Miksi yhteiskuntaan pitää vartavasten saada hirveät tuloerot? Minusta on pikemminkin pitäisi saada nykyisetkin supistumaan. Koskaan ei ihmisten välillä voi vallita tasa-arvo ennen taloudellista tasa-arvoa. Suomi on tehty siksi, että suomalaisilla olisi mahdollisimman mukavaa keskimäärin olla täällä, jos jotakuta niin suuresti haittaa suuret verot, niin minun puolestani sopii vaihtaa maisemaa.
Sori sä puhut ihan sairaita.
Ensinnäkin miksi yleensäkään edes pitäisi olla tasa-arvo, parhaat pärjää aina ja niin sen tulee ollakin, ja jos järjestelmä sitä rajoittaa alkaa parhaat pakkailemaan laukkujaan ja lähteä sinne missä heitä eniten kaivataan.
Suomailaisista ainoastaan keskituloa matalampaa tuloa nauttivat JA kateelliset henkilöt viihtyisivät paremmin jos tuloerot supistuisivat.
Voidaankin kysyä aiheellisestikin, että haluaako enemmistö suomalaisista supistaa tuloeroja? Puolet suomalaisista tulisi siitä kärsimään, ja eihän se normaalilla älyllä varustettua matalampituloistakaan haittaa että joku toinen tienaa, paitsi tietenkin sosialisteja.
Ei mua tippaakaan haittaa tuloerojen kasvu vaikka olen hyvin pienituloinen opiskelija,oikeesti toivon sitä että suomessa kasvatettaisiin hyvä ja heikompituloisten elintasoeroa paljon.
Oikeudenmukaista se on että on mahdollisuus oikeastikin vaurastua, ja oikeudenmukaista se oisi koska se antaisi myös sosialisteille, ja mulle mahdollisuuden vaurastua. Nykyisellään minkäänlaista mahdollisuutta siihen ei ole, eikä elämä paljoa mua motivoi, kun ei ole toivoa paremmasta tulevaisuudesta.
Silti vaikka olen pienituloinen ja vähävarainen, en koskaan tule kannattamaan minkäänasteista sosialismia.
e: länsimaisella palkkatasolla suomessa olisi kyllä paljon paremmat verotulotkin, vaikka veroprosenttia vähän löysättäisiin. Kulutukseen ne niin suurilta osin menisi, ja 25% vaikka viidestä tuhannesta on aika paljon enemmin kuin 30% kahdesta tonnista.