Heräsin änkyräisenä ovisummerin pärinään - kuriirisetä toi SportsDirectin paketin, iiiiih! Tää on aina vähän kuin pieni joulu, koska toimituksessa menee sopivasti sen verran aikaa, että olen ehtinyt unohtaa mitä kaikkea tulikaan tilattua.
Meikäläinen ei suuremmalti treenivaatteilla koreile, mutta kyllä ne pitää erikseen ostaa, että niissä on sellanen oikee fiilis. Itse en vois kuvitellakaan tunkevani näitä reisikoipia trikoisiin, eli treenihousut on poikkeuksetta lököpököjä. Nyt tein kesää ajatellen sellaisen peliliikkeen, että tilasin parit capri-mallit ja jopa yhdet shortsit. Meikälle tämä on vähän tavallisuudesta poikkeavaa, kun en yleensä esittele säihkysääriäni. Ovat nimittäin aika ajoin melko karu näky tämän kananlihavaivan (keratosis pilaris) takia. Joka toinen säärikarva kasvaa ihon sisään vaikka kuinka kuorit ja hoidat, ja niitä sitten nypin aina suutuspäissäni. Jälki on kaunista...
Yläosaston saatan joskus sujauttaa vähän ruttuja nuolevampaankin toppiin, kun kaapista löytyy pari jotain ihan oikeetakin treenirääsyä, muuten mennään aika pitkälti t-paitalinjalla. Olen vilukissa, joten allaolevasta topista riippumatta vatsamakkaroiden korkeuserot taion yleensä piiloon pitkähihaisten lököpaitojen alle. Rinnuksiin on sen verran kudosta kasaantunut, että jonkin sortin sporttirintsikkahässäkkä joutaa olla alimmaisena litistämässä.
Värimaailma treenivaatteissa mulla on hemmetin ankea. Tykkään kyllä väreistä, mutta jotenkin esim. salilla on luonnollisempi olo harmaissa kun tuntee voivansa naamioitua betoniseinää vasten. Eli kai jotenkin koitan välttyä kiinnittämästä kenenkään huomiota. :D Harmaan kaverina on sitten mustaa ja tumman sinistä. Voisin kyllä kuvitella käyttäväni salilla lempiväriäni vihreää, mutta vähän heikossa on vaatteiden saatavuus vihreänä ylipäätään. Kuten melkein kaikessa mitä ostan, mitä halvempi, sen parempi, koska olen syntymäpihi. Hyvin harvoissa asioissa suostun maksamaan edes laadusta korkeampaa hintaa.
Ja sitten kysymys - kuinka monella teistä on jonkinlainen "taikavaate"? Eli vaikka housut, jotka päällä tulee aina uudet ennätyspainot kyykyssä ylös tai onnentoppi, jonka kanssa selkätreeni vaan menee paremmin perille? Onko tällaselle taikauskolle sijaa treeneissä? Vai onko kyse siitä, että tietyt vaatekappaleet nostaa itsetuntoa sellaisiin sfääreihin, että onnistumisilta ei voi välttyä? Itselläni oli aikanaan yhdet urkkaliivit, joidan kanssa lapojen supistaminen tuntui vaan jollain tavalla paremmin. Ne oli aina must have selkää piestessä.