Triathlon harjoittelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jambo
  • Aloitettu Aloitettu
Ensimmäinen kisa takana - kiskon 1/4 matka:). Aika jotain 2:55-58, tarkat ajat muutaman päivän päästä vissiin.

Ihan hyvä fiilis, enkä tullut edes vimppana;).

Mites eri osuuksien ajat? Menikö kaikki niin kuin piti?

Itse palauttelen nyt maratonilta. Lähdössä varjossa oli 29 lämmintä ja maalissa 28. Hieman raskas keli :D. Himmailin jo lädössä tavoitevauhtia 1h/10km tasolle. Puolimaran tulos olikin 2.02 ja juoksu kevyttä. Siihen se nautinto loppuikin. No ei aivan mutta helle teki tepposet ja vauhtia oli pakko tiputtaa. Maalissa 4.22, kaikki imeytyi, jalat eivät krampanneet mutta kovempaa ei pystynyt tulemaan. Kuitenkin ihan hyvä fiilis.

Paitsi siltä osin että maalissa meinasi itku tulla kun ajattelin että Nokialla pohjilla olisi 3.8km uintia ja 180 km pyöräilyä :D. Oisko tuo haarukka Nokialla uinti 1´40, pyöräily alle 7 h ja maraton alle 5 h. 14 tunnin pintaan jos pääsen niin olen ihan tyytyväinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uinti meni karvan verran alle 27min, pyöräily 1:37 (olen vielä surkea fillarimies ;) ), juoksu 52min. Pyöräilyä en ole paljoakaan reenaillut, siitä lähtee varmaan ensi vuoteen mennessä vähintään vartti. Ja voihan muitakin parantaa:).

Muuten kaikki meni niinkuin pitikin. Tosin yllätyin osumien määrästä uintiosuudella. Vähän väliä tuli koipea ja kättä kupoliin, heh. Tavoite oli selvitä alle 3h ja tuohan toteutui.

Mäkin meinasin nokialle - puolikkaalle tosin. Siellä asetan kunnianhimoisen tavoitteen päästä ehjänä maaliin;).

Oletko hyvä uimari, siis omasta mielestäsi? Millasia aikoja kellotat pidemmillä treeneillä? Itse yritän tässä haarukoida omaa tavoiteaikaa ja 1´40 tuntuisi kohtuulliselta. Vaikka sillä ollaan viimeisenä nousemassa vedestä.

Tuo juoksu on ainakin minun mielestä hyvä. Etenkin jos tuohon pohjalle on tullut suht kovaa muut osuudet. Muistaakseni kellotin treeneissä täpölla 10 km 48 minuuttiin. Eli tuskin pystyisin juoksemaan 52 minuuttiin kymmentä kilometriä pyöräilyn jälkeen.

Tuliko vaihdoissa mitään yllätyksiä?

jambo, vaikka netin aarelta vaikea sanoa, vaitan silti ettei sulla ole MITAAN syyta huoleen, pystyt kylla 13-tunnin pintaan kiskomaan jossei allekin. Tosta marathonista pitaa huomioida olosuhteet seka sun konservatiivinen vauhdinjako. Kaantaisin asian niin perin etta omalla tavallaan pelkka marathon "tuntuu vaikeammalta". Ennenkuin alatte kaikki nauraa niin ponttina on etta, esimerkin omaisesti, 4-tunnin maran aikana lahdon taysin levanneesta tilasta "vain" neljan tunnin aikana tyhjennetaan ns. pankki. Kayra on jyrkka. Kun mennaan ironmania niin pankin tyhjentyminen on loivalla lineaarisella laskulla pidemman ajan yli ja ei sen marathonin aikana enaa mitaan dramaattista lisalaskua tule. Pitkasta matkasta tulee myos se psykologinen etu etta kroppa ehtii korjailla tapahtunutta "tuhoa" taipaleella (kalorien saanti kunnossa) ja esim. juoksuvauhti voi jopa parantua vaikka paivan mittaa siina vaiheessa olisi jo yli 10-h. Oletko miettynyt valmiiksi miten moniin/pitkiin segmentteihin olet IM-marathonin jakanut?

rohkale, tarkeinta etta paasee alkuun, niitten osuuksien suhteita voi saadella ajan kanssa, siina taman lajin kiehtovuus pitkalti piilee, ts. juuri kun luulee etta sen ja sen asian kuntoon saaminen riittaa niin yleensa joku muu osuus &/tai ominaisuus tuppaa jaamaan vahemmalle ==> uutta saatoa & mielenkiinto ei lopu.

Oletko hyvä uimari, siis omasta mielestäsi? Millasia aikoja kellotat pidemmillä treeneillä? Itse yritän tässä haarukoida omaa tavoiteaikaa ja 1´40 tuntuisi kohtuulliselta. Vaikka sillä ollaan viimeisenä nousemassa vedestä.

Tuo juoksu on ainakin minun mielestä hyvä. Etenkin jos tuohon pohjalle on tullut suht kovaa muut osuudet. Muistaakseni kellotin treeneissä täpölla 10 km 48 minuuttiin. Eli tuskin pystyisin juoksemaan 52 minuuttiin kymmentä kilometriä pyöräilyn jälkeen.

Tuliko vaihdoissa mitään yllätyksiä?

Vaihdossa ei tullut mitään ylläreitä. Jos ei ylläreiksi laske, että oli tarkoitus vaihtaa juoksushortsit jalkaan juoksuosuutta varten. Juoksin kuitenkin pyöräilyhousuissa.

Olin lukenut vaikka kuinka paljon vouhotuksia siitä, miten hankala märkäpuku on saada pois ilman öljyä yms. - mutta ei mulla ollut mitään vaikeuksia. Puku lähtee päälle ja pois tosi helposti. On siis blueseventyn reaction puku kokoa m. istuu hyvin vaikka on ehkä hiukan lyhkänen, mutta se lienee vaan hyvä asia. En tarvinnut öljyäkään. Sain märkäpuvun vasta keskiviikkona, enkä ehtinyt harjoitella pukemista ku kaksi kertaa ennen kisaa:). Onko sulla ollut vaikeuksia puvun kanssa?

Kyllä mä olen ihan hyvä uimari, sanoisin. Himmailin uinnissa jonkin verran, kun en tiennyt miten se vaikuttaa kokonaisuuteen. Uskon, että pystyn huitasemaan 20min pintaan jos rehkin enemmän:). En muutenkaan uskaltanut tunkea kärkeen kun en halunnut olla muiden tiellä. Suunnassa pysyin hyvin, olen suunnistellut uiden ja sukeltaen jonkin verran ennenkin.

ironman2: Olen harjoitellut vain n. 500km pyöräilyä, joten ei sillä ihmeitä saakaan aikaan. Ensi vuonna onkin sitten reippaasti enemmän kilometrejä vyön alla. Pitääkin painottaa sinne fillarointiin harjoittelua. Ongin neitstä jonkinmoisia ohjelmiakin, tosin teidä sitten noista kelpaako ne mihinkään. Miten kannattaisi jakaa vauhtikestävyys- peruskunto- ja voimaharjoittelu? Jokaista kerran viikkoon vai pidemmissä jaksoissa erikseen? Nimenoamaan pyöräilyä siis.

Ironman: jos tarkoitat segmenteillä vauhdinjaon suunnittelua niin alustavasti olen ajatellut lähteä 10 km/1h vauhtiin ja jossain 20 km tienoilla kuullostella fiiliksiä. Jos paukkuja riittää niin nostan kevyesti vauhtia 20 km jälkeen. Eli etenen kympin pätkissä joille suunnittelen energiat sun muut.

Rohkale: Puvun kanssa ei riisumisessa ole ollut ongelmia mutta pukemisessa yläkropassa on vaikeutta ilman öljyä. Erityisesti kädet on ongelma.

jambo, no itse asiassa tarkoitin sita etta miten pitkien juoksusiivujen jalkeen olit ajatellut tietoisesti kavella huoltopisteiden lapi. Tammoisella siivuttelulla monesti saavutetaan IM-juoksussa parempi aika kuin silla etta lahdetaan juoksemaan vain yhta potkoon marathonia (niin kuin erillisjuoksussa). Maili-jaolla esim. 6+4+4+4+4+4=26 on jo meidan tasolla agressiivinen jako, sita voi pilkkoa paljon pienempiin osiin jos haluaa juoksun olevan tasavauhtista.

Jos jako on laskettu liian agressiivisesti niin kay niinkuin mulla ekalla kerralla, ts. on nopeampia esim. 2-4 mailin siivuja joita taas seuraa torkean hitaat patkat, keskinopeuden vaihtelut suuria, ei valttamatta paras tapa (oma keissi ekalla kerralla, mailit 0-4, 8-12, 16-20, 24-26 meni OK, kaikki muut just ja just juoksua).

Kaikkein konservatiivisin tapa on lahtea juoksemaan mailin siivuissa ikaankuin 26x1 (suomessa varmaan 2-km siivut, 21x2). Ottaa asiakseen kavella joka toisen-km huoltopisteen lapi, sitten taas uusi (tasavauhtinen) maili plakkariin. Talleen IM-juoksun vauhdin kontrolli on parempi.

rohkale, joudun palaamaan toisella kerralla, on niin loudattu kysymys, varsinkin kun voimaharjoittelu osa-alueena sisaltyy kysymykseen, IMO, yksi vaikeimmista asioista ajoittain pudottamatta integroida ohjelmiin kokonaisuuden hajoamatta.

Tuota en ollutkaan ajatellut. Yleensä teen maratonilla niin että alusta asti kävelen jokaisella huoltopisteellä. En pysähdy, enkä juo juosten vaan hiljennän kävelyyn ja otan juomat/geelit siinä kävellessä. Tavoiteaikaa lasken sitten kymppien väliaikoina ja juomapisteiden väliaikoina. Muuten pyrin välttämään kävelyä.

Terve miehiin kaikille. Hei Rohkale, oliko se Kiskon 1/4 hyvinkin makinen reitiltaan. Vertailin vaan aikoja meidan tasaisella jarkatyille olympic distance matkoille, niin uskon teidan kisailleen siella hyvinkin ylamaissa.

Terve miehiin kaikille. Hei Rohkale, oliko se Kiskon 1/4 hyvinkin makinen reitiltaan. Vertailin vaan aikoja meidan tasaisella jarkatyille olympic distance matkoille, niin uskon teidan kisailleen siella hyvinkin ylamaissa.

Varsinainen vuoristorata oli kyllä. Niin juoksu- kuin pyöräilyreitti. Mielummin mäkin tasaisella suhailisin, kyrsii nuo mäet;).

Olikos kukaan tänään Kokkola Triathlonissa kisaamassa sm-mitaleista? Ite tuli pinkastua eka triathlonkisa kuntosarjassa ja samaan aikaan viestissä. Triathlonkipinä kyllä iski, seuraavaks pitäis vaan hommata kunnon maantiepyörä. Kämäsen hybridin takia annoin 4min tasotusta 20kilsan pyöräilyosuudella ja lopullinen sijotus oliki sit kolmas. Kunnon pyörällä olisin voittanu koko kisan. Kaveri huitas kevyesti ohi pyöräilyosuudella ja ite jäi kiroilemaan perään :P Uintiosuus meni hyvin ja pyöräilyosuudella ohi menneitä sain ohitettua juoksuosuudella hyvän juoksun ansiosta.

Hei triatleetit. Treenitunnit nousussa hiljalleen Iron Man skabaa kohti joka on 7.12. Mulla on tunnit per viikko n.15 talla hetkella josta uintia vain 1 tunti. Heti kun on se viikottainen vapaapaiva niin kaikki asiat tuntuu menevan pain Persetta ja mikaan ei maistu. Uskomatonta millaisessa endorfiini pilvessa sita juostaanuidaanfillaroidaan. Pitaskhan sita vaan treenata tays viikko ja sitten neljas viikko aina kevyemmin esim vain 7 tuntia. Mita mielipuolta olette?

Kyllahan se ainakin pidemmalla tahtaimella kannattaa vaikka myontaa ittekin taytyy etta olen mennyt joskus kausittain aikaslailla vain nousujohteisesti ja ne keventelyt tulee lahinna siita kun tyoreissua yms. elaman ylimaaraista on pukannut paalle, mika tehokkaasti torppaa harjoituksia. Oikeastaan vasta nyt tama kuluva vuosi on suurinpiirteisella tasolla ollut tuo 3:1 malli, tai no, ehka pitaisi sanoa 2-6:1 malli kun sita vaihtelua tulee aina ulkoisista syista.

Eli kyllahan olisin puoltavan mielipuolen kannalla noihin suunniteltuihin kevennyksiin. Toinen mita voi kayttaa on ottaa valilla kylmasti kaksi perakkaista paivaa ettei tee mitaan, varsinkin jos on semmoinen tunne etta se tehty blokki meni hyvin, ikaankuin palkitsee itseaan, kylla nimittain treeihalut kasvaa kun ei anna ittelleen lupaa edes kevytta kuntopiiria tehda. Voi olla tommosen piristava vaikutus on enemmankin korvien valiin.

Ja viela, ihan hyva kuulla etten ole ainoa kuka tuppaa hyppimaan uintiharjoitusten yli. Se meni jo siihen pisteeseen etta tuli viikkoja missa uintisarakkeessa oli puhdas nolla viikon saldona! Jotenkin sita alitajuisesti takoo ittelleen etta miten tarkea pyora/juoksu on kokonaisuuteen mutta rajansa kaikella. Uintihan on ainakin itelle semmoinen laji etta saavutettu kunto romuttuu aika nopeasti mutta toisaalta sen saa myos takaisin tosi nopeasti, siina missa jos esim. juoksun paastaa repsahtamaan, niin sitahan saa jyystaa kuukausiakin etta paastaan taas samalle tasolle.

Meikäläisellä iskikin viimeisen kovemman viikon (15 h) jälkeen täysi henkinen lamaannus päälle. Harjoittelu ei kiinnostanut pätkääkään. Itseni tuntien melko varma merkki siitä että ollaan lähellä ylikuntoa. Otin samantien pari päivää lepoa ja olen viimeisen parin viikon aikana käynyt kerran uimassa, pikkasen ulkoiluttanut pyörää ja lenkkareita, muutaman kerran salilla ja maastopyöräilemässä. Tunnit per viikko ehkä joku 7-9. Huomena lepoa, torstaina aamulla uimaan, iltapäivällä toivottavasti lyhyt pyöräily+juoksu, perjantaina salille ja viikonloppu lepoa. Viimeinen viikko sitten ulkoilua ja lepoa.

Eli puolitoista viikkoa koitokseen ja itseluottamus on nollassa. Mielessä pyörii vaan ne tekemättä jääneet trenit ja pyöräilemätömät ja uimattomat kilometrit :D.

joutuu kirjoittaan kaiken uudestaan, nakojaan hotellin nettiyhteys meni poikki ja sepustukseni katosi sita myota mustaan aukkoon ulkoavaruuteen...

niin, jambo, olet nyt juuri siina missa pitaa, kovat viikot takana, ja oli tapering vaihe sitten suunnittelun tulosta tai kropan omien signaalien avustamaa niin juuri nyt on aika kevennella. Itse asiassa hyva!! Poistaa sen mahdollisuuden etta survoisit jonkun vihoviimeisen mega-harjoituksen viela sisaan mika tekisi kaikista mahdollisista variaatioista ylivoimaisesti eniten haittaa.

Ala huoli noista ajatuskuvioista, TAYSIN normaalia, sama kaikille, en tunne ketaan kuka ei kelaisi & jossittelisi tossa vaiheessa. Usko pois se menee ohi kisa-aamuun mennessa, usein ne ajatukset loksahtavat oikeille paikoilleen vasta sen viimeisen yon aikana ennen kisaa. Sitten on vain tassa ja nyt, turha mietiskely h-hetkella vain monimutkaistaa asioita, niinpa keskityt lahtopamauksesta eteenpain vain tekniikkaan veto, polkaisu, askel kerrallaan, oli miten oli, sen paivan aikana teet joka osuudella parhaan taloudellisen suorituksen kuin mita olet ikina tehnyt. OK!! Se riittaa. Kelloa tai syke/rpm/tehomittareita ei tarvitse vilkuilla eika loppuajasta huolehtia, ennenkuin maalisuora haamottaa, siihen saakka huolehdit vain meneillaan olevasta tyotehtavasta. Oma veikkaukseni: olet maalissa 12:30-12:45 loppuajan seutuvilla.

Odotettavissa yksi elamasi muistorikkaimmista paivista, onnea!!!!

joutuu kirjoittaan kaiken uudestaan, nakojaan hotellin nettiyhteys meni poikki ja sepustukseni katosi sita myota mustaan aukkoon ulkoavaruuteen...

niin, jambo, olet nyt juuri siina missa pitaa, kovat viikot takana, ja oli tapering vaihe sitten suunnittelun tulosta tai kropan omien signaalien avustamaa niin juuri nyt on aika kevennella. Itse asiassa hyva!! Poistaa sen mahdollisuuden etta survoisit jonkun vihoviimeisen mega-harjoituksen viela sisaan mika tekisi kaikista mahdollisista variaatioista ylivoimaisesti eniten haittaa.

Ala huoli noista ajatuskuvioista, TAYSIN normaalia, sama kaikille, en tunne ketaan kuka ei kelaisi & jossittelisi tossa vaiheessa. Usko pois se menee ohi kisa-aamuun mennessa, usein ne ajatukset loksahtavat oikeille paikoilleen vasta sen viimeisen yon aikana ennen kisaa. Sitten on vain tassa ja nyt, turha mietiskely h-hetkella vain monimutkaistaa asioita, niinpa keskityt lahtopamauksesta eteenpain vain tekniikkaan veto, polkaisu, askel kerrallaan, oli miten oli, sen paivan aikana teet joka osuudella parhaan taloudellisen suorituksen kuin mita olet ikina tehnyt. OK!! Se riittaa. Kelloa tai syke/rpm/tehomittareita ei tarvitse vilkuilla eika loppuajasta huolehtia, ennenkuin maalisuora haamottaa, siihen saakka huolehdit vain meneillaan olevasta tyotehtavasta. Oma veikkaukseni: olet maalissa 12:30-12:45 loppuajan seutuvilla.

Odotettavissa yksi elamasi muistorikkaimmista paivista, onnea!!!!

Varmasti totta kaikki mitä kirjoitit. Se vaan tuntuu henkisesti niin lamaannuttavalta kun mikään ei kiinnosta. Varsinkin kun yhtenä päivänä pääsin näkemään Hawaijilla taannoin 10 joukkoon selvinneen pyöräilyvauhtia :D.

Aika positiivinen odotus loppuajasta. Itse välillä epäilen jopa tuota 14 h aikaa mutta turha tässä stressailla. Ainoa vastus on oma fysiikka ja pää ja jos/kun selvitän matkan kunnialla loppuun niin tavoite on tälle vuodelle täytetty.

Tulipa mieleen sellainen kokemus mikä nyt tuli eteen viimeisen pidemmän lenkin yhteydessä. Poljin sellaiset +100 km ja olin lopussa fyysisesti ja henkisesti aivan poikki. Kotona vein pyörän talliin ja vaihdoin lenkkarit jalkaan ja lähdin juoksemaan. Juoksu kulki aivan taivaallisen hyvin! Aivan kuin joku olisi heittänyt piristeitä suoneen. Onko tuollainen kuinka yleinen ilmiö? Eli välipiristyminen pyöräilyn jälkeen?

Jambo, ma en ole viela saanut aikaiseksi taysmatkaa mutta puolikkaan ja lukuisia ns olymic distance matkoja. Kun paasen kisaamaan 7.12 taysmatkalla niin tarkeaa on pitaa siita suunnitelmasta kiinni. Ravinteet ja juomat tulee ottaa saannollisesti (esim yksi kaveri sanoi ottavansa vahan joka puolen tunnin valein). Ainoa vaara noista geeleista on se etta vatsa menee kuralle. Suunnitelma fillarointiin on myos tosi tarkea. Taalla Australiassa olen jutellut monen kokeneen Ironman harrastajan kanssa nopeuden saatelysta ja sen tarkeydesta. Moni on "cooked their goose" ylittamalla suunnitellun keskinopeuden kun tuntuu niin hyvalta!!!!! Se on sitten maksanut raskaasti fillarin lopussa ja maratonin alussa. Itse aion todella psyykata itseni pitaytymaan ohjelmassa mika on vaikeaa. En tieda miksi mutta esim tanaan uintitekniikan tunnilla valmentaja painotti tekniikkaa hiottaessa pitamaan nopeuden alhaisena mutta kun ei sita vaan saa kaaliin ja taas mennaan niin perkeleesti kun silma valttaa. Hei, tosi paljon tsemppia ja onnea matkaan Nokialle! Hengessa ollaan mukana ja kiva kuulla tulokset! Taidan panna muuten ton Nokian ohjelmaan 2010! Oisko hyva idea Ironman2 ?

jambo, tuohon piristymiseen sen verran etta ainakin omalla kohdalla on samoja kokemuksia, luulen etta jossain vaiheessa tassa ketjussa oli puhetta etta matka on tosiaan sen verran pitka siivu etta kylla se kroppa ehtii korjailla itse itseaan, kunhan vaan tankkaus on kunnossa, senpa takia niista vaikeista hetkista tien paalla ei tarvitse liikaa huolestua. Jos nyt tieteellisemmin ajattelee niin kuvittelisi etta siina ikaankuin hermosto paasee pyorailyn jalkeen yhdesta riesasta eroon ja se kropan sytytysjarjestelma pyorailyyn kuiteniin toimii vahan eri tavalla.

seppoaugust, olen itsekin selaillut Nokian sivuja. Tavan mukaan ainakin Joroisten puolikkaalle yritetaan saada matkakassaa kasaan (ei ole muuten muutamana viime vuotena onnistunut). Nyt talla hetkella olisi suunnitelmissa 2010 tehda paatavoite tayskisa elokuun lopussa Louisvillessa ja siihen nahden tuo Nokian taysmatka menee liian lahelle.

Jambo, ma en ole viela saanut aikaiseksi taysmatkaa mutta puolikkaan ja lukuisia ns olymic distance matkoja. Kun paasen kisaamaan 7.12 taysmatkalla niin tarkeaa on pitaa siita suunnitelmasta kiinni. Ravinteet ja juomat tulee ottaa saannollisesti (esim yksi kaveri sanoi ottavansa vahan joka puolen tunnin valein). Ainoa vaara noista geeleista on se etta vatsa menee kuralle. Suunnitelma fillarointiin on myos tosi tarkea. Taalla Australiassa olen jutellut monen kokeneen Ironman harrastajan kanssa nopeuden saatelysta ja sen tarkeydesta. Moni on "cooked their goose" ylittamalla suunnitellun keskinopeuden kun tuntuu niin hyvalta!!!!! Se on sitten maksanut raskaasti fillarin lopussa ja maratonin alussa. Itse aion todella psyykata itseni pitaytymaan ohjelmassa mika on vaikeaa. En tieda miksi mutta esim tanaan uintitekniikan tunnilla valmentaja painotti tekniikkaa hiottaessa pitamaan nopeuden alhaisena mutta kun ei sita vaan saa kaaliin ja taas mennaan niin perkeleesti kun silma valttaa. Hei, tosi paljon tsemppia ja onnea matkaan Nokialle! Hengessa ollaan mukana ja kiva kuulla tulokset! Taidan panna muuten ton Nokian ohjelmaan 2010! Oisko hyva idea Ironman2 ?

Itse olen "kussut" monet maratonit juuri ensimmäisten 10 km aikana. Juuri tästä syystä hain tänään fillariin vihdoinkin mittarin jotta pystyn seuraamaan nopeutta ja matkaa. Ravintoa olen haarukoinut pitkien harjoitusten aikana ja näyttäisi niin että geeli/terästetty gatorade linja on paras. 30 min välein geelit ja välillä vettä ja gatoradia. Geelejä meinasin varata pyöräilyyn 15 kpl ja juomat 4 kpl isoja pulloja. Viimeiset geelit survon väkisin naamaan hiljentäessäni pyöräilyn vaihtoa varten. Kokeiluissani huomasin että jos pidennän geelien välin vaikka 50 minuttiin niin lopussa energia alkaa jo olla finaalissa. Vatsa on myös kestänyt hyvin eli noilla mennään.

Nokia 2010 ohjelmaan vaan! Itse olen jo suunnitellut että Joroinen voisi olla mukana kalenterissa myös. Eli sinne vaan Ironman!

Kunhan nyt saisi ensin tämän ekan koettelemuksen läpi :).

Tossa ylla oli puhetta tankkauksista ja geeleista, gatoreideista, jne, ajattelin vaan nain "food for thought" saatteella kertoa omasta kaytannosta, jos siita olisi jossain vaiheessa muillekin hyotya. Tarkemman tankkaussuunnitelman teen vain pyoraosuudelle. Juoksuosuudella jo se jarjestajien huoltosysteemi on niin minipuolinen, toisekseen riippuu miten se paiva on siihen saakka mennyt, niin juoksulla on ollut vaihtelua syomisissa.

Pyoraosuudelle pakkaan tietysti omat pullot ensialkuun, yleensa 4 isoa pulloa sporttivedella, siina on elektrolyytteja ja vahan kaloreita, n. 50 kcal per iso pullo, naita juon aina silloin kun vahankin tuntuu tarvetta, ylaosan selkataskuun survon n. puolen tusinaa lohkottua uuniperunaa, kukin lohkofoliokaare on n. 100-150 kcal energiasisalto. Naissa folioissa on aivan sairaasti merisuolaa siroteltu kauttaaltaan, en viitsi maaria tahan laittaa mutta se on todella paljon, joku terveysintoilija saisi viela hepulin. Noi paketit menee sitten suht tasaisin valiajoin pyoralilyn aikana. Naitten lisaksi jokaisella huoltopisteella, joita on pyorareitilla harvemmin, otan ensin vajaa puoli pulloa gatoreidia naamariin siina saman tien, seka paljasta vetta tarpeen mukaan mita lisaan myos matkassa olevan elektrolyyttiveden sekaan.

Juoksun menen tarpeen mukaan, kun tein ekaa taysmatkaa kroppa tuntui toimivan kuin polttouuni ja jalkeenpain laskin varovasti etta n. 10,000 kcal siina meni (siis koko kisa), lahinna sen takia etta juoksuosuudella soin joka huoltopisteessa jotain, paljon siita myos kiinteita tarjoamisia (se oli myos vaikeahko juoksu). Toinen aaripaa oli viime vuonna kun menin juoksun lapi pelkalla raa'alla kokiksella joka pisteessa ja sen paalle jaakylmaa vetta, toi oli taas suht hyva juoksu, ota noista selvaa, muuten se on mennyt noiden kaden valiin etta on syoty myos geeleja siella taalla.

En ole mikaan gatorade fani ja juon sita vain pakon edessa, esim. pyoralilyyn ei saa muuten tarpeeksi kaloreita sisaan jossei kayta sita apuna, juoksulla en juuri koskaan koske gatoreidiin, geeleja menee tuntemuksien mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom