juu, mun suomalaisnimi varmaan vahalla vaivalla loytyy sielta taman vuoden Louisville ilmoittautumislistalta... kuintenkaan, ei aio talla kertaa osallistua, paikka on kylla maksettu mutta talvella tuli mutkia matkaan, jouduin silloin sairaalaan viikoksi pahaksi menneen keuhkokuumeen takia ja siihen pakolliset keventelyt paalle ennenkuin keuhkojen kapasiteetti palasi lopulta n. 3-kk:ssa palasi 6.8 litran lukemiin, sairauden pohjilla se oli tasan 0.2 litraa, yes, ei paljoa silloin lenkkeilty pitkaan aikaan.
Mulla visio sairauden toipumisen aikana oli etta "bounce-back" effekti tulee jo tana vuonna elokuussa, itse kisaanhan ilmoittauduin jo heti viime vuoden kisan jalkeen. Kuitenkin tonne loppukevaaseen saakka tuli aina ajoittain takapakkia, kroppaa ikaankuin laittio kampoihin, ettei nain paljoa viela ja nain nopeasti. Nyt kesakuun alusta vasta harjoittelu on alkanut sujua progressiivisesti ja tuntuu etta koko ajan on adaptointi paalla. Niinpa paatin lennosta aloittaa off-seasonin etuajassa, seuraava kilpailu on syyskuun lopussa 1/4-matka, viime viikonloppuna tein 1/8-matkan malkein vuoden kisatauon jalkeen.
Harjoittelurunko meni myos tassa samalla uusiksi, oli aikaa pohdiskella omien heikkouksien korjaamista, vaikka perusta nyttei hirveasti poikkea siita mita tein ennen mutta juuri nuo puntit olen nyt lisannyt pysyvasti runkoon sisaan, punttikerta n. joka 4. tai 5. paiva, ts. 2-krt kierron aikana, harj. kierto nykyisin 8-10 paivaa, eika se perinteinen kalenteriviikko.
Tein monta vuotta juuri noin niinkuin, seppoaugust, sanoi elikka ainoastaan semmoista hyvin spontaania punttirapeltelya ja toisinaan viikkojenkin patkia ettei puntteja ollenkaan. Oma johtopaatos ja tama vain omalle kohdalle oli se etta vuosien hoylays silla paaosin kestavyysalueella johti vahitellen siihen etta kroppa alkoi hankkiutua eroon ylimaaraisesta voimareservista mihin ei ehka loytynyt tarpeeksi simulaatiota sen yllapitamiseksi saatikka vahvistamiseksi, siita huolimatta etta olen aina tykannyt makiharjoittelusta.
Nyt nayttaa vahvasti etten kovin pahasti harhaan mennyt pohdinnoissani, nimittain juuri nyt alemmilla pyorailymaarilla harjoitukset kulkee rivakammin kuin ennen ja ainoa ero on etta olen n. 9-kk:ssa saanut uutta voimapohjaa alle. Nuo puntithan aloitin heti kun vaan sairasvuoteelta paasin ylos, ei kay niin pahsti hapenottoon pitempia aikoja, mutta kyllahan ma meinasin useamman kerran kyykatessa pyortya kesken sarjan kun keuhkoista meinasi hirttaa homma kiinni.
Ja ootte te vaan kovia jatkia, jambo, vetaa rinnalle 150kg! Mullon sivutavoite punteissa se jo jossain mainittu 1.7xBWx1-RM, silla tiella ollaan ja edistysta tulee hitaasti mutta varmasti.