Tuloksesi 6kk treenaamisen jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dexma
  • Aloitettu Aloitettu
Joo en ole aikasemmin vain viitsinyt repiä hirveitä kun olin dietillä mutta nyt kun oon melkein tavoite painossa niin oon alkanut ns bulkkaan ja sillä saamaan palautumisen kuntoon ja sitä kautta uskaltanut alkaa repimään isompia rautoja. Enään en jarruttele vaan annan paukkua kunnolla :D

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Just about 6kk käyny nyt salilla ja tulokset ovat ainakin omasta mielestä olleet hyvia. Eli oon huimasti kehittynyt verraten, kun aloitin aikalailla nollista. Peruskunto tietenkin on ainna ollu ok.Painoa on tullut sen 11-12kg ja tulokset näin.
Penkki max: 70kg->115
Mave max: 120->190
*Kyykky max 90->130

Joo itsellä kans nosti sali haluja tuo treeni vihkon pitäminen. Kokoajan tunne et haluaa parantaa viime treeneistä niinkuin tietty ennen treenivihkoakin mutta nyt siittä on mustaa valkoisella miten viimeksi meni treeni ja on helpompi pysyä kartalla missä menee.. Ja päivitystä tuohon omaan paranteluun. Tuli kokeiltua tuossa vähän omia rajoja tietysti terveessä määrin ja rintaa vertical push koneella tuli heitettyä 140kg romuilla. Aikaisemmin uskaltanut vain korkeintaan 50kg painoilla mut nyt kun lisäsin ruokaa ruokavalioon niin parantu palautuminen ja uskalsi alkaa repimään..

Itsellä myöskin suurin kehitys sarjapainoihin tuli sen jälkeen kun aloin pitämään reenipäiväkirjaa. Helposti tulee tehtyä päivän fiiliksen mukaan juuri mutta kun kattoo että edellisellä kerralla tehnyt tietyn määrän niin yrittää pistää seuraavalla kerralla paremmaksi. Moni puhuu, että muistaa kyllä mitä on viimeksi tehnyt ja monta toistoa mutta paskapuhetta se on sanon minä :D

Tuloksissa puoli vuotta ja about näin: kyykky: 6x120kg -> 8x140kg, suorin jaloin maastavedon aloitin noin puoli vuotta sitten ja starttipainot taisi olla jotain 100kgx8 nykyisin 160kgx8, penkkipunnerrus ei juuri olekkaan noussut puolessa vuodessa ehkä 8x80kg ja hyvänä päivänä 8x90kg. Tosiaan aina ollut vaikeuksia tankopenkkaamisessa.
Kuvissa n. 8 kuukauta eroa ensimmäinen viime kesältä ja toinen keväältä.

Liitteet

• selkäjuttuja.jpg
    selkäjuttuja.jpg
    31,5 KB · Katsottu: 1 934
Itsellä myöskin suurin kehitys sarjapainoihin tuli sen jälkeen kun aloin pitämään reenipäiväkirjaa. Helposti tulee tehtyä päivän fiiliksen mukaan juuri mutta kun kattoo että edellisellä kerralla tehnyt tietyn määrän niin yrittää pistää seuraavalla kerralla paremmaksi. Moni puhuu, että muistaa kyllä mitä on viimeksi tehnyt ja monta toistoa mutta paskapuhetta se on sanon minä :D

Joo kyllä päiväkirja auttaa ja kellään ei ole nii hyvä muisti et muistais kaikkea mitä on viimeks tehnyt.

Nyt kun on tullut 10kk täyteen treenailussa ja alkanut vähän pääliikkeitäkin tekeen kun sai vaimokkeesta ittele reeni kaverin niin tässä tämän hetken tuloksia

Penkki: Lähtö oli 40kg ja nykyään 95
Mave lähtö oli pelkkä tanko mitäs se nyt on 17kg? ja nykyään menee 100kg

Muutenki selkään alkanut tuleen voimaa mahoton lissää alatalja soudut yms kaikissa SARJA painot on 80-100kg puhtailla liikkeillä eikä niinku alussa heiluttiin puolelta toiselle...

Kyykky tuloksen lisään tähän tännään kun on se mukava jalka päivä tänhään..

Prässissä menee 250kg 15-20 toiston sarjaa..

Paino on tällähetkellä pötikällä puonnut 25kiloa ja vieläkin mennään alemmas koska tavoitteena on joskus käydä jossakin voimailu kisoissa ja tällä painolla ja näillä voimilla en pärjäisi kyllä vähhääkää :D

Kyykys meni 80 kiloa puolen vuoden kyykkäys tauvon jälkeen ja näin torstaina vielläkin jalat arkana. I realy hate leg days :D

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kyykys meni 80 kiloa puolen vuoden kyykkäys tauvon jälkeen ja näin torstaina vielläkin jalat arkana. I realy hate leg days :D

Jos oon jalat tehny kunnolla maanantaina niin mulla on vielä lauantaina joko etu tai takareidet hellänä :D Pari kertaa tainnu olla jopa että seuraavaan reeniin on menty hieman aroilla jaloilla mutta siinä ne on vetreytynyt kuitenkin :D Tietää että on treenannu kunnolla kun ei taivu paskalle viikkoon :D

Jos oon jalat tehny kunnolla maanantaina niin mulla on vielä lauantaina joko etu tai takareidet hellänä :D Pari kertaa tainnu olla jopa että seuraavaan reeniin on menty hieman aroilla jaloilla mutta siinä ne on vetreytynyt kuitenkin :D Tietää että on treenannu kunnolla kun ei taivu paskalle viikkoon :D
Joo eihän se muuten haittaakkaan mutta töiden teko on melko tuskasta :D töissä kun tulee 10-30k askelia päivässä niin melko mukava notkua kun jalat ei meinaa kantaa..

Joskus amis aikoina treenatessa muutaman kuukauden kovaa kehonrakennustyyliin saattoi voimaakin tulla joissakin liikkeissä esim. pohkeissa ja takareisissä ihan hurjasti lisää lyhyessä ajassa yli 100kg lisää painoja sarjaan muutaman treenikerran aikana.Paikallisella Kokko gymillä oli joku takareisi kone millä tein 17 vuotiaana suunnilleen koko pakalla ja saman salin seisaaltaan tehtävässä pohjekoneessa oli muistaakseni joku 180kg pakka jolla meni joku 20 toistoa.En minä mikään erityisen riski tai iso ollut, esim maasta vedin vain noin 130- 140kg ja painoin alle 80kg 188 senttisenä.Penkistä meni justiin 100kg ennen kuin täytin 18v.En ole ikään ollut mikään ego nostaja salilla, tykkään enemmän treenata kovaa mutta puhtaasti ja koko liikeradalla vaikka sitten pienellä painolla, näissä joissakin liikkeissä tuli vaan hyvin voimaa.Samoissa liikkeissä ja on hyvin voimaa vieläkin suhteessa muuhun.
Nykysittäin 38 vuotiaana oon pitkän vuosien tauon jälkeen treenaamisen taas aloitettuani saanut hyvin tuloksia myöskin, lihasta ja voimaa tulee hyvin vieläkin, tulee varmaan treenattua vanhasta tottumuksesta liian kovaa koska tuntuu että paikat ei kestä enää niin mitä vaan

Hauska lukea miten porukka on kehittynyt! Itse aloitin crossfitin noin 5kk sitten ja alussa 150cm/47kg nyt 150/49kg ( kyllä oon aika lyhyt nainen mutta painonnostossa persjalkasuudesta on kyllä hyötyä)

Mave: 80kg -> 100kg
Etukyykky: 60kg -> 65kg
Takakyykky: 60kg -> 67,5 kg
tempaus: 20kg -> 30kg (toki oon oon oppinut paremman tekniikan mutta ei se vieläkään teknisesti täydellinen oo :D)
Kiva todeta että painon nousu ei aina oo huono asia. Toki varmasti läskiäkin on tullut mutta kädet näyttää kiinteämmiltä kun on läskin lisäksi edes vähän lihasta ja vatsalihakset erottuvat paremmin esim. oon luullut ettei naisen oo mahdollista saada v vatsalihaksia mutta kyllä sellaset on erotettavissa vaikka ei todellakaan mitkään selkeet palikka vatsalihakset ookkaan. Enkä nyt todellakaan sano olevani missään kireessä kunnossa mutta oon tyytyväisempi nykyiseen ulkonäköön ja kehitykseen mitä oon saanut treenaamisen alotettua. Toki olisi ihan kiva kesän lähestyessä ehkä vähän dieetata, mutta saa nähdä. :)

Vuosi takana. Tavoitteena ei ole lihaskasvu vaan kiinteytyminen. No, ehkä viime aikoina alkanut kiinnostaa myös lihaskasvu.

Lähtöpaino 84, nyt 78,5kg (kävi jo 74,7kg, mutta sitten muutin ohjelmaa).

Penkkisarjat aluksi 50kg x 12, nyt 60kg x 10.
Vinopenkki käsipainoilla 12,5kg -> 17,5kg
Hauis vinotangolla 20kg (+tanko) -> 30kg
"Takaolkapäät" laitteessa puolet lisää painolaattoja (en muista kiloja).
Leukoja aluksi 7,5,3, nyt 14,8,8

Sen huomannut, että lihas alkaa tosiaan tarttumaan kun nostaa painojen määrää ja vähentää toistoja. Nyt menossa kohti 8 x sarjoja. Samalla keskittynyt tekniikkaan entistä paremmin.

Noin viisi kuukautta treeniä takana. Paino noussut 70 kilosta 72 kiloon. Pituutta ~172. Lähtötaso treenille nolla.

Penkki 7*35kg -> 4*12*50kg. Ykkönen 80kg:llä kuukausi sitten.
Leukoja (Myötäote) nolla -> 10,6,6,3,3 / Ykkönen 15kg lisäpainolla
Takakyykky 7*60 -> 4*8*70kg. Suhteellisen helppo ykkönen 100kg:llä kaksi viikkoa sitten - nousi jo joulukuussa, mutta silloin tekniikka ei pysynyt kunnossa loppuun asti ja oli muutenkin huteran oloinen.
Polveltaveto vasta kuusi viikkoa treenissä mukana. 4*80kg viime viikolla. Pitäisi varmaan vaihtaa maveen.
Dippejä nolla -> 3*30kg Omalla painolla pari viikkoa takaperin treenin loppuun hetken mielijohteesta 20 toistoa.
Pystypunnerrus levytangolla, seisten 3*30kg -> 2*6*40kg
Hauiskääntö käyrällä tangolla 8*25kg -> 4*10*30kg.
Lankkua oon ottanut vuoden alusta, eli 7 viikkoa. Aluksi 3*2min ja viime viikolla 2,2,2,3min. Suhteellisen nopeasti lähtee nousemaan. Voimapyörälläkin tulee yksi toisto hyvänä päivänä.

Seuraavaksi pitäisi varmaan laittaa ruokapuoli kuntoon. Tulee syötyä säännöllisen epäsäännöllisesti suurimmaksi osaksi kolmivuorotyön takia. Tavoitteena kesäksi penkki 100kg, kyykky 120kg ja leukoja tietysti mahdollisimman paljon. En tiedä miten realistisia ovat, mutta motivaatio ainakin on hyvä.:D

Fuskaan heti alkuun ja itsellä jo lähes vuosi takana aloittelijana treenaamista. Ikää on jo keski-iän 39 vuotta ja tosiaan innostuin painoja heiluttamaan kypsässä iässä. Tällä hetkellä penkki 105kg, kyykky 120kg ja maastaveto 160kg. Ensimmäinen vuosi on mennyt asioita tutkiessa ja "alaan" tutustuessa. Nyt olisikin tarkoitus alkaa katsomaan vieläkö "vanha" patu saa 500 yt rikki ja sen jälkeen 600 yt tietysti silmissä.

Tämä harrastus on kyllä haukannut kivasti mukanaan ja oikeastaan ainoa asia mikä vanhan mieltä jäytää on miksi hukkasin parhaat treenivuoteni ryyppäilyyn ja naisten naurattamiseen ;) Hyviä treenejä pakkiksen väelle.

21.9.2016 aloitin seuraavilla sarjoilla:
Penkki: 50kg*10, 50kg*7, 50kg*4
Takakyykky:60kg*10,50kg*10*2
NTP: 20*10,*8

Myöhemmin otin mave mukaan:
29.10.:60kg*10,80kg*10*2

Eilen tein penkin: 102,5kg*8,*8,*8,*7
Takakyykky tällä viikolla: 107,5*8*3, 117,5*8
Tänään pitäis tehdä mave: 147,5*6*4

Oma paino noussut 90 => 94-99kg.

Viisi ja puoli kuukautta takana ja tulokset nousussa.
Penkki: 7x70kg > 1x117,5kg
Mave: 1x150kg> 1x200kg
Kyykkyä vasta harjoitellaan.
Edit. Omapaino 118kg

Penkki: 30kg 5x5 -> 62.5kg 4x4
Kyykky 60kg 5x5 -> 100kg 4x4
Maastaveto 80kg 5x5 -> 120kg 4x4

Paino 67kg

Punnerrusliikkeisiin ei tunnu tarttuvan millään :(

Useampana vuonna olen "käynyt salilla". Treenailu astui kuvioihin kuitenkin vasta alkuvuodesta eli noin puoli vuotta sitten.

Penkki 8*50kg -> 5*75kg
Kyykky 8*70kg -> 5*110kg
Maastaveto 1*80kg -> 5*120kg

Maven kehittyminen on hiukan pettymys, olisi kuitenkin tavoitteena viedä se seuraavalle sataluvulle ja koko helahoidon yhteistulos ainakin 450 kg:n tasolle ja mielellään siitä vielä ylemmäksikin. Omaa painoa on aivan liikaa (n. 15 kg ylipaino), joten dieettiäkin pitäisi harjoitella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom