Tulisen ruuan ystäville!

Oli kyllä todella paha pettymys toi texas pete. Ei tunnu tuovan potkua mukanaan yhtään vaikka 1/3 pullollista lautaselliseen safkaa laittaa. Pitäs löytää joku hyvä soosi tuomaan potkua safkaan makua kuitenkaan pahemmin pilaamatta. Olisko jotain suosituksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tulipa lähikaupasta bongattua Fragata-merkkistä Piri Piriä. Aika pienessä lasipurkissa on ja mehevästi polttelee. Ei mitään överiä, mutta kivasti sähäköittää.:D

Tätä ketjua lukiessa kyl täytyy sanoa et ei helvetti :hyper: Täytyy kyl olla koukussa tulisiin mausteisiin ku pitää olla yber tulisia millä melkein henki lähtee.Mä tykkään kyllä tulisista ruuista mutta mulle riittää ihan jalopeno.Tietääkö joku mitä paukkuja on kyseessä ku kaveri kerran baarissa kantoi pöytään sellaisia paukkuja mistä osa oli punaisia ja osa myrkynviehreitä (paha sanoa ku oli pimeätä) mut en muista oliko ne punaiset vai vihreät mitkä oli ihan saatanan tulisia?.Suu oli ihan tulessa ja hapen saantikin oli vähän sitä sun tätä.Mä muistaakseni vedin niitä kaks yhellä huikalla enkä pystynyt enää niitä juomaan eikä kaveritkaan ja annettiin ne viereiseen pöytään.Mä vetelin tuoppeja yhellä huikalla huiviin ku olin niin tuskissani vaikka tiesin ettei se auta :)

No näithä on shotteja vaikka millä viinalla, et 3cl jotain viinaa ja 1cl tabascoo esimerkiks.

Eihän normitabascosta oo yhtään mihinkään, se pullo ei kestä viikkoakaan... Tohon habanerotabascoon on tosiaan tullut tutustuttua ja siinä on ihan kivasti monoa ku muutaman kerran pohjaan lyö jauhelihaa maustettaessa. :)

texas pete ei toimi tälläkään, itse olen tykännyt näistä:

http://chilikauppa.fi/product_info.php?cPath=25&products_id=116

http://chilikauppa.fi/product_info.php?cPath=38&products_id=114

http://chilikauppa.fi/product_info.php?cPath=38&products_id=125 <-- tota tulee laitettua melkein joka paikkaan, voileipiin, pizzoihin, nakkeihin ja makkaroihin, jne...

Blairin chilijauheita tulee kanssa käytettyä todella paljon, mm. jauhelihasoppaan saa kunnon potkun.

Kiitti vinkeistä, pitää laittaa tilaukseen :) Onko kummemmin tietoa, onko nää yleisesti jotai hemmetin epäterveellistä tavaraa? Sivuilta ei ravintoarvoja sen kummemmin näy, muuta kun lista valmistusaineista, mutta ei esim sitä kuinka paljon mitäkin valmistusainetta sisältää.. Ei ollu lisäaineista mitään? Toisaalta eipä noita niin paljon ruokiin tarvii kerralla tunkee, että hirveen epäterveelliseks edes menis. Kiitokset!

Eihän normitabascosta oo yhtään mihinkään, se pullo ei kestä viikkoakaan... Tohon habanerotabascoon on tosiaan tullut tutustuttua ja siinä on ihan kivasti monoa ku muutaman kerran pohjaan lyö jauhelihaa maustettaessa. :)

Aika untuvikko vielä näissä, mutta nappasin kerran tuon habanero tabascon kaupasta mukaan ja mitään muuta siinä en maistanut/haistanut kuin etikan. Poltti ihan sopivasti, mutta ei sitä ainakaan sellaisenaan voi mihinkään sekoittaa, vaan täytyy olla jotain, mikä peittää hajun/maun. :D

Aika untuvikko vielä näissä, mutta nappasin kerran tuon habanero tabascon kaupasta mukaan ja mitään muuta siinä en maistanut/haistanut kuin etikan. Poltti ihan sopivasti, mutta ei sitä ainakaan sellaisenaan voi mihinkään sekoittaa, vaan täytyy olla jotain, mikä peittää hajun/maun. :D

Itse laitan aina sitä, jauhettuja chililastuja, soijaa, pippurisekotusta sekä suolaa paistijauhelihan joukkoon ja ei oo vielä vuoden aikana kyseinen kombinaatio pettänyt ;)

Kuvassa oma perinteinen setti kun tekee jotain tomaattikastike pohjalla, esim. pastaa ym. Chilien määrää vaihteleen tosta kolmesta ehkä viiteen, chilit on siis Thaimaasta tuotuja muistaakseni Rawit chilejä. Habanerosoosia tulee heitettyä reippaasti kun ei ole kovin tulista edes, se on vain habaneron hyvän maun takia. Blairia taas ehkä vain sen teelusikallisen verran kun siinä ytyä ihan tarpeeksi. Tuolla setillä tulee sopivan mausteinen safka, jos tomaattikastiketta on se perus lasipurkillinen.

Yleensä teen niin että heitän kastikkeet johonkin astiaan, sitten chilit sinne pieneksi leikattuina, perään blairia ja tota poppamiestä, ja sitten sekoittaa + rusentaa chilejä. :kuola:

Liitteet

• spicy.jpg
    spicy.jpg
    173,6 KB · Katsottu: 511
Ei tämä nyt varsinaisesti ruokaa ole mutta tulista kummiskin. Viime kesänä paikallisessa city marketissa oli myynnissa naga moricheja (kyllä ihan ehtaa tavaraa). Pitihän se kavereitten kaa kokeilla ja voi jumalauta. Sitä poltetta ei voi sanoin kuvailla tai etukäteen arvata :D ite söin 2 peukalon pään kokosta palasta ja poltti ihan sairaasti. Kädet tärisi kun yritti juua jogurttia ja erehyin vielä hieromaan poskea niin sitä sitten poltteli loppu illan :D
Suosittelen jos tykkää mausteisesta! Onkos muut kokeillu?

Niin ja siis naga morich on maailman tulisin chili tai ainakin ihan kärkipäässä

Ei tämä nyt varsinaisesti ruokaa ole mutta tulista kummiskin. Viime kesänä paikallisessa city marketissa oli myynnissa naga moricheja (kyllä ihan ehtaa tavaraa). Pitihän se kavereitten kaa kokeilla ja voi jumalauta. Sitä poltetta ei voi sanoin kuvailla tai etukäteen arvata :D ite söin 2 peukalon pään kokosta palasta ja poltti ihan sairaasti. Kädet tärisi kun yritti juua jogurttia ja erehyin vielä hieromaan poskea niin sitä sitten poltteli loppu illan :D
Suosittelen jos tykkää mausteisesta! Onkos muut kokeillu?

Niin ja siis naga morich on maailman tulisin chili tai ainakin ihan kärkipäässä

On nagaa pitänyt koittaa kans "raakana" vetäistä...on kyllä niin järkkyä tavaraa jo että ei mitään rajaa :) Tosin on se kyllä hyvänmakuistakin...ainakin sen 5sec ennenkuin polte alkaa :D Naga morich lauantai makkaraakin on tullut vedettyä se oli aika hyvää, mutta vähän mietoa (olis pitänyt koittaa vähän lämmittää sitä ensin niin olis tullut polte paremmin esiin).

Itse tuli viime kesänä leikittyä kaikenmaailman "tököttien" ja mausteiden kans vähän reilummin, mutta loppusyksystä sitten tuli stoppi touhulle kun alkas oleen "jälkioireet" seuraavana päivänä jo niin pahat että ei meinannu tulla mistään enää mitään :S :D Nyt oon sitten rauhoittunut ja käytän enää chiliä "mausteena" :D

Tuollaista pizzaa tuli viimeks väännettyä. Tein myös yhen version: jauheliha, tomaatti, valkosipuli, tuore habanero...mutta kyllä se habsku on jo ihan hitusen liian tulista täl hetkel (tosin kyllä mä koko pizzan silti vedin naamariin :D). Noi Aji crystal chilit on ihan helvetin hyviä ja maukkaita SUOSITTELEN! :)

Niin ja vielä jos jotain kiinnostaa niin tässä on mielestäni loisto sivusto johon kannattaa tutustua :) http://kauhukeittio.com/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom