Treenivaatteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emilie
  • Aloitettu Aloitettu
Mites ne semmoset liivinsuojukset, mitä imettävät äidit käyttää? Ne ovat aika paksut ja pehmoiset, varmaan kivemman tuntuisetkin kuin tuollainen silikoninen. Löytyy mistä tahansa marketista sieltä tuttipullojen ja vaippojen osastolta. Tai apteekista.

Pystyykö Better Bodie-vaatteita ostaa pääkaupunkiseudulta mistään liikkeestä?

Gazozin myymälä on Pasilassa :) sieltä ainakin saa. En sit tiedä onko esim Fitnesstukun liikkeellä? Wrangella?

- - - Updated - - -

Mites ne semmoset liivinsuojukset, mitä imettävät äidit käyttää? Ne ovat aika paksut ja pehmoiset, varmaan kivemman tuntuisetkin kuin tuollainen silikoninen. Löytyy mistä tahansa marketista sieltä tuttipullojen ja vaippojen osastolta. Tai apteekista.

Juu en suosittele. Ne itse suojat nimittäin paistaa joka hemmetin paidasta läpi...

Onkos kellään kokemusta näistä Odlon liiveistä?
odlo.webp

Testailin kaupassa tossa hetki sitten, mutta rinnat peittävät osat ovat todella ohutta materiaalia. Normiliiveissä käytän kokoa 70D, mutta näistä ei saa pienempää ympärysmittaa kuin 70, joten kokeilin ihan tuota omaa normikokoa. Päälle ne sai survoa, mutta kun olivat päällä niin sormia mahtui vaikka kuinka monta liivin alareunan ja kropan väliin. Kiinnitys oli kuitenkin erittäin näppärä kun kiinnitetään etupuolelta, oon aina kokenut hankaliksi kaikki urheiluliivit joissa on hakasia tms. takana. Tuntui, että eivät anna tarpeeksi tukea, jotenka mikäli jollakin on näistä (tai miksei muistakin Odlon liiveistä) kokemusta niin kuuntelen mielelläni!

Morjens, mimmit!

Olen ehkä tässä lähitulevaisuudessa astumassa jonnekin salille elämäni toista kertaa. Eka kerrasta on aikaa, se käynti oli lyhyt ja tulokseton. Nyt mietin sitten, että mitä sinne pitäisi ehdottomasti hankkia, että kehtaa mennä? Minkälaiset vaatteet olisi syytä varata? Juomapullo ja pyyhe nyt on syytä ottaa mukaan, mutta mitä päälle?

Mulla on olemassa treenishortsit tai sitten vaihtoehtoisesti juoksuhousut, mutta muuten kaikki urheiluvaatteet on suunnattu hiihtoon tai muuhun talviulkoiluun. Juoksukengätkin on, mutta ei mitään sisäkäyttöön suunniteltuja. Pitäisikö ne ehdottomasti hankkia? En aio lenkkareissa lampsia salille, mutta voinko mennä sukissa/avojaloin kokeilemaan? Entäs paita? Onko yleensä niin lämmin, että voin mennä suoraan jossakin urheiluteepparissa, vai pitääkö olla joku lämmittelypaita päällä ensin?

Myönnän että tämä on isolta osin jännittämistä, mutta kai se on ihan hyväksyttävää hankkia varmuutta vaikka sitten kuteista, jos sen kautta pääsee alkuun? En ajatellut panostaa rahallisesti paljon tai olla muodikas, mutta käytännöllisyys ja yleiseen salietikettiin sovittautuminen lienevät perusteltuja pyrkimyksiä.

Eikö se nyt ole melkeen ihan sama mitä sinne laittaa päälle? Itselleni tärkeintä vaatteissa on että niissä on hyvä liikkua ja että kangas on mieluiten hengittävää niin ei tule liian tukala olo (entisellä salilla jossa kävin ei ollut ilmastointia, hehe). Kenkinä on tähän mennessä toiminu jotkut ihan randomit sisäpelikengät vuodelta nakki ja keppi.

Morjens, mimmit!

Olen ehkä tässä lähitulevaisuudessa astumassa jonnekin salille elämäni toista kertaa. Eka kerrasta on aikaa, se käynti oli lyhyt ja tulokseton. Nyt mietin sitten, että mitä sinne pitäisi ehdottomasti hankkia, että kehtaa mennä? Minkälaiset vaatteet olisi syytä varata? Juomapullo ja pyyhe nyt on syytä ottaa mukaan, mutta mitä päälle?

Mulla on olemassa treenishortsit tai sitten vaihtoehtoisesti juoksuhousut, mutta muuten kaikki urheiluvaatteet on suunnattu hiihtoon tai muuhun talviulkoiluun. Juoksukengätkin on, mutta ei mitään sisäkäyttöön suunniteltuja. Pitäisikö ne ehdottomasti hankkia? En aio lenkkareissa lampsia salille, mutta voinko mennä sukissa/avojaloin kokeilemaan? Entäs paita? Onko yleensä niin lämmin, että voin mennä suoraan jossakin urheiluteepparissa, vai pitääkö olla joku lämmittelypaita päällä ensin?

Myönnän että tämä on isolta osin jännittämistä, mutta kai se on ihan hyväksyttävää hankkia varmuutta vaikka sitten kuteista, jos sen kautta pääsee alkuun? En ajatellut panostaa rahallisesti paljon tai olla muodikas, mutta käytännöllisyys ja yleiseen salietikettiin sovittautuminen lienevät perusteltuja pyrkimyksiä.

Makuja treenivaatteiden suhteen on varmasti yhtä monia kuin käyttäjiäkin.

Itse tykkään käyttää joko shortseja tai trikoita, joten ihan fiiliksen mukaan vaihtelen niitä sitten. Trikoita yleensä silloin kun treenaan jalkoja ja ohjelmassa on kyykkyä yms, niin ei tarvitse pelätä että mitään ylimäärästä näkyis. Oon enemmän pitkähihasen paidan ystävä, johtuen varmasti siitä että palelen tosi usein. Parhaimmat salikamppeet ostan yleensä Nikeltä ja juoksupuolelta. Jonkinlaiset kengät on hyvä olla, mutta tosiaan erikseen sisä- ja ulkokäyttöön. Jos käyt ihan vaan salilla niin eipä varmaan ole niin hirveästi väliä että mitä jaloissa pidät (kaikkea nähty adidaksen uimasandaaleista ja varvastossuista ihan juoksulenkkareihin). Jos tarkoituksena taas on käydä myös jonkinlaisilla ryhmäliikuntatunneilla joissa hypitään ja pompitaan, niin juoksulenkkarit ovat varmaan paras vaihtoehto sitten vaimennuksen kannalta. Hyvät urheiluliivit ovat myös tärkeä asia, joten niihin kannattaa satsata. Urheiluliikkeissä osataan varmasti neuvoa. Monet laittavat t-paidan/topin ja hupparin/muun pitkähihaisen päällekkäin, ja vähentävät vaatetusta sitten tarpeen mukaan. Eri vuodenaikoina on myös sisällä salilla erilainen lämpötila, eli luonnollisesti kesällä sitten itsekin hillun yleensä sortsit ja toppi päällä.

Yksi, mitä ainakin itse suosittelen, on hyvät urheilusukat. Ei mitään puuvillaisia normisukkia, vaan teknistä materiaalia olevat sukat, jotka siirtävät kosteuden pois iholta, ovat parhaat.

Käykää ihmiset penkomassa kirppiksiä! Niistä löytyy todella hyviä treenivaatteita eikä maksa paljon :) parhaimmat edulliset treenivaate löydöt oon viime aikoina tehnyt Fidasta ja Pelastusarmeijan kirpparilta.

Käykää ihmiset penkomassa kirppiksiä! Niistä löytyy todella hyviä treenivaatteita eikä maksa paljon :) parhaimmat edulliset treenivaate löydöt oon viime aikoina tehnyt Fidasta ja Pelastusarmeijan kirpparilta.

Enimmäkseen tulee kyllä ostettua alennusmyynneistä, mut sattuipa viime kirppisreissulla mukaan mm. priimakuntoinen Better bodies paita 1,80e :)

Morjens, mimmit!

Suosittelin (jos ja toivottavasti KUN :puntti:) treenailusta tulee pikkasenkin säännöllisempää satsaamaan kunnon varusteisiin. Joustavat trikoot (pitkät tai caprit) sekä hikoiluun suunniteltu tukeva toppi + tietty hyvät urheilurintsikat. On vaan niin paljon miellyttävämpää treenata, kun kaikki pysyy paikoillaan, eikä t-paita ole läpimärkä hiestä. Kunnon materiaali pysyy myös hyvänä pidemmän päälle (=säästää rahaa). Omasta mielestäni Nikeltä löytyy parhaimmat topit. Ja kyllä se on myönnettävä, että hyvännäköisissä treenivaatteissa on myös kivaa treenata. :)

Salille riittää yksinkertaiset sisäkengät, mitä vähemmän tyynyjä ja vaimennusta, sitä parempi. Itse esimerkiksi sain vihdoin hommattua "salikengät" aerobic-vastaavien tilalle ja kyllä oli tuntuma ihan erilainen esim. kyykätessä. Kyllähän juoksulenkkareitakin näkee ja voit varmasti omillasi aloittaa, kunhan pohjat ovat puhtaat. Täällä tulikin jo esille hyvä pointti kunnon sukista.

Ja niin: trikoissa kannattaa katsoa, ettei ole kamalan ohutta kangasta. Syyt löytyvät Treeniosiosta. ;) Nimimerkillä "useammankin miestreenaajan treeniä ilostuttanut" :hyper:

Tuli vaan treenivaatteista mieleen, että meijän äiti sai punttikipinän vastikään sen seurauksena, kun käytiin ostamassa sille pinkit tossut ja urheilupökät. Olen hurjan iloinen! Että on niillä vaatteilla väliä. :D

Mä oon aika aloittelija vielä ja just totesin, että pitäis satsata kunnon treenivaatteisiin. Normaalit puuvillaset, varsinkin t-paidat, tuntuu heti inhottavan hikisiltä :face: Kunnon urheilurintsikat pitäis myös ostaa + uusi juomapullo. Ainakin tiedän, mihin seuraavaksi rahani laitan

Hölmö kysymys, mutta mistä saa edullisesti hyviä alushousuja treeneihin? Olen itse käyttänyt lähinnä perus puuvillaisia, eivät kovin hyviä. :( (Urheiluliikkeissä on toki noita teknisiä alushousuja, mutta saako niitä jostain halvemmalla? Netistä? Mistä kannattaa tilata?)

Kiitos. :D

^Mikä muuten puuvillaisissa mättää?
Ite tykkään niistä treenialushousuina ihan eniten kun kuitenkin hengittävät. Keinokuituiset hiostavat.

Kauheen vaikeeta jostain syystä löytää kivaa treenitoppia. Kävin Helsingin Forumilla Stadiumissa ja Intersportissa ja sit vielä Sokoksella, mutta joko värit tai malli ei miellytä. Jos jotain kivaa löytyikin niin paita oli malliltaan liian kireä (mulla on leveät kylkiluut enkä muutenkaan ole kovin kapeavyötäröinen). Jos olis ottanut isomman koon niin sitten ne mittasuhteet olis muuten varmaan pielessä (liian pitkä jne). Noh joo, ostin sitten Citymarketista jonkun Kiira Korven suunnitteleman malliston topin, joka on ihan ok. Jotkut kivat housut olis joskus kans hommattava kun mulla on yhdet jazzhousut, jotka on ollu mulla varmaan yli 10 vuotta. :D

Hölmö kysymys, mutta mistä saa edullisesti hyviä alushousuja treeneihin? Olen itse käyttänyt lähinnä perus puuvillaisia, eivät kovin hyviä. :( (Urheiluliikkeissä on toki noita teknisiä alushousuja, mutta saako niitä jostain halvemmalla? Netistä? Mistä kannattaa tilata?)

Kiitos. :D
Mä oon tykännyt H&M:n mikrokuitupöksyistä, stringejä siis pidän itse aina salilla.

mä tilasin just kasan treenivaatetta sportsdirect.comista ja kaikki muu istui tosi hyvin, mutta vitsi mitä telttoja adidaksen treenitopit on :O Siis M-kokoa otin, mutta tolla mitoituksella olis mahtunu varmaan jopa XS. Vähän ärsyttää.

Sitten taas yks Niken huppari on tosi pieni kokoisekseen, samoin Niken takki (pitkä malli) on aika kireä lantion kohdalta. Sieltä saa muuten myös niitä alushousuja, en kyllä tiedä onko siellä mitään oikeasti treeniin sopivaa. Itse tilasin yhdet jumppaliivit (tai siis topin) muutamalla eurolla, ja se on tosi hyvä :)

Onko kukaan tilannut tuolta jotain: http://www.daisyfitness.co.uk/ ???

Ois vähän erilaisia treenivaatteita, mutta vielä emmin, että joudunko jotain tullimaksuja maksamaan bonuksena. Kyseessä kuitenkin ymmärtääkseni Englannisssa sijaitseva firma eli maksuja ei ole tai sitten on ainakin joku raja paljonko saa ostaa. Tietäisikö joku ohjeistaa? :)

Ei tuolta mitään tulleja, alveja tms pitäisi tulla maksettavaksi koska tosiaan tulee briteistä ja Eu:n alueelta tilattaessa ei noita joudu makselemaan. Joten, huoletta tilailemaan :)

- - - Updated - - -

Ja itsehän ostan ja tilaan treenikamojani paljon esim jenkeistä. Nytkin odottelen maailman siisteimpiä trikoita kyykkypäiviäni ilostuttamaan :dance:
Lisäksi suosin paljon kyllä ihan H&M:n ja Ginan vaatteita, koska tykkään vaihdella ja saada aina päivitystä vaatevalikoimaan, mutten viitsi useinkaan "suomen merkkihintoja" mistään topeista ja pökistä alkaa maksamaan. Kengät on kyllä sit ihan eri juttu, niihin panostan ja ei niitä oikein tilailemalla uskallakkaan tilata.
Nyt meinasin kokeilla itsekin tuota Sportdirectia, itselle ennestään tuntematon paikka, mutta valikoima ja hinnat oli kyl melko houkuttelevia.

Ei tuolta mitään tulleja, alveja tms pitäisi tulla maksettavaksi koska tosiaan tulee briteistä ja Eu:n alueelta tilattaessa ei noita joudu makselemaan. Joten, huoletta tilailemaan :)

Thank u so much, ei sit muuta ku kattelemaan vielä tarkemmin :) Ei tuo sportsdirectkaan heikolta vaikuttanut. Tilipäivää ootellessa, tilipäivää ootellessa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom