Tuloksesi 6kk treenaamisen jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dexma
  • Aloitettu Aloitettu
Joo samaa naureskelin, kyllä ois syytä olla hyvin tyytyväinen kehitykseen :)

Joo, tuolta kantilta ajateltuna totta. Tuo 30kg sarjapainot eivät kuitenkaan olleet ihan maksimit silloin ihan aloittelijanakaan vaan lähinnä liikkeen harjoittelua. Aika nopeasti sarjapainot nousi sinne 55kg ja sen jälkeen pysyi monta kuukautta siinä 50-60 välissä. Nyt alkaa jo tuntua että vähän tarttuu kun ensi treenissä saa laittaa 70kg tankoon :hauis:

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Helmikuun paikkeilta aloitin aktiivisen salitreenailun, 3-5krt/vko ja muutamat deload/tauko -viikot siellä täällä, mutta muuten yhtäjaksoista treenausta. Aloitin 5x5 jolla sai nopeasti hyvät noobgainssit hommailtua ja hahmoteltua missä omat maksimit menee. Siitä sitten pääasiallisesti Wendlerin 5/3/1 pohjalta treenit. Penkki oli oikeastaan ainut näistä liikkeistä mitä tuli aiemminkin kokeiltua silloin tällöin max 1krt/kk ennen tätä vuotta. Pystypunnerruksen aloitin myöhemmin ehkä huhtikuussa. OHP ja penkki junnaillut paikoillaan jo hyvän tovin.

Kyykky: 5x60 -> 11x110
Mave: 5x90 -> 7x145
Penkki: 5x70 -> 6x85
Pystypunnerrus: 5x40 -> 7x55

Oma paino hieman noussut, rasvaprosentti välillä noussut ja välillä laskenut, mutta vissiin muutaman prosentin alempana tässä vaiheessa hommaa aloittaessa, ehkä noin 20%->17% suurinpiirtein.
Paino: 72 -> 77

Helmikuun paikkeilta aloitin aktiivisen salitreenailun, 3-5krt/vko ja muutamat deload/tauko -viikot siellä täällä, mutta muuten yhtäjaksoista treenausta. Aloitin 5x5 jolla sai nopeasti hyvät noobgainssit hommailtua ja hahmoteltua missä omat maksimit menee. Siitä sitten pääasiallisesti Wendlerin 5/3/1 pohjalta treenit. Penkki oli oikeastaan ainut näistä liikkeistä mitä tuli aiemminkin kokeiltua silloin tällöin max 1krt/kk ennen tätä vuotta. Pystypunnerruksen aloitin myöhemmin ehkä huhtikuussa. OHP ja penkki junnaillut paikoillaan jo hyvän tovin.

Kyykky: 5x60 -> 11x110
Mave: 5x90 -> 7x145
Penkki: 5x70 -> 6x85
Pystypunnerrus: 5x40 -> 7x55

Oma paino hieman noussut, rasvaprosentti välillä noussut ja välillä laskenut, mutta vissiin muutaman prosentin alempana tässä vaiheessa hommaa aloittaessa, ehkä noin 20%->17% suurinpiirtein.
Paino: 72 -> 77

Noi on kyllä meikäläisestä kovia parannuksia tuloksiin. :puntti:

Aloitit Helmikuussa aktiivisen treenaamisen mutta kauanko treenitaustaa on kaiken kaikkiaan? Mä olen käynyt vuosia salilla ja aktiivisuus vaihdellut mutta maksimit kutakuinkin luokkaa. Ja Wendleriä täälläkin tehdään.

kyykky 1x130
penkki 1x120
mave 1x200
ppunnerrus 1x70

Noi on kyllä meikäläisestä kovia parannuksia tuloksiin. :puntti:

Aloitit Helmikuussa aktiivisen treenaamisen mutta kauanko treenitaustaa on kaiken kaikkiaan? Mä olen käynyt vuosia salilla ja aktiivisuus vaihdellut mutta maksimit kutakuinkin luokkaa. Ja Wendleriä täälläkin tehdään.

kyykky 1x130
penkki 1x120
mave 1x200
ppunnerrus 1x70

Varsinaista puntteilua en aktiivisesti ikinä aiemmin, silloin tällöin randomisti kävin salilla tahtia 1-12 krt vuodessa (lähinnä veljen seurana) ja silloin treenasin randomisti mitä milloinkin. Mutta muuten olen jotain aina harrastanut, taistelulajeja tai kotona kehonpainotreeniä, mutta nekin on/off meiningillä. Leuanvetotanko nyt on aina pitänyt olla sentään, mutta senkin käyttö vaihtelevaa :)

Aloitin nolla urheilu/liikuntapohjalta pudottamaan painoa ja opettelemaan salitouhua tossa helmikuun puolivälin jälkeen. Painoa lähtenyt 11kg ja tulokset nousseet ihan hyvin ainakin omasta mielestä. Toisaalta kun joidenkin tuloksia lukee niin ottavat jo lähtöpainoina ihan hirveät numerot. :D

5 toistolla
mave 40kg -> 130kg
penkki 35kg-> 72,5kg
kyykky tanko -> 65 kg
pystäri käsipainoilla 10kg -> 20kg per käsi

Kyykyssä meni ensimmäiset kuukaudet liikkuvuudeen treenaamiseen että pääsi below parallel. Nyt otin vielä tarkempaan syyniin että kroppa pysyy tiukkana ylhäältä alas ja takaisin sekä yhden jalan liikkeitä apuna PT:n neuvomana. Kyykky laahaa numeroissa jäljessä mutta uskon kun saa hyvän pohjan tehtyä oikealla liikeradalla niin lähtee nousuun. En oikein ymmärrä miten jotkut kyykkää niin kovia lukuja heti aloittaessaan, kyykkyhän on todella kokonaisvaltainen liike pitää paketti tiukkana ja käydä tarpeeksi syvällä. Ehkä on huonot mittasuhteet.

Nyt on tullut treenailtua yhteensä se 6kk (maalis,huhti,touko ja syys,loka marraskuu) Penkki tulos parantunu 1x100--->6x100kg ja haba kasvanu huimat 3cm :LOL: Omapaino on pysynyt koko ajan siinä 93-94kg välillä mutta uskoisin että on sitä rasvaakin ainakin vähän palanut.

Nyt on tullut treenailtua yhteensä se 6kk (maalis,huhti,touko ja syys,loka marraskuu) Penkki tulos parantunu 1x100--->6x100kg ja haba kasvanu huimat 3cm :LOL: Omapaino on pysynyt koko ajan siinä 93-94kg välillä mutta uskoisin että on sitä rasvaakin ainakin vähän palanut.
Ootko tehny muutakin kuin penkkiä ja hauista?

Ootko tehny muutakin kuin penkkiä ja hauista?
Aika pitkälti treenit menny näin: penkkipunnerrus, pystypunnerrus tangolla, hauiskääntö tangolla,käsipainoilla hammer otteella, ojentajat taljassa ja ranskalainen punnerrus, vipunostot sivulle, ylätalja niskantaakse ja soutu. Pitäis kyllä yrittää aloittaa jonkun ohjelman mukaan tekemään kun nyt oon päässy jonkunlaiseen alkuun tässä saliharrastuksessa.

En oikein ymmärrä miten jotkut kyykkää niin kovia lukuja heti aloittaessaan, kyykkyhän on todella kokonaisvaltainen liike pitää paketti tiukkana ja käydä tarpeeksi syvällä. Ehkä on huonot mittasuhteet.
Monet alottaa treenin aikuisiän kynnyksellä tai myöhemmin niin siinä on saattanu keretä harrastaan 10-15vuotta esim. painia, jääkiekkoo, futista tai muuta urheilua. Esim. jääkiekkolija kyykkää aivan varmasti yli 100 000 kertaa pelkästään alkulämmöissä+kesätreeneissä+loppuveryttelyissä 10 vuoden aikana. Painijat todennäköisesti vielä kovempia kyykkään. Kyllä tämmöset asiat jättää jäljen. Onneksi!

Laitetaan nyt omaakin tulosta, Joulukuussa tuli otettua siskon kanssa "kesäkunto" skaba. Painoa Joulun jälkeen oli 92kg/183cm. Kuva.
4qE0tl
(kuva vuodelta 2011, mutta suunilleen samassa kondiksessa olin.

Treenamisen aloitin joskus helmikuussa. Sali kortin olin omistanut marraskuusta asti mutta ei sitä vielä voi sanoa treenaamiseksi(jotkut kyllä sanovat :D). No treenit sujui ihan ok, pääsiäiseen asti. Kunnes loman jälkeen sairastuin ja olin melkein 1kk treeneistä sivuissa. No Huhtikuun lopulla alkoi taas treenit, ja sujunut ihan ok. Noin. 1kk taaksepäin Vaihdoin 4-jakoiseen ja alkanut myös voimatasot kehittymään paremmin.

Tässä tämänhetkinen kunto. Kuva.
XqQ2AQ
. Voitin siskoa vastaan kesäkunto kisan :). Hän halusi kuitenkin ottaa uuden skaban Marraskuun loppuun. Tämän hetkinen paino n.80kg, alimillaan käytiin 78kg. Eli -14kg. Tiedän että pitäis syödä enemmän, mutta ei viitsi nyt tahallaan rasvaprosenttia kauheasti nostaa, kun on 3viikon rantaloma reissu indonesiaan tiedossa Syyskuussa. Loman jälkeen mietitään mitä tehdään :)

Tämän hetkisiä tuloksia
Penkki vain. 67.5kgx6
Mave 120kgx6
Kyykky 90kgx6
OP leuat vastaotteella 12-14

Vuosien tauon jälkeen 2kk sitten takaisin treenamiisen, paino oli 100kg+. Nyt on 95kg.

Penkki. 75kgx5
Mave 150kgx5
Kyykky 110kgx5
Leukoja 5

Taas on tullut kaks viikkoa vajaa puoli vuotta treenattua yli neljän vuoden tauon jälkeen, ikää siis 23. Aikaisemmin tuli käytyä salilla 15-vuotiaasta asti, lähinnä sellasta pumppailua ja hauis/penkki-yhdistelmää.
Nyt oon mennyt ekat 2kk 2-jakosella ja sen jälkeen menty kaksjakoisella, joista kaks päivää on voimatreeniä ja kaks muuta lihaskuntotreeniä.. Alotin noin 70kg painosena (olin vähän ylimääräsiä pudottanut kesällä) ja nyt paino on sen n. 80kg ja oikeella ruokavaliolla menty vasta kuukausi. Rasvaakin on matkalla kyllä tullut, eli pyöritään jossain 15-17% rasvoissa.

Penkki: 95kg 3x5 (noussut nopeesti kun oli tekniikka kunnossa)
Kyykky ATG: 100kg 5x5 (kyykkytekniikan opin noin kuukausi sitten, vieläkin on hiottavaa)
Mave: 107,5kg 2x5 (nousis varmaan enemmänkin mutta nostan hillitysti kun on aikasemmin ollut ongelmia selän kanssa)
Leukoja 3x5 +5kg

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Vajaa 3kuukautta käyty salilla ja kolmejakoisella ohjelmalla tehty hommia. Ikää 16-vuotta ja iltapaino noussut noin 69.5—>73.0

Sarjapainot nousseet:

Penkki 3x8x40 —-> 3x8x55
Mave 3x5x60 —> 3x5x90
Kyykky 3x8x60—> 3x8x80
Hauiskääntö tangolla 15—>25

Alkanut syömään kunnolla, onko kehitys mistään kotoisin pääliikkeissä vai onko hidasta kehitystä

Vajaa 3kuukautta käyty salilla ja kolmejakoisella ohjelmalla tehty hommia. Ikää 16-vuotta ja iltapaino noussut noin 69.5—>73.0

Sarjapainot nousseet:

Penkki 3x8x40 —-> 3x8x55
Mave 3x5x60 —> 3x5x90
Kyykky 3x8x60—> 3x8x80
Hauiskääntö tangolla 15—>25

Alkanut syömään kunnolla, onko kehitys mistään kotoisin pääliikkeissä vai onko hidasta kehitystä
Ihan samanlaista kehitystä kun itsellä mitä alkoi urheilemattomasta kropasta takomaan salitreeniä. Tässäkin ketjussa on monta kaveria jotka ovat treenanneet vuosia ja silti tulevat kertomaan jotain viime 6kk tuloksia kuin ne olisi tulleet sillä pelkällä 6kk treenillä. Tottakai kehityksestä saa olla iloinen mutta se antaa epätodellisia toivekuvia sellaisille aloittelijoille jotka lähtee nollasta. Sen takia itsestäkin on mukava kuulla että muut ei nosta 200 penkistä ekalla kerralla että saa jotain perspektiiviä sille onko itse ihan umpipaska.

Hyvää kehitystä!

Heipä hei pakkis. Ekaa kertaa tänne kirjoittelen :).

Aloittelin salitreenaamisen jälleen kutakuinkin uudenvuoden paikkeilla muutaman vuoden tauon jälkeen. Lähtökohdat olivat hyvin heikot, keho on treenaamatta auttamattomasti tyyppiä laihaläski. Rasvat olivat siinä 18-20% paino heitteli siinä 82-85kg ja pituutta kuitenkin se 190cm.
Eli lihasta ei ollut siis ollenkaan. Treenannut olen joskus aijemmin löyhällä ohjelmalla jolloin tein lähinnä penkkiä ja hauiskääntöä 3 kertaa viikkoon :LOL::nolo:.
Treenaamisen aloittamisen yhteydessä aloitin syömään kunnolla.

Tulokset nousseet seuraavanlaisesti:
Penkki 4x50kg - 7x60kg
Kyykky(ATG) 80kgx3 - 110kgx2
Mave 120kgx1 - 140kgx1

Varmaan niitä "noobi gainsseja". En tiiä onko tulokset yhen kuukauden treenaamiselle mitään kun aika kovia rautoja näyttää jotku kiskovan tän ketjun perusteella:confused:.

Heipä hei pakkis. Ekaa kertaa tänne kirjoittelen :).

Aloittelin salitreenaamisen jälleen kutakuinkin uudenvuoden paikkeilla muutaman vuoden tauon jälkeen. Lähtökohdat olivat hyvin heikot, keho on treenaamatta auttamattomasti tyyppiä laihaläski. Rasvat olivat siinä 18-20% paino heitteli siinä 82-85kg ja pituutta kuitenkin se 190cm.
Eli lihasta ei ollut siis ollenkaan. Treenannut olen joskus aijemmin löyhällä ohjelmalla jolloin tein lähinnä penkkiä ja hauiskääntöä 3 kertaa viikkoon :LOL::nolo:.
Treenaamisen aloittamisen yhteydessä aloitin syömään kunnolla.

Tulokset nousseet seuraavanlaisesti:
Penkki 4x50kg - 7x60kg
Kyykky(ATG) 80kgx3 - 110kgx2
Mave 120kgx1 - 140kgx1

Varmaan niitä "noobi gainsseja". En tiiä onko tulokset yhen kuukauden treenaamiselle mitään kun aika kovia rautoja näyttää jotku kiskovan tän ketjun perusteella:confused:.

Hyvältä noi näyttää! Anna mennä vaan :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom