tumppuun kokoa????

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mites ku mulla on sellanen ongelma että suoralla tangolla en voi tehä hauista ku vääntää kädet nii ihme asentoo et sattuu ranteisii ja forkkuihi ja sitten ku kulmatangol koittaa hauista vääntää isommilla painoilla ni sattuu toho forkun keskikohille ?!? Eli joudun pumppailee kevyemmillä niitä pidempiä vain :( ?

kokeile tehä taljassa

Juu oon taljassa ja skotissa ja vaikka missä tehny mutta ku vaan painot menee tarpeeks isoiks ni alkaa tuntuu tos ranteen ja kyynärpään keskikohal sellai vittumaisesti. Ja mitä suurempi on vastaote ni sitä herkemmi alkaa sattuu, eli suoralla tangolla tuntuu helpoite pahalta :I Painot jolla saa toistoja jonku 10 ei tunnu melkeenpä mitenkää pahalta mut jos koittaa tiukkoja 6 ja alle toistosia sarjoja ni voipi alkaa sattumaa :S

Pitäs varmaa olla 2-3 viikkoa tekemättä mitään ni parantuis EHKÄ.

Varmasti on monia tapoja ottaa kokoa kätösiin. Itse olen saanut parhaat tulokset volyymipainotteisella tavalla. Tein yhteen aikaan about 3 kertaa vkoon kädet ja about joka treenissä otin 3-4 liikettä ojentajalle ja hauikselle. Eli siis juuri miten ei saisi tehdä monen mielestä. Liikaa rasitusta ja turhaa pumppailua, right?

Treeni muotoutui työntävät/vetävät/jalat -treenijaon oheen tavallaan. Yks treeni käsille tuli rintapäivälle, toinen selkäpäivälle ja yks ihan omanaan. Tietysti selkäpäivänä esim. hauista ei kuritettu aivan loppuun kuten ei myöskään ojentajaa rintapäivänä. Myös ojentajaa tehtiin selkäpäivänä, samoin hauista rintapäivänä eli siis kädet tehtiin kokonaisuudessaan 3 krtaa vko läpi.

Sarjamäärät olivat kuitenkin korkeat ja tuntumahakuinen pumppailu MAHDOLLISIMMAN isolla painolla kulmakivenä. Pakko hiukan tähän kohtaan tarinoida aiheesta..Tuntumahakuinen treeni on jossain vaiheessa saanut todella negatiivisen "imagon" pakkiksella. Ei se jumankeuta tarkoita ainakaan mun kirjoissa, että tuntumaa haettaessa tarvitsee painot sattumanvaraisesti valkata ja ilman päämäärää pumputella pikkuraudoilla - ei näin todellakaan. Olen itse asiassa kokenut kaikkein haastavimmaksi tavaksi treenata kovalla tunteella ja maksimiraudoilla tuntuman säilyttämisen huomioiden. Ei riitä, että vain keskittyy tuottamaan maksimaalisesti voimaa kehostaan, on myös tehtävä se OIKEALLA tavalla.

Isoilla romuilla tehtäessä voi tavallaan vain keskittyä voittamaan vastus, joka sinällään voi olla tappavan raskasta varsinkin perusliikkeissä ja omalla tapaa henkistä kanttia vaativaa, mutta tuntumahakuinen treeni vaatii IMO vielä enemmän keskittymistä ja energiaa. Jos olen hiukan väsynyt teen mieluummin sarjat vapaammalla tyylillä ja isommalla romulla kuin keskittyen saattamaan harjoitteen kohdelihakseen jokaiseen toistoon keskittyen. Kehon kontrollointi ei edes onnistu kaikilta pitkään aikaan monessakaan liikkeessä, jotta voitaisiin sanoa, että joku tekee tuntumahakuisella tavalla treeniään. Pikkuhiluilla epämääräiset pumppailut on ajanhaaskausta, tästä olen samaa mieltä kuin pakkiksen kansa. Ei pelkkä veren kierrätys ja hapotus ole pointtina, vaan mahdollisimman kova supistus ja mahdollisimman "oikea" liikerata yksilön välitykset ja rakenteen huomioiden, jotta kohdelihas saavutetaan. Kehon hallinta ja koordinaatio pitää olla kunnossa ja treenaajan tulee ymmärtää oman kehonsa erityispiirteet ja soveltaa liikkeitä itselle parhaan tuntuman saavuttamiseksi.

Voin sanoa, että en esim. ole juurikaan nähnyt treenaajia, jotka tekisi leuanvetoja leveältä selän tuntumaan keskittyen. Homma menee monilla käsille ja erityisesti kyynärvarsille. Sitten kun oikeasti aletaan tekemään selällä liikettä huomataan, että hups ei tulekkaan oikein toiston toistoa kunnolla. Tuntumahakuinen treenihän se on helppoa taas, mutta kun ei olekkaan. Selässä ei vaan ole voimaa kun on aina tehty homma siten, miten se tuntuu helpoimmin tulevan. Sama homma pätee kaikissa liikkeissä. Pari vuotta punttia harrastanut kaverini ihmetteli kerran, kuinka olen niin heikko kun en tee hauiksia kuin 26kg:lla kässäreillä istuen kun hän tekee itsekin melkein samoilla. No laitoin kaverin tekeen sitten ilman alkuvaiheen kyynärvarren supinaatiota ja olkavarret liikkumattomana niin avot ei tullut enää toiston toista vanhalla sarjapainolla. Itse tosin teen vielä molemmat kädet kerralla jolloin homma vaikeutuu entisestään, mutta homma selvisi jo näin. Perus runttaamisesta on aika pitkä matka siihen, että liike otetaan kunnolla ja oikealla lihaksella, saati että lihaksen hermotus on riittävän kehittynyt, jotta koko lihaksen potentiaali tulisi ärsykkeen tekoon mukaan. Sinnepäin tekeminen ei tätä hermotusta tiettyä rajaa enempää kehitä, keskittymistä ja vaivaa pitää nähdä.

Okei pitkä ripitys, mutta ehkä tälle paatokselle on tilauksensa. Edelleen en oikein allekirjoita suoralta kädelta usein esiin tullutta näkemystä tietyn sarjamäärän ja intensiteetin ylivertaisuudesta. Eli siis tyypillisin tapa treenata on ottaa suht kovia 8-10 toiston sarjoja hiukan tyylistä tinkien. Sarjat tehdään kutakuinkin loppuun ja näin lihas saa ärsykkeensä. Okei, mutta natutreenaajalla voi toimia myös toinen tie. Kun otetaan painoista pois ja keskitytään enemmän laatuun ja volyymiin saadaan lihakselle ärsyke perille paremmin, koska supistus on ollut kovempi ja pitkäaikaisempi juuri kohdelihaksessa. Volyymin suhteen en osaa sanoa, miksi juuri isommat määrät saavat parempaa kasvua itsellä. Ehkä kovempi pumppi tuo jotain hormonaalisia muutoksia lihakseen ja saa sen kasvamaan? Lihas on altistettu pidemmän ajan pumpille ja toisaalta pienemmät sarjapainot eivät tuo yhtä kovaa kortisolin eritystä ja testotasojen laskua? Teoriapuoli ei itseä tässä nyt niin paljoa edes kiinnosta, koska kokemuspohjaiset havainnot ovat mielestäni ne kaikkein tärkeimmät jutut mihin pitää reagoida ohjelmansa puitteissa.

Ja edelleen, en usko, että mikään tapa on ylivertainen, mutta tuntumahakuisella ja volyymipainotteisella tavalla on käsitreenissä kyllä sijansa . Luonnollisesti keho pitää totuttaa pikkuhiljaa kasvattamalla sarjamääriä ja tehoja, jottei kataboliapeikko syö lihoja pois. No en mene yksityiskohtiin nyt enempää, ei jaksa kirjotella :)

Mites ku mulla on sellanen ongelma että suoralla tangolla en voi tehä hauista ku vääntää kädet nii ihme asentoo et sattuu ranteisii ja forkkuihi ja sitten ku kulmatangol koittaa hauista vääntää isommilla painoilla ni sattuu toho forkun keskikohille ?!? Eli joudun pumppailee kevyemmillä niitä pidempiä vain :( ?

käytä remmejä. vaikka kuulostaa hullulta niin toimii. mutakatanko ja vetoremmit niin tiukkaan ku saat ja sitten ei kun veivaan. loppuu ne kivut.

käytä remmejä. vaikka kuulostaa hullulta niin toimii. mutakatanko ja vetoremmit niin tiukkaan ku saat ja sitten ei kun veivaan. loppuu ne kivut.

joo:lol2: :lol2: remmit auttaa tosiaan. mulla oli iso ongelma vasemman ranteen kanssa mutta sain sen kuntoon just remmeillä ja rannetuella.
Joillakin kipeytyy ranteet vipunostoissa sivuille just siks ku sitä painoa joutuu puristamaan tosi kovaa jos ne on reippaamman kokoiset.
:whip: remmiä:D

Varmasti on monia tapoja ottaa kokoa kätösiin. Itse olen saanut parhaat tulokset volyymipainotteisella tavalla. Tein yhteen aikaan about 3 kertaa vkoon kädet ja about joka treenissä otin 3-4 liikettä ojentajalle ja hauikselle. Eli siis juuri miten ei saisi tehdä monen mielestä. Liikaa rasitusta ja turhaa pumppailua, right?

Treeni muotoutui työntävät/vetävät/jalat -treenijaon oheen tavallaan. Yks treeni käsille tuli rintapäivälle, toinen selkäpäivälle ja yks ihan omanaan. Tietysti selkäpäivänä esim. hauista ei kuritettu aivan loppuun kuten ei myöskään ojentajaa rintapäivänä. Myös ojentajaa tehtiin selkäpäivänä, samoin hauista rintapäivänä eli siis kädet tehtiin kokonaisuudessaan 3 krtaa vko läpi.

Sarjamäärät olivat kuitenkin korkeat ja tuntumahakuinen pumppailu MAHDOLLISIMMAN isolla painolla kulmakivenä. Pakko hiukan tähän kohtaan tarinoida aiheesta..Tuntumahakuinen treeni on jossain vaiheessa saanut todella negatiivisen "imagon" pakkiksella. Ei se jumankeuta tarkoita ainakaan mun kirjoissa, että tuntumaa haettaessa tarvitsee painot sattumanvaraisesti valkata ja ilman päämäärää pumputella pikkuraudoilla - ei näin todellakaan. Olen itse asiassa kokenut kaikkein haastavimmaksi tavaksi treenata kovalla tunteella ja maksimiraudoilla tuntuman säilyttämisen huomioiden. Ei riitä, että vain keskittyy tuottamaan maksimaalisesti voimaa kehostaan, on myös tehtävä se OIKEALLA tavalla.

Isoilla romuilla tehtäessä voi tavallaan vain keskittyä voittamaan vastus, joka sinällään voi olla tappavan raskasta varsinkin perusliikkeissä ja omalla tapaa henkistä kanttia vaativaa, mutta tuntumahakuinen treeni vaatii IMO vielä enemmän keskittymistä ja energiaa. Jos olen hiukan väsynyt teen mieluummin sarjat vapaammalla tyylillä ja isommalla romulla kuin keskittyen saattamaan harjoitteen kohdelihakseen jokaiseen toistoon keskittyen. Kehon kontrollointi ei edes onnistu kaikilta pitkään aikaan monessakaan liikkeessä, jotta voitaisiin sanoa, että joku tekee tuntumahakuisella tavalla treeniään. Pikkuhiluilla epämääräiset pumppailut on ajanhaaskausta, tästä olen samaa mieltä kuin pakkiksen kansa. Ei pelkkä veren kierrätys ja hapotus ole pointtina, vaan mahdollisimman kova supistus ja mahdollisimman "oikea" liikerata yksilön välitykset ja rakenteen huomioiden, jotta kohdelihas saavutetaan. Kehon hallinta ja koordinaatio pitää olla kunnossa ja treenaajan tulee ymmärtää oman kehonsa erityispiirteet ja soveltaa liikkeitä itselle parhaan tuntuman saavuttamiseksi.

Voin sanoa, että en esim. ole juurikaan nähnyt treenaajia, jotka tekisi leuanvetoja leveältä selän tuntumaan keskittyen. Homma menee monilla käsille ja erityisesti kyynärvarsille. Sitten kun oikeasti aletaan tekemään selällä liikettä huomataan, että hups ei tulekkaan oikein toiston toistoa kunnolla. Tuntumahakuinen treenihän se on helppoa taas, mutta kun ei olekkaan. Selässä ei vaan ole voimaa kun on aina tehty homma siten, miten se tuntuu helpoimmin tulevan. Sama homma pätee kaikissa liikkeissä. Pari vuotta punttia harrastanut kaverini ihmetteli kerran, kuinka olen niin heikko kun en tee hauiksia kuin 26kg:lla kässäreillä istuen kun hän tekee itsekin melkein samoilla. No laitoin kaverin tekeen sitten ilman alkuvaiheen kyynärvarren supinaatiota ja olkavarret liikkumattomana niin avot ei tullut enää toiston toista vanhalla sarjapainolla. Itse tosin teen vielä molemmat kädet kerralla jolloin homma vaikeutuu entisestään, mutta homma selvisi jo näin. Perus runttaamisesta on aika pitkä matka siihen, että liike otetaan kunnolla ja oikealla lihaksella, saati että lihaksen hermotus on riittävän kehittynyt, jotta koko lihaksen potentiaali tulisi ärsykkeen tekoon mukaan. Sinnepäin tekeminen ei tätä hermotusta tiettyä rajaa enempää kehitä, keskittymistä ja vaivaa pitää nähdä.

Okei pitkä ripitys, mutta ehkä tälle paatokselle on tilauksensa. Edelleen en oikein allekirjoita suoralta kädelta usein esiin tullutta näkemystä tietyn sarjamäärän ja intensiteetin ylivertaisuudesta. Eli siis tyypillisin tapa treenata on ottaa suht kovia 8-10 toiston sarjoja hiukan tyylistä tinkien. Sarjat tehdään kutakuinkin loppuun ja näin lihas saa ärsykkeensä. Okei, mutta natutreenaajalla voi toimia myös toinen tie. Kun otetaan painoista pois ja keskitytään enemmän laatuun ja volyymiin saadaan lihakselle ärsyke perille paremmin, koska supistus on ollut kovempi ja pitkäaikaisempi juuri kohdelihaksessa. Volyymin suhteen en osaa sanoa, miksi juuri isommat määrät saavat parempaa kasvua itsellä. Ehkä kovempi pumppi tuo jotain hormonaalisia muutoksia lihakseen ja saa sen kasvamaan? Lihas on altistettu pidemmän ajan pumpille ja toisaalta pienemmät sarjapainot eivät tuo yhtä kovaa kortisolin eritystä ja testotasojen laskua? Teoriapuoli ei itseä tässä nyt niin paljoa edes kiinnosta, koska kokemuspohjaiset havainnot ovat mielestäni ne kaikkein tärkeimmät jutut mihin pitää reagoida ohjelmansa puitteissa.

Ja edelleen, en usko, että mikään tapa on ylivertainen, mutta tuntumahakuisella ja volyymipainotteisella tavalla on käsitreenissä kyllä sijansa . Luonnollisesti keho pitää totuttaa pikkuhiljaa kasvattamalla sarjamääriä ja tehoja, jottei kataboliapeikko syö lihoja pois. No en mene yksityiskohtiin nyt enempää, ei jaksa kirjotella :)

Paljon asiaa! :worship:
Oikeesti uskaltakaa koittaa kaikkea, ei varmasti mene sinun bodyura siinä pilalle, jos rohkeasti testaa kaikkea ja täten löytyy ne parhaat niksit juuri sinulle, sillä se vastaus ei löydy taatusti mistään mustaa valkoselle painettuna, vaan jokaiselle sopii omat jutut! Eikä tarvi olla juuri yksi tapa joka toimii, vaan kaikkea vähän aikaa. Kannattaa muistaa vaihdella niitä treenejä. On mun mielestä hyvä tapa välttää tilanteita, joissa jäädään junnaamaan paikalleen.

Kannattaa muistaa vaihdella niitä treenejä. On mun mielestä hyvä tapa välttää tilanteita, joissa jäädään junnaamaan paikalleen.

aivan. tämänpä takia just kannataa tehdä laajalla toistoaluella ne liikkeet niin ei tarvi miettiä mikä toimii ja mikä ei, koska joku toimii varmasti. oikeastihan varmasti kaikki tyylit toimii, pääasia kun tekee vaan:). liikkeitä vaihtelee sitten kun alkaa puuduttamaan.

Tekee aluksi lyhyempää sarjaa raskailla ja sen päälle pitempää sarjaa kevyemmin. Kaikki samassa paketissa :)

Tekee aluksi lyhyempää sarjaa raskailla ja sen päälle pitempää sarjaa kevyemmin. Kaikki samassa paketissa :)

Lyhyesti sanottuna juuri näin.

Ja Foolla oli tossa hyvät pointit, mutta tossa tuntumahakuisemmassa reenissäkin pitää muistaa progressiivisuus. Jos sitä ei ole, niin väitän että sitä lihastakaan ei lisää juurikaan tule.

Lyhyesti sanottuna juuri näin.

Ja Foolla oli tossa hyvät pointit, mutta tossa tuntumahakuisemmassa reenissäkin pitää muistaa progressiivisuus. Jos sitä ei ole, niin väitän että sitä lihastakaan ei lisää juurikaan tule.

tuntuma hakuinen treeni suht simppelillä progressiolla, juurikin sitä itse harrastan. yleensä kun kaikki puhuu tuntumasta niin se on heti "pumppailua". eilen tein mm melkein joka liikkeessä 2 tiukkaa kutosta. treeni tyyli aina suht tuntumaan perustuva, kyllä ainakin mulla treeni painot kasvaa ihan tasasesti koko ajan.

se on sitten varmasti aivan toinen tarina jos se on sitä että joka kerta otetaan se 12kg käsipaino ja tehään ~20 toiston sarjoja hauista.

ja threadin kysymykseen : itellä toimii hauiksille hyvin 2-3 kovaa sarjaa suoralla tangolla 6-8 toistoa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Aivan: tuntumahaukuisellakin treenillä voi varmasti saada tulosta, mutta uskon myös Timba79 -tyyliin tuohon progressioon, ainakin jollain aikavälillä...toistoja ja/tai painoa lisää..

Joskus on tullut tehtyä esim. pyramidia ylös asti ja sen jälkeen 1 pitkä kidutus-sarja hieman pienemmällä painolla, tai muutama lyhkäsempi sarja ja ""kidutus päälle. Tyylejä on monia.

Itse tulee usein käytettyä sellaista progressiota, että muutama toisto lisää samalla raudalla edelliskertaan ja sitten lisää rautaa..simppelimpää ei varmaan ole? Joskus nostetaan suoraan kiloja riippuen fiiliksistä.

Vaikka yleensä matalan voluumin ukkoja ollaan, myös voluumiharjoittelua tulee toisinaan tehdä. Se on ihan piristävää touhua ja tuntuma erilainen, vaihtelulla tuloksiin!

Nytkin on menossa sellainen "Backwoods"-ohjelma, jossa sekaisin pyramidejä, 2 kovaa sarjaa, 1 kova sarja, extreme-venytykset jne.

Hauiksesta: tällä hetkellä tullut tehtyä leuanvetoja vastaotteella, h.kääntöä suoralla tangolla tuettuna, hammer-tangolla tuettuna, keskitettyä k.painolla ja sellaista h.kääntö-pystypunnerrus-ransk.pun.-kombinaatiota hammer-tangolla (hieman ns. condition-malliin).

Itsekin harrastan tota volyymmitreenausta joskus ja mä teen silloin yleensä pidempää sarjaa, eli n. 15 toistoa 30 sek palautuksilla. Painoja joutuu tiputtamaan reilusti, mutta saa tossa kyllä ihan järkyttävät pumpitkin.

Eli kaikenlaiselle treenille on paikkansa ja vaihtelua on syytä suosia. Mutta kyllä se pääosa treenistä pitäisi olla progressiivista perusliikkeisiin ja niiden variaatioihin perustuvaa raskasta puurtamista, muut kikat vain hyvänä tukena tässä. Ja tän voi tosiaankin tehdä myös vähän tuntumahakuisemmin, kunhan se ei tarkoita mitää neitipumppaamista kuten Metalviking yllä selitti.

Jollain tapaa toi progressio on kai itsestäänselvyys. Kun pyritään treenaamaan täysillä niin kyllä ne sarjapainot siinä kasvaa varmasti. Jossain systeemeissä se vastuksen määrittäminen on tarkempaa ja toisissa homma lähtee lihaksen ehdoista enemmän eli miltä tuntuu pvän kunto jne. Itsellä oli käsissä eniten voimaa tämän tuntumahakuisen volyymijakson jälkeen tosin oma tuntumahakuisuus ei poissulje 110% tsemppaamista ja maksimirautojen hakemista tälle tyylille. Toisaalta mitään erityistä voimakautta en ikinä ole käsille ottanut, joten aika helppo on käsien voimatasoja tavallaan nostaakkin.

Itse otin myös volyymijaksoissa aina yhden tai kaksi kovaa sarjaa perusliikkeistä ensin(tämä tosin vain pelkkänä käsipäivänä) ja sitten 20+ sarjaa enemmän tai vähemmän tuntumalla käsille. Esim. ojentaja tuntui kasvavan mukavasti kun tällää aivan maksimit ulos vaikkapa push-downissa jos vaan pvän fiilis on oikea. En oikein osaa sanoa kuinka isot sarjamäärät toimii ihan aloittelevalle, epäilen ettei kroppa ota vastaan, mutta ainakin itselle toimi loistavasti, sain about 2cm lisää hanskaan 3kk:ssa. Osa tästä on tietty sellasta pöhötystä, mutta mukavahan se on saada edes jotain tavaraa kätösiinsä...

Jep kehitystä tulee taatusti, jos vain treenit vedetään täysillä läpi eikä löysäillä.
Se ei vain ole ihan niin helppoa miltä kuullostaa ja veikkaan ettei täältäkään siihen kykene kuin muutama prosentti kuitenkaan. Ja on toki selvää, että kaikilla tulee aikoja, jolloin on vaikeuksia psyykata itseään syystä tai toisesta, niin silloinhan tuo sarjapainojen seuranta tuo hyötyä huomattavasti.

Aina ei voi olla terässä ja joinain päivinä vain sitä "latausta" ei ole, joten tuntumahakuisessa treenissä on pointtia.
Jos rauta painaa ns. vitusti, niin ei sitten lisätä, tehdään vaikka toisto lissää, tai jos sekin tuntuu mahdottomalta, tehdään joku extra sarja jne. -aina sitä progressiota voi jotenkin lisätä.

Itse käytän vähän liikkeitä lihasryhmää kohden, yleensä 1-2, mutta taas seuraavassa treenissä eri liikkeitä -helpompi keskittyä tuohon nousujohteisuuteen. Myös treenitiheys on tiheämpää.
Samassa treenissä voi tosiaan olla eri liikkeissä pyramidia, suoraa sarjaa, supersarjaa tai RP-sarjaa..ei sen tarvitse rajoittua johonkin "systeemiin"..

Aina ei voi olla terässä ja joinain päivinä vain sitä "latausta" ei ole, joten tuntumahakuisessa treenissä on pointtia.
Jos rauta painaa ns. vitusti, niin ei sitten lisätä, tehdään vaikka toisto lissää, tai jos sekin tuntuu mahdottomalta, tehdään joku extra sarja jne. -aina sitä progressiota voi jotenkin lisätä.

Tämäkin voi olla vaarallinen tie jos ei tiedä mitä tekee. Tuo "ei kulje" fiilis voi olla myös kehon pyyntö pitää lepoa ja jos sen aina jättää huomioimatta, saa itsensä ylirasitettua ja sitäkautta yleensä esim. flunssaan ja kokonaan pois salilta vähäksi aikaa.

Eli pointin ymmärsin täysin ja varmasti sinäkin tiesit tuon mitä tohon ylle kirjoitin. Oli vain yleinen huomio asiasta. Eli sitä progressiota ei tietenkään pysty ilman tasaisesti vähän takapakkia ottamatta aina lisäämään tai jto:n sanoi me kohta penkattaisiin kaikki 1000 kiloa.

Juu, tiedän mistä puhut. Tällä tarkoitin lähinnä omalla kohdallani sitä, että tänne maalle muuttaneena tuota kaikenlaista "tilan töitä" riittää ja ne vievät mehuja..
Rauta painaakin enemmän, kun tullut tehtyä kaikenmaailman hommia aamusta asti. Tuo työmatkojen osittainen kulkeminen pyörällä vie jaloista mehut...just poljin 50 min...

Levon tarve / ylirasituksen saavuttaminen oireilee meikällä n. 1-2 päivää enne "-aamu-heräämistä" normaalia väkevämmällä hiellä, tunnen sen siitä. Jos silloin vielä jatkaa punttailua..hyvää yötä. Toki tuo "rauta painaakin vitusti"-efekti tulee jo ennen sitä " väkevää hikoilua".

Tällä hetkellä siis mennään aika tuntuma pohjalta. Talven tullen pyöräilyt vähenee, joten jotain stabiilimpaa pitäs keksiä..patsi, että ne lumityöt..:(

Suositut

Back
Ylös Bottom