantäytekeskustelusta seuraavaa: vetäkää naamaanne vaikka puoliperävaunullinen kannabisrehua tai juokaa yliannos porkkanamehua, mutta älkää tulko sen jälkeen sölköttämään muille sekavia, uhkailemaan ja pummaamaan. Pysykää omissa kuvioissanne.

Siitähän oli kyse, vai mitä?

Vaikka kaikki muut huumeet paitsi alkoholi ja tupakka katoasivat maan päältä ei se ongelmia vähentäisi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Hannibal
Tuskin multa rahaa löytyy, mut voisitsä kuule myydä mulle palan elämääsi, se vaikuttaa aika mielenkiintoisalta ja
sisältörikkaalta..? :)

Kiitos ystävällisistä sanoista. Tämä on ollut sellainen keskustelu, jossa tuollaista suhtautumista todella kaipaa. Valitettavasti olen ylläpidon esimerkkiä noudattaen myynyt jo sieluni saatanalle, joten saat kyllä palan kuolemanjälkeistä elämääni vaikka ilmaiseksi. Nyt menen taas rännäämään hasista, tulen sitten kirjoittamaan tänne huumemyönteisiä kommentteja ja näppärästi vittuilemaan kaikille muille. Yritä sinäkin edes jotenkin toimia yhteiskunnan hyväksi.

asiaan...

Max:n kuitti on oikeessa.
Ihmisellä on taipumusta lieventää "olotilaansa" oli aines liki mitä vaan.

Huumeiden käyttäjistä ei ole mulla mitään hyvää sanottavaa.

Kun aikoinaan "superheroiini" iski Turkuun, niin pelastuslaitos ja muut terveyspalveluammattilaiset ihmettelivät kovasti sitä, että niin monta piti elvyttää.
MIKSI IHMEESSSÄ??? jos kerran ostavat aineensa ja vetävät överit niin bye bye.

Alkoholin kohtuu käyttäjänä ( hahahah) tiedän ainakin eron kossu- ja pirtupullon kohdalla.

Noihin päälle tuleviin hörhöihin oli sitten kännissä tai aineissa ei ole mitään yleispätevää ohjetta, kun jokainen on yksilö.
Joskus tulee turpaan ja joskus ei, mutta taakse postuminen on aina paras ratkaisu jos se onnistuu. ( on se vitt..sta olla rosiksessa kuuntelemassa syytteen lukua).

Kuinka monen täällä huumemyönteisen elämä muuttuisi oikeasti kurjaksi jos yhdenäkin huumeet, alkoholi, tupakka yms. poistuivat maagisesti zap vaan? Onko elämänne sisältö tosiaan noin riippuvainen noista mömmöistä kuin kirjotatte?? Vaikka itsekin otan alkoholia sillointällöin, ei elämäni sisältö moisen poistamisesta kärsisi.

(Ja ei, en ole uskovainen :))

Originally posted by Fatso
Kuinka monen täällä huumemyönteisen elämä muuttuisi oikeasti kurjaksi jos yhdenäkin huumeet, alkoholi, tupakka yms. poistuivat maagisesti zap vaan?

Tähän maagisen katoamisen teoriaan nykyinen huumepolitiikka taitaa edelleen perustuakin. Toivotaan, että jonain päivänä kaikki paha katoaa maailmasta :)

Re: Re: Kaikki politiikkaan!

Originally posted by Hannibal
Mutta kun kuitenkin tullaan sölköttämään ja sohottelemaan puukolla, siitä voit olla ihan varma. Ja jätetään kaupantekijäisiksi HIV-ruisku lapsiesi hiekkalaatikolle. Onko fiksumpaa maksaa tonnilla narkki hoitoon vai maksaa miljoonalla seurauksia, kun narkkeja ei laitettu hoitoon. Kärjistetysti näin.

Siitä oli kyse, vai mitä?

Aarrgh, päätöksiä! Muistaakseni - mulkoilin jotain sossutanttojen papereita männävuonna enkä muista jakson mittaa - huumekuntoutusjakso maksaa about satakertaisesti sen tonnin, mummonrahassa, eikä onnistuminen ole lainkaan varmaa. On se silti halvempaa kuin miljoona.

Halvinta, näin retorisesti, olisi käyttää vesuria ja jauhaa jäännökset lannoitteeksi tai lokinrehuksi. Tämä varoituksena kaikille niille, jotka aikovat ansaita myymällä huumeita lapsilleni.:curs:

Re: asiaan...

Originally posted by MPV70
Kun aikoinaan "superheroiini" iski Turkuun, niin pelastuslaitos ja muut terveyspalveluammattilaiset ihmettelivät kovasti sitä, että niin monta piti elvyttää.
MIKSI IHMEESSSÄ??? jos kerran ostavat aineensa ja vetävät överit niin bye bye.
Tavallaan samaa mieltä. Hoitoakin halvemmaksi tulisi varmaan kustantaa tarpeeksi tuota liian vahvaa tavaraa, jolloin kokisivat "luonnollisen" poistuman. Mua ei henkilökohtaisesti säälitä huumeiden käyttäjät sitten pätkääkään. Kiusaus päänaukomiseen oli suuri, kun puhelimessa pyysivät lahjoitusta nuorten huumekuntouttamiseen. Teki mieli sanoa, että eikös niiden nuorten mielestä enää olekaan niin viileetä pyöriä keskustan kapakoissa ja olla trendikkäitä (vittu mikä sana tuokin) kokeillen kaikkea mitä käsiinsä saa ja uskotella, että ei tästä MULLE tule mitään ongelmaa. Sitä saa mitä tilaa.

Paljon puhutaan hoitoon pääsemisestä, mutta onkohan koskaan tehty mitään tilastoa siitä, kuinka monta prosenttia hoitoon päässeistä pääsee pysyvästi eroon aineista? Eiköhän suurin osa palaa hoidon jälkeen takaisin samoihin piireihin ja kuvioihin ja meno jatkuu entisellään. Ei taida pahoista huumeongelmista kärsivillä olla kuin kaksi vaihtoehtoa; kuolla lopulta aineisiin tai tulla uskoon ja jäädä sitä kautta henkiin.

Ps. Tämä oli sitten vain mun mielipiteeni, varmasti yleistävä ja varsin pessimistinen.

Re: Re: asiaan...

Originally posted by Ozzy
Tavallaan samaa mieltä. Hoitoakin halvemmaksi tulisi varmaan kustantaa tarpeeksi tuota liian vahvaa tavaraa, jolloin kokisivat "luonnollisen" poistuman. Mua ei henkilökohtaisesti säälitä huumeiden käyttäjät sitten pätkääkään. Kiusaus päänaukomiseen oli suuri, kun puhelimessa pyysivät lahjoitusta nuorten huumekuntouttamiseen.

Saattaa sinullakin suhtautuminen asiaan muuttua, kun joku lähipiiristäsi menee täysin rappiolle ja rupeaa rännäämään.

Itse ainakin säälin parasta lapsuudenystävääni, jonka erinäiset aineet ovat vieneet mennessään. Näkisin mielelläni hänet vielä edes jollain tavalla yhteiskuntakelpoisena kansalaisena. On todella sääli katsoa nuoren, ns. hyvän miehen menevän totaalisesti hukkaan ja rappiolle.

Re: Re: Re: asiaan...

Originally posted by Sumu
Saattaa sinullakin suhtautuminen asiaan muuttua, kun joku lähipiiristäsi menee täysin rappiolle ja rupeaa rännäämään.

Itse ainakin säälin parasta lapsuudenystävääni, jonka erinäiset aineet ovat vieneet mennessään. Näkisin mielelläni hänet vielä edes jollain tavalla yhteiskuntakelpoisena kansalaisena. On todella sääli katsoa nuoren, ns. hyvän miehen menevän totaalisesti hukkaan ja rappiolle.

Kenellä saattaa,kenellä ei. Isäni on alkoholisti ja todella huonossa kunnossa,enkä sääli häntä tippaakaan! Omaa syytään kaikki!

Re: Re: Re: asiaan...

Originally posted by Sumu

Itse asiassa yksi minunkin lapsuuden kaverini on heroiinikoukussa. Tämä kaveri oli yksi niistä, joiden kanssa mopoikäisinä punttitouhua aloiteltiin. Armeija-aikana kaveri alkoi ensin roinaamaan ja sitten kaveriporukan muuttuessa astui jossakin vaiheessa huumeet kuvaan mukaan. Roinaamisella sinänsä en usko olleen mitään tekemistä huumeiden käytön aloittamisen kanssa, vaan uskoisin (vaan en tiedä), että ensin oli kokeilunhalu ja sitten helpon rahan toivossa alkanut myymään ja itsekin käyttämään huumausaineita.

Sääliä en kaveria kohtaan tunne, mutta täytyy myöntää, että monesti on tullut pohdittua, että miksi tämä sälli meidän porukasta valitsi tai ajautui niin erilaiselle polulle kuin muut. Sääli on väärä sana, mutta jotenkin toivoisin, että saisi hinattua itsensä kuiville ja ns. normaaliin elämään. Mukava sällihän se oli, kunnes alkoi liikkumaan väärissä porukoissa. Todennäköisesti kuitenkin joku ryssä, joiden kanssa nykyään pyörii, päästää vielä ilmat pihalle...

Originally posted by maximillian
Itse asiassa buprenorfiinista (subuista) tulee pahemmat viekkarit kuin herskasta. Puoliintumisaika vaan on pidempi joten ne ei ala niin nopeasti kuin herskassa.

Farmakologisesti aineet ovat tuttuja mutta itse en ole kumpaakaan testannut, ajattelin vaan lisätä tähän.

Kyseiset väitteeet perustuvat mielipiteeseen. Mistä tahansa farmakologian tai päihdelääketieteen alan kirjasta on löydettävissä totuus: heroiini on erittäin nopeasti riippuvuutta aiheuttava aine, henkilö voi jäädä "koukkuun" jo muutamasta käyttökerrasta. Heroiinin vieroitusoireet, jotka voivat olla hengenvaarallisia ja ovat sitä voimakkaammat mitä enemmän henkilö on ainetta käyttänyt, ovat nykylääketieteen mukaan parhaiten hoidettavissa korvaavalla aineella, kuten Subutexillä. Subutexiinkin voi luonnollisesti jäädä "koukkuun", onhan se heroiininkaltainen aine. Minkään farmakologian alan tietämyksen mukaan se ei aiheuta riippuvuutta nopeammin kuin heroiini. Subutexin vieroitusoireet eivät ole voimakkaammat kuin heroiinin vieroitusoireet.

Hannu Alho - Ylilääkäri, Puheenjohtaja
Antti Holopainen - Ylilääkäri, Sihteeri, Päihdelääketieteen yhdistys

Tuo teksti on kaapattu vissiin IL:n sivuilta.

En tiedä oletko itse väärässä vai onko nuo YLIlääkärit väärässä mutta jompikumpi kuintenkin on.

Ja mitä nyt olen lukenut noitten subun käyttäjien kommentteja niin sekin osoittaa sen että sillä ei ole voimakkaammat reflat kun heroiinilla.
:thumbs:

Liian monta lapsuudenkaveria on kuollut, moni istuu pitkiä kakkuja tai muuten vaan ote elämästä mennyt eli päivät pyörii aineiden/rötöstelyn ympärillä.

Kenestäkään ei pitänyt nistiä tulla, kun 80-luvun lopulla pilvenpoltto tuli kaupunkiimme enemmänkin. Se oli kuulemma loistava vaihtoehto alkoholille, kun ei tullut krapulaa. Aluksi vain viikonloppuisin, mutta sekin läx lapasesta melkein heti ja siitä tuli joka päiväistä. Ei kuulemma lähtenyt ilman mötteröä koneet käyntiin.. Vuosi eteenpäin tuli kuvioihin pamit&piri ym. Piriäkin vaan kokeiltiin, kokeilut jatkuvat edelleen. Asuin muutaman vuoden toisaalla, kun muutin takaisin oli heroiini vallannut "kylän". Täytyy sanoa että oli aika surkeen näkösiä jannuja.

On tullut nähtyä tota paskaa sen verran läheltä, ettei edes jaksa enää sääliä heitä. Sen verran ovat pahaa ovat tehneet muille, (kavereilleen, omaisilleen) kusettamalla, kiristämällä, ryöstämällä etc. Jokainen heistä on tiensä valinnut, eli mies saa vastata itse teoistaan. Moni on saanut mahdollisuuden muuttaa elämäänsä, mutta kama on vienyt voiton. Myös on muutamia jätkiä ketkä on noussut, ja sekin tapahtunut omasta halustaan. Heille :thumbs:

mulleppa on aikalailla sama

Niin ei mua hirveenä haittaa, vaikka ei ookkaa laillista pössytellä kun pössyttelen joka tapauksessa,jos joku lestalaki sen kieltää niin mitä sitte. Toki olisi mukavempaa ja oikeudenmukaisempaa, että se olisi laillista sillä yksilönvapauksiin pitää kuulua vapaus omaan ruumiiseen,muokata ruumistaan millä aineella haluaa ja vapaus päihtyä sillain miten kukin haluaa. Sitten jos haittoja ilmenee muutoinkin kuin lainsäädännön kriminalisoinnin osalta niin tyypit linnaan tai hoitoon (toki hoito olisi inhimillisempää kun en haluais että puoli Suomea istuis posessa alkoholismin takia). Vähän repesin ku kuulin et se huumepoliisien päällikkö joutuu eroomaan ku ajo kännisä,kaksinaamaista todellakin. Jos porukka on kiinnostunu näistä jutuista niin YLE lähettää Grass-dokumentin piakoin uusintana niin siitä saa mielenkiintoisen näkökulman USA:n kannabissotaan ja näytetään hassuja valistuspätkiä pitkin 1900-lukua. Official new truth for next generation,If you smoke marijuana you go insane. Niin päihteetöntä kesää kaikille...:thumbs:

Kaikenlaisten idioottien ymmärtäminen on mennyt jo niin helvetin pitkälle ettei enää edes kiinnosta väitellä siitä mikä on oikein ja mikä väärin.
Jos näen narkkarin kadulla makaamassa kohtauksen kourissa niin korkeintaan nauran.

Kun joku perseensilmä tulee häiriköimään mun työpaikalle kännissä/aineissa,ei mun tarvitse jätkää repiessäni miettiä hiukkaakaan sitä,että onko ne kaikki samanlaisia vai ei...

Kaikkee suvaitsevaisuuspaskaa ei vaan tarvitse sietää.:thumbs:

Originally posted by Jarek
Jos näen narkkarin kadulla makaamassa kohtauksen kourissa niin korkeintaan nauran.

Kaikkee suvaitsevaisuuspaskaa ei vaan tarvitse sietää.:thumbs:

Joo. Sellainen suvaitsevaisuuspaska kuin ihmiselämän kunnioitus onkin ihan turhaa.

Olisin liittänyt ylläolevan loppuun jonkin hymiön, mutta mikään tarjolla olevista ei oikein riitä ilmaisemaan sitä miten hieno & esimerkillinen asenne sinulla on ...

Originally posted by AKV
Joo. Sellainen suvaitsevaisuuspaska kuin ihmiselämän kunnioitus onkin ihan turhaa.

Minä yritän ajatella tuollaisten Jarek-tyyppisten kommenttien kuvastavan vain palstan käyttäjien ikärakennetta. Tai ehkä juuri Jarekin kommentti oli höystetty äärimmäisen kierolla itseironisella huumorilla :)

En ole itse kovin usein törmännyt muiden huumeiden, kuin alkoholin käyttäjiin. Kyllä se kuitenkin joka kerta järkyttää, kun näkee jonkun teinin sammuneena kadulla, onneksi siinä on yleensä lauma selväpäisempiä kavereita auttamassa. Ihmiset tekevät virheitä. On hienoa, että jotkut lajitoverit ovat valmiita auttamaan jopa ilmaiseksi. Tietenkin apua voi antaa kohtuuden rajoissa, mutta kännykkäsoitto hätäkeskukseen ei paljoa maksa. Kyseessähän voisi olla vaikka jokin sairauskohtaus.

Tämä koko keskustelu on tainnut riistäytyä aika pahasti hallinnasta. "Oma lehmä ojassa" ja "käytät varmaan huumeita itsekin"- tyyppiset kommentit eivät ole oikein fiksuimmasta päästä, kun mietitään miten päihteiden aiheuttamia haittoja voitaisiin vähentää. Sellaisiakin asioita olisi hyvä miettiä, vaikka on toki tärkeää suunnitella myös luiden katkomista, silmien puhkomista ja viiltelyä, jos narkkari käy kimppuun :david:

Heh nyhhän mää sen hogasin. Suomalaiset pelkää narkkareita.

Bowling for Columbinessahan se äijä oli sitä mieltä, että Amerikkalaiset pidetään pelon vallassa uutisoimalla väkivaltaa yms. USA:ssa pelätään neekereitä ja narkkareita, ja etenkin neekerinarkkareita.

Suomessa taas ei erityisesti pelätä neekereitä, mutta narkkareita kylläkin. Suomessa kyllä uutisoidaankin huomattavasti enemmän narkkarien tekemiä rikoksia, kuin spesifisesti neekerien tekemiä.

Originally posted by igf1bp3
Heh nyhhän mää sen hogasin. Suomalaiset pelkää narkkareita...

Suomessa pelätään narkkareita, juoppoja, ramboja, idiootteja, runkkuja siitä syystä että jos ja kun jotain fyysistä tapahtuu sinulla ei ole juurikaan mahdollisuutta oikeudellisesti puolustaa itseäsi saamatta nuhteluita tai syytettä itse.

Originally posted by HooEee
Suomessa pelätään narkkareita, juoppoja, ramboja, idiootteja, runkkuja siitä syystä että jos ja kun jotain fyysistä tapahtuu sinulla ei ole juurikaan mahdollisuutta oikeudellisesti puolustaa itseäsi saamatta nuhteluita tai syytettä itse.

Nääh, Suomessa pelätään kaikkia mainittuja sen takia että perussuomalainen on perusluonteeltaan ujonarka paskahousu kaiken suhteen jossa pitäisi ottaa suoraselkäisesti tilanne hallintaan - ei sen takia että pelättäisiin mahdollisia oikeudellisia seurauksia.

Jos 11 vuotias teini alkaa hakata toista samanlaista vaikka raitiovaunussa niin eipä rotevat aikuiset mattimeikäläiset uskalla poikkipuolista sanaa sanoa vaan tuijottavat niskat jäykkinä eteensä ja toivovat että se oma pysäkki tulisi äkkiä.

Oikein paistaa ajatuskuplat päiden yllä: "Huiii, kun ne on varmaan jotain jengiläisiä ja enmähaluasotkeutuaapuaapua...".

Jos ei edes lapsia uskalleta pistää järjestykseen niin ei se ole ihme että tulee jännä kakka housuun välittömästi kun joku hieman kookkaampi häirikkö edes puhuttelee.

Kyllä se noinkin on. :lol2:

mut emmä ainakaan viitti ruveta puuttuu johonki hulikointiin esim. metrossa, kun ei tiedä mitä oikeuslaitos sanoo tilanteesta.
Itsepuolustuksen ja pahoinpitelyn raja on liian häilyvä.

sit kun puutut jonki runkun huuteluun ja ihmisten ahdisteluun niin sit selvittelet sitä poliisien ja vartioitten ja mummojen kanssa monta tuntii ja hyvässä lykyssä olet raastuvassa kuultavana (se maksaa 1 päivän palkan) Ei kiitos! mulla on parempaakin tekemistä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom