Tulisen ruuan ystäville!

Nyt meni testiin Blair's After Death. Oon vielä suht junnu näiden tulisten kastikkeiden suhteen, aikaisemmin oli Amazon habanero-soosia, ja alkoi tuntua, ettei se enää potki yhtään. Nyt pirskottelin After Deathia annoksen päälle ja ai että! Juuri sopivan voimakas, hyvä maku!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mietoa kamaa, mutta helvata miten hyvää Blair'sin Heat Chipotle Slam on! Tuli ostettua purkki ja tuon maku on vaan jotain niin hyvää, että taitaa jäädä muut chili-kastikkeet jatkossa kaupan hyllylle. Tietysti tuo tarvii lisää ytyä jos haluaa super-tulista niin lisäilen oman sietokyvyn mukaan Blair'sin Death Rain Nitroa, se kun ei muokkaa makua juuri lainkaan, eli sillä on helppo tehdä mistä tahansa soosista tai safkasta makuun vaikuttamatta ainakin mun vauvan suulle riittävän ja liiankin tulista.

Itsekin olen kuvitellut pitäväni vähän tykimmästä chilistä, mutta kun poika toi kotiin "Pain 100 %" pullollisen ja vähän maisteltiin, niin oli aika palata aika muutama pykälää alemmas. Oli nimittäin liian väkevää meikäläisen makuun.

Mietoa kamaa, mutta helvata miten hyvää Blair'sin Heat Chipotle Slam on! Tuli ostettua purkki ja tuon maku on vaan jotain niin hyvää, että taitaa jäädä muut chili-kastikkeet jatkossa kaupan hyllylle. Tietysti tuo tarvii lisää ytyä jos haluaa super-tulista niin lisäilen oman sietokyvyn mukaan Blair'sin Death Rain Nitroa, se kun ei muokkaa makua juuri lainkaan, eli sillä on helppo tehdä mistä tahansa soosista tai safkasta makuun vaikuttamatta ainakin mun vauvan suulle riittävän ja liiankin tulista.

Sellaista henkilöä ei olekkaan kelle ei tuo Death Rain Nitro riittäisi tulisuudeltaan. Tulisin kuivamauste.

Itellä on tuota Death Rain Habaneroa, se on jo todella vihaista. Nitroon on vielä lisätty uutetta päälle!

Vaikka nimenä on Nitro niin emme suosittele sydänvikaisille. Kuivamausteiden nitroglyseriiniä, olkaa sitten varovaisia. Blair on terästänyt habanerojauheensa äärimmäisen tulisella chiliuutteella. Sopii kysyä minkä ihmeen takia, kun alkuperäinenkin jauhe on jo TULISTA.
-chilikauppa

Eilen tuli vedettyä leivän päällä ihan törkeät setit Eatons Jamaican Crushed Pepperssiä, ja ei perhana miten veti mahan sekaisin illalla. Pöntöllä sai istua ja persreikää poltteli.

Onko tuo nitro jolokiaa?

Itsellä on Bih Jolokiaa jauheena, ja tulisuus on ihan sairaan kova.

Habaneroa, joka on höystetty chiliuutteella, eli käsittääkseni ei jolokiaa. Tätä mainostetaan jauhemaisena Mega Deathina, mutta siinä missä Megaa pystyy tipan maistamaan helposti, en voisi kuvitellakaan ottavani saman kokoista hyppysellistä Nitroa suuhun sellaisenaan. Yksi "nokare" antaa jo ihan kivan poltteen (tosin tämä nynny-disclaimerilla;)).

Habaneroa, joka on höystetty chiliuutteella, eli käsittääkseni ei jolokiaa. Tätä mainostetaan jauhemaisena Mega Deathina, mutta siinä missä Megaa pystyy tipan maistamaan helposti, en voisi kuvitellakaan ottavani saman kokoista hyppysellistä Nitroa suuhun sellaisenaan. Yksi "nokare" antaa jo ihan kivan poltteen (tosin tämä nynny-disclaimerilla;)).

Piti itekin tarkistaa. Mulla oli kaapissa death rain habaneroa ja se on kyllä jos jonkin verran pirun tulista. Ja toi nitroko on reippaasti tulisempaa? Sillä sit pilaa sapuskat pirun hyvin.

Mulla ei nimittäin ole tossa habanero purkissakaan sitä sirotinpuolta vaan se on suoraa puoliska eli tulee helposti liikaa.. Mites ootte onkelman ratkassu?

Nyt meni testiin Blair's After Death. Oon vielä suht junnu näiden tulisten kastikkeiden suhteen, aikaisemmin oli Amazon habanero-soosia, ja alkoi tuntua, ettei se enää potki yhtään. Nyt pirskottelin After Deathia annoksen päälle ja ai että! Juuri sopivan voimakas, hyvä maku!

Hyvä maku? No on toki, mutta mulla menee safka kuin safka after death soossilla aivan liian helposti liian tuliseksi. Oonkin tehnyt niin että oon lisänny sitä esim. kaupan medium tacosoossin sekaan tai ketsuppiin ja silti on jeesuksen tulista.

Jolokia toimii paljo paremmin ku habanero.
Habanerossa on ainakin mun suuhun semmonen vittumainen polte, ei siis liian kova mutta tosi vittumainen. Tuntuu ku joku nipistäis pihdeillä kielestä:D
Jolokian polte on tasaisempi ja napakampi.

Hyvä maku? No on toki, mutta mulla menee safka kuin safka after death soossilla aivan liian helposti liian tuliseksi. Oonkin tehnyt niin että oon lisänny sitä esim. kaupan medium tacosoossin sekaan tai ketsuppiin ja silti on jeesuksen tulista.

Joo, totta kyllä, mutta kai se toleranssi kasvaa. Söin leipiä joissa oli jauhelihatomaattimössöä päällä, ja ronskisti tiputtelin After Deathia suoraan pullosta päälle. Oli melko tulista, mutta hyvää. Sain kokea ihanaisen kolminkertaisen poltteen :rolleyes:

e. Mitäs kastikkeita Chili-maestrot suosittelevat seuraavaksi kokeilemaan? Jotain hyviksi havaittuja olisi kiva kuulla.

Joo, totta kyllä, mutta kai se toleranssi kasvaa. Söin leipiä joissa oli jauhelihatomaattimössöä päällä, ja ronskisti tiputtelin After Deathia suoraan pullosta päälle. Oli melko tulista, mutta hyvää. Sain kokea ihanaisen kolminkertaisen poltteen :rolleyes:

e. Mitäs kastikkeita Chili-maestrot suosittelevat seuraavaksi kokeilemaan? Jotain hyviksi havaittuja olisi kiva kuulla.

Dave's Insanity Hot Sauce :kippis1:

Toinen mikä kannattaa tuoda itselleen tutuks on Texas Pete. Ei ole tabascoa tulisempaa mutta tsiisus ku on hyvää, ja sopii jotakuinkin jokaiseen ruokaan. Siis kaikki hernekeitot, jauhelikastikkeet, keitot yms.
Olen käyttänyt tuota melkeinpä kaikessa muussa paitsi kalaruoissa:D

Söin tuossa pari viikkoa noita tuoreita habaneroja viipaloituna leivän välissä ja munakkaiden seassa. Sitten kun ne loppui ja joutu oleen päivän ilman poltetta suussa niin heti tulin kipeäksi ja viikko meni flunssassa. Ihan selkeitä flunssaa ennaltaehkäiseviä vaikutuksia noilla siis ;) kaiken muun ihanuuden lisäksi. Nyt on taas kaappi täynnä nuita ja euforinen fiilis kunnon poltteista kun kerkes tuon viikon aikana vähän sietokyky laskea :haart:

Tänään kävin tampereen stockmannilla, oli myynnissä Naga Moricheja 50g paketeissa. Eipä ole ennen tullut vastaan. Taisi maksaa ~6,60€ tuo paketti, minkälaista kokemusta porukalla sen mausta? Itse pidän habaneron mausta suht paljon.

En Nagasta tiedä, kirjotellaan kun omat kypsyvät..

Mutta ruskeat Habanerot (vähän tulisempaa) ja Stripet ("suhteellisen" mietoja) ovat imo chilien eliittiä omalla kohdalla mitä tullut reilua paria kymmentä lajia syötyä useampaan otteeseen.

Omat puskat on kyl mukavia ja, kun natikka pöhöttää niin ympäri vuoden on tuoretta chiliä tarjolla :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom