SUPERCARB 1kg -40%

Treenivaatteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emilie
  • Aloitettu Aloitettu
Onko täällä kompressiovaatteiden käyttäjiä? Crossfit-saleilla noita näkee paljon, itselläni ei ihan ymmärrys riitä satasen trikoisiin, osaisiko joku valaista ovatko mainostetut vaikutukset oikeasti niin toimivia, että kannattaa maksaa itsensä kipeäksi? :D

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
En ehtinyt vielä lukea koko ketjua läpi, mutta vastailenpa silti. :D
Aloittelijana en oo ihan vielä ehtinyt kaikkea hommata, mutta mulla on David-caprit (muuten kivat, mutta pitää vaan muistaa epiloida...), joku Lidlin toppi ja nyt uutena hain ShockAbsorbent-liivit. Käytän kyllä myös jotain muitaki t-paitoja ja jotkut trikoourheiluhousut on myös käytössä silloin tällöin. Kännykkäpussi pitäis hommata, siitä huomaisinkin tuolla jossain välissä keskustelua. Ja uudet salikengät on ostoslistalla.

Kompressiosäärystimet löytyy ja en kyykkää enää ilman niitä (pohkeissa ollut lihasjumiongelmia). Monet kehuvat, että nuo jalassa jaksaisi juosta paremmin. En tiedä, en juokse :D

Kompressiosäärystimet!? En ollut sellaisista kuullutkaan! Ne on nyt saatava HETI. Mulla on aina pohkeet jumissa, vaikken ikinä edes treenaa pohkeita. Urheiluliikkeeseen käypi hän.

Ite kanssa jalkapäivät teen kompressiosäärystimet jalassa, sama aerobisen treenin kanssa, jos tulee harrastettua :-) tosi hyvät! Pitäis kompressiosukat hankkia myös, kuulemma vielä vahvempi vaikutus niillä. Muuten sitten löytyy kompressiovaatteista SOCin kompressiotreenitoppi. Vaikutuksesta en osaa sanoa, mutta kiva vyötärö sillä tulee, kun tunkee sen makkarankuoren päälle :D

Tilasin just ebaysta kompressiosäärystimet - alle viisi euroa.

Tukisukkia aloin käyttää raskausaikana ja nyt käytän taas, kylmä vetää pohkeet myöskin ihan jumiin. Niitä sukkia en salille voi laittaa koska FiveFingersit.

Mulla on yhdet Karrimorin "kompressiosukat" (Sportsdirectistä) ja Zero pointin kompressiosäärystimet. Jos näitä vertaa toisiinsa niin nuo sukat ei ole oikeasti mitään kompressiota nähneetkään. Zero pointit taas oli kalliit, varmasti toimivia verrokkeja saa myös halvemmalla, mutta ne oli selkeästi ihan oikeeta kompressiota. Eli näillä nimikkeillä myydään nykyään ihan laidasta laitaan kamaa.

Itse ostin nyt noi zero pointin kompressiosukatkin. Ne kyllä toimii yhtälailla verrattuna noihin säärystimiin :-) Kait tässä hommassa menee kerrankin oikeasti niin, ettei halvalla saa hyvää

Mulla olisi hakusessa hyvät treenihousut/ trikoot, ongelmana on se, että housut on aina perseestä ja reisistä hyvät, mut vyötäröltä aina liian löysät... Mahtaako jostain löytyä mallia, josta saisi vyötärönauhaa kiristettyä? Vai pitääkö suosiolla ite ommella mun paskoilla ompelutaidoilla.

Kenelläkään kokemusta neopreenistä treenivaatteiden materiaalina? Kyseessä siis materiaali, joka pitää tuulta ja vettä. Enimmäkseen käytössä sukeltajien märkäpuvuissa, mut tuota on alkanut näkyä vähän muuallakin. Mietin tuota lähinnä jossain ulkoilu/juoksuhanskoissa.

Kun oli tossa ylempänä puhetta kompressiovermeistä niin mä sain kaverin kautta tosi edullisesti 2XU:n kompressiotrikoot ja kyllähän niistä lempparit tuli ihan heti kättelyssä. Vaikka trikoissa on ohut matsku ja tuntuu siltä että ne on kuin toinen (tiukka) iho päällä niin ei kuitenkaan paista perse läpi kyykyissäkään. Normaalia hintaa niistä en silti maksais muutaman kuukauden käyttökokemuksen perusteella. En nimittäin osaa sanoa onko niillä ollut varsinaista kompressiovaikutusta treenin suhteen, mutta ainakin itsetuntoa kohottava vaikutus on: pöksyt tuntuvat imartelevan mun kroppaa poikkeuksellisen hyvin!

Mulla on H&M:stä ostetut trikoot ja ne ainakin saa vyötäröltä kiristettyä, niin eiköhän sellaisia malleja jostain urheiluliikkeistäkin löydy :D

Aloitusviestiin vastaten - treenivaatteina käytän usein juoksuhousuja, eli trikoita. Soc on halpa ja hyvä merkki, ainakin mulla palvellut oikein hyvin! Myös nikeä ja adidasta löytyy. H&M vaatteisiin en ole ihan vielä innostunut, ennen olivat tosi huonoa laatua, nykyään parantanut vissiin?
Paitana käytän teknistä, ohutta pitkähihaista paitaa tai urheilu t-paitaa. En pysty huppareissa tai collegevaatteissa olemaan, tulee niin kova hiki :D

Omistan myös Zeropointin iloisenväriset kompressiosäärystimet. Juoksemisessa en ole ainakaan vielä huomannut mitään apua, enkä pahemmin jalkapäivinäkään. Alennuksesta sain 20 eurolla, kyllä silti aika paljon kirpasee.. D:

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kenelläkään kokemusta neopreenistä treenivaatteiden materiaalina? Kyseessä siis materiaali, joka pitää tuulta ja vettä. Enimmäkseen käytössä sukeltajien märkäpuvuissa, mut tuota on alkanut näkyä vähän muuallakin. Mietin tuota lähinnä jossain ulkoilu/juoksuhanskoissa.

Mulla on kokemusta juuri nimenomaan sukeltaessa märkäpuvussa ja sukellushanskoissa. Neopreenisia purjehdushanskojakin on tullut käytettyä. Se ei hengitä yhtään, siis ei sitten yhtään, luvassa on aika hikimäräksi liotetut ruttuiset kädet jos hanskat on pelkkää neopreenia. Eikä ne purjehdushanskatkaan oikein pitäneet vettä... Jos niissä hanskoissa on kankaisia "hengitysaukkoja" niin sitten ehkä jossain määrin saattaisi toimia. Itse paljon käsistä hikoilevana en hankkisi neopreenihanskoja, vaan jotkut ihan perus goretex-hanskat.

Mä oon nyt todella tykästynyt KappAhlin treenivaatteisiin, siis ne on ihan parhaita! Etenkin niiden trikoot koska ne on paksua ja jämäkkää laadukasta materiaalia eikä sellaista harsomaista ohutta mistä näkyy alusvaatteet (ja selluliitit) läpi! Ostin elokuun lopulla kauhean kasan KappAhlista jollain 50-70% alella ja myös Cubuksesta tuli jotain hankittua. Gina Tricotissakin on kivoja, ja olen tosiaan ihan normivaatekauppojen urheiluosastoja alkanut hyödyntämään entistä enemmän.

KappAhl on kyllä mun suosikki Ginan ohella. Ne värit ja kuosit, aaaah :haart: Kirjoittelin blogiinkin jutun kuvineen noista tamineista kun viimeksi kävin ostamassa: Treenivaatevarasto uuteen uskoon ja tsemppihenki taivaisiin! | Queen of Everything

Mä oon muuten ostanut myös Zero Pointilta kompressiosäärystimiä kolmet kappaleet, lime/neonkeltainen, neonpinkki ja mustat, mutta niitä on ihan hirveä pukea. Puristaa ja kiristää hulluna ja kynnet meinaa kääriytyä rullalle. Mä oikeesti koen sen pukemisen aivan hirveeksi hommaksi. Hiki vaan virtaa ja pitää hulluna varoa ettei kynnet katkea koska materiaali on todella puristavaa :D

Jos Zero pointien pukeminenkin on ihan hirveää, niin kyseessä voi kyllä olla liian pieni kokokin. Kannattaa tsekata. Mä jotenkin ajattelin, että kun olen muutenkin XS/S-kokoa niin tietenkin koko S on mulle säärystimistä ok. Ja oli ihan hirveää pukea ne kipaleet jotka ekana ostin. Mutta ehei, menin sitten katsomaan ihan oikeasti kokotaulukkoa – ja niin piti käydä nöyrästi vaihtamassa S-kokoisten tilalle koko M... Ja sen jälkeen oli ihan astetta helpompaa.

(Mutta tosiaan/toisaalta en itsekään käytä ko. säärystimiä kuin erittäin harvoin. Ostin ne polkumaratonille kramppeja ehkäisemään ja toistaiseksi käyttö saa liittyä poikkeavan vaativiin suorituksiin ja niistä palautumiseen, ei siis mikään viikottainen treenivaruste itselläni.)

Lidlissä on aina välillä ollut kompressio juoksusukkia, olisko maksanu jonkun 5€ pari ja ovat olleet hyvät.
Jos meette kärkkymään kun seuraavaksi tulee juoksukamoja, niin olkaa tarkkoina, on ollut nimittäin myös ihan perus juoksu polvisukkia joissa ei ole kompressiosta tietoakaan.

Jos Zero pointien pukeminenkin on ihan hirveää, niin kyseessä voi kyllä olla liian pieni kokokin. Kannattaa tsekata. Mä jotenkin ajattelin, että kun olen muutenkin XS/S-kokoa niin tietenkin koko S on mulle säärystimistä ok. Ja oli ihan hirveää pukea ne kipaleet jotka ekana ostin. Mutta ehei, menin sitten katsomaan ihan oikeasti kokotaulukkoa – ja niin piti käydä nöyrästi vaihtamassa S-kokoisten tilalle koko M... Ja sen jälkeen oli ihan astetta helpompaa.

(Mutta tosiaan/toisaalta en itsekään käytä ko. säärystimiä kuin erittäin harvoin. Ostin ne polkumaratonille kramppeja ehkäisemään ja toistaiseksi käyttö saa liittyä poikkeavan vaativiin suorituksiin ja niistä palautumiseen, ei siis mikään viikottainen treenivaruste itselläni.)

Otin mitat ennen tilaamista ja oikean kokoiset ovat. Niissähän on selkeä kokotaulukko :) Mutta ihan ennen kuin ne ovat jalassakaan niin ovat sikapienen näköiset eikä niitä käsin saa helposti venytettyä, ovat todella tiukkaa tekoa ja ainakin itsellä käy kynsien päälle jo pelkkä "ilmassa venyttäminen".

Suositut

Back
Ylös Bottom