Treenivaatteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emilie
  • Aloitettu Aloitettu
Sovitin tässä alennusmyyntien aikana aikaisemmin himoitsemiani socin turkooseja trikoita, mutta jo sovituskopissa näytti sille, että kangas on pelkästään ihmisten sovittaessa venähtänyt:/ Parhaat vaatteet säilyy kovassakin menossa vuosia.

Vielä tähän loppuun kysymys: miten saa hien hajun pois teknisistä urheiluvaatteista? Pesen kamppeeni jokaisen käyttökerran jälkeen, mutta useamman vuoden vanhat paidat eivät enää peseydy raikkaiksi.

Mulla kanssa joku Socin paita ja huomaa että on halppislaatua. No, eipä ne paljoa maksakaan.

Tuo etikka toimii, joko liotus etikkavedessä ennen pesua tai sitten etikka huuhteluaineen tilalle. :) Tuoksahtaa etikalle hetken pesun jälkeen, mutta se haihtuu nopeasti.

Noita socin toppeja on muuten erilaisia. Mulla on napakoita, hyvin muotonsa pitäneitä ja sitten yksi joka on tuollaista lötkömpää pehmeää kangasta, joka tosiaan venähtää heti kun sen pukee päälle. Ja sitten pari niitä pidempiä ja vähän löysempiä malleja, jotka on hyviä silloin kun on plösöpäivä. :D

Huuhteluainetta ei kannata käyttää, se tekee pahaa treenivaatteille.

Mä heitän pinttyneet paidat roskiin. Saapahan välillä syyn ostaa uusiakin :D Mutta hihattomia kun suosii, ei pääse niin usein treenipaitaostoksille, sillä eiväthän ne pinty kuten hihalliset...

Huuhteluainetta ei kannata käyttää, se tekee pahaa treenivaatteille.

Jeps totta, tekee hallaa elastisuudelle.

Pitänee kokeilla tuota etikkakikkaa, itseäni harmittaisi heittää hyviä vaatteita roskiin ilman pelastusyrityksiä. Löydän oikeasti hyviä ja itseäni miellyttäviä treenivaatteita niin harvoin, ettei vanhoista lemppareista raaskisi luopua.

mulle kävi vähän samoin näitten kanssa Better Bodies Shaped hot pant - Naiset - Wrange web-shop kaikkea kuntoiluun
ja totesin, et ei tartte enää ostaa, noi on joskus 10-vuotta sitten ollu vielä laadukkaita. Ja H&m urheiluvaatteet on huomattavasti laadukkaampia ja halvempia.
mulla on treenivaatteina nike, adidas, puma, david, better bodies, Lonsdale, Everlast, h&m jne.
mulla on parit bb'n kollarit, ihanat lötköt jalassa ja rennot reenatessa, mutta kyllä huomaa että laatu ei ole (enää?) ihan kohdillaan - taskut repsottaa ja etenki nuo mustat haalistuu todella nopeasti. : ( surku.

Itse en enää muualta urheiluvaatteita ostakaan kun sportsdirectiltä, kun sieltä saa niin edullisesti ihan merkkivaatteitakin, saati sitten noita halpiksia :) Aina on paketit tullut nopeasti kotiovelle ja kaikki ollut niinkuin pitääkin. Tätä luettua iskee taas himo vähän alkaa shoppailemaan...

Onkos kellään kokemusta Lonsdalen vaatteista, millainen mitoitus, onko väljää vai pientä? Tuolta Sportsdirectistä ajattelin tilailla kun hinnat ei päätä huimaa. :)

Lonsdalen paidat on ollut aika sitä mitä pitääkin, olen eurokooltani 36 yläosasta ja 8 on longsdalelta sopiva.

Ja kengät. Oon katsonu muutamia kokotaulukoita, ja kaikki näyttää eri lukemia. Mun koko on kengästä riippuen 36-37. Yhden muuntimen mukaan mun pitäis ottaa koko 4, ja esim MeNaisten sivuilta löytämäni taulukon mukaan 3. Mun lenkkarit on kokoa 6 (US) ja 36 (EU), ja MeNaisten taulukon mukaan toi ameriikkalainen koko vastais eurooppalaista kolmekasia ja brittiläistä 4,5:ää. Tässähän menee ihan sekasin. Tietty on merkkikohtasiakin eroja, mut onko joku muu pikkujalkainen tilannut Briteistä kenkiä? Ei viitsis ihan heittämällä laittaa sitä kokoa, kun ero voikin sit mun Google-surffailujen mukaan olla jopa kaks kokoa eurooppalaisittain.

Oma kokoni on 37 ja 4 olen tilannut ballerinoissa ja korkkareissa ja 5 tennareissa ja lenkkareissa. 4½ olisi "virallisesti" 37, mutta harvastapa noita puolikokoja on :( Mutta luulisin että 36/37 jalkaan 4 olisi juuri passeli!

Huomio huomio kaikki naiset, jotka kaipaavat urheiluliivejä, joissa on toppaus! Intersportissa (ainakin Tampereella Koskarissa) on 19 eurolla tarjouksessa Niken Get Lean toppeja, joissa on sisäänommeltu topattu/vuorattu liiviosa. Liiviosa ei tietenkään tue isoja rintoja, mutta pienirintaiselle hyvä. Istuu ainakin mulle täydellisesti, ei litistä tissejä lainkaan vaan tuo niitä vähän esiin, täysin huomaamaton itse paidan läpi (saumaton ja toppauksen rajoja ei näy ollenkaan) ja topin kaula-aukko tulee melko ylös (mulle hyvin lyhyenä naisena on aina ollut murheenkryyni se, että toppien kaula-aukko on liian alas leikattu, tai siis olkaimet ovat liian pitkät). Täällä oli vain mustana ja kangas on sellaista puuvillaisen tuntuista enemmän kuin teknisen kankaan tuntuista, materiaalista noin puolet puuvillaa.

Miksi ihmeessä kaikkien legginsien/tightsien pitää olla mustia?! :curs: Tällaiselle rimppakintulle kävisi kyllä paremmin joku vaalea, "lihavoittava" väri. Yhdet Better Bodies vaaleanpunaiset löysin, mutta kas kummaa, loppuunmyytyjä. Minusta tuossa on aukko tarjonnassa, ja jos olisin fitness-vaatteiden valmistaja lisäisin heti värivaihtoehtoja. Joku kiva valkoiseen taitettu pastelliväri olisi kiva :).

Vinkkejä? Kalliita muuten ovat, en kyllä lähes satasta oikein pystyisi maksamaan.

^nämä vai?
Better Bodies Shaped 3/4 tights - 110715 Better Bodies Shaped 3/4 tights - Wrange web-shop kaikkea kuntoiluun

noita näyttäis ainakin olevan varastossa :)

mut kyllä on aika heikosti noita värikkäitä treenihousuja, kaikki tuppaa olemaan mustia tai harmaita...

Joo, just nuo, kiitoksia! :). Löysin itsekin sitten paristakin paikasta kun vähän lisää surffailin. Nuo on hiukan turhan kirkkaan pinkit mun makuun, mutta eipä vaihtoehtoja kovin ole. Sitten kun tietäis vielä koon... Ennen M, nyt kun on laihtunut ja timmiytynyt, niin ehkä S. Toisaalta en kyllä kestä jos ne on kauhean tiukat, yhdet Craftin talvijuoksuhousut mulla on M, ja ne on ihan naurettavat, eivät vieläkään mene oikein edes jalkaan.

Kokemuksia Better Bodies -kokoskaalasta, ovatko tightsit "normaaleja" ämmiä ja ässiä, vai miten kokoskaalaa kuvailisitte? Ovatko nuo hyviä treenivaatteita?

Oiskos kellään vinkata mistä löytyis mieluusti naisten koossa hihatonta college-hupparia?

Ärsyttää muuten taasen olla nainen. Miehille tuntuu löytyvän vaikka mitä hyvännäköstä ja rentoa treenivaatetta, perus t-paitaa, collegea ja housua. Naisten treenivaatteet taas kaikki piukkaakin piukempaa toppia ja sukkahousua, mitä meikäläinen ei kyllä päällensä suostu laittamaan. Tykkään treenata rennoissa vaatteissa jotta ei ahista...

Tapout Raglan Hoody Mens - SportsDirect.com tuosta, tosin on hihat muttei ne itseä ole haitannut. tuossa tulee sopivasti helveti hiki...

Pidän yleensä painijanselkä-tyylistä toppia / Pitkähihainen tekninen pusero / random t-paita.
Aina shortsit - tällä hetkellä better bodies flex board shorts
Asics painikengät
+ iphone musiikkeineen ja sykemittari.

tama, kuulostaa ehkä vähän hölmöltä, mutta itse olen ostanut hihattoman hupparin H&M poikien (ei siis miesten) osastolta :D Sieltä saa tarpeeksi pienen koon naiselle ja tuntuu tosiaan löytyvän noita hihattomia. Eivät tosin ole mitään laadukkaita urheiluvaatteita, mutta menettelee.

Mulla olis tosi typerä rintaliiviongelma. Apuva!
Eli kävin tuossa sovittamassa jotakin Shock Absorbereita, olisin ostanutkin ne, mutta yksi ylitsepääsemätön ongelma olisi: miten Shock Absorbereissa saa sen "ylähakasen" kiinni?! Siis sen joka jää yläselkään. Se hakanen on helvetin hyvä olemassa, mutta en mitenkään saa sitä itse laitettua.
Normiliivitkin puen silleen, että yhdistän hakaset etupuolella, sitten käännän sen takapuolelle ja puen olkaimet. Mutta Shock Absorbereissa ei näin pysty toimimaan, joten mikä neuvoksi? Ei todellakaan yletä/taivu kädet mitään kautta sinne selän taakse, eikä apua ole saatavilla.
Uudet liivit olisi pakko saada, mutta onhan tämä nyt aivan toivotonta.

Mulla olis tosi typerä rintaliiviongelma. Apuva!
Eli kävin tuossa sovittamassa jotakin Shock Absorbereita, olisin ostanutkin ne, mutta yksi ylitsepääsemätön ongelma olisi: miten Shock Absorbereissa saa sen "ylähakasen" kiinni?! Siis sen joka jää yläselkään. Se hakanen on helvetin hyvä olemassa, mutta en mitenkään saa sitä itse laitettua.
Normiliivitkin puen silleen, että yhdistän hakaset etupuolella, sitten käännän sen takapuolelle ja puen olkaimet. Mutta Shock Absorbereissa ei näin pysty toimimaan, joten mikä neuvoksi? Ei todellakaan yletä/taivu kädet mitään kautta sinne selän taakse, eikä apua ole saatavilla.
Uudet liivit olisi pakko saada, mutta onhan tämä nyt aivan toivotonta.

Käytän itse malleja Run ja Multi Sports ja olen ratkaissut ongelman pitämällä ylähakasen koko ajan kiinni. Eli ensin ylähakanen kiinni, liivit päälle (oikein päin) ja sitten alahakanen selän takaa kiinni.

Käytän itse malleja Run ja Multi Sports ja olen ratkaissut ongelman pitämällä ylähakasen koko ajan kiinni. Eli ensin ylähakanen kiinni, liivit päälle (oikein päin) ja sitten alahakanen selän takaa kiinni.
Joo sitä yritin siellä kaupassa, mutta en saa alahakasta selän takana kiinni. Kun tosiaan puen normiliivitkin silleen hakanen edessä ja sitten pyöräytys taakse. :D
Voi että harmittaa, olisin halunnut ne SA:t. Tuntuivat tosi mukavilta muutoin.

Edit: eli siis oikeastaan, en saa yhtään mitään hakasia selän takana kiinni. :D

:D

Ei ole kyllä ongelmia ollut saada kyseistä kiinni, kun liivit ovat päällä. Ärsyttävähän se on varsinkin, jos hiukset ovat auki, kun nejäävät kivasti hakasten väliin.
Itsellänikin on Run-mallia olevat liivit ja tueltaan ne ovat kyllä ylivertaiset muihin omistamiini liiveihin.

mulla on kans ollu käytössä tosi ahkerasti shockin juoksuliivit, joissa on kahdet hakaset selässä. nyt ongelmaksi on ilmentyny, että toinen niistä kiristyshakasista paukahtaa aina auki - tosin nyt enää se ei pysy kiinni enää ollenkaan. laitoin reklamaatiota ja vastaus nyt oli, että osta useammat liivit niin niiden kaikkien käyttöikä pitenee. ilmeisesti sitte annoin sen kuvan että "nyyh mulla on vaan yhet rintsikat!" just. vähän olen pettyny, pakko ommella yhteen koko setti, niin pysyypähän kaikki remmit ja rinksut kiini.

Suositut

Back
Ylös Bottom