Tulisen ruuan ystäville!

En tiedä onkos immeiset tietosia tästä mutta laitetaan silti :)
SHU:
-Paprika ................................................0
-Pepperoni ................................100 - 500
-Tabasco................................2500 - 5000
-Cayenne............................30000 - 50000
-Red Savina
Habanero.......................350000 - 580000
-Naga Morich...............................1040000
-Blair's 6AM -kastike
( puhdas kapsaisiini )..................16000000

En itse vielä ole ilmoittautunut tulisen ruuan ystäväksi niin teen sen nyt :)
Eilen tuli syötyä suht tulista safkaa ja voitte kuvitella kun se tuli myöhemmin ulos ;) Järjetön polte. Mikä ihme ihmisissä on kun tiedostaa että näin käy niin silti pitää syödä noita tulisia. Joskun se tulisuus vie kokonaan sen ruuan maun :) Välillä tuntuu siltä että pitää siitä tulisuudesta enemmän kun itse ruuan mausta :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Dave's Insanity Saucea maistelin ekaa kertaa. Ison HK:n(850g) mausteeksi vajaa puoli teelusikkaa. Maultaan ei parasta, mutta tulista kylläkin. Ei liian tulista, eli pystyy syömään pieniä määriä. Hirveän hien teki.

Näihin jää koukkuun. Pitää joka ruokaan laittaa.

Jos joskus saa itseään niskasta kiinni, niin onko näistä juurikaan apua kiristelyyn? Luulisi vähän olevan.

Takuulla auttaa. Dietillä otin joskus nälkään usein jotain pirun vahvaa kastiketta + huuhtelin sitten vedellä vielä tulisuuden maksimoimiseksi = nälkä lähti ja varmaan muutama kalorikin paloi :D

Näitä kun lueskeli, tuli aivanpa pakottava tarve piipahtaa chilikauppa.fi:ssä ja ostaa puoti tyhjäksi :dance: Nyt vaan odotellaan että herkut saapuu postissa ja pääsee kärventämään sisuskaluja

Tänään tuli pepper kingiltä:

3 Mad Dog Inferno Reserve Hot Sauce
1 PAIN 95% Hot Sauce
3 Dave's Insanity Microwave Popcorn
3 Ass Kickin Microwave Habanero Popcorn
3 Mad Dog 357 Ghost Pepper Hot Sauce
1 Pepper King Jolokia Nightmare Hot Sauce 148 ml
3 Blair's Cheddar Chips 142g
1 Blairs Beyond Death mit Salsa Pack
1 Pepper King Fire Blaster Hot Sauce 148 ml
3 Blairs Original Habanero Chips 142g
3 Blairs Buffalo Wings Chips 142g
2 CaJohns Ashes

Hetkeksi pitäisi riittää. Ja eikun syömään...

Onkos pakkiksen chilipäät maistanu tätä?

original-juan-pain-100-percent-hot-sauce_1_std.jpg

Muija oli löytänyt tuollaisen Citymarketista ja poistanut ihan mua varten :haart: Voin sanoa että on RIITTOISA pullo! Pidän itseäni kohtuullisen karaistuneena tulisen ruoan ystävänä mutta tätä tavaraa ei oikeasti tarvi kovin montaa pisaraa laittaa safkaan nii jo on potkua. Maku on myös ihan mielettömän hyvä. Poppamiehen verkkokaupassa puhuvat että tällä sais myös makoista ketsuppia tehtyä mutta sitä en ole vielä testannut.

Suosittelen lämpimästi :D (drum fill)

Joo samoin, viime kesänä tuli tehtyy "kohtuu" tulisii makkaroita =)

Onkos kellään tiedossa kuinka kauan tommonen Texas Pete-soosi säilyy jääkaapissa ja voiko vaikkapa pakata pienempiin pulloihin ja pakastaa? Paikallisesta citymarketista voisin käydä gallonan purkin poistamassa.. :)

Osta niitä keskikokoisia, olikohan 170 vai 185g pulloja. Eivät oo kalliita ja riittävät pidempään kuin ne ihan pienet. Hankalaks menee tommosen gallonan mötikän kanssa.

No tuolta poppamiehestä löysin 340g puteleita mikkä olis kyllä varmasti käytännöllisempiä ja eikä hirveen kalliitakaan.. Olisko suositella myös jotain muita wings-tyyppisiä kastikkeita, hieman tulisempiakin?

Eikun joo, ihan piti käydä jääkaapilla tarkistamassa :D 340g pullojahan ne olikin. (5 pulloa pönöttää vielä hyllyssä :kuola:) Ajattelin kyllä laittaa nuo uudet maut tilaukseen myös. Sopii ruokaan kuin ruokaan, ja varsinkin normiversio on senverran mietoa että sopii kaikille.

Pitääpä käydä huomenna se citymarketti kattomassa jos löytyis noita siis sieltä :kippis1: Kylkeen tietysti pari pussia Blairin cheddarspisejä.. :kuola:

Menee vähän OT:ksi, mutta paljon Texas Pete maksaa Suomessa? Täällä jenkkilässä tuo 340 gramman pullo on muistaakseni vähän reilun dollarin.

Menee vähän OT:ksi, mutta paljon Texas Pete maksaa Suomessa? Täällä jenkkilässä tuo 340 gramman pullo on muistaakseni vähän reilun dollarin.

Gallonan pönttö citymarketissa 21e. Eli siis 3.8litraa jos joku ei muista mittayksiköitä :)

No tuolta poppamiehestä löysin 340g puteleita mikkä olis kyllä varmasti käytännöllisempiä ja eikä hirveen kalliitakaan.. Olisko suositella myös jotain muita wings-tyyppisiä kastikkeita, hieman tulisempiakin?

Citymarketeista saa Lousiana kastiketta. Omaan makuun ainakin huomattavasti parempaa kun pete. About 5e se 400g purkki

Tuli testattua tälläistä

hotsauceworld_2144_140788307

Cittarista n.5e maksaa! Aika hot kamaa...ei tarvi hirveesti laittaa ruokaan ja saa jo kivasti potkua! Itse maku ei ole hirveen hyvä...etikkainen ja suolainen. Tulee mieleen vähän kiinalaisissa "pöytä mausteena" oleva punainen "chili mössö".

Noista wings-mausteista itseä kiinnostais jim beam wing sauce...onko kellään siitä kokemusta ?

Habanerohan on chileistä kaikkein tulisin! Kun normaali chilin tulisuus arvo on 2-5 habanerolla se on täydet 10 joten kannattaa kiinnittää huomiota kun sitä menee ruokaansa lisäilemään ;) En tiedä kiinnostaako tämmöinen löpinä mutta piti hieman viisastella :D:D

kun chilijen tulisuus mitataan scovilleissa habanerolla se on vaan 500 000-800 000 kun naga morich se pyörii miljoonan molemmin puolin.
p.s jos leikitte chileillä suosittelen lämpimästi rasvaista maitoa lievittämään tuskianne,koska vesi tai kalja saattavat pahentaa poltetta :D

Tätä ketjua lukiessa kyl täytyy sanoa et ei helvetti :hyper: Täytyy kyl olla koukussa tulisiin mausteisiin ku pitää olla yber tulisia millä melkein henki lähtee.Mä tykkään kyllä tulisista ruuista mutta mulle riittää ihan jalopeno.Tietääkö joku mitä paukkuja on kyseessä ku kaveri kerran baarissa kantoi pöytään sellaisia paukkuja mistä osa oli punaisia ja osa myrkynviehreitä (paha sanoa ku oli pimeätä) mut en muista oliko ne punaiset vai vihreät mitkä oli ihan saatanan tulisia?.Suu oli ihan tulessa ja hapen saantikin oli vähän sitä sun tätä.Mä muistaakseni vedin niitä kaks yhellä huikalla enkä pystynyt enää niitä juomaan eikä kaveritkaan ja annettiin ne viereiseen pöytään.Mä vetelin tuoppeja yhellä huikalla huiviin ku olin niin tuskissani vaikka tiesin ettei se auta :)

Tätä ketjua lukiessa kyl täytyy sanoa et ei helvetti :hyper: Täytyy kyl olla koukussa tulisiin mausteisiin ku pitää olla yber tulisia millä melkein henki lähtee.Mä tykkään kyllä tulisista ruuista mutta mulle riittää ihan jalopeno.Tietääkö joku mitä paukkuja on kyseessä ku kaveri kerran baarissa kantoi pöytään sellaisia paukkuja mistä osa oli punaisia ja osa myrkynviehreitä (paha sanoa ku oli pimeätä) mut en muista oliko ne punaiset vai vihreät mitkä oli ihan saatanan tulisia?.Suu oli ihan tulessa ja hapen saantikin oli vähän sitä sun tätä.Mä muistaakseni vedin niitä kaks yhellä huikalla enkä pystynyt enää niitä juomaan eikä kaveritkaan ja annettiin ne viereiseen pöytään.Mä vetelin tuoppeja yhellä huikalla huiviin ku olin niin tuskissani vaikka tiesin ettei se auta :)

:lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom