Tulosten nousu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
AM sanoi:
Aion nyt kuitenkin. Eli miksei mavea ensimmäisenä liikkeenä ja siihen sitten muita päälle ?
Pääliikkeitä alkuun kovaa ja vasta sitten apuliikkeitä.

eikö esim leuat tai kulmasoutu ole helvetin hyvä ja raskas pääliike ? minusta ainakin bodailuun parempia. mielipide kysymys, tottakai.

Kuinka kauan muuten kestää että tulokset alkavat nousemaan? Olen käynyt vasta pari viikkoa salilla nyt kun jäätreenit loppu. Kertoja salilla taitaa olla takana viisi. Olen 16-vuotias ja 174/69. Tekniikat ei oo vielä oikein hallussa esim. takakyykyssä sattuu lapaluihin kun laittaa tangon siihen päälle. Mut oon vielä aloittelija ja olis tarkoitus olisi kesän aikana saada voimaa ja massaa paljon lisää. Penkiltä nousee tällä hetkellä vajaa 60 kiloa :rock:

AM sanoi:
Aion nyt kuitenkin. Eli miksei mavea ensimmäisenä liikkeenä ja siihen sitten muita päälle ?
Pääliikkeitä alkuun kovaa ja vasta sitten apuliikkeitä.

Musta mave on tyhmä valinta koko selkäpäivään oikeestaan kun se kuitenkin ottaa pääasiallisesti alaselkään, takareisiin ja pakaroihin. Musta jos sen johonkin haluaa selkä päivään sijoittaa niin loppuun, koska silloin yläselkä on jo valmiiksi väsynyt ja ottaa iskua paljon herkemmin mavessa kuin takareidet ja perse.

bustedi sanoi:
eikö esim leuat tai kulmasoutu ole helvetin hyvä ja raskas pääliike ? minusta ainakin bodailuun parempia. mielipide kysymys, tottakai.
Samapa tuo, haudataan sotakirveet.

kiekko sanoi:
Kuinka kauan muuten kestää että tulokset alkavat nousemaan? --

Kehitystä tapahtuu kokoajan, mutta kyllä niitä tuloksia(kokoa ja voimaa) alkaa huomaamaan jo muutaman kuukauden päästä.
Kärsivällisyys(enkä sano, ettetkö olisi kärsivällinne) on valttia tässäkin hommassa, muistaa vaan reenata kovaa, syödä riittävästi ja levätä tarpeeksi, siitä se lähtee.

Keiko- sanoi:
Musta mave on tyhmä valinta koko selkäpäivään oikeestaan kun se kuitenkin ottaa pääasiallisesti alaselkään, takareisiin ja pakaroihin. Musta jos sen johonkin haluaa selkä päivään sijoittaa niin loppuun, koska silloin yläselkä on jo valmiiksi väsynyt ja ottaa iskua paljon herkemmin mavessa kuin takareidet ja perse.

Meillä taitaa olla mavessa erilainen tekniikka. Arvelisin, että sinä vetelet vähän suoremmilta jaloilta kuin minä.
Minulla mave ottaa lähinnä suoriin selkälihaksiin(=selänojentajiin) sekä epäkkääseen, rasitus jakaantuu siis koko selän pituudelta(latsit(=leveät selkälihakset,"siivet") pois lukien).

kiekko sanoi:
Kuinka kauan muuten kestää että tulokset alkavat nousemaan? Olen käynyt vasta pari viikkoa salilla nyt kun jäätreenit loppu. Kertoja salilla taitaa olla takana viisi. Olen 16-vuotias ja 174/69. Tekniikat ei oo vielä oikein hallussa esim. takakyykyssä sattuu lapaluihin kun laittaa tangon siihen päälle. Mut oon vielä aloittelija ja olis tarkoitus olisi kesän aikana saada voimaa ja massaa paljon lisää. Penkiltä nousee tällä hetkellä vajaa 60 kiloa :rock:

Riippu treenatko leikisti vai hardcore. Tollane sanotaanko,että vuoden päästä 100 kg penkki on iha maholline jos jaksat puurtaa.

Ps:hardcorella en tarkota mitää hulluu ylitreeniä vaa iha hyvällä tekniikalla tehtyä hallittua treenausta,jossa otetaa sarjat tosissaa,pyritää kasvattaa painoi ja syödää kunnolla.Ikäväkyllä kesän aikana et saa paljoa massaa,ehkä jonkuverra mut et paljo.Pari kuuta on liian lyhyt aika:rock:

Kyllä sitä pyritään hard corella treenamaan :) Mutta se penkkitulos ei nyt jääkiekossa toisaalta se kaikkein tärkein ole. Voimaa pitää saada joka paikkaan. Erityisesti jalkoihin. Kolme kertaa viikossa ajattelin että kävisin salilla. Ei muuta ku kovaa treeniä :david:

AM sanoi:
Meillä taitaa olla mavessa erilainen tekniikka. Arvelisin, että sinä vetelet vähän suoremmilta jaloilta kuin minä.
Minulla mave ottaa lähinnä suoriin selkälihaksiin(=selänojentajiin) sekä epäkkääseen, rasitus jakaantuu siis koko selän pituudelta(latsit(=leveät selkälihakset,"siivet") pois lukien).

Selänojentajat = alaselkä mun kielessä. En todellakaan vetele suorin jaloin. Minä vedän niinkuin mavea kuuluu tehdä eli säärissä kiinni (en tarkoita että tekniikkani olisi täydellinen) ja veto tehdään jaloilla eikä selällä. Tuolla tavalla eli "oikein" tehtynä liike ottaa ensisijaisesti alaselkään, takareisiin ja pakaroihin, toissijaisesti trapseihin ja etureisiin (+vatsaan). :)

kiekko sanoi:
Kyllä sitä pyritään hard corella treenamaan :) Mutta se penkkitulos ei nyt jääkiekossa toisaalta se kaikkein tärkein ole. Voimaa pitää saada joka paikkaan. Erityisesti jalkoihin. Kolme kertaa viikossa ajattelin että kävisin salilla. Ei muuta ku kovaa treeniä :david:

Joo en mä sitä penkkiä lätkään ajatellukka,mutta ku ilmotit penkkituloksen ni se oli ainut mihin pystyin kehityksen suhteuttaa.Ja muute älä vedä joka kerta liikaa sarjoi jaloile ettei lätkä kärsi

Keiko- sanoi:

tästä en ole ihan samaa mieltä. mavessa loukkaantumisriski on kuitenkin suurempi kuin monessa muussa liikkeessä. tästä syystä en jättäisi mavea viimeiseksi.

keskivartalon tukilihakset valmiiksi väsyneet ---> huonompi tuki selälle ---> loukkaantumisriski kasvaa.

Toki, vyöllä voi tukea selkää, mutten kuitenkaan laskisi kaikkea vyön varaan.

tietenkin pienillä painoilla pitkiä sarjoja tehden voi olla hyvä jättää viimeiseksi. mutta jos aikoo enemmän laittaa rautaa tankoon niin kannattaisi tehdä selkätreenin alkupuolella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juukeri sanoi:
tietenkin pienillä painoilla pitkiä sarjoja tehden voi olla hyvä jättää viimeiseksi. mutta jos aikoo enemmän laittaa rautaa tankoon niin kannattaisi tehdä selkätreenin alkupuolella.

mulla selkä on ollu "isoilla" ( itelle ) painoilla aina vähä sellane arka paikka mavessa. tekniikka hajoo tai jotai ku aletaa sarjapituudel 1-3 vetää. 100-110 kg ja n 12-15 toistoo, pari sarjaa loppuu ni mun selkä o ollu sit aika finito.

bustedi sanoi:
mulla selkä on ollu "isoilla" ( itelle ) painoilla aina vähä sellane arka paikka mavessa. tekniikka hajoo tai jotai ku aletaa sarjapituudel 1-3 vetää. 100-110 kg ja n 12-15 toistoo, pari sarjaa loppuu ni mun selkä o ollu sit aika finito.

Joo sama täällä. Itekki joutuu vetämään 95-100kg 8-10 toiston sarjoja ku jo tällä painolla meinaa selkä pyöristyy.. :hyper:

Nyt alko masentaa :(

Heebot kehittyy puolessavuodessa saman mitä itte kahdessa vuodessa :curs:

Mitähä mieki teen väärin, prkl... :jahas:

Salia on takana suunnilleen 9kk verran, josta viimeiset 3kk kunnon ohjelmalla ja ruokailuilla.

penkki 40kg -> 55kg
kulmasoutu 45kg -> 65kg
jalkaprässi 90kg -> 155kg

Kaikki siis sarjapainoja.

Ei se muuta vaadi kun reenin, ruoan ja levon. Sen on saanut kantapäänkautta oppia. Kyllä ne painot kasvaa, toisilla nopeammin kuin toisilla ;)

Tortilla90 sanoi:
Joo sama täällä. Itekki joutuu vetämään 95-100kg 8-10 toiston sarjoja ku jo tällä painolla meinaa selkä pyöristyy.. :hyper:

Saan varmaan kohta paskaa niskaan, mutta sanonpa silti. Tekniikka tottakai kuntoon, mutta älkää nyt saatana yltiövarovaisia olko, mave on raaka liike eikä siinä kehitystä tule jos vaan koko ajan keskitytään siihen kauniiseen tekniikkaan. En nyt kuitenkaan tarkoita että U-kirjaimen muodossa tulisi nostaa.

Halffi- sanoi:
Saan varmaan kohta paskaa niskaan, mutta sanonpa silti. Tekniikka tottakai kuntoon, mutta älkää nyt saatana yltiövarovaisia olko, mave on raaka liike eikä siinä kehitystä tule jos vaan koko ajan keskitytään siihen kauniiseen tekniikkaan. En nyt kuitenkaan tarkoita että U-kirjaimen muodossa tulisi nostaa.

mua ei kiinnostakaa kehittyä mavessa vaan pumppailla vaan selkää sillä lopuksi. muissa liikkeissä sitten kehitytään, semmosta.
pari sarjaa lopussa loppuun asti ja thats it.

e: voin toki myöntää että pitäisi tottua vetää "isoillaki" romuilla. tekniikka mulla on kyllä kunnossa, mut alaselässä nikaman luutumis vika pelottaa aina hiukan ja sitä varoessa tuntuu vähä epävarmalle tehä.

changty sanoi:
Ei se muuta vaadi kun reenin, ruoan ja levon. Sen on saanut kantapäänkautta oppia. Kyllä ne painot kasvaa, toisilla nopeammin kuin toisilla ;)

Jep jep, treeni, ruokapuoli, lepo ja motivaatio (pakkikselle kuuluu tästä suuri kiitos :worship: ) ovat kohdallaan.. mutta ehkä olen vain syntynyt heikoksi :confused:

tontto sanoi:
Jep jep, treeni, ruokapuoli, lepo ja motivaatio (pakkikselle kuuluu tästä suuri kiitos :worship: ) ovat kohdallaan.. mutta ehkä olen vain syntynyt heikoksi :confused:

ehkäpä synnyitkin heikoksi, mutta siitä voi kasvaa aina vahvaksi. Maltti on valttia kaikki kehittyy eritahtiin :)

Joonaz sanoi:
ehkäpä synnyitkin heikoksi, mutta siitä voi kasvaa aina vahvaksi. Maltti on valttia kaikki kehittyy eritahtiin :)

Kiitos kannustavasta kommentista!

Vaikka kehittyminen on tuntunut olevan suht hidasta, niin luovuttaminen ei ole kyllä käynyt mielessä missään vaiheessa :rock:

Suositut

Back
Ylös Bottom