Treenivaatteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emilie
  • Aloitettu Aloitettu
Thank u so much, ei sit muuta ku kattelemaan vielä tarkemmin :) Ei tuo sportsdirectkaan heikolta vaikuttanut. Tilipäivää ootellessa, tilipäivää ootellessa...
Eipäs mittää, mulla tulee tilailtua liikaakin maailmalta niin olen kokeillut varmaan kaikki tulli ja maksukiemurat :D Ilmoittele jos tilasit tuolta Daisyltä, siellä oli itsestäkin pari kivaa toppia...

Ja Niinpä, itse näppäilin eilen Directaan "pienen" tilauksen. Ihan naurattaa... collariasu, treenihousut ja pari toppia, takki, salikengät, juomapulloja, kahdet hanskat, huivi ja alusvaatteta. Oho, vähän karkas. Tosin hinnat siel oli sen verran asialliset, että tuo kasa tulee miltei samalla hintaa ku täältä just saa kengät ja takin. Jospa olis vielä hyvän kokoisia :hyper:

Ei tuolta mitään tulleja, alveja tms pitäisi tulla maksettavaksi koska tosiaan tulee briteistä ja Eu:n alueelta tilattaessa ei noita joudu makselemaan. Joten, huoletta tilailemaan :)
Silti pitää (tai no kannattaa) aina tarkistaa että Briteistä tulevaa pakettia ei vain lähetetän Jerseystä, tai ettei se firma ole siellä. Se on verovapaata aluetta ja sieltä saattaapi saada pienen tulli- ja veroyllärin.

Silti pitää (tai no kannattaa) aina tarkistaa että Briteistä tulevaa pakettia ei vain lähetetän Jerseystä, tai ettei se firma ole siellä. Se on verovapaata aluetta ja sieltä saattaapi saada pienen tulli- ja veroyllärin.

Juu näinhän se on, mutta tsekkasin tuon Daisyn ja se ei tule Jerseystä :) Tosin tosi monet Jerseyn firmat hyvittää alvit ja tullimaksut, tai ainakin minulle on hyvitetty. Monien sivuilla siitä tosin mainitaankin ihan erikseen.

Mä oon tilaillut nykyään aika paljon vaatteita netistä, Sports Directistä. Paristi olen tehnyt blogiini jutunkin niistä tilauksista, on niin törkeen halpaa että menee jotenkin suhteellisuudentaju tilaillessa... :rolleyes: :)

Pitäisi varmaan ostella normaalejakin vaatteita välillä, koska nyt musta tuntuu että 80% vaatteistani on jotain sporttirytkyjä...

Sports Direct on kyllä kamala paikka! Hemmetin halpaa about kaikki ja upeen näkösiä urheilu- ja peruskäyttöreleitä. Yleensä katon kuitenkin vaan tarpeellista ja sellaista mitä oikeasti käytän.

Mä oon tilaillut nykyään aika paljon vaatteita netistä, Sports Directistä. Paristi olen tehnyt blogiini jutunkin niistä tilauksista, on niin törkeen halpaa että menee jotenkin suhteellisuudentaju tilaillessa... :rolleyes: :)

Pitäisi varmaan ostella normaalejakin vaatteita välillä, koska nyt musta tuntuu että 80% vaatteistani on jotain sporttirytkyjä...

En oo muuten vieläkään saanu tilattua :D miljoona kertaa oon käyny ihastelemassa ja siirtänyt ostoskoriinkin mut sit se vaan on jäänyt... Kaikkee kivaa siellä kyllä olis!

Mä käytän SOC:in urheilurintsikoita, dri-fit treenitoppeja ja urheiluhousuja, etten oo ihan litimärkä salilla ja nihkee hiestä :D kesälle lyhyemmät "ei_niin_laadukkaat" ginatricotin urheilushortsit. Sitten salilla mukana on treenihanskat, jotka oon kokenu hyväks esim ylätaljan kanssa ja sitten soc:in treenisukat :-). Laatu maksaa, sanon minä! Nipisti pikkusen ostaa tuotteet kaupasta kun hintaa löyty, mutta laatuun nähden olen erittäin tyytyväinen :)

Miltä merkiltä kannattaisi alkaa katselemaan treenitoppeja, kun kroppa on mallia X?

Tänään just tuskastelin kaupassa treenitoppia etsiessä, kun rinnoista sopivassa paidassa vatsan kohdalla kangas lerpattaa tai vähintään menee monelle rutulle. Jos ottaa sellaisen paidan, joka on ihonmyötäinen vyötärön kohdalla, paita joko kinnaa hartioista/rinnoista/hihoista tai näyttää muuten vaan typerältä, varsinkin jos paidassa on "muotoonommeltu" rintaosa. Vituttaa.
Ja mullakaan ei edes oo mikään jäätävä rintavarustus! Rinnanympäryksen ja vyötärön ero vähän vajaa 30cm.
Haluan ihonmyötäisiä ei-pussitavia paitoja!

Onkos kellään kokemusta Lonsdalen vaatteista, millainen mitoitus, onko väljää vai pientä? Tuolta Sportsdirectistä ajattelin tilailla kun hinnat ei päätä huimaa. :)

Onko vinkkejä urheilurintsikoista isorintaiselle? Mulla tällä hetkellä koko on 80C ja käytän shock absorberin juoksumalleja (on muuten hyvät!). Ois kuitenkin kiva löytää värikkäitäkin, noita kun on vain mustaa, valkoista ja violettia, enkä viimeistä ole vielä raaskinut ostaa.

Onko vinkkejä urheilurintsikoista isorintaiselle? Mulla tällä hetkellä koko on 80C ja käytän shock absorberin juoksumalleja (on muuten hyvät!). Ois kuitenkin kiva löytää värikkäitäkin, noita kun on vain mustaa, valkoista ja violettia, enkä viimeistä ole vielä raaskinut ostaa.

Mä ostin just tuolta merkiltä violetti/turkoosit. Oliko se just se violetti, mitä tarkoitit?

Osaako kukaan sanoa, miten lastenvaatteiden koot muuntautuu? Oon ostanu usein vaatteita lastenosastolta, ainakaan treeni- ja juoksutrikoissa en oo huomannu et laadussa olis mitään eroa aikuisten vastaaviin, vain hinta on alhaisempi. Olen nyt sit pyörinyt aikani tuolla SportsDirectin sivuilla, ja sehän on ihan taivas! Ostoskori on pullollaan tavaraa, mut kenkien ja just noiden lastenvaatteiden koot mietityttää. Lastenvaatteissa on koot SG, MG, LG ja XLG ja näiden edessä jotain numeroita välillä 7-13. Suomessa mun lastenosastokoko on yleensä joku 164-170 cm, eli suurin mahdollinen. Otanko vaan sen enempiä funtsimatta ton isoimman? Vai mahtaako tuolla lastenvaatteet edes yltää tällasen normaalikokoisen aikuisen mittoihin? Vois vähän harmittaa jossei tilatut vaatteet mahtuiskaan edes päälle.

Ja kengät. Oon katsonu muutamia kokotaulukoita, ja kaikki näyttää eri lukemia. Mun koko on kengästä riippuen 36-37. Yhden muuntimen mukaan mun pitäis ottaa koko 4, ja esim MeNaisten sivuilta löytämäni taulukon mukaan 3. Mun lenkkarit on kokoa 6 (US) ja 36 (EU), ja MeNaisten taulukon mukaan toi ameriikkalainen koko vastais eurooppalaista kolmekasia ja brittiläistä 4,5:ää. Tässähän menee ihan sekasin. Tietty on merkkikohtasiakin eroja, mut onko joku muu pikkujalkainen tilannut Briteistä kenkiä? Ei viitsis ihan heittämällä laittaa sitä kokoa, kun ero voikin sit mun Google-surffailujen mukaan olla jopa kaks kokoa eurooppalaisittain.

Huh ku tuli sekavaa tekstiä. Kirjottaessakin tuli ihan hiki.

Ostin Better Bodies Fitness Long Tight treenipöksyt ja tarttee kyllä todeta että oon pettynyt. Noista aika arvokkaista pöksyistä alkoi heti repsahtelemaan noi koristeompeleet ja saunaommelkin repsottaa haaroista. En pidä niitä kovin laadukkaina.

OMG. Mä en tajunnut että treeneihin tarvitsee ostaa erikseen vaatteita. Mun logiikalla mä laitan salille vanhimmat rytkyt, siellä menee kuitenkin kerralaan se +-1 tunti. Tämä sitten pari kolme tai viis kertaa viikossa... Olen panostanut ainoastaan hyviin rintsikoihin, koska käyn myös juoksemassa ja pyöräilemässä. Vertsarit jalkaan ja t-paita päälle. Jos ne nyt hien imaisee niin kyllä mä sen tunnin kärvistelen, vaikka kangas ei siirtäiskään sitä hikeä suoraan ulkoavaruuteen.

Mut ehkä rupean tutkailemaan markkinoita ;) Jos vaikka valkeus tulisi

Ostin Better Bodies Fitness Long Tight treenipöksyt ja tarttee kyllä todeta että oon pettynyt. Noista aika arvokkaista pöksyistä alkoi heti repsahtelemaan noi koristeompeleet ja saunaommelkin repsottaa haaroista. En pidä niitä kovin laadukkaina.

mulle kävi vähän samoin näitten kanssa Better Bodies Shaped hot pant - Naiset - Wrange web-shop kaikkea kuntoiluun
ja totesin, et ei tartte enää ostaa, noi on joskus 10-vuotta sitten ollu vielä laadukkaita. Ja H&m urheiluvaatteet on huomattavasti laadukkaampia ja halvempia.
mulla on treenivaatteina nike, adidas, puma, david, better bodies, Lonsdale, Everlast, h&m jne.

Olisi todella helppoa, jos voisi vaan iskeä ne vanhimmat pieruverkkarit jalkaan, itselläni vaan tulee niin helposti kuuma! Varsinkin nyt kesällä salilla on lähes trooppinen ilmasto, treeniä tehdessä on aivan litimärkä hiestä jo ekojen sarjojen aikana!

Oikeastaan jalkapäivänä vain tulee katsottua, ettei laita ihan mitä sattuu päälle, pienimpiä mahdollisia sortseja tms. Muuten "asukokonaisuudet" pysyy aika samoissa, omat lempparit ovat juoksutrikoot ja joku toppi. Eniten pidän sellaisista malleista, joissa on reilusti väljää ja kädentiet paljastavat kyljet.

Itse myönnän olevani todella brändiuskollinen, Niken kuteet vaan on mielestäni parhaita! Olen kokeillut urheiluvälineliikkeissä muidenkin merkkien vaatteita, mutta juurikin juoksuhousuissa tuntuu sille, ettei muut merkit yllä samaan laatuun. Voi toki olla, että kuvittelen vain, mutta ko. merkin housut vaan tuntuvat paljon "tukevammilta". Sovitin tässä alennusmyyntien aikana aikaisemmin himoitsemiani socin turkooseja trikoita, mutta jo sovituskopissa näytti sille, että kangas on pelkästään ihmisten sovittaessa venähtänyt:/ Parhaat vaatteet säilyy kovassakin menossa vuosia.

Vielä tähän loppuun kysymys: miten saa hien hajun pois teknisistä urheiluvaatteista? Pesen kamppeeni jokaisen käyttökerran jälkeen, mutta useamman vuoden vanhat paidat eivät enää peseydy raikkaiksi.

Hajunpoistoon:
Itse en ole näitä hajunpoistokikkoja kokeillut, mutta on vaan osunut vastaan: 1) etikka-vesiseoksessa liotus ennen pyykkikoneeseen laittoa (veikkaisin, että voi toimia - etikka on yleinen hajunpoistossa), 2) hajunnsyöjäsuihkeet ja 3) ns. urheilupesuaineet, jotka ovat normaalipesuaineita vahvempia - nää ehkä toimii uudella, mutta ei pelasta vanhaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom